ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

انصاری: اسناد پرسپولیسی بودنم هست


هافبک پرسپولیس گفت: سابقه و عملکرد برانکو نشان می دهد که مربی بزرگی است و اسکوچیچ نیز از او تعریف می کرد.

کاپ: ساسان انصاری، هافبک جدید پرسپولیس بعد از عقد قرارداد با این تیم اظهار داشت: با توجه به اینکه نزدیک به 7 سال در تیم فولاد خوزستان بودم، از نوجوانی آنجا بودم و تلاش کردم خودم را با شرایط در اهواز و فولاد وفق بدهم. بعد از 7 سال بازی کردن از لحاظ فردی فصل خوبی بود. این باعث شد من کمی دیده شوم. چند پیشنهاد بود اما وقتی پیشنهاد پرسپولیس بزرگ رسید و این تیم یکی از پرطرفدارترین تیمهای آسیا با هواداران میلیونی بود، فکر کنم تصمیم گرفتنم به یک دقیقه نکشید و در یک دقیقه تصمیم گرفتم.

وی ادامه داد: به محض شنیدن اسم پرسپولیس و هواداران میلیونی اش و تیمی که از کودکی هم عاشق این تیم بودم که عکس هایش، مدارکش نیز موجود است حتی آرزویم این بود که شاید بازی اش را در ورزشگاه از نزدیک ببینم ولی لطف خدا بود که این سعادت نصیب من شد که در تیم محبوبم با هواداران میلیونی اش بتوانم فوتبال بازی کنم و امیدوارم لیاقت این پیراهن را داشته باشم.

هافبک جدید پرسپولیس درباره پست خود در زمین تصریح کرد: در این یکی، دوساله در پست های مختلف بازی کردم. از وینگر گوشه چپ و راست، مهاجم نوک، هافبک تهاجمی. در این سه، چهار پست بازی کردم.

انصاری درباره فصل گذشته و حضورش در فولاد گفت: من 28 بازی انجام دادم. با توجه به اینکه دو بازی محروم بودم اما تمام بازی ها که برایم امکان بازی بود بازی کردم. 9 گل در لیگ زدم، چهار پاس گل دادم، یک پنالتی گرفتم، یک گل در جام حذفی زدم، دو پاس گل هم در جام حذفی دادم.

وی در پایان افزود: آقای برانکو را می شناسم اما از نزدیک افتخار کار کردن با ایشان را نداشتم ولی دورادور تعریف ایشان را شنیدم. حتی آدم می تواند با دیدن برخی مسائل متوجه شد که یک مربی چه شخصیت و کاریزمایی دارد. فکر کنم آقای برانکو مربی بسیار بزرگی است که سابقه و عملکردش نشان می دهد که مربی بزرگی است. این برای من افتخار است که در تیم بزرگ پرسپولیس و مربی بزرگی مثل برانکو کار می کنم. با توجه به اینکه من دوسال اخیر با مربی بزرگی به اسم آقای اسکوچیچ کار می کردم. ایشان نیز خیلی تعریف و تمجید می کردند از شخصیت و خصوصیات فنی آقای برانکو و این افتخار بزرگی برای من است که با آقای برانکو کار کنم.


ویدیو مرتبط :
دکتر عباسی : اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس اسناد سوخته است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انصاری‌فرد: از پرسپولیسی‌ها عذرخواهی می‌کنم/ امیدوارم با تیم‌های اول رنکینگ همگروه نشویم



اخبار ,اخبار ورزشی,کریم انصاری فرد


اخبار ورزشی - انصاری‌فرد: از پرسپولیسی‌ها عذرخواهی می‌کنم/ امیدوارم با تیم‌های اول رنکینگ همگروه نشویم

مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز می‌گوید این تیم با ستاره‌هایی که امسال دارد می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. او همچنین دوست ندارد ایران در جام جهانی با تیم‌های اول رنکینگ فیفا هم گروه شود.

به گزارش ایسنا،‌ کریم انصاری فرد درباره دیدار روز گذشته (جمعه) برابر پرسپولیس، شرایط خود در لیگ برتر، وضعیتش برای آقای گلی، علاقه خود برای حضور در جام جهانی و نظرش درباره گروه ایران در جام جهانی پیش‌رو صحبت کرد.

