ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اوکراین 0 - فرانسه 2: آبی های باکلاس!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اوکراین 0 - فرانسه 2: آبی های باکلاس!

بازی دو تیم حدود یک ساعت به دلیل شرایط نامساعد جوی متوقف شد و در نهایت فرانسه توانست با دو گل در اوایل نیمه دوم به برد برسد.

فرانسه با برد دو بر صفر مقابل اوکراین میزبان امید بسیاری برای صعود به دور بعد پیدا کرد. آنها در این دیدار کلاسی بسیار بالاتر از میزبان داشتند و مزد برتری خود را با این نتیجه گرفتند.

لوران بلان دو تغییر در ترکیب اصلی تیمش داده بود و گائل کلیشی را جانشین پاتریس اورا، و ژرمی منز را جانشین فلوران مالودا کرده بود. در ترکیب اوکراین هم تغییری دیده نمی شد.

پیش از بازی و در حالی که سرود ملی دو کشور نواخته می شد، صدای رعد و برق مانع آن می شد که این دو سرود ملی شنیده شود. اوضاع بد جوی ادامه یافت و بازی دو تیم در دقیقه 4 به دلیل بارش شدید باران، توفان گسترده و رعد و برق پیاپی قطع شد و تقریبا یک ساعت بعد از سر گرفته شد.

فرانسه در ادامه بازی مالکیت توپ را به خوبی در اختیار گرفت. ژرمی منز گلی زد که آفساید بود و در هر حال تیم لوران بلان بسیار خطرناک تر از حریف بازی می کرد.

آبی ها در دقیقه 30 فرصتی عالی را از دست دادند. سانتر فرانک ریبری به منز رسید و بال پاری سن ژرمن ضربه خوبی زد که پیاتوف آن را مهار کرد.

اوکراین در دقیقه 35 کم مانده بود بر خلاف جریان بازی به گل برسد. توپی امیدوارانه برای آندری شوچنکو ارسال شد، او هم با سر توپ را فوق العاده کنترل کرد و سپس شوتی محکم زد که البته زاویه او چندان باز نبود و هوگو یوریس آن را دفع کرد.

فرانسه هم این حمله را پاسخ داد و روی ضربه ای ایستگاهی، سانتر ریبری با ضربه سر فیلیپ مکسس داشت وارد دروازه می شد که پیاتوف این توپ را هم عالی دفع کرد.

مارکو دویچ بین دو نیمه جانشین آندری ورونین بی اثر شد. اما فرانسه با این حال همچنان تیم برتر میدان بود. منز باز هم شوتی زمینی زد که پیاتوف آن را باز هم مهار کرد.

سپس نوبت به شوچنکو رسید که کلاس بالای بازی خود را نشان دهد. او توپ را گرفت و شوتی سنگین از راه دور زد که با اندکی فاصله از روی دروازه فرانسه به بیرون رفت. سپس ضربه آناتولی تیموشچوک هم راهی به دروازه نیافت.

فرانسه سرانجام در دقیقه 52 به گل رسید. روی حرکتی تیمی، کریم بنزما منز را در محوطه جریمه یافت و توپ را به او داد. او هم با پای چپ توپ را گرفت و با شوتی خوب دروازه پیاتوف را در حوالی تیر نزدیک تر باز کرد.

فرانسه فوق العاده بود و در دقیقه 56 گل دوم را هم زد. باز هم بنزما پاس گل داد. این بار این مهاجم رئال مادرید توپ را برای یوهان کابایه ارسال کرد و توپ پس از تلاش ناموفق دو مدافع اوکراین برای دفع توپ به کابایه رسید و او هم با ضربه ای زمینی فاصله را دوبرابر کرد.

فرانسه توپ و میدان را در اختیار گرفته بود و کابایه یک بار دیگر در حالی که پیاتوف هم تسلیم شده بود شوت زد که این بار توپ او به تیر برخورد کرد.

بازی با تملک توپ فرانسه ادامه یافت و اوکراینی ها هم اراده ای برای تغییر نتیجه نداشتند.

فرانسه با این برد اوضاع خوبی در جدول یافت و اوکراین به فکر دیدار با انگلیس است./سایت گل


ویدیو مرتبط :
فرانسه 3-0 اوکراین / پلی آف جام جهانی 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی پرگل فرانسه و شکست اوکراین



جام‌ ملت‌های اروپا ,  مسابقات جام ملت‌های اروپا


در دو دیدار تدارکاتی یورو 2012 که سه شنبه شب برگزارشد، فرانسه چهار برصفر استونی را در هم کوبید در حالیکه اوکراین میزبان مشترک این بازیها متحمل شکست دو بر صفر مقابل ترکیه شد.
فرانسه که در خانه خود در شهر لومان بازی می کرد به کمک دو گل کریم بنزما به یک پیروزی پرگل در آخرین دیدار تدارکاتی خود دست یافت .

فرانک ریبری هافبک بایرن مونیخ در دقیقه 24 زننده گل اول تیم میزبان در این شهر شمالی شد و هشت دقیقه پیش از پایان نیمه اول نبزما نتیجه را دو بر صفر کرد.

هنوز دو دقیقه از آغاز نیمه دوم نگذشته بود که بنزما یک گل دیگر بر آن افزود و '' جرمی منز '' مهاجم پاری سن ژرمن در وقت تلف شده آخر بازی با زدن گل چهارم ضربه آخر را بر پیکر حریف وارد کرد.
فرانسویها با این قدرت نمایی پیام محکمی به انگلیسی ها رقیب خود در گروه چهار یورو 2012 دادند.
لورن بلان سرمربی فرانسه در پایان این دیدار گفت وی در کل از بازی تیمش راضی است .

بلان گفت :'' اکنون ما در سه بازی به پیروزی رسیده ایم و این می تواند برای ما رضایت بخش باشد. کاستی هایی در برخی از مناطق داریم ولی در مجموع شب خوبی را پشت سر گذرانده ایم. ''
وی بازی با انگلیس را بسیار مشکل تر و آزمایشی به مراتب دشوارتر ارزیابی کرد.
برخلاف فرانسه، اوکراین میزبان مشترک یورو 2012 در آخرین دیدار تدارکاتی خود نتیجه ای بهتر از تحمل یک شکست دو برصفر مقابل ترکیه کسب نکرد.
'' ارکین کانر '' هافبک باشگاه فنرباغچه و '' مصطفی پکتمک '' مهاجم بشیکتاش هر کدام یک گل در شهر اینگولشات المان برای ترکیه به ثمر رساندند تا موجب نگرانی اوکراین تنها یک هفته به آغاز بازیهای رسمی شوند.
ترکیه یکی از تیمهای راه یافته به نیمه نهایی یورو 2008 که در این دیدار به بازیکنان مستقر در داخل کشور تکیه داشت از همان اول تمرکز بیشتری نسبت به حریف داشت.../ورزش3