ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اهمیت شناخت استعدادهای ورزشی



 

 

 اهمیت شناخت استعدادهای ورزشی

 

آیا تاکنون زمانی برای شناسایی توانایی ها و توانمندی های کودکان در حال رشدمان صرف کرده ایم؟

 

-تا چه میزان از سلامت جسمی و توان بالقوه ی بدنی عزیزان مان مطلع هستیم؟

 

-آیا می دانید انجام ساده ترین و پیش پا افتاده ترین حرکات و ابتدایی ترین فعالیت ها، زمینه ساز پیچیده ترین و کاربردی ترین حرکات ورزشی خواهند بود؟

 

در جامعه کنونی ما والدین به عنوان یک نیروی ویژه، نقش مؤثر و مهمی در آموزش فرزندان به عهده دارند. این امر نشان دهنده حس مسئولیت و نگرانی اولیا به آینده ی کودکان شان می باشد.

 

آنچه مسلم است کودکی که مراحل پیش دبستانی را طی کرده و پا به عرصه محیط تعلیم و تربیتی فراتر از فضای خانه گذاشته است، اگر در محیطی پرورش یافته باشد که تنها دغدغه خانواده مباحث درسی و فکری نباشد، از سلامت فیزیکی و شادابی جسمی و روحی نیز بهره مند می گردد. این کودک در محیط آموزشی، علاوه بر آمادگی برای پذیرش مسائل درسی، با نشاط تر و سرزنده تر از سایرین خواهد بود. این امر با توجه به مشغله های زیاد و درگیری های کاری و فکری خانواده های امروز، شاید کمی به فراموشی سپرده شده باشد و می توان این گونه نتیجه گرفت که گاهی اوقات کودکان از لذت بازی و تحرک محروم شده اند. بچه ها نیاز دارند که از خردسالی درباره فضای اطراف آگاهی مناسب بدست آورند و درباره جسم خود اطلاعات را کسب کرده و بیاموزند تا همسو با روابطی که با دیگران دارند حرکت کنند.

 

کسب توانایی و اطمینان در انجام حرکات،از ساده به پیچیده به هماهنگی کلی کودک خواهد افزود و او خواهد آموخت که برای بالا بودن نیروی آمادگی جسمانی خود، سرزندگی و شادابی اش چندین برابر شده است.

 

علاوه بر این، انجام حرکات، نیروی اعتماد به نفس و عزت نفس کودک را نیز تقویت خواهد کرد. اهمیت دیگر این حرکات در این است که در بدنسازی (ایروبیک)یا همان ورزش های هوازی، انعطاف پذیری، چالاکی و چابکی، قدرت، سرعت و هوشیاری بیشتری نصیب کودک می شود و او خواهد توانست در مواقع خاص، سرعت بیشتری در واکنش های گوناگون از خود نشان دهد.

 

برای آغاز کار باید از حرکات پایه شروع کرد. مهارت های حرکتی پایه، واحدهای سازنده همه حرکات هستند و آنچه در آینده مهارت های لازم را برای فعالیت های ورزشی و رقابتی در کودک ایجاد خواهد کرد، همان حرکات مهارتی پایه خواهند بود؛ حرکاتی مانند: راه رفتن، دویدن، پریدن و فرودآمدن، خیز برداشتن، لی لی کردن، یک پا و دو پا حرکت کردن، سر خوردن و لیز خوردن،حفظ تعادل، بالا رفتن، آویزان شدن، هل دادن، کشیدن و چرخاندن و... پس از یادگیری این حرکات می توان حرکات جنبشی، عضلانی پایه، مانند: گرفتن، پرتاب کردن، ضربه زدن، و لگد زدن را پرورش داد. در واقع کودکی که از همان سال های پس از تولد دارای جسمی فعال باشد، روحی شاد خواهد داشت و اگر این حرکات را به خوبی آموزش ببیند ناخودآگاه در آینده نیز این فعالیت ها را پی گیری خواهد کرد، در نتیجه از لحاظ فیزیولوژیک (جسمی)و تعادل عاطفی (روانشناختی و تحصیلی ) دارای سلامت کامل خواهد بود. در این میان شما نیز از آنچه به عنوان پدر و مادر از لحاظ زمانی و مسئولیتی برای فرزندتان صرف کرده اید، لذت خواهید برد.

منبع:نشریه کودک،شماره62


ویدیو مرتبط :
استعدادهای عجیب ورزشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: استعدادهای عجیب ورزشی


 
 


استعدادهای عجیب ورزشی


برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و ios در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.


در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.