ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران بعد از 15 سال عمان را شکست داد


تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۱۵ سال تیم عمان را شکست داد و با ۲۰ امتیاز به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی صعود کرد.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مقدماتی (دور اول)، جام جهانی 2018 در ورزشگاه آزادی و در حضور 33 هزار و 850 تماشاگر به مصاف تیم عمان رفت که بازی  با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

در دقیقه 5 سردار آزمون در موقعیت آفساید قرار گرفت که به نظر می‌رسید کمک داور ژاپنی در اعلام این آفساید اشتباه کرد.

در دقیقه 8 تیم ملی ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که اشکان دژاگه این ضربه را به خوبی زد و دروازه‌بان عمان توپ را دفع کرد.

در دقیقه 15 شوت اشکان دژاگه را علی الحبسی؛ دروازه‌بان عمان با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد.

گل ایران: در دقیقه 16 علیرضا جهانبخش ضربه کرنر را روی دروازه ارسال کرد که سردار آزمون با یک ضربه سر دروازه عمان را باز کرد.

در دقیقه 19 ایران باردیگر صاحب یک ضربه کرنر شد که این ضربه را مدافعان عمان برگشت دادند.

گل دوم ایران: در دقیقه 22 ایران بازهم صاحب یک ضربه کرنر این مرتبه از جناح چپ شد که این ضربه را دژاگه روی دروازه ارسال کرد. که توپ بعد از برخورد به سر سعید عزت الهی به سردار آزمون رسید و او هم با یک ضربه سر دیگر گل دوم ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه 39 تیم ملی یک فرصت خوب گلزنی را از دست داد و دژاگه و ازمون در این صحنه باهم قاطی کردند.

نیمه دوم:

در شروع نیمه دوم ایران بازهم صاحب یک ضربه کرنر از جناح چپ شد که این ضربه را دژاگه زد و مدافعان عمانی توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 49 شوت احمد مبارک با اختلاف از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

در دقیقه 51 ضربه کاشته ایران را جهانبخش زد که مدافعان عمان توپ را برگشت دادند.

در دقیقه 54 ایران بازهم صاحب یک ضربه کرنر شد که دژاگه این ضربه را زد.

در دقیقه 71 عمان یک ضربه کرنر زد که مدافعان ایران توپ را برگشت دادند.

در نیمه دوم تیم ملی بیشتر سعی در حفظ توپ و میدان  و کنترل بازی داشت.

تیم ملی فوتبال ایران در 15 سال گذشته موفق به شکست عمان نشده بود و با این پیروزی ملی‌پوشان ایران طلسم‌شکنی کردند.

«تاجو مینورو» از ژاپن قضاوت این بازی را برعهده دارد.

تیم ملی فوتبال ایران با 20 امتیاز صدرنشین گروه D شد و به مرحله پایانی بازی‌های مقدماتی جام جهانی صعود کرد. در این مرحله 12 تیم در دو گروه شش تیمی باهم رقابت خواهند کرد که تیم‌های صدرنشین به طور مستقیم به جام جهانی صعود خواهند کرد.

ایران، کره جنوبی و ژاپن سه تیمی هستند که دور اول مسابقات را بدون باخت پشت سر گذاشتند.

کارلوس کی‌روش پیش از این اعلام کرده بود که استعفایش را به تاریخ 11 اردیبهشت ماه نوشته است و اگر این استعفا واقعی باشد باید گفت که این مسابقه بازی خداحافظی کی‌روش با تیم ملی ایران بوده اما معاون وزیر ورزش این استعفا را تایید نکرده است.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی( از دقیقه 81 مهدی طارمی)، وحید امیری، رامین رضائیان، سعید عزت الهی،امید ابراهیمی،‌ اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش( از دقیقه 62 مهدی ترابی) و سردار آزمون( از دقیقه 61 کریم انصاری فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش


ویدیو مرتبط :
فیلم | طلسم 14 ساله ایران مقابل عمان نشکست | عمان 1-1 ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برپایی 15 نمایشگاه بین المللی جاذبه های گردشگری ایران در سال 2011 میلادی



