ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

انتقال دوباره رئیس باشگاه فنرباغچه به زندان



 

 

 

انتقال دوباره رئیس باشگاه فنرباغچه به زندان

 

 

عزیز یلدریم، رئیس باشگاه فنرباغچه، بعد از مرخص شدن از بیمارستان بار دیگر به زندان منتقل شد.

او که هفته گذشته بازداشت شده بود، به خاطر مشکلات جسمانی آزاد و به یک بیمارستان محلی انتقال یافته بود.

او روز گذشته از بیمارستان مرخص شد و بعد از ارائه مدارکی به دادگاه تا زمان برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات به زندان منتقل شد.

رسانه های ترک اعلام کرده اند که دادگاه اصلی هفته آینده برگزار خواهد شد و در آن در مورد سرنوشت یلدریم و تعداد دیگر از متهمان پرونده تبانی در فوتبال ترکیه مشخص خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
پشت صحنه انتقال روبن ون پرسی به فنرباغچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان زندان‌ها: با هیچ توجیهی مجاز نیستیم دست روی زندانی بلند كنیم



رئیس سازمان زندان‌ها: با هیچ توجیهی مجاز نیستیم دست روی زندانی بلند كنیم

 

فارس: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی كشور گفت: عوامل اجرائی فراموش نكنند كه مجاز به رفتار خشن یا ضرب و شتم زندانی نیستند و به هر نحو و توجیهی مجاز نیستیم دست روی زندانی بلند كنیم.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان زندان‌ها، غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندان‌های كشور در نشست ماهانه شورای مدیران سازمان زندان‌ها كه از طریق ویدئو كنفرانس با 30 مركز استانی برگزار شد، بر ضرورت ارتقاء سلامت اداری و كاری، توسعه نظم و رعایت قوانین در روند شوراهای طبقه‌بندی، تعیین تكلیف زندانیان تحت قرار تأكید كرد.

اسماعیلی، در آغاز این نشست، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بر ضرورت استفاده حداكثری كاركنان از بركات معنوی توسل به سید و سالار شهیدان و ترویج و مأنوس شدن بیش از پیش كاركنان با سیره حسینی تأكید كرد.

وی در اولین بخش از سخنان خود، با اشاره به برپائی همایش ارتقاء سلامت اداری با هدف راهكارهای سلامت اداری كشور گفت: این همایش سالانه برگزار خواهد شد و عملكرد دستگاه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و دستگاههای برتر انتخاب می شوند.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: موضوع را بهانه‌ای برای افزایش نظارت سازمان و تقویت نظارت‌های درون سازمانی قرار می‌دهیم تا انشاءاله سیستم اداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوئی شاخص در سلامت‌گرایی و كار درست در سطح كشورهای اسلامی، منطقه و جهان معرفی خواهد شد.

اسماعیلی با تأكید بر اینكه روند ارتقاء سلامت اداری در سازمان زندان‌ها باید به شكل جدی مورد توجه مدیران ستادی و استانی باشد، خاطر نشان ساخت: این مهم به عنوان یك تكلیف در برنامه پنجم توسعه كشور دیده شده است، لذا این یك تكلیف مهم بر عهده مدیران ستادی و استان‌ها است كه باید با برنامه‌ریزی اجرای درست و نظارت ثمربخش درون سازمانی و تهیه و ارائه گزارش‌های مستمر و راهبردی دنباله شود.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در عین حال نه فقط با نظارت مدیران استانی باید با استفاده از نظریه كارشناسان و خرد جمعی در این خصوص برنامه‌های عملیاتی طرح و اجرا كنند و دستاوردهای حاصله را نیز به مركز ارائه كنند و روند كار باید به شكلی باشد كه این سازمان، به عنوان سازمانی پیشرو و پیشتاز در روند سلامت اداری معرفی شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اراده این مدیریت در رسیدگی به امور و مشكلات عموم مخاطبان سازمانی در قالب برنامه‌های دیدار عمومی، گفت: اكثر این دیدارها به دیدار و گفتگو با كاركنان سازمان از سراسر كشور اختصاص یافته است كه تلاش شده در عین استماع مسائل و تقاضاها، هم مراجعان توجیه شوند و هم برای پیگیری تقاضاهای خود به مبادی ذیربط ارجاع شوند، لذا انتظار این است كه این روند به دور از حساسیت و با دلسوزی مورد توجه و استقبال مدیران قرار گیرد و تلاش شود مشكلات بدون حواشی رسیدگی و مرتفع شود.

وی خاطر نشان ساخت كه همكاران سازمانی در سراسر كشور حق دارند نقطه و نظرات خود را به رئیس سازمان منعكس كنند.

عضو شورای عالی قضائی همچنین بر ضرورت رفتار اسلامی و انسانی با زندانیان توسط زندانبان‌ها تأكید كرد و گفت: نظم، انضباط، سلامت را با اقتدار و ابهت در زندان‌ها و در نظارت و مدیریت مقتدرانه بر امور زندانیان جاری كنید و به ویزه در كاهش آسیب‌ها و دستیابی به سلامت رفتاری زندانیان، عوامل اجرائی به شكل جدی وارد عرصه شوند اما فراموش نكنند كه مجاز به رفتار خشن یا ضرب و شتم زندانی نیستند و به هر نحو و توجیهی مجاز نیستیم دست روی زندانی بلند كنیم و مطلقا پذیرفته شده نیست و موارد فوق‌العاده نادری هم كه اتفاق افتاده باشد در صورت تكرار و تداوم برخورد سازمانی صورت می‌گیرد. بنابراین حفظ و رعایت حقوق انسانی زندانی باید تحت هر شرایطی مورد توجه و اهتمام جدی باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها با ابراز رضایت از سخت‌گیری در مبادی ورودی برای جلوگیری از ورود مواد ممنوعه به داخل زندان‌ها بر ضرورت توسعه و ارتقاء امنیت داخلی و فیزیكی زندان‌ها نیز تأكید كرد و گفت: این كار را با بازرسی‌های مستمر و غیر مترقبه، شناخت گلوگاه‌ها و به شكل هوشمندانه مورد توجه داشته باشید و برای نیل به این هدف باید اراده رئیس زندان، مسئولان نظارتی و مدیران استانی در كار باشد تا نتیجه رضایت بخش شود.

