ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اوضاع مالی وخیم سازمان لیگ و فدراسیون


علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه حال و روز خوشی نداشت. هر جا می‌رفت درباره تیم ملی امید کنایه می‌شنید.

روزنامه فرهیختگان: علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه حال و روز خوشی نداشت. هر جا می‌رفت درباره تیم ملی امید کنایه می‌شنید.

خبرگزاری‌های مهم جهان ماجرای مدیر تدارکات تیم ملی امید را پوشش داده بودند.مهم‌ترین خبرگزاری‌های جهان مثل رویترز، یاهو اسپورت، واشنگتن‌پست، خبرگزاری چین، خبرگزاری شانگهای، دیلی‌میل، دیلی‌پرس و بسیاری خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های معتبر جهان خبر آزار یکی از اعضای کادر تدارکات تیم ملی فوتبال ایران نسبت به یک زن کره‌ای را منتشر کردند و همین فشار زیادی را به کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال وارد کرده بود.

کفاشیان که سه‌شنبه‌شب تهران را به مقصد اینچئون ترک کرد بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه‌ای در وزارت کشور حضور پیدا کرد. جلسه درباره حق پخش تلویزیونی بود. البته در همان جلسه درباره ماجرایی که در اینچئون اتفاق افتاده صحبت شد و کفاشیان به نشانه تاسف سرش را تکان داد و قول داد با خاطیان برخورد کند اما در عین حال دیروز در اینچئون طوری برخورد کرد که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و گفته باید کره‌ای‌ها ادعایشان را ثابت کنند.

در هر حال کفاشیان در جلسه با وزارت کشور اوضاع بد مالی فدراسیون فوتبال را توضیح داده و اینکه چک‌های اسپانسر پاس نمی‌شود و حالا کی‌روش هم برگشته و قراردادش امضا شده و او هم پول سنگینی می‌خواهد و وزارت ورزش هم کمکی نمی‌کند و خلاصه اینکه سفره دلش را برای وزارت کشوری‌ها باز کرده بود و می‌گفت باید حق پخش را به هر قیمتی که شده بگیرند و این پول حق فوتبال است و باشگاه‌ها فشار آورده‌اند و پول می‌خواهند و فدراسیون و سازمان لیگ پولی ندارند که به باشگاه‌ها بدهند.

نتیجه همه این حرف‌ها و مذاکرات دوباره، خروجی خاصی نداشت.خبرگزاری‌ها پس از پایان جلسه نوشتند: «رئیس فدراسیون فوتبال برای پیگیری حق پخش تلویزیونی با مسئولان شورای امنیت کشور جلسه‌ای برگزار کرد. این جلسه نتیجه‌ای دربر نداشت.  قرار است تا ۱۰ روز آینده جلسه‌ دیگری در این خصوص برگزار شود.»در هر حال تهدید فدراسیون برای این هفته برای بار چندم هم جواب نداد.

چرا فدراسیون و سازمان لیگ پول ندارند؟

فدراسیون و سازمان لیگ پول ندارند. بحران مالی که گریبان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را گرفته البته دلایل مشخصی دارد. علی کفاشیان در جلسه‌اش اعلام کرده که چک‌های اسپانسر پاس نشده است.این اسپانسر همان شرکت ایران نوین است که قرار شده برای دو سال ۱۶۰ میلیارد تومان به سازمان لیگ بابت تبلیغات محیطی یا همان تبلیغات دور زمین بدهد. سال اول ۶۰ میلیارد و سال دوم ۱۰۰ میلیارد تومان. چک‌هایی که مریم شفیعی مدیرعامل شرکت کانون ایران نوین به سازمان لیگ برای سال ۹۳ داده پاس نشده‌اند و فقط چک خردادماهش که چهار میلیارد تومان بوده پاس شده است و دیگر چک‌ها پاس نشده‌اند.

مهدی تاج رئیس سازمان لیگ چند وقت پیش هم دچار سکته قلبی شد و آنژیوگرافی کرد و حتی برخی معتقدند تاج به دلیل استرسی که پای پاس نشدن چک‌ها داشته و حرص وجوش خورده است، به این سرنوشت دچار شده. مهدی تاج و محمدرضا ساکت دو مدیر اصفهانی در سازمان لیگ تلاش بسیاری کردند تا تبلیغات محیطی به شرکت کانون ایران نوین سپرده شود و حالا که چک‌ها پاس نمی‌شود، به دردسر افتاده‌اند.

یکی از مدیران باشگاه‌های لیگ برتری که نمی‌خواهد نامش فاش شود در این‌باره به فرهیختگان می‌گوید: «ما پول می‌خواهیم، همه بحران مالی داریم، بازیکن خریده‌ایم، چک داده‌ایم، آقایان در فدراسیون و سازمان لیگ اول فصل گفتند که امسال شرکتی آمده که ۱۶۰ میلیارد می‌دهد و ۱۵۰ میلیارد تومان هم از تلویزیون می‌گیریم و غمتان نباشد. اما کو؟ کجاست؟ از شرکت ایران نوین هم نتوانسته‌اند پنج میلیارد تومان برای دلخوشی بگیرند. چند روز بعد می‌بینید که بحران مالی فدراسیون و سازمان لیگ به باشگاه‌ها می‌رسد.»