 

 

برپایی 15 نمایشگاه بین المللی جاذبه های گردشگری ایران در سال 2011 میلادی

 

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: 15 نمایشگاه با موضوع جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ایران در سال 2011 میلادی در كشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

'محمدابراهیم لاریجانی' در نشستی با خبرنگاران در این مورد توضیح داد: اواخر بهمن ماه جاری در شهر میلان ایتالیا، اوایل اسفند ماه در استان مالاگا در جنوب اسپانیا و دوم اسفندماه در شهر برلین آلمان نمایشگاهی از داشته های فرهنگی ایرنا بویژه رشته های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی برپا می شود.

وی با بیان اینكه این سه نمایشگاه در سال جاری و بقیه در سال آینده برپا خواهد شد، در مورد تامین هزینه های این نمایشگاه ها گفت: ایرانیان مقیم این كشورها هزینه ها را یا به صورت رایگان تقبل می كنند و یا با دریافت وجه برپایی غرفه ها را برعهده می گیرند و ارسال اقلام صنایع دستی و گردشگری از ایران و از سوی سازمان میراث فرهنگی به این نمایشگاه ها صورت می گیرد.

**برنامه های سال 1390 سازمان میراث فرهنگی

مدیركل میراث فرهنگی استان تهران در این مورد گفت: در اردیبهشت ماه این سال 'همایش راه كارهای تحقق سند چشم انداز 20 ساله در حوزه گردشگری' با هدف تبیین وظایف سازمان های مختلف در این مورد برگزار می شود.

لاریجانی افزود: مطالعات امكان سنجی و طرح جامع تمام مناطق گردشگری هم اكنون به اتمام رسیده است و برای بیش از 50 درصد از آنها سرمایه گذار تعیین شده است كه نیازمند بازاریابی هستند.

وی ادامه داد: در فروردین ماه سال آینده همچنین یك مجتمع تفریحی توریستی كه با همكاری سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی اجرا شده است،‌ گشایش خواهد یافت.

لاریجانی با بیان اینكه عمارت نظامیه در تهران به مركز باستان شناسی تبدیل شده است،‌ افزود: در سال آینده به مناسبت صدمین سالگرد آغاز باستان شناسی در تهران، همایشی مرتبط با این موضوع برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور سرعت بخشیدن در اجرایی شدن طرح های مرتبط با حوزه گردشگری و میراث فرهنگی، 'همایش برون رفت از گفتمان تا رسیدن به عمل' در سال آینده برگزار خواهد شد.

**برنامه های نوروز 90 سازمان میراث فرهنگی

لاریجانی در مورد برنامه های نوروز 90 سازمان میراث فرهنگی با بیان اینكه بالاترین سطح مبادلات اقتصادی در كشور نوروز است، گفت: دستكم 30 میلیون از 70 میلیون ایرانی در نوروز به سفر می روند.

وی افزود: رسالت اصلی ما در نوروز فرستادن مسافر و گردشگر از تهران به استان های دیگر است با این حال 15 میلیون تورهای خود را از تهران خریداری می كنند و با احتساب جمعیت 10میلیونی تهران، در نوروز با یك جمعیت 25 میلیونی در تهران مواجه هستیم كه باید برای آنها برنامه های ویژه ای تدارك ببینیم.

لاریجانی اظهار داشت: بنابراین از 2 ماه گذشته كارگروه نظارت بر تورهای نوروزی متشكل از كارشناسان میراث فرهنگی، آژانس داران ، هتل داران و انجمن های صنفی مرتبط با حوزه گردشگری كار خود را آغاز كرده است.

وی افزود: بر اساس نتایج حاصله از نشست های این كارگروه، آژانس ها باید خدمات خود را در قراردهای منعقد شده با مسافران و گردشگران قید كنند تا از بروز مشكلات احتمالی برای مسافران جلوگیری شود.

لاریجانی با بیان اینكه مردم باید توجه داشته باشند برای سفر به آژانس های مجاز مراجعه كنند، ادامه داد: برای كسب ضمانت های لازم برای برخورد قانونی با اماكن متخلف تلاش می كنیم.

