ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران- بحرین؛ ورود آقای آسیا


تیم ملی فوتبال ایران فردا در اولین دیدارش در جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم بحرین می‌رود.

خبرگزاری فارس: جام ملت‌های 2015آسیا برای ایران از فردا (یکشنبه) آغاز می‌شود. زمانی که داور سوت شروع بازی را به صدا درمی‌آورد، همه مردم ایران و فوتبال‌دوستان و ملی‌پوشان برای 90 دقیقه هم که شده تمام مشکلات و نابسامانی‌های فوتبال را فراموش خواهند کرد و بیش از 70 میلیون ایرانی یک روح در کالبد تیم ملی می‌شوند و برای موفقیتش دعا می‌کنند.

در 90 دقیقه بازی با بحرین هیچ‌کس به این فکر نمی‌کند که فدراسیون فوتبال مشکل مالی داشته و دارد.

در جریان بازی با بحرین به برکناری و استعفای نایب رئیس بانوان و نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال فکر نمی‌کنیم. اینکه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این روزهای آخر قبل از آغاز جام ملت‌ها چه جنگ سردی را باهم داشتند هم دیگر برای کسی جذاب نیست. دعواهای مجمع عمومی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای ابهام مالی را هم کنار می‌گذاریم.

به اینکه دبیر فدراسیون فوتبال بین ماندن و رفتن از فدراسیون معلق هم هست کاری نداریم. یا اینکه علی‌ کریمی به چه دلیلی شب پرواز همراه تیم ملی به استرالیا نرفت هم نمی‌خواهیم فکر کنیم و فقط می‌خواهیم کارلوس کی‌روش و شاگردانش برای ایران مبارزه کنند و تا لحظه آخر با تمام وجود تلاش کنند تا یک نام فقط یک نام،  تیم ملی جمهوری اسلامی ایران موفق شود.

حریف ما تیم سختکوش و پرتلاشی است. بحرین اگر چه روی کاغذ جزء تیم‌های درجه 2 آسیا محسوب می‌شود اما فراموش نکرده و نمی‌کنیم که همین تیم چقدر خاطره تلخ برای فوتبال‌دوستان ما رقم زده است. جام جهانی 2002 را به خاطر شکست به همین حریف از دست دادیم البته بعد از آن شب تلخ بارها بحرین را بردیم. آخرین پیروزی خاطره‌انگیز و پرگل ما مقابل بحرین با شش گل در ورزشگاه آزادی بود شکستی که قطعا تمام بازیکنان و مربیان و اهالی فوتبال بحرین آن را به خوبی به یاد دارند.

بحرین برای فوتبال ما یک نماد است؛ نمادی از بازی ناجوانمردانه، جنگ اعصاب و وقت‌کُشی! بنابراین قطعا کی‌روش به بازیکنان تیم ملی این مسایل را یادآوری کرده است و شاید هم در این مورد خاص بازیکنانی مثل جواد نکونام و تیموریان به کی‌روش یادآوری کرده‌اند که بحرین چه بازی‌هایی به غیر از فوتبال را هم بلد است، با حریفی بازی داریم که فقط به فکر فوتبال نیست و تلاش می‌کند با ضد فوتبال هم که شده نتیجه بگیرد.

تیم ملی ایران البته بسیار برتر از بحرین است. ما در جام جهانی برزیل حضور داشتیم اما بحرین در مرحله پلی آف مقابل نیوزلند شکست خورد و از رسیدن به جام جهانی 2014 بازماند.

در رده بندی فیفا هم ما روی پله 51 جهان هستیم و بحرین تیم صد و دهم و در حال حاضر طبق همین رده‌بندی آقای فوتبال آسیا و برترین تیم قاره کهن هستیم و فردا همه فوتبال آسیا به احترام تیم ملی فوتبال ایران می‌ایستد و تلاش بازیکنان ما را نظاره‌گر خواهد شد.

تیم ملی ما بعد از جام جهانی فقط دو دیدار تدارکاتی داشت یکی مقابل کره جنوبی و دیگری مقابل عراق با نفرات ذخیره‌مان. به همین دلیل سرمربیان تیم‌های دیگر مشتاقانه می‌خواهند تیم ملی ایران را در این بازی ارزیابی کنند و بدانند ایران چگونه تیمی است و بعد از جام جهانی چه تغییراتی داشته است.

