ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

انتقاد خداداد عزیزی از تیم ملی


مهاجم پیشین تیم ملی گفت که مسئولان تصمیم‌گیرنده در فوتبال فقط خوابیده‌اند و هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

خبرگزاری تسنیم: خداداد عزیزی پس از شکست 2 بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس در دیداری دوستانه گفت: باید از پرسپولیسی‌ها و حمید درخشان تشکر کنم که ما با بازی کردند تا بتوانیم تیم‌مان را بشناسیم.

وی ادامه داد:‌ هم پرسپولیسی‌ها و هم تیم ما در دوران بدنسازی هستیم و به همین دلیل بازیکنان کمی سنگین بودند اما پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و در این بازی توانست ما را شکست دهد.

سرمربی تیم شهرداری تبریز در مورد اینکه برخلاف گذشته در بازی امروز اعتراضی به داوری نداشت و 90 دقیقه آرام روی نیمکت نشسته بود گفت: در این بازی گفتم روی نیمکت بنشینم و به داورها ایراد نگیرم چون اگر بخواهم به آنها ایراد بگیرم آن وقت به خود من هم ایراد می‌گیرند. البته این بازی دوستانه بود و دلیلی نداشت بخواهم اعتراضی کنم.

عزیزی درباره دیدار روز جمعه تیم ملی ایران مقابل عراق در مرحله یک چهارم نهایی گفت: بازی با عراق بسیار سخت خواهد بود. به نظرم قرعه سختی نصیب ما شده و احتمالا مقابل عراق به مشکل بخوریم. اگر با ژاپن بازی می‌کردیم شاید بازیکنان تیم ملی راحت‌تر بودند چرا که مقابل تیمی قدرتمند مانند ژاپن راحت‌تر بازی می‌کنیم و انگیزه‌مان بیشتر است اما  بازی با عراق بسیار سخت است و حتی امکان دارد از دور مسابقات کنار برویم.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای قهرمانی تیم ملی ایران شانس قائل است، عنوان کرد: شانس که خیلی زیاد داریم. در بازی با امارات 25 درصد مالکیت توپ را داشتیم اما اماراتی 75 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند. این در حالی است که در قیقه 91 این ما بودیم که گل زدیم و پیروز میدان شدیم. مقابل قطر و بحرین هم همین شرایط وجود داشت و به نظرم ما خیلی شانس داشتیم که توانستیم در این بازی‌ها پیروز شویم. تا به اینجا شانس داشتیم و پیروزی‌هایمان فوتبالی نبوده است.

مهاجم پیشین تیم ملی درباره اینکه گفته بود گل سردار آزمون شانسی بوده و این صحبتش با واکنش‌های منفی روبرو شد، خاطرنشان کرد: در صحبتی که داشتم گفتم سردار آزمون گل قشنگی زد و امیدوارم کنترلی که انجام داده‌ شانسی نباشد. من نظرم را گفتم و اگر کسی ناراحت شده باشد برایم اهمیت ندارد.

عزیزی در واکنش به این مسئله که یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود برزیل آسیا تبدیل به یونان آسیا شده و با سیستم دفاعی به پیروزی می‌رسد، گفت: آنها یونان هستند و ما ایرانیم، آنها در آتن هستند اما ما در تهران هستیم و هیچ سنخیتی بین ما و یونان نیست. ما سال‌ها خورده‌ایم و خوابیده‌ایم و هیچ کاری برای فوتبال انجام نداده‌ایم. آقایان کنگر خورده‌اند و لنگر انداخته‌اند و به همین دلیل فوتبال ما پیش نرفته است چرا که سال‌هاست فقط نشسته‌اند و هیچ حرکتی انجام نمی‌شود. اگر قرار باشد با نامه و نامه‌بازی مسئولیت‌مان حفظ شود همین اتفاق می‌افتد که ما به جای لذت بردن از بازی ایران از بازی امارات لذت ببریم.

وی یادآور شد: من یک ایرانی هستم اما از فوتبال امارات لذت بردم. قبل از این بازیکنی مانند علی کریمی داشتیم که یک استادیوم را دریبل می‌زد و حتی قبل از او ابراهیم تهامی بود که به قول خودش 17 نفر را در زمین دریبل می‌کرد و بسیار تکنیکی بود. آیا اکنون در فوتبال ما علی کریمی‌ها، ابراهیم قاسمپورها و چنین بازیکنانی داریم؟ دیگر در فوتبال ما بازیکن تکنیکی وجود ندارد و تمام بازیکنان تکنیکی در امارات هستند و به قول شما برزیل آسیا به یونان آسیا تبدیل شده است.