وی با بیان اینكه نظارت بر خدمات گردشگری در نوروز رویكرد اصلی ستاد تسهیلات سفر استان تهران است، گفت: از 1200 آژانس مسافرتی موجود در كشور 70 آژانس تور نوروزی برگزار می كنند و كمیته های حمل و نقل و نظارت در این ستاد اقدامات اساسی در این خصوص را از مدت ها پیش آغاز كرده اند.

لاریجانی ادامه داد: تفاهم نامه هایی با شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)ی تهران منعقد شده است كه طی آن در 15 ایستگاه مترو جایگاه (كیوسك) گردشگری و صنایع دستی در نوروز 90 راه اندازی شود.

وی با بیان اینكه این طرح با همكاری سازمان میراث فرهنگی، مترو و سازمان زندان ها اجرا می شود، گفت: عواید حاصل از این طرح به سازمان زندان ها اختصاص می یابد.

**حفاظت از میراث فرهنگی در همكاری با شهردای تهران

مدیركل میراث فرهنگی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود افزایش همكاری های با سازمان شهرداری تهران را یادآور شد و اظهار داشت: در نتیجه این همكاری ها تاكنون به میزان 80 درصد از تخریب های میراثی در سطح استان تهران كاسته شده است.

لاریجانی با بیان اینكه رسانه ها نیز در این زمینه همكاری زیادی داشته اند، افزود: البته این به معنای رفع تمام مشكلات نیست اما روند همكاری ها در نتیجه مذاكرات و مكاتبات با مدیران این سازمان بهبود یافته است.

لاریجانی تاكید كرد كه، هم اكنون سازمان میراث فرهنگی از چالش با شهرداری عبور كرده و به نكات مثبتی رسیده است.

وی افزود: آنچه كه سازمان میراث فرهنگی در مورد آن با شهرداری به توافق رسیده، توسعه شهری با حفظ میراث فرهنگی است؛ چراكه شهر باید توسعه یابد و میراث فرهنگی نیز باید حفظ شوند و نمی توان یكی را قربانی دیگر كرد.

لاریجانی ادامه داد: بنابر این با توافق دوطرف كارگروهی مشترك برای رفع این مشكلات تشكیل شده است تا شهرداری پیش از هر اقدام با میراث فرهنگی هماهنگی های لازم را انجام دهد.

**بازار تهران

وی در موردبازار تهران نیز گفت: با همكاری شهرداری سند راهبردی بازار تهران تنظیم شده كه مورد تایید شورای شهر تهران قرار گرفته است.

لاریجانی با بیان اینكه هم اكنون آیین نامه اجرایی این سند در حال تدوین است، ابراز امیدواری كرد كه با تدوین این آیین نامه مشكلات بازار تهران بعنوان میراث درخطر ملی كشور برطرف شود.

وی همچنین بااعلام تشكیل كمیته های مرمت و حفاظت بازار تهران در آینده ای نزدیك، ادامه داد: هم اكنون تمام خطراتی كه بازار تهران را مورد تهدید قرار می دهند، شناسایی شده اند و در همكاری با ارگان های مربوطه مانند راهنمایی و رانندگی و آتش نشانی تلاش داریم در دراز مدت آثار این هماهنگی ها مشخص و اعلام شود.

**مدیركل میراث فرهنگی استان تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه های این اداره كل در روزهای پیش رو در دهه فجر اشاره كرد و گفت: پرچم ایران به طول 33 در 5 متر در 22 بهمن ماه بدست مردم در جریان راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

لاریجانی افزود: همچنین طبق شب های گذشته برنامه شب شعر فجر با دعوت از شعرا انقلاب در ارگ آزادی برگزار و كیكی به وزن 330 كیلو در شب های آتی در این مجموعه بین حاضرین توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در اتوبوس دو طبقه گردشگری انقلاب در این مدت با گردش در شهر اماكن و حوادث انقلاب برای مردم مرور می شود...../تحلیل:ایرنا