ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اوزیل: به من نگویید آلمانی ترک تبار


مسوت اوزیل دلیل مورد انتقاد واقع شدن در آلمان را نمی‌فهمد. او معتقد است خوب بازی می‌کند اما به چشم نمی‌آید.

ورزش سه: اوزیل در مصاحبه‌ای به موج انتقاداتی که در آلمان از وی می‌شود، واکنش نشان داد. او که در حال حاضردر باشگاه آرسنال عضویت دارد، گفت:" افسوس می‌خورم که اینهمه برای تیم ملی آلمان زحمت کشیده‌ام ولی در وطنم با من اینطور برخورد می‌کنند. من همیشه از جانم مایه گذاشتم و کوتاهی نکردم و تلاشم این بود که رفتارم مانند یک الگو باشد؛ با همه هم محترمانه برخورد می‌کردم. اما نمی‌فهمم چرا این همه خبرنگاران مرا مورد انتقاد قرار می‌دهند."

اوزیل که با انتقال 50 میلیون یورویی‌اش به لیگ جزیره گرانترین بازیکن آلمانی همه اعصار محسوب می‌شود، تاکید کرد که دلش نمی‌خواهد او را آلمانی ترک‌تبار بخوانند. وی اظهار داشت:" چطور درمورد بازیکنان دیگر کسی نمی‌گوید آلمانی-لهستانی یا آلمانی-تونسی؟ برای من مهم بود که مردم بفهمند این موضوع ذهنم را مشغول کرده است. مهم بود که بتوانم این مسئله را بیان کنم. باور کنید تمام هویت من از تیم ملی آلمان می‌آید. من افتخار می‌کنم که اینجا بزرگ شده‌ام و پیراهن تیم ملی آلمان را بر تن می‌کنم. اما عقیده ندارم که برای اینکه یک آلمانی خوب باشی، لازم است حتما سرود ملی را بخوانی. من در آن لحظه کوتاه قبل از شروع بازی برای موفقیت و سلامتی تیم دعا می‌کنم."

وی افزود:" من آدم آرام و بی‌توقعی هستم. به قدرت و پست و مقام نیازی ندارم. در رسانه‌ها هم هیچگاه چنین مطالبه‌ای نداشته‌ام؛ اگرچه آنقدر بازی‌های خوب در کارنامه‌ام دارم که مثلا شایستگی کاپیتانی را داشته باشم. ولی مربی و هم‌بازی‌هایم می‌دانند که من تمام هدف و تمرکزم این است که داخل زمین کارم را درست انجام دهم، همین."


ویدیو مرتبط :
رپ خوندن مسوت اوزیل به زبان آلمانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پگاه فریدونی هنرپیشه‌ی آلمانی ایرانی‌تبار در فیلم "۳۰۰ کلمه آلمانی"+تصاویر



پگاه فریدونی هنرپیشه‌ی آلمانی ایرانی‌تبار در فیلم "۳۰۰ کلمه آلمانی"+تصاویر

پگاه فریدونی، هنرپیشه‌ی آلمانی ایرانی‌تبار، در فیلم " ۳۰۰ کلمه آلمانی" در نقش دانشجوی رشته‌ی ادبیات آلمانی‌ای ظاهر می‌شود که به یاری "عروس‌های پستی ترک" می‌شتابد تا از آلمان اخراج نشوند

.پگاه فریدونی در فیلم " ۳۰۰ کلمه آلمانی" لاله دمیرکان نام دارد و با پدر مومن خود که متولی یکی از مساجد مسلمانان در شهر کلن است، سال‌هاست با پی‌گرفتن زندگی‌ای دوگانه در صلح و صفا زندگی می‌کند: لاله در خانه، دختری سربراه و سنتی و در جامعه‌ی آلمان دانشجویی مدرن و باهوش است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش روزگارنو به نقل از دویچه وله مشکلات این محصل رشته‌ی ادبیات آلمانی هنگامی آغاز می‌شود که پدر حاجی خیرش، برای سر و سامان دادن به زندگی مردان عزب ترک در غربت، به خویشان خود در زادگاهش چند عروس سفارش می‌دهد؛ دخترهای ترگل، ورگل چشم و گوش بسته که یک کلمه آلمانی هم نمی‌دانند.

قانون‌شکنی قابل مجازات

طبق قوانین آلمان، ولی خانواده‌های کارگران ترک که قصد پیوستن به همسران خود در آلمان را دارند، باید در زادگاه خود زبان آلمانی را فرا بگیرند و آزمون مربوط به آن را هم با موفقیت پشت‌سر بگذارند. سرپیچی از این قانون، قابل مجازات است.

هنگامی که رئیس اداره‌ی مهاجرت کلن که روحیه‌ای ضدخارجی دارد، از ارسال "عروس‌های پستی" برای "حاج‌آقا" باخبر می‌شود، یک لحظه هم تردید به خود راه نمی‌دهد و کارزاری اداری علیه این متولی خیر که بارها با او درگیری اداری داشته، ‌براه می‌اندازد تا زمینه‌ی صدور حکم اخراج تازه‌عروس‌های از همه‌جا بی‌خبر را فراهم ‌آورد. لاله که با پسر این رییس وظیفه‌شناس سر وسری دارد، به کمک پدر خود می‌شتابد و می‌کوشد با آموختن زبان آلمانی به همسران "چشم و گوش بسته" هم‌تبار خود، از اخراج آنان از آلمان جلوگیری کند.

فیلم‌نامه‌ی کمدی" ۳۰۰ کلمه آلمانی" را کارگردان ایرانی، علی صمدی احدی، و فیلم‌نامه‌نویس آلمانی، آرنه نولتینگ، نوشته‌اند و زولی آلاداگ، سینماگر آلمانی کردتبار ترک آن را کارگردانی می‌کند.

چندی است که فیلم‌برداری" ۳۰۰ کلمه آلمانی" در شهر کلن آغاز شده است. این فیلم قرار است در سال آینده در سینماهای آلمان و اروپا به نمایش درآید./روزگارنو

 

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب