ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اولین گفت وگوی امانوئل آدبایور بعد از قرارداد با رئال



 

 

اولین گفت وگوی امانوئل آدبایور بعد از قرارداد با رئال

 

در مورد لالیگا می‌توانم بگویم که این لیگ، تفاوت‌های بسیار زیادی با لیگ برتر انگلستان دارد. آنجا رقابت‌ها فیزیکی‌تر است و اینجا بار فنی مسابقات بالاتر به نظر می‌رسد. « هوشمندانه‌تر» شاید کلمه درستی برای توصیف منظور من نباشد اما احساس می‌کنم بازیکنان شاغل در لالیگا با بینش و درک بهتری به توپ ضربه می‌زنند

باید صادقانه بگویم که آمدن به رئال، برایم مثل یک رویا بود که حالا به حقیقت پیوسته است. من در آفریقا به دنیا آمدم و همانجام فوتبالم را شروع کردم اما حتی در رویاهایم هم تصور نمی‌کردم که روزی بتوانم برای رئال‌مادرید بازی کنم. در رویاهایم به این فکر می‌کردم که می‌توانم به اروپا بروم و برای تیم‌هایی مثل متز، موناکو، منچسترسیتی و … بازی کنم اما حالا عضوی از بزرگترین باشگاه جهان شده‌ام؛ پس من به چیزی فراتر از رویاهایم دست پیدا کرده‌ام. بابت این موضوع هم بسیار خوشحال و سپاسگزارم.»

شروع پراحساس نخستین مصاحبه رسمی امانوئل آدبایور، ستاره تازه‌وارد باشگاه متمول مادرید با تلویزیون و وب‌سایت رسمی باشگاه رئال، نکته‌های فوق‌العاده جذابی را در خود دارد. مصاحبه‌ای بلند و پرنکته که دقیقا به همین دلیل نیاز به هیچ مقدمه‌ای اضافی خاصی ندارد. این مصاحبه‌ را برای نخستین بار در فیفاپرشیا می‌خوانید…

- چه چیز باعث شد این مبادله میان منچسترسیتی و رئال مادرید انجام شود؟

پس از حمله‌ای که در جام ملت‌های آفریقا به اتوبوس تیم‌ملی کشورم (توگو) شد، فصل سختی را سپری کردم. آن ماجرا به من آسیب زیادی زد، چون واقعا اتفاق ساده‌ای نبود. من برای چند دقیقه حضور میان مرگ و زندگی را تجربه کردم و این موضوع، تا پایان فصل روحیه مرا تحت تاثیر قرار داد. هرچند در حال حاضر شرایط بسیار بهتری پیدا کرده‌ام و مشکلات ذهنی سابق را ندارم.

در این شرایط سرمربی و مسئولان باشگاه منچسترسیتی هم توقعات بیشتری از من داشتند که به همین دلایلی که گفتم نتوانستم از پس آنها بربیایم. در همین گیر و دار بود که پیشنهاد رئال مادرید به دستم رسید. همین پیشنهاد برای من کافی بود و چیز دیگری نمی‌خواستم. دیگر علاقه‌ای به بازی کردن برای منچسترسیتی نداشتم و به خودم می‌گفتم که باید هرچه سریعتر راهی مادرید شوم. شرایط سختی بود اما مطمئن بودم که پس از امضای قرارداد آرامش به زندگی‌ام باز خواهد گشت. خوشحال بودم که قرار است آینده‌ای فرا برسد که من به عنوان یک بازیکن برای رئال مادرید به میدان بروم.

- پس قاعدتا باید از اتفاقی که در شروع سال ۲۰۱۱ برایتان افتاده خوشحال باشید.

- البته؛ سال ۲۰۱۰ با یک حمله تروریسی آغاز شد که وحشتناک بود و آغاز سال ۲۰۱۱، مرا در سانتیاگو برنابئو قرار داده است. پس فقط می‌توانم بگویم که بسیار خوشحالم و البته سپاسگذار. امیدوارم این شروع خوب در سال جدید ادامه‌دار باشد و فصل خوبی انتظارم را بکشد. دوست دارم با رئال جام‌های زیادی ببرم و گل‌های زیادی برای این تیم به ثمر برسانم. هدفی که به تلاش زیادی نیاز دارد. آمادگی این تلاش را دارم و می‌خواهم آن‌قدر موفق باشم که به بخشی از تاریخ باشگاه تبدیل شوم.

- حضور ژوزه مورینیو به عنوان سرمربی رئال چقدر در این انتقال نقش داشت؟

من این شانس را داشتم که در زمان حضورم در آرسنال، چندین بار با او که در آن زمان هدایت چلسی را برعهده داشت روبه‌رو شوم؛ ضمن آنکه دوستان آفریقایی خوب و بسیار نزدیکی مانند دیدیه دروگبا و سمی اتوئو هم دارم که تجربه کارکردن با مورینیو را دارند. هروقت با آنها درباره مورینیو صحبت می‌کردم، از قدرت بالای مربیگری و لذت‌بخش بودن کار کردن با او می‌گفتند. به همین دلیل هم وقتی پیشنهاد رئال مادرید با هدایت مورینیو به دستم رسید، حتی یک لحظه هم شک نکردم و بلافاصله به مادرید آمدم. او برای آمدن من به مادرید تلاش زیادی کرد و حالا مهم‌ترین هدفم این است که سرمربی و مسئولان باشگاه را بابت تلاشی که کرده‌اند ناامید نکنم. می‌خواهم با گل‌های زیادی که می‌زنم آنها را شاد کنم و خودم هم از بازی‌ کردن در چمن سانتیاگوبرنابئو لذت ببرم.

- نظرتان درباره حضور در لالیگا چیست؟ آیا فرصتی برای تماشای بازی‌های این لیگ از تلویزیون داشته‌اید؟

البته. در انگلستان اکثر بازی‌ها ظهر برگزار می‌شوند و فرصت کافی برای دیدن بازی‌های لالیگا که اکثرا شب انجام می‌شود وجود دارد. به همین دلیل این شانس را داشتم که اکثر بازی‌های رئال مادرید و بارسلونا را تماشا کنم. در مورد لالیگا می‌توانم بگویم که این لیگ، تفاوت‌های بسیار زیادی با لیگ برتر انگلستان دارد. آنجا رقابت‌ها فیزیکی‌تر است  و اینجا بار فنی مسابقات بالاتر به نظر می‌رسد. « هوشمندانه‌تر» شاید کلمه درستی برای توصیف منظور من نباشد اما احساس می‌کنم بازیکنان شاغل در لالیگا با بینش و درک بهتری به توپ ضربه می‌زنند. من در منچسترسیتی با یکی از بهترین بازیکنان اسپانیا، یعنی داوید سیلوا همبازی بودم و توانایی‌های خارق‌العاده او را از نزدیک دیدم. در نهایت اینکه تفاوت‌ها زیاد است اما من یک فوتبالیست هستم و امیدوارم هرچه سریعتر با شرایط لیگ اسپانیا آداپته شوم.

- در حال حاضر چقدر آماده هستی؟‌ اگر مورینیو همین حالا به تو نیاز داشته باشد، می‌توانی برای رئال بازی کنی؟

s

من برای انجام هرکاری آماده‌ام اما حقیقت این است که نیاز به زمان دارم. شاید اغراق‌آمیز به نظر برسد اما واقعا آخرین باری که فرصت ۹۰ دقیقه بازی کردن داشته‌ام را فراموش کرده‌ام. به همین دلیل می‌گویم که کار سختی در پیش دارم. باید سخت تمرین کنم، تغذیه خوبی داشته باشم و هر چیزی که برای بازگشت به فرم ایده‌آل نیاز است را محیا کنم تا بتوانم ۹۰ الی ۹۵ دقیقه برای تیمم بازی کنم. هرچند اگر رئیس از من بخواهد که بازی کنم، قطعا با تمام وجود و قلبم برای رئال وارد زمین خواهم شد و نهایت تلاشم را انجام خواهم داد.

- … و چقدر به گلزنی برای رئال فکر می‌کنید؟

این، بهترین قسمت ماجراست. لحظه‌ای که شما به توپ ضربه می‌زنید و می‌بینید که از خط عبور کرده است. برای چهار یا پنج ثانیه همه چیز ویژه خواهد بود و احساس می‌کنید که یک قهرمانید. من عاشق گلزنی هستم، چون یک مهاجمم و کار اصلی در زمین همین است. کاری که همیشه از انجام دادنش لذت برده‌ام و دوست دارم اوج این لذت را با پیراهن رئال مادرید تجربه کنم.


ویدیو مرتبط :
امانوئل آدبایور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدبایور پیراهن شماره 6 رئال را برتن خواهد کرد



 

 

آدبایور پیراهن شماره 6 رئال را برتن خواهد کرد

 

امانوئل آدبایور، ستاره توگویی باشگاه رئال مادرید، پیراهن شماره 6 رئال را برتن کرد. این در حالی است که پیش از این قرار بود که شماره پیراهنهای لاسانا دیارا و اوزیل تغییراتی کند ولی مسئولان برگزاری رقابتهای لالیگا این اجازه را صادر نکردند.

پیش از این قرار بود که لاسانا دیارا، پیراهن شماره 6 را که پیش از این در اختیار محمدو دیارا بود و با پیوستن این ستاره مالیایی به موناکو خالی شده بود را بردارد و مسعوت اوزیل، پیراهن 10 را برتن کند تا بدین ترتیب آدبایور بتواند پیراهن شماره 23 را مال خود کند ولی در نهایت و با مخالفت مسئولان برگزاری این رقابتها با اعمال تغییرات کلی در شماره پیراهن بازیکنان، آدبایور مجبور شد تا پیراهن شماره 6 رئال را که پیش از این برتن محمدو دیارا بود را بردارد.