* در هفته‌ نخست نیم فصل دوم پرسپولیس را بردید.
- به نظرم بازی خوبی بود. هر دو تیم برای صدرنشینی تلاش می‌کردند. باران هم باریده بود و بازی جاندار و جنگنده‌ای شاهد بودیم. عملکرد فنی خوبی که می‌شد از دو تیم در این بازی دید به علت بارش باران کمی افت کرده بود و زمین لغزنده بود، اما خدا را شکر در زمین خودمان برنده شدیم و این سه امتیاز برای ما خیلی حیاتی بود.

 

دل هوادارانمان شاد شد و این بازی شش امتیازی را به سود خود به پایان رساندیم. به نظر من دیداری نبود که کسل کننده باشد و یکی از بهترین های بازی لیگ را شاهد بودیم.

* روی یک صحنه در نیمه اول داور به تو کارت زرد نشان داد، اما تو معتقد بودی که آن پنالتی بود.
- داور خطای هند من را گرفته بود و فکر می‌کنم 100 درصد اشتباه کرد، چرا که توپ اصلا به دست من نخورده بود.

* به نظر می‌رسید انگیزه خاصی از بازی مقابل پرسپولیس داری.
- من در همه بازی‌ها انگیزه دارم. سال جام جهانی است و سعی می‌کنم در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشم. این طور نبود که انگیزه خاص‌تری مقابل پرسپولیس داشته باشم. من در این تیم یک سال حضور داشتم و دوستان خوبی در آنجا دارم.

 

دایی مربی‌ام بوده و با وجود این که می‌گویند در ابتدای فصل رابطه ما شکر آب شده، اما این واقعیت‌های فوتبال است. من در هر بازی انگیزه دارم و در بازی پرسپولیس همه بازیکنان انگیزه خاصی داشتند و نه تنها من. با لطف خدا توانستیم از این بازی سر بلند خارج شویم.

* قبول داری درگیری‌های بازی کمی غیر معمولی شده بود و بازیکنان به هم سیلی هم می زدند؟
- من که به کسی سیلی نزدم. من با همه بازیکنان پرسپولیس صمیمی هستم چه در تیم ملی و چه در پرسپولیس با هم شوخی داشته و داریم. شاید یکسری درگیری‌ها در فوتبال باشد. اما این‌ها طبیعی است، چرا که فوتبال یک ورزش فیزیکی است، اما اگر من در صحنه‌ای بد خطا کردم و یکسری اعتراضات شد از همه عذرخواهی می‌کنم.

 

هر چه بود تمام شد و این زیباییهای فوتبال است. من به هیچ کس نه بی‌احترامی کردم و نه حرفی زدم. اگر کسی از من چیزی به دل گرفته از همه آنها عذرخواهی می‌کنم. حتی اگر از سوی سایر بازیکنان هم صحبتی شده عذرخواهی می‌کنم. البته هواداران مان هم خیلی خوب بودند و فقط تیم خودشان را تشویق کردند. اما اگر حرف و حدیثی بوده باز هم عذرخواهی می‌کنم.

* بعد از این که گل زدی استارت زدی که خوشحالی کنی، اما یک لحظه ایستادی دلیلش چه بود؟
- بازی حساسی بود. وقتی گل زدم آمدم خوشحالی کنم، اما یک لحظه فهمیدم که تیم مقابل پرسپولیس است. سال گذشته از پرسپولیس پول گرفتم و این پول را در زندگی ام استفاده کردم. حتی اگر مقابل سایپا هم گلزنی کنم خوشحالی نمی‌کنم. سال بعد اگر یک درصد هم در تراکتورسازی نبودم و در فوتبال ایران بودم، وقتی به این تیم گل بزنم خوشحالی نمی‌کنم. من اخلاقم این است. قصدم این نیست که خودم را پیش کسی عزیز کنم. قبل از این که به تراکتورسازی بیایم پرسپولیسی بودم و تصمیم گرفته بودم اگر گل زدم خوشحالی نکنم.