عزیزی با انتقاد از بازی دفاعی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: ما فقط دفاع می‌کنیم و چشم به ضد حمله دوخته‌ایم. یونان یک بار جام ملت‌های اروپا را برد و بعد از آن هم فوتبالش نابود شد اما ما نمی‌بینیم که فوتبال ایتالیا، اسپانیا یا انگلیس نابود شده باشد.

سرمربی شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است فوتبال ایران هم با این روش به زودی نابود خواهد شد گفت: مگر از فوتبال ما اکنون چیزی مانده که بخواهد نابود شود؟ ما سال 70 در ابومسلم بازی می‌کردیم و 80 هزار تماشاگر بازی‌های ما را از نزدیک می‌دید اما اکنون برای پرسپولیس 10 هزار نفر هم به ورزشگاه نمی‌آید. قشنگی فوتبال ما کجاست که بخواهیم آن را نشان دهیم؟ درست است که ما از 3 بازی‌مان در جام ملت‌ها 9 امتیاز گرفتیم اما اگر در یک بازی قشنگی دیدید به ما هم نشان دهید.

خداداد ادامه داد: هنگام تماشای بازی ایران و امارات خود من  10 بار برای عمر عبدالرحمان دست زدم چرا که او یک بازیکن فوق‌العاده بود. در مجموع هم فکر می‌کنم 17 کیلوگرم وزن داشت و 20 کیلو سنگ هم در شورت ورزشی‌اش گذاشته بودند که این بازیکن را باد نبرد اما دیدید که چه کاری با تیم ما کرد. حالا ببینید ما چه کاری برای فوتبالمان انجام داده‌ایم.

وی در خصوص اضافه شدن برخی بازیکنان جوان به تیم ملی گفت: فکر می‌کنم وریا غفوری و مرتضی پورعلی‌گنجی خوب بودند و من این دو بازیکن را پسندیدم اما حضور چنین بازیکنان در فوتبال ما هم بسیار کم اتفاق می‌افتد. اکنون شما میانگین سنی تیم ملی را ببینید و همه چیز مشخص می‌شود که ما برای فوتبال چه کردیم. این بازیکنان جوان هم که اکنون در ترکیب تیم ملی بازی می‌کنند احتمالا از دست‌شان در رفته است.

خداداد درباره بازگشت بازیکنان لژیونر از فوتبال اروپا به حوزه خلیج فارس گفت: فوتبال ما دیگر در اروپا جایی ندارد اما شما نگاه کنید که ژاپنی‌ها هر کدامشان در تیم‌های آلمانی حضور دارند و کره‌ای‌ها هم فوتبال اروپا را قبضه کرده‌اند. با این شرایط فکر می‌کنم برای بازیکنان ما فقط در کشورهای حوزه خلیج فارس جا باشد. با این حال اشکان دژاگه اشتباه کرد که به فوتبال قطر آمد و نباید چنین تصمیمی می‌گرفت.

وی درباره اینکه آیا پرسپولیس می‌تواند در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه بگیرد، گفت: کار پرسپولیس بسیار سخت است چرا که آنها ابتدای فصل یارگیری خوبی نداشتند و حتی در نیم فصل هم شرایطشان برای یار گرفتن ساخت بود. کار برای پرسپولیس در لیگ برتر هم سخت است و اگر شرایط اینگونه باشد مطمئنا آنها در آسیا کار سختی خواهند داشت و دچار مشکل می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
گزارش تمرین تیم ستارگان ایران و شوخی های خداداد عزیزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خداداد عزیزی گزینه سرمربیگری تیم ملی جوانان



اخبار,اخبار ورزشی,خداداد عزیزی

 

 اخبار  ورزشی  - خداداد عزیزی گزینه سرمربیگری تیم ملی جوانان

  بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی جوانان است.

خداداد عزیزی امروز به فدراسیون فوتبال آمد تا برنامه‌های خود را در مورد هدایت تیم ملی جوانان به کمیته جوانان فