ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران با غلبه بر چین به فینال راه یافت/سکوی سوم کومیته تیمی جهان برای ایران



مسابقات جام‌جهانی تکواندو - آروبا

ایران با غلبه بر چین به فینال راه یافت

تیم ملی تکواندو ایران با غلبه بر تیم چین به دیدار نهایی رقابتهای تیمی جام جهانی راه یافت.خبرگزاری فارس: ایران با غلبه بر چین به فینال راه یافت

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش  فارس و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در سومین و آخرین روز شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی 2012 تیم ملی تکواندو کشورمان دقایقی پیش در مرحله نیمه نهایی به مصاف چین رفت و با حساب 19 بر 18 از سد این تیم گذشت.

تیم کره جنوبی نیز با نتیجه 21 بر 18 از سد تیم اسپانیا گذشت.

بر اساس این گزارش هوگو پوشان کشورمان ساعاتی دیگر برای کسب عنوان قهرمانی جهان به مصاف تیم کره جنوبی خواهد رفت.

شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی تکواندو به صورت رسمی از روز جمعه سوم آذر ماه با حضور 161 تکواندوکار در قالب 13 تیم در بخش مردان و 10 تیم در بخش بانوان به میزبانی آروبا در ورزشگاه "سنترو دپورتیو" شهر سانتاکروز آغاز شد که تیم ملی ایران در اولین دیدار خود توانسته بود با نتیجه 25 بر 5 از سد تیم دومینیکن گذشته و در ادامه با نتیجه 18 بر 15 مقابل تیم روسیه به پیروزی برسد.

در مرحله یک چهارم نهایی آمریکایی ها به دلیل آسیب دیدگی دو تکواندو کار خود حاضر به مبارزه با تیم ملی ایران نشدند تا تیم ملی ایران راهی مرحله نیمه نهایی شود.

(یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادانی، بهزاد ایلخانی، مهران عسگری، وحید عیسی بیگلو، روح الله طالبی، مسعودحجی زواره، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی) به عنوان نمایندگان کشورمان و(فریبرز عسگری به عنوان سرمربی، مهدی بی باک مربی، علی محمد بسحاق مربی بدنساز، هادی ساعی مدیر فنی وغلامحسن ذوالقدری به عنوان سرپرست) ترکیب تیم ملی را برای حضور در این مسابقات تشکیل می دهند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مسابقات کاراته قهرمانی جهان - فرانسه

پس از 10 سال کاراته ایران بر سکوی سوم کومیته تیمی جهان ایستاد

 تیم کومیته ایران با پیروزی برابر تیم هلند در دیدار رده بندی مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه، پس از 10 سال بار دیگر به مقام سوم جهان دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان تیم کومیته ایران برای کسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت و در حالی که در مبارزات انفرادی به دو برد و دو باخت و یک تساوی دست یافت در امتیازشماری تکنیکی 24 بر 17 توانست این حریف اروپایی را شکست دهد و بر سکوی سوم جهان بایستد.

بر اساس این گزارش، تیم کومیته ایران که پیش از رسیدن به مسابقه رده بندی، موفق شده بود به ترتیب از سد تیم های ماداگاسکار، عربستان سعودی، اسلوونی و صربستان بگذرد، در مبارزه برای راهیابی به فینال مقابل تیم ترکیه متوقف شد و برای کسب نشان برنز به مصاف تیم هلند رفت.

در این مبارزه پس از اینکه در اولین پیکار مازیار الهامی با حساب 2 بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کرد، ذبیح الله پورشیب در پیکار دوم به تساوی 8 بر 8 دست یافت. در گام سوم، سعید فرخی 7 بر یک مغلوب حریف شد تا هلند 2 بر صفر از تیم ایران پیش افتد.

در مبارزه چهارم سجاد گنج زاده، جوانترین عضو تیم اعزامی کاراته کشورمان به بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی در مبارزه دیدنی قاطعانه 9 بر صفر بر حریفش فائق امد تا همه چیز به مبارزه آخر کشیده شود، جایی که سامان حیدری به عنوان نماینده پنجم به روی تاتامی رفت.