* پیش از شروع بازی چند ثانیه با علی دایی صحبت کردی. به هم چه گفتید؟
- دایی مربی من بوده و از همه مهم‌تر همشهری من است. اگر هم کدورتی وجود داشته باشد که نیست وظیفه من است که به او احترام بگذارم. علی آقا بزرگ من است و من در این فوتبال تحت هیچ شرایطی با هیچ کسی مشکلی ندارم.

* با گلی که به پرسپولیس زدی، در رقابت برای آقای گلی باقی ماندی.
- همه بازیکنان تلاش می‌کنند تا آقای گل شوند. اما مردم عزیز تبریز به دنبال این هستند که تیم‌شان قهرمان شود و ان‌شاءالله قهرمان لیگ برتر می شویم و این قهرمانی برایم از آقای گلی بسیار با ارزش‌تر است. دست هوادارانمان را می‌بوسم، چرا که در باران تا آخرین لحظات ما را تشویق کردند و تراکتورسازی را تنها نگذاشتند.

* فکر می کنی تراکتورسازی می‌تواند قهرمان شود؟
- امسال رقابت خیلی سخت است. رقبای ما با هم یک یا دو امتیاز فاصله دارند. ما باید همین روند را ادامه دهیم. شما ممکن است یک هفته‌ ببرید و صدرنشین شوید، اما هفته‌ بعد با یک تساوی چهار پله پایین بیایید. باید بتوانیم این شرایط را با کمک هواداران حفظ کنیم و به جایگاهی که آنها می‌خواهند برسیم.

* فکر می کنی چه تیم‌هایی مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند؟
- به نظر من همان پنج تیم بالای جدول. من به همه تیم‌های حاضر در لیگ احترام می گذارم، اما شرایط فعلی جدول به گونه‌ای است که پنج تیم بالای جدول می‌توانند مدعی باشند.

* تراکتورسازی تیم پر ستاره‌ای است، اما در ابتدای فصل صحبت‌هایی مبنی بر نتیجه‌ نگرفتن تیم‌تان وجود داشت.
- تیم ما به لحاظ جابجایی در ابتدای فصل مشکلات زیادی داشت و هماهنگی بازیکنان با یکدیگر کار سختی بود. الان هم چند بازیکن مصدوم داریم که مهره‌های تاثیرگذاری هستند، مثل محمد ابراهیمی و محسن ربیع خواه و محمد ایران پویان. با این حال ما تیم پر ستاره و پرطرفداری هستیم

 

و من در این چند وقت فهمیده‌ام که تماشاگران عاشق تراکتورسازی هستند و هر بازیکنی که به تراکتورسازی بیاید برایشان فرقی نمی‌کند. مهم نتیجه‌ گرفتن تراکتورسازی است. آنها به تیم‌شان خیلی تعصب دارند و مثل هواداران پرسپولیس و استقلال عاشق تیم‌شان هستند. تراکتورسازی تیم ریشه‌داری است که می‌تواند جزو مدعیان قهرمانی باشد.

* در ابتدای فصل صحبت از ترانسفر شدن تو به اروپا بود و حتی گفته می‌شد از بوخوم پیشنهاد داشتی. بالاخره لژیونر می شوی؟
- قسمت بود که در ابتدای فصل تراکتورسازی شوم و از این بابت خدا را شکر می‌کنم. سال حضور در جام جهانی است و اگر خدا بخواهد امیدوارم تیم ملی بعد از جام جهانی بیشترین لژیونر را داشته باشد. بازیکنان جوان در تیم ملی مثل من زیاد هستند.

* کمی درباره تیم ملی صحبت کنیم. چرا مثل قبل در ترکیب ثابت کی‌روش نیستی؟
- من همیشه تابع کی‌روش هستم. تمام تلاشم را در تمرین‌ها می‌کنم و فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی در تمرین‌ها از من راضی بوده است. همه چیز دست خداست و من باید تلاش کنم. امیدوارم تلاش‌هایم یک روز جواب دهد.

* به نظر می‌رسد با حضور قوچان نژاد در خط حمله تیم ملی کارت برای فیکس شدن سخت شده است.
- بله! قوچان نژاد خیلی خوب کار کرده، اما من در کنار او امیدوارم به چیزی که در جام جهانی می‌خواهم برسم. اهدافی در جام جهانی دارم که بعدا درباره آنها صحبت می‌کنم.

