ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ایران - آمریکا؛ 29 اردیبهشت در لس آنجلس



کشتی المپیک,حذف کشتی از المپیک,حفظ کشتی در بازیهای المپیک

روز تاریخی برای حفظ کشتی در بازیهای المپیک

ایران - آمریکا؛ 29 اردیبهشت در لس آنجلس

تیم ملی کشتی آزاد ایران در لس آنجلس به مصاف تیم ملی آمریکا می‌رود.

به گزارش ایسنا، مسابقه سه جانبه کشتی بین تیم‌های ملی ایران، آمریکا و روسیه در نیویورک تنها دیداری نیست که کشتی‌گیران ایرانی در آمریکا پیش‌رو دارند، بلکه قرار است چهار روز پس از آن یعنی در تاریخ 29 اردیبهشت یک دیدار دوستانه نیز بین تیم‌های ملی کشتی ایران و آمریکا در سالن Los Angeles Memorial برگزار شود.

این دیدار نیز در راستای اتحاد جهانی جامعه کشتی برای نجات از خطر حذف این رشته کهن از بازی‌های المپیک انجام می‌شود که «اتحاد برای کشتی» (United 4 Wrestling) نامگذاری شده است.

اندی بارس، مدیر پروژه Beat the Streets لس آنجلس، در این باره می‌گوید: ما ترغیب شده ایم تا ملت‌ها را در این مسابقه دوستانه تاریخی گرد هم آوریم. این نشان می‌دهد که چگونه ورزش بزرگ کشتی می‌تواند کشورها را با تمام تفاوت‌هایشان از نقاط مختلف دنیا در کنار هم قرار دهد و یک جبهه مشترک تشکیل دهد. این مسابقات محبوبیت ورزش کشتی را نشان خواهند داد.

فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرده است که یک موسسه خیریه ایرانی در آمریکا اسپانسر برگزاری این مسابقه در لس آنجلس شده است.

همچنین ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا در این باره می‌گوید: این رقابت‌ها یک فرصت هیجان بر انگیز برای کشتی است تا نشان دهد که جهان چگونه توانایی کنار هم قرار دادن ملت‌ها با تفاوت‌های فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی را دارد. ما از این که در مسابقات "ماه جهانی کشتی" شرکت می‌کنیم خوشحالیم.

این مسابقه ساعت 2 بعد از ظهر 19 می (29 اردیبهشت) در Los Angeles Memorial Sport Arena برگزار می‌شود./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
بسکتبال NBA؛ لس آنجلس لیکرز 111-118 لس آنجلس کلیپرز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش لس‌آنجلس تایمز از تقویت موضع طرفداران گفت‌وگو با ایران در آمریکا



طرفداران گفت‌وگو با ایران در آمریکا,گفتگوی ایران و آمریکا

گزارش لس‌آنجلس تایمز از تقویت موضع طرفداران گفت‌وگو با ایران در آمریکا

یک روزنامه‌ی آمریکایی با اشاره به توصیه‌های اخیر به دولت اوباما در رابطه با ایران و انتخابات ریاست جمهوری ایران به این مساله پرداخت که آیا انتخابات ریاست جمهوری ایران می‌تواند در را به روی معامله هسته‌یی بگشاید.

به گزارش ایسنا، روزنامه "لس‌آنجلس تایمز" در گزارشی به قلم کارول ویلیامز، با ذکر این که تحریم‌های جاری علیه ایران موفق به تغییر رفتار تهران نشده است، افزود:‌ گروه رو به رشدی از دیپلمات‌ها و کارشناسان امنیتی عنوان می‌کنند که اکنون زمان آن است که آمریکا تاکتیک‌ها را تغییر دهد.

این گزارش حاکی است که استدلال‌هایی در میان سیاست‌گذاران با نفوذ خارجی در حال شکل‌گیری است مبنی بر این که پیشنهادات برای تحریم‌های شدید‌تر ایران به دلیل تقویت برنامه‌ی هسته‌یی این کشور فقط به وخیم‌تر شدن دورنمای امنیتی خاورمیانه متزلزل منجر خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته از کنگره خواست طرح قانونی را که به تحریم بیش‌تر ایران به دلیل آن چه شکست در گشایش تاسیسات هسته‌یی به روی بازرسان بین‌المللی و خودداری از غنی‌سازی اورانیوم خوانده شده، منجر می‌شود، رد کند.

کری گفت: شما باید برای ما پنجره‌ای را برای تلاش در جهت کار کردن در کانال دیپلماتیک باقی گذارید.

بنابراین گزارش "پروژه‌ ایران"، گروهی دو حزبی متشکل از دیپلمات‌ها، مقامات امنیتی و نظامی پیشین آمریکایی که یک دهه را در تلاش برای تشخیص فرصت‌های گرم کردن روابط آمریکا – ایران صرف کرده‌اند، نیز در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، پیام دادند که باید به دیپلماسی فرصت داده شود.

35 امضاء کننده گزارش " گزینه‌های استراتژیک برای ایران: توازن میان فشار و دیپلماسی، زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، توماس پیکرینگ، سفیر پیشین آمریکا در روسیه و سازمان ملل، مایکل هایدن، مدیر پیشین سیا و جان لیمبرت، مقام پیشین وزارت خارجه که از جمله گروگان‌ها در حادثه سفارت پیشین آمریکا در ایران در سال80 - 1979 بود، را شامل می‌شود.

این کارشناسان توصیه کردند: آمریکا اکنون باید انرژی و خلاقیت بیش‌تری را برای مذاکره مستقیم با ایران در حالی اختصاص دهد که به جمع آوری ائتلاف بین‌المللی برای تحت فشار قرار دادن و منزوی کردن ایران می‌پردازد.

هم‌چنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم گرفته است با باز نگه داشتن در به روی تهران چشم‌اندازهای بهتری برای حل موضوع بر سر بازرسی‌های سایت هسته‌یی فراهم می‌کند تا کنار گذاشتن گفت‌وگوها.

در ادامه این گزارش با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 که آخرین آن در قزاقستان برگزار شد آمده است: هیچ برنامه‌ای برای نشستی جدید در نظر گرفته نشد، اما مذاکره کنندگان هم‌چنان آن نشست را مفید می‌دانند.

لس‌آنجلس تایمز افزود: این تصمیمات جامعه بین‌المللی برای حفظ امید درباره‌ی ایران منعکس کننده امید آن‌ها به این است که انتخابات ریاست جمهوری بتواند پنجره‌ای را به روی کاهش تنش‌ها بگشاید.

در پایان این گزارش به نقل از نجم‌الدین مشکاتی، مشاور وزارت امور خارجه در دولت اول باراک اوباما توصیه شده است که برای حل مساله ایران اوباما به توصیه‌های افراد مجرب و معتبری نظیر پیکرنیگ و لیمبرت عمل کنند./ایسنا