حیدری که بسیار باانگیزه و آماده نشان می داد، درمبارزه ای جسورانه 6 بر صفر صاحب برتری شد تا در نهایت تیم ایران در امتیازشماری تکنیکی پیروز میدان باشد.

تیم ایران در تاتامی پاریس در شرایطی برابر هلند به برتری رسید و به مقام سوم جهان دست یافت که 10 سال پیش در مسابقات قهرمانی در مادرید 2002 هم توانسته بود همین حریف را شکست دهد و به مدال برنز برسد.

بدین ترتیب با کسب مدال برنز کومیته تیمی و مدال طلا امیر مهدی زاده در منهای 60 و نقره سعید احمدی در منهای 67 کیلو گرم پرونده کاراته ایران با سه مدال رنگارنگ بسته شد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خلاصه بسکتبال : ایران 57 - 70 چین ( ایران به فینال نرسید )‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران قاطعانه به فینال راه یافت



 

ایران قاطعانه به فینال راه یافت

 

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با چهار پیروزی مقتدرانه به فینال جام جهانی راه یافت و حریف روسیه شد.ایسنا: تیم ملی کشتی فرنگی ایران که در سه دیدار قبلی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی تیم های کره جنوبی، کوبا و ترکیه را به راحتی شکست داده بود، در چهارمین مسابقه خود نیز توانست بلاروس میزبان را با نتیجه 6 بر 1 شکست دهد تا به عنوان سر گروه گروه دوم راهی دیدار فینال شود. ایران برای قهرمانی باید با روسیه نبرد کند و دیدار رده بندی بین آذربایجان و بلاروس برگزار می شود.

 

اما سامان طهماسبی که برای آذربایجان کشتی می گیرد در این مسابقات مقابل کشتی گیران بلغارستان، ارمنستان و قزاقستان صاحب سه پیروزی شد و تنها به حریف روسی خود باخت.

نتایج دیدارهای مقدماتی ایران و روسیه و همچنین نتیجه انفرادی دیدار ایران بلاروس به ترتیب زیر است:

نتایج تیمی گروه اول:

روسیه 6 – ارمنستان 1

قزاقستان 7 – بلغارستان صفر

روسیه 4 – آذربایجان 3

قزاقستان 5 – ارمنستان 2

آذربایجان 7 – ارمنستان صفر

روسیه 7 – بلغارستان صفر

آذربایجان 6 – بلغارستان 1

روسیه 4 – قزاقستان 3

آذربایجان 4 – قزاقستان 3

نتایج تیمی گروه دوم:

ایران 7 – کره جنوبی صفر

ایران 6 – کوبا 1

ایران 6 – ترکیه 1

ایران 6 – بلاروس 1

ترکیه 4 – کوبا 3

بلاروس 4 – ترکیه 3

ترکیه 5 – کره جنوبی 2

نتایج انفرادی دیدار ایران – بلاروس به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: محسن حاجی پور- البک تاژیف. 1- صفر * 1- صفر (برنده ایران)

60 کیلوگرم: امید نوروزی - الکساندر زاباهونسکی. 4- صفر * 2- صفر (برنده ایران)

66 کیلوگرم: سعید عبدولی - رستم امیر آمزایف. 7-3 * 4- صفر (برنده ایران)

74 کیلوگرم: فرشاد علیزاده - الکساندر کیکینیوف. صفر- 1 * صفر- 1 (برنده بلاروس)

84 کیلوگرم: طالب نعمت پور - علیم سلیم اف. 3- 1 * 1- صفر (برنده ایران)

96 کیلوگرم: بابک قربانی - سیمافی خینچنکا. 1- صفر * 2- صفر (برنده ایران)

120 کیلوگرم: بشیر بابا جان زاده - یوسپ چوگوشویلی. صفر – 1 * 1- صفر * 2- صفر (برنده ایران).../ایسنا