ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران در گام نخست نتیجه را به عربستان واگذار کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هندبال قهرمانی آسیا - بحرین
ایران در گام نخست نتیجه را به عربستان واگذار کرد

تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های قهرمانی آسیا برابر عربستان مغلوب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی هندبال ایران در نخستین دیدار خود در هفدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی که به میزبانی بحرین در حال برگزاری است مقابل عربستان قرار گرفت و بازی را با نتیجه ٢6 بر ٢1 واگذار کرد.

هفدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا از جمعه، 25 دی ماه در بحرین آغاز شد. تیم ملی هندبال ایران در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان، بحرین، سوریه و چین همگروه است و در گروه اول نیز قطر،کره جنوبی، عمان، ژاپن، سوریه و ماکائو قرار دارند.
در این دوره از مسابقات به غیر از قطر چهار تیم دیگر شانس صعود به رقابت های جهانی را دارند.
برنامه مسابقات ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها به وقت تهران به شرح زیر است:
ایران - لبنان، یکشنبه 27 دی، ساعت 17:30
ایران - چین، سه شنبه 29 دی،ساعت 15:30
ایران - بحرین، پنجشنبه یک بهمن،ساعت 19:30
ایران - امارات، شنبه 3 بهمن، ساعت 15:30

 

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
ایران چه امتیازاتی در ژنو واگذار کرد ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات اوباما و ملک سلمان نتیجه نداشت؛ عربستان همچنان با آمریکا بر سر ایران اختلاف دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات آمریکا و عربستان

 

رایس هم بر دستیابی به توافق دوحه میان هم پیمانان آمریکا و حزب الله لبنان نظارت داشته است می افزاید زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی جیمی کارتر ،‌ هفته گذشته در جلسه شنود کنگره به نقل از اسکوکرافت گفت « ایران رو به تحول نهاده و کشور بسیار متمدن و مهمی در تاریخ شده است » و وی هم با اسکوکرافت هم عقیده است.

روزنامه الرای نوشت: آمریکا و عربستان همچنان بر سر ایران اختلاف نظر دارند.

به گزارش انتخاب،‌ در همراهی سه وزیر امورخارجه کنونی و پیشین آمریکا یعنی ،‌جان کری ،‌ جیمز بیکر و کاندولیزا رایس در سفر ‌باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور به عربستان عللی مطرح است. اوباما همچنین از برنت اسکوکرافت مشاور امنیت ملی جورج بوش پدر هم خواسته بود به ریاض سفر کند. از ویژگی سه فرد( بیکر ،‌رایس و اسکو کرافت ) یاد شده این است که آنها سیاستهای بازی در قبال کشورهائی ( سوریه وایران ) که دوست و هم پیمان آمریکا نبوده اند داشته اند. برای مثال بیکر تحقیقی را عرضه کرد که موسوم به « بیکر - همیلتون » شد. دراین تحقیق وی خواستار خروج فوری آمریکا از عراق و همکاری با سوریه وایران شده است.

الرای با اشاره به این که رایس هم بر دستیابی به توافق دوحه میان هم پیمانان آمریکا و حزب الله لبنان نظارت داشته است می افزاید زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی جیمی کارتر ،‌ هفته گذشته در جلسه شنود کنگره به نقل از اسکوکرافت گفت « ایران رو به تحول نهاده و کشور بسیار متمدن و مهمی در تاریخ شده است » و وی هم با اسکوکرافت هم عقیده است.

الرای می افزاید اوباما از دوستان قبلی عربستان خواسته است با وی در این سفر همراه شوند تا ریاض مجاب شود که دیدگاهش را مبنی بر فایده سیاست درهای باز در قبال تهران را بپذیرد. این منابع،‌ چندی پیش اعلام کردند اوباما مخالفتی ندارد که اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه باقی بماند و در این چهارچوب از طرح مسکو برای حل سیاسی بحران سوریه حمایت می کند.

از سوی دیگر منابع کاخ سفید درباره دیدار اوباما با پادشاه جدید عربستان گفتند اوباما در این دیدار ‌تاکید کرده است مایل است با ایرانیها به راه حل دیپلماتیک برسد . این منابع افزودند پادشاه عربستان درباره موضوع مذاکرات ابراز نظری نکرده ولی گفته است به عقیده او « ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد».

این منابع درباره سلامتی پادشاه هم گفته اند وی در زمان گفتگو با اوباما بدون هرگونه دست نوشته و کاغذ و دستیار ( به خاطر زوال عقل ) صحبت کرده است. این منابع خاطر نشان کردند اوباما و سلمان وارد جزئیات مذاکرات خود شده اند ولی لحن این منابع بیانگر این بود که اختلاف نظر همچنان بر مواضع دو طرفاز جمله در مسئله ایران حاکم است. به همین خاطر با وجودی که هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا ،‌ریاض را ترک کرده است شماری از مقامات آمریکائی باقی مانده اند تا بیشتر رایزنی کنند.

الرای نوشت این دیدار حداقل در ظاهر و بنا به گفته مقامات دو کشور مثبت بوده است ولی اختلافها کاملا آشکار است و اوباما تلاش کرد در این سفر با توسل به مقامات عالی رتبه دولتهای قبلی آمریکا ،‌ راه حل دیپلماتیک را در قبال ایران ،‌ تنها راه حل مطرح کند و پادشاه عربستان هم در این خصوص سکوت اختیار کرده است و شاید این سکوتش به خاطر آداب مهمان نواز عربی بوده است نه بیشتر.
اخبار سیاست خارجی - انتخاب