ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

انتقاد کاپیتان بایرن از تاکتیک‌های گواردیولا


کاپیتان تیم بایرن مونیخ می گوید: «هیچ زمان هدف ما این نبود که بارسلونا دوم شویم.»

خبرآنلاین: تیم فوتبال بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید شکست سنگینی را متحمل شد تا انتقادات از پپ گواردیولا به اوج برسد. باواریایی که فصل گذشته با اقتدار بر بام فوتبال اروپا ایستادند، در فصل جاری با تاکتیک های سرمربی سابق بارسا نتواستند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند. بعد از رسانه های آلمانی و بکن باوئر، حالا نوبت به فیلیپ لام کاپیتان بایرن رسیده که از تاکتیک های سرمربی خود انتقاد کند: «بارسلونا بین سال های 2008 تا 2012 یک الگو بود و فوتبال هیجان انگیزی را به نمایش می گذاشت. اما هیچ زمان هدف ما این نبود که بارسلونا دوم شویم.»

او ادامه داد: «ما زیر نظر پپ گواردیولا هم نشان دادیم که سبک موفقیت آمیز خودمان را داریم. بایرن در کارهای تهاجمی تیم خطرناکی است و از طرفی مالکیت توپ را هم در اختیار دارد، درست مثل بارسلونا. داشتن مالکیت توپ نشان می دهد که شما کنترل بازی را در اختیار دارید. بایرن هیچ زمان تیکی تاکا بازی نکرد. ما راه خودمان برای رسیدن به موفقیت در بالاترین سطح را پیدا کرده ایم و برای پیشرفت تمام تلاش خود را به کار می گیریم.»

فیلیپ لام در مورد حذف بایرن از لیگ قهرمانان اروپا هم گفت: «هر سال تیم های زیادی می خواهند لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنند و واقعیت این است که تنها یک تیم قهرمان این رقابت ها خواهد شد.»


ویدیو مرتبط :
آموزش تاکتیک گواردیولا به لواندوفسکی در تونل ورزشگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد تند کاپیتان دورتموند از بایرن


کاپیتان دورتموند سکوت خود را شکست و به انتقاد تند از سیاست بایرن مونیخ پرداخت. او می‌گوید سران بایرن تلاش می‌کنند تا دورتموند را تضعیف کنند.

خبرگزاری ایسنا: این یک قاعده در فوتبال آلمان است و آن اینکه هر بازیکنی در لیگ این کشور بدرخشد بایرن مونیخ تلاش می‌کند تا او را جذب کند. دورتموند بیشترین قربانی را در این یکی، دو سال اخیر داشته است. باواریایی‌ها فصل قبل توانستند ماریو گوتسه ستاره خط حمله دورتموند را شکار کنند و در فصل تابستانی امسال هم لواندوفسکی دیگر مهاجم این تیم را جذب کردند و الان هم می‌خواهند تا مارکو رویس دیگر ستاره خط حمله دورتموند را به خدمت گیرند تا مثلث خطرناک این تیم را اینگونه از کار بیندازند.

مت هوملس الان یکی از بهترین بازیکنان دورتموند است و بازوبند کاپیتانی را در این تیم به بازو می‌بندد. هوملس هم از تیم‌های زیادی پیشنهاد دارد اما ترجیح داده تا در دورتموند بماند. او بدون شک به بایرن مونیخ نخواهد رفت چرا که از سران این تیم حسابی دل پری دارد. هوملس به انتقاد از بایرن پرداخت و گفت: باشگاه باین مونیخ در این چند سال اخیر همواره تلاش کرده تا باشگاه ما را ویران و تضعیف کند. بایرن در این چند سال اخیر همواره به خاطر ما به عذاب افتاده به همین خاطر تلاش می‌کند تا تیم ما را تضعیف کند. به خیانت رومینیگه نگاه کنید که چگونه دارد درباره قرارداد رویس صحبت می‌کند. این مسئله چه ربطی به او دارد.

بایرن در این دو، سه سال در بیشتر اوقات توانسته در رویارویی با دورتموند پبروز از میدان خارج شود اما هوملس می‌خواهد این پیروزها را ناچیز جلوه دهد. او گفت: شما در نظر بگیرید که اگر در فینال لیگ قهرمانان اروپا داور دانته را اخراج می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد. بدون شک ما پیروز از میدان خارج می‌شدیم. اما داور در آن صحنه تنها یک کارت زرد به دانته داد. داور اگر گل ما را در دیدار فینال جام حذفی قبول می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد. بدون شک ما پیروز میدان بودیم. بنابرین می‌توانیم نتیجه بگیریم که در این دو جام دورتموند شایسته قهرمانی بود نه بایرن.

هوملس که سابقه حضور در بایرن را هم دارد درباره این سوال که چرا از بایرن جدا شد تا برای دورتموند بازی کند، اینگونه پاسخ داد: اگر در سال 2007 بایرن با 12 میلیون یورو برنو را جذب نمی‌کرد من در این تیم می‌ماندم اما این فوتبال است و دیگر نباید به آن سال فکر کرد. می‌خواهم به همه بگویم که من مجبور شدم تا به طرف خوشبختی بروم چرا که پیوستنم به دورتموند بهترین اتفاق بود. حداقل در دورتموند تا سال 2017 باقی خواهم ماند.