* تیم ملی فوتبال ایران پس از چند سال به رتبه اول آسیا در رنکینگ فیفا رسید.
- اول از همه باید بگویم حق دوست صمیمی من جواد نکونام و کاپیتان تیم ملی بود که بهترین بازیکن فوتبال آسیا می‌شد، چرا که عملکردش در این چند وقت اخیر هم در تیم ملی و هم در استقلال خوب بود. او با استقلال به جمع چهار تیم برتر آسیا رسید. با این حال خدا را شکر می‌کنم که تیم ملی به رتبه اول آسیا رسیده و از همه بازیکنان و مسئولان باید تشکر کرد. این موضوعی است که بعد از چند سال برای ما اتفاق افتاده است.

 

حتی هوادارانی که در مقدماتی جام جهانی به ورزشگاه می آمدند و از ما حمایت می‌کردند در این صعود سهم دارند . فکر می‌کنم که این عزم ملی بود اتفاق افتاد، امیدوارم باز هم بدرخشیم و تیم اول آسیا باقی بمانیم و بهترین نتایج را در بازی‌های جهانی و آسیایی به دست بیاوریم.

* تیم‌های آسیایی در یکی، دو ماه گذشته نتایج متفاوتی گرفته است. اردن از اروگوئه پنج گل خورد، اما در آن سو ژاپن مقابل بلژیک و سوئیس عملکرد خوبی داشت. فکر می کنی ایران چه عملکردی در جام جهانی داشته باشد؟
- باید قبول کنیم که از نظر امکانات از کره و ژاپن عقب هستیم. مسئولان ما هم این را می‌دانند و امیدوارم مشکلاتمان برطرف شود . تیم ملی باید بازی‌های دوستانه زیادی انجام دهد تا در بازی‌های جام جهانی زنگ تفریح نباشیم.

 

همه بازیکنان تیم ملی از جان مایه می‌گذراند تا بتوانند در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشند و نتایجی در شأن نام ایران بگیرند. فکر می‌کنم که باید بیشتر کار کرد. مسئولان هم زحمت می کشند، اما همه باید دست به دست هم دهیم تا تیم ملی با آمادگی بیشتری در جام جهانی به مصاف رقبا برود.

* جمعه این هفته‌ گروه بندی مسابقات جام جهانی مشخص می‌شود و حریفان ایران هم تعیین می‌شوند.
- در جام جهانی قرعه سخت و آسان وجود ندارد. همه تیم‌ها در گروه‌های سختی حضور داشتند و توانسته‌اند از آن گروه‌ها صعود کنند. مثلا تیم پرتغال در مرحله پلی‌آف به جام جهانی رسید یا سوئد حذف شد. این نشان می‌دهد که همه تیم‌ها خوب هستند و همه بازی‌ها دشوار است. امیدوارم در برزیل عملکرد خوبی داشته باشیم، با وجود این که تورنمنت دشواری در انتظارمان است.

*اگر قرار بود خودت هم گروهی‌های ایران را انتخاب کنی چه تیم‌هایی را ترجیح می دادی؟
- هر چقدر به تیم‌هایی که رنکینگ بالاتری در فیفا دارند نخوریم بهتر است، چرا که قطعا کار سختی پیش‌رو خواهیم داشت.

* احتمال دارد ایران در یک گروه خیلی ضعیف و یک گروه قوی قرار بگیرد.
- ان‌شاءالله که با تیم‌های آسان‌تری روبرو شویم. درست است که بازی با تیم‌های قدرتمند فوتبال جهان مثل برزیل، آرژانتین، اسپانیا و غیره باعث می‌شود فوتبال ایران را بیشتر ببینند، اما امیدوارم قرعه ما به گونه‌ای شود که در جام جهانی زنگ تفریح نشویم. امیدوارم به این چهار – پنج تیم بالای رنکینگ نخوریم و بازی‌های خوبی را در جام جهانی به نمایش بگذاریم.

اخبار ورزشی - ایسنا