ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اگر شرایط AFC را احراز نكنید سهمیه لیگ قهرمانان از بین می‌رود



 

 

 

اگر شرایط AFC را احراز نكنید سهمیه لیگ قهرمانان از بین می‌رود

 

عزیزمحمدی با هشدار به باشگاه‌ها:

اگر شرایط AFC را احراز نكنید سهمیه لیگ قهرمانان از بین می‌رود

رییس سازمان لیگ با هشدار به باشگاه‌ها گفت: اگر باشگاه‌ها ضرورتهای مقرر شده از سوی AFC را احراز نکنند، لیگ فوتبال ایران به 12 یا 10 تیم کاهش می‌یابد و شاید سهمیه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا نداشته باشیم.

عزیزالله محمدی با حضور در نشست کمیته رسانه‌های فدراسیون‌ فوتبال نسبت به ضرورتهای لازم‌الاجرای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیمهای باشگاهی هشدار داد و اظهار کرد: AFC به دنبال صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها است که بدین منظور بر احراز چهار عامل اصلی تجاری بودن، حقوقی، مالی و استادیومها تاکید دارد.

وی افزود: به عنوان مثال در بحث ضوابط حقوقی، باشگاه‌ها موظف هستند تا اعضای هیات مدیره مشخص داشته و تمام مصوبات این هیات ثبت شود. همچنین مدیرعامل موظف به اجرای مصوبات خواهد بود.

عزیزمحمدی با اشاره به لزوم شفافیت مسایل مالی باشگاه‌ها، ادامه داد: همه باشگاه‌ها باید حسابرس مشخصی داشته باشند. وضعیت قراردادهای مالی کاملا روشن باشد و در مقوله درآمدزایی هم تمام پولهای ورودی به باشگاه نظیر درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی و مسایل دیگر ثبت شوند. همچنین اگر باشگاهی در چندین رشته فعالیت دارد، باید درآمدها و هزینه‌های فوتبال از سایر رشته‌ها مجزا باشد.

وی در بیان ضرورت‌های دیگر اعلام شده از سوی AFC گفت: تمام باشگاه‌ها باید چهار مدیر به AFC اعلام کنند که مدیران بازاریابی، رسانه‌ای، حقوقی و مالی شامل آنها هستند. در باشگاه‌ها تیم‌های پایه باید مانند تیم‌های بزرگسالان دارای تشکیلات مشخص بوده و ساختار منسجمی برایشان تعریف شود. باشگاه‌ها باید دارای آکادمی بوده و با داشتن برنامه‌ توسعه‌ای در فوتبال، در همه رده‌های سنی تیم داشته باشند.

رییس سازمان لیگ بر تامین موارد کافی در استادیومها طبق مقررات AFC تاکید کرد و گفت: در تمام استادیومها باید جایگاه رسانه‌ای، محل قرارگیری دوربین‌ها، محل ورود خبرنگاران، مهامانان ویژه، تماشاگران و ... مشخص باشد. باید رختکنها مجهز بوده و اتاقهایی مربوط به مسایل دوپینگ و... هم در نظر گرفته شود.

عزیزمحمدی تاکید کرد: این یک هشدار به تمام باشگاه‌هاست تا موارد یاد شده را احراز کنند. اگر مسوولان AFC بررسی کرده و ببینند باشگاهی چنین شرایطی را ندارد، احتمال 12 تیمی یا 10 تیمی شدن لیگ وجود دارد. باید توجه داشت کشورهایی در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ دارند که در سال 33 مسابقه در لیگ آنها انجام می‌شود. اکنون با 18 تیمی بودن لیگ مشکلی نداریم اما در صورت کاهش به 10 تیم، هر تیمی نمی‌تواند به این اندازه در سال بازی انجام دهد که طبیعتا سهمیه ما در لیگ قهرمانان هم از بین خواهد رفت و لیگ دیگر حرفه‌ای نبوده و عنوان آماتوری به خود می‌گیرد. در صورت کاهش تعداد تیمهای لیگ و برای افزایش تعداد بازیها باید هر مسابقه‌ای سه مرتبه برگزار شود که با احتساب دیدار‌های رفت و برگشت برای برگزاری مسابقه سوم به مشکل می‌خوریم. فرض کنید در بازی تیمهای پرسپولیس و سپاهان، یکی در تهران و دیگری در اصفهان برگزار می‌شود، باید مسابقه سوم را کجا برگزار کنیم؟

وی گفت: باید مراقب باشیم و شرایطی فراهم کنیم تا لیگ ما همچنان حرفه‌ای باشد. برای احراز شرایط AFC ابتدا باید فرم‌هایی را پر کنیم که آن را در اختیار باشگاه‌ها قرار خواهیم داد.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // لیلا رجبی: با این شرایط سهمیه المپیک هم یک رویاست‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختصاص ۳+۱ سهمیه به ایران در لیگ قهرمانان آسیا



قطر و عربستان ۴ سهمیه گرفتند

اختصاص ۳+۱ سهمیه به ایران در لیگ قهرمانان آسیا

دبیر کل فدراسیون فوتبال از اختصاص ۳+۱ سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - به گزارش فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران از اعلام امتیازات فدراسیون‌ها توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد و گفت:سهیمه ایران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مهدی محمد نبی گفت: طبق آخرین  اعلام کمیته رسیدگی به مدارک باشگاه‌های لیگ برتری در AFC، امتیازات فدراسیون‌ها اعلام شد؛ اما پس از بررسی در جلسات تخصصی کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفتم آذرماه در کوالالامپور تصمیم گیری نهایی در این خصوص گرفته خواهد شد.

دبیر کل فدراسیون ایران با اشاره به اینکه سهمیه کشورمان نسبت به سال گذشته افزایش داشته گفت: ایران با کسب 813/5 امتیاز ، سهیمه 1+3 را برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا(ACL) کسب کرد.

محمد نبی گفت: ژاپن با 946/8 امتیاز و 4 سهیمه، کره جنوبی با 886/6 امتیاز و 4 سهمیه، عربستان سعودی با 860/5 امتیاز و 4 سهمیه، قطر با 838 امتیاز و 4 سهمیه، چین با 796/7 امتیاز و 1+3 سهمیه، استرالیا با 747 امتیاز و 1+2 سهمیه،امارات با 750/2 امتیاز و 1+2 سهمیه و ازبکستان با 740/8 امتیاز  و 1+1 سهمیه از کمیته رسیدگی به مدارک باشگاه‌های لیگ برتر کسب کردند.

به گزارش فارس، به این ترتیب تیم‌های سپاهان، استقلال، تراکتورسازی از ایران به طور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند و صبای قم نیز در پلی آف این رقابت‌ها شرکت می‌کند./فارس