اسماعیلی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، خواستار اهتمام جدی مدیران استانی و مسئولان حوزه‌های بهداشت و درمان در اجرای دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها و تدابیر كارآمد جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های پرخطر، واگیردار فصلی و همه‌گیر شد و گفت: مراقبت جدی برای ارتقاء سلامت و بهداشت زندان از لحظه ورود تا خروج زندانی باید اعمال شود و مراقبت كنید كه بیماری‌های خاص، فصلی یا آن دسته از بیماری‌هایی كه می‌تواند سلامت مجموعه زندان را به مخاطره بیندازد در زندان شایع نشود.

وی در بخش بعدی سخنان خود بر ضرورت فعال‌تر و پویاتر شدن دفاتر قضائی ستادهای اداره كل و زندان‌ها برابر شرح وظایف محوله و مربوط تأكید كرد و خاطرنشان ساخت: در برخی از موراد مانند آزادسازس به موقع و تقویم كارها خوب است اما در پاره‌ای موارد مانند پیگیری‌های قضائی به ویژه زندانیان دارای پرونده و قرارهای باز باید كار بیشتری انجام شود، تأكیدات و پیگیری‌های پیشین موجب شده كه تا بیش از 50 درصد انتظارات پیش‌بینی شده محقق شود اما كافی نیست و باید با انسجام بیشتر موضوع پیگیری شود؛ باید با استخراج و تحلیل آمارها، تكلیف آن دسته از زندانیانی كه دارای پرونده‌های توامان محكومیت و قرار باز هستند مشخص شود و این پیگیری باید به شكلی باشد كه تا پایان سال جاری به سرانجام برسد.

رئیس سازمان زندان‌های كشور در ادامه با انتقاد از وضعیت شورای طبقه‌بندی زندان‌ها بر ضرورت قانونمندی افزون‌تر شوراهای طبقه‌بندی و حضور فعال و موثر تمامی اعضا در این شوراها تأكید كرد و گفت: روند كار شوراها باید رعایت شاخص‌های معرفی شده فعالیت و مشاركت زندانی در فعالیت‌های فرهنگی باشد و برای این منظور همه اعضا باید در قالب شورا تشكیل جلسه داده و هر گونه فعالیت و رویه‌ای غیر از این مورد تأیید نیست. یقین داشته باشید كه توجه به جایگاه شوراهای طبقه بندی می‌تواند در كاهش و كنترل منطقی جمعیت كیفری مؤثر واقع شود.

این مقام ارشد قضائی كشور همچنین با تأكید بر اینكه افزایش جمعیت كیفری و تراكم جمعیت زندان‌ها مورد تأیید مقام معظم رهبری و ریاست قوه‌قضائیه نیست و عفو عید فطر سال جاری را تدبیری جهت كنترل و كاهش جمعیت كیفری اعلام كرد و گفت: من از همه دست اندركاران حوزه قضائی و مقام معظم رهبری تشكر می‌كنم كه با اعطای این عفو بخشی از مشكل تراكم را حل كرد و موجب شد كه پس از اعطای این عفو تراكم زندان‌ها افزایش نیافته و در وضعیت ثابت قرار گرفت، زیرا این نوع عفوها جبران ورودی‌ها را كرده است.

وی با تاكید بر اینكه مدیران كل زندان‌ها و رؤسای زندان‌ها با تعامل تنگاتنگ مسئولان قضائی و قضات تلاش كنند تا از مجازات زندان به شكل متعارف و برای كسانی استفاده شود كه چاره‌ای جز زندان برای آنها نیست و افراد مرتكب جرائم كوچك و خرد حتی‌المقدور به زندان‌ها روانه نشوند كه شاهد افزایش بی‌رویه جمعیت كیفری نباشیم.

رئیس سازمان در خاتمه بر ضرورت پیگیری موضوع غیبت زندانیان مرخصی رفته هم تأكید كرد و گفت: اگر در این روند با قانون‌محوری كار شود، اگر ضامن فرد مخاطب باشد و مكلف به معرفی زندانی و در صورت عدم كفایت نسبت به ضبط سند ملك اقدام شود، آنگاه مجرم می‌داند كه هزینه جرم وی سنگین است، آنگاه هم مرتكب جرم نمی‌شود تا به زندان بیافتد و اگر هم افتاد قوانین و ضوابط را رعایت می‌كند تا دچار آسیب و زیان مضاعف مانند ضبط سند نشود و این به معنای اقدام پیشگیرانه از تكرار جرم و تسری آن خواهد بود و به این طریق هزینه ارتكاب جرم را بالا می‌بریم، لذا موضوع باید به شكل جدی مورد پیگیری مدیران و رؤسای زندان‌ها باشد به ویژه زندانیانی كه از آغاز سال جاری از زندان به مرخصی رفته‌اند و در غیبت به سر می‌برند.

در ادامه این نشست معاونان سازمان و مدیر عامل ستاد دیه كشور نیز گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده حوزه‌های تحت مدیریت خود ارائه دادند.../فارس