ارتباط ایران نوین با بابک زنجانی

یک منبع آگاه به فرهیختگان می‌گوید که شرکت کانون ایران نوین از زیرمجموعه‌های شرکت‌های بابک زنجانی است و به همین دلیل است که آنها حالا پولی در بساط ندارند، چراکه دارایی‌هایشان به دستور دادستانی بلوکه شده است.مریم شفیعی هم این روزها در دسترس نیست و موبایلش خاموش است. البته خانم مدیرعامل شرکتی تبلیغاتی دارد و در زمینه بیلبوردها و تیزرهای بانک، تبلیغات شرکت‌های خودروسازی و اپراتورهای تلفن همراه تبلیغ کرده است وشرکتش را بزرگ‌ترین آژانس تبلیغاتی در ایران می‌داند.

اما این مدیرعامل حساب شرکتش حالا خالی است و به مشکل برخورده است و اگر در بزرگراه‌ها دقت کنید، زیر بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی تهران، شماره تلفن این شرکت برای رزرو بیلبورد دیده می‌شود.ماجراهای این شرکت همه را به یاد شرکت ائل خودرو، که اول اسپانسر فدراسیون فوتبال شده بود، اما تنها یک چک یک میلیارد تومانی‌اش پاس شد و دیگر از آنها خبری نشد، انداخته است. اتفاقا مدیرعامل شرکت ائل خودرو هم یک خانم به نام مهرناز جاویدی بود.

گاف تاج در قرارداد با ایران نوین

آنطور که خبر آمده زمانی که مهدی تاج قرارداد را با شرکت ایران نوین بسته است، یک گاف بزرگ داده و آن این است که مریم شفیعی، هیچ ضمانت بانکی به مهدی تاج و سازمان لیگ نداده است و همین دست فدراسیون و سازمان لیگ را بسته و اتفاقا باعث شده تا بین علی کفاشیان و مهدی تاج هم اصطکاک ایجاد شود.یک مدیرعامل باشگاه دیگر هم که نمی‌خواهد نامش فاش شود به فرهیختگان می‌گوید: «اینها نمی‌توانند ۱۰ میلیارد تومان از این شرکت بگیرند، چون نه توانایی‌اش را دارند و نه می‌توانند. شرکت ایران نوین الان در بحران مالی است و آنها در یک پرونده قضایی درگیر هستند.

این شرکت فقط به خاطر حضور تاج و ساکت در سازمان لیگ که اصفهانی هستند آمدند جلو و سرآخر موفق شدند.» این مدیرعامل به نکته‌ای اشاره می‌کند که به راحتی نمی‌شود تاییدش کرد، اما اگر درست باشد، آن وقت زلزله دیگری در فدراسیون و سازمان لیگ اتفاق می‌افتد. این مدیرعامل به فرهیختگان می‌گوید: «آقایان تاج و ساکت عضوکارگروه شرکت ایران نوین در اصفهان هستند. آقای تاج خودش رئیس اتاق فکر آنهاست. حالا که رودست خورده است بیاید و به باشگاه‌ها جواب بدهد.» همین مدیر اما خبر دیگری می‌دهد: «به‌خاطر اینکه تخلفاتی در این زمینه اتفاق افتاده و مربوط به تبلیغات دور زمین است و به تلویزیون و رسانه‌ها ارتباط دارد، پرونده‌ای در این باره برای مهدی تاج و محمدرضا ساکت در دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.»

یکی از بندهای جالب قرارداد با ایران نوین این است که در صورتی پول را به فدراسیون و سازمان لیگ می‌دهد که بازی‌ها از تلویزیون پخش شود. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مقابل رسانه ملی کوتاه آمده‌اند و بازی‌ها از تلویزیون پخش می‌شود و زورشان به صدا و سیما نمی‌رسد، اما ایران نوین به آنها هیچ پولی نمی‌دهد. این مطمئنا برای علی کفاشیان و مهدی تاج، زور دارد که از دو طرف هیچ پولی نمی‌گیرند. پیش آمدن بحران مالی در این وضعیت اظهرمن الشمس است.


ویدیو مرتبط :
چهارسوی لیگ: بررسی اوضاع مالی تیم های لیگ برتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان لیگ از فدراسیون فوتبال جدا شد



 

 

 

سازمان لیگ از فدراسیون فوتبال جدا شد

 

اعضای شاغل در سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال رسما به ساختمان جدید رفتند.

با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتقاد دارد سازمان های لیگ برتر فدراسیون ها باید جدا و مستقل از فدراسیون باشند، سازمان لیگ برتر ایران نیز از روز گذشته محل فعالیتش از فدراسیون مستقل شد.

ساختمان جدید سازمان لیگ در میدان شیخ بهایی قرار دارد و اکثر اعضای شاغل در سازمان لیگ از دیروز به محل جدید منتقل شده اند.

این ساختمان شش طبقه است. سازمان لیگ باید طبق چارت AFC دارای کمیته هایی چون بازاریابی، آموزش، امنیت و تحقیقات و توسعه شود.

این ساختمان چندی پیش با حضور مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا افتتاح شد.