بحرین اما در راه آماده‌سازی خود با تیم‌هایی عربستان، سنگاپور و اردن بازی دوستانه داشته که در هر سه مسابقه هم پیروز شده است . البته آنها در روزهای آخر سال 2014 عدنان حمد را از سرمربیگری خود برکنار کردند و «مرجان عید» را جانشین او کردند.

با وجود تمام مشکلات فوتبال ایران و آماده‌سازی نامناسب تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها که باعث نارضایتی کی‌روش هم شد اما فوتبال ایران هنوز هم یک سر و گردن از فوتبال بحرین بالاتر است. هنوز هم می‌توانیم روی تکنیک ناب بازیکنان ایرانی و دعای خیر مردم و غیرت و تعصب بازیکنان به پیراهن تیم ملی حساب کنیم.

دیدار با بحرین به هیچ عنوان مسابقه ساده‌ای نیست اما پیروزی در این بازی یعنی پیمودن نیمی از راه صعود و خط نشان کشیدن برای رقبای اصلی در آسیا.

وقتی به تاریخچه دیداریهای دو تیم نگاه می‌کنیم می‌فهمیم که بسیار برتر از بحرین هستیم.

تیم‌های ملی ایران و بحرین از شهریور 53 تا آبان 90، پانزده بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که حاصل آن 7 پیروزی برای ایران، 4 پیروزی برای بحرین و 4 مساوی بوده است.

بیشترین دیدار این دو تیم تاکنون در مرحله مقدماتی جام‌جهانی بوده است که در 3 دوره با یکدیگر همگروه شدند و طی آن 6 دیدار برگزار کردند که با دو پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای بحرین و 3 تساوی حاصلش بود.

امیدواریم فردا وقتی سوت پایان بازی را داور به صدا در می‌آورد اولین پیروزی را در جام  ملت‌های آسیا و هشتمین بردمان  را مقابل بحرین رقم زده باشیم.


ویدیو مرتبط :
ایران 75 - 56 بحرین/ بسکتبال جام ملتهای آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل پرچم ایران به آب‌های عربستان و بحرین



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روابط دیپلماتیک ایران  وعربستان

 عربستان سعودی و بحرین در ادامه اقدامات ضد ایرانی خود ورود کشتی‌های حامل پرچم ایران را به مرزهای آبی‌شان ممنوع کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری مری تایم نیوز، عربستان سعودی و بحرین پس از آن که روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کردند ورود و عملیات کشتی‌هایی که پرچم ایران را حمل می‌کنند به آب‌های ملی خود و بندرگاه‌های‌شان را ممنوع کرده‌اند. بحرین هم‌چنین کشتی‌های باری که قرار بوده است عازم بنادر ایران شوند را از این کار منع کرده اما عربستان تاکنون چنین محدودیتی را اعمال نکرده است.

دو کشور قراردادهای بسته شده با کشتی‌های در حال تردد با پرچم ایران را متوقف کرده‌اند. هر چند این محدودیت‌ها آسیب چندانی به مبادلات تجاری با ایران وارد نخواهد کرد چرا که ایران در دوران تحریم نیز با چنین محدودیت‌هایی مواجه بوده که این دو کشور عربی از آن پیروزی می‌کرده‌اند.

دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضا و مشتریانی که با کشتی در خاورمیانه تجارت می‌کنند باید توجه داشته باشند که از نزدیک با سازمان‌های داخلی یا مقامات بندری در ارتباط باشند تا در هر گونه مقررات پیش از رسیدن به بنادر اطلاع کسب کنند.

بر اساس این گزارش، ارتباط میان ایران و عربستان پس از آن با تنش روبه‌رو شد که معترضان ایرانی برای انتقاد به اعدام شیخ باقرالنمر، رهبر شیعیان عربستان در مقابل سفارت این کشور در تهران دست به تجمع زدند که به بروز خساراتی به ساختمان سفارتخانه منجر شد، عربستان سپس تمام روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد. بحرین و سودان دیگر کشورهایی بودند که در پیروی از سعودی روابط خود را با تهران قطع کردند.


 اخبارسیاست  خار جی  -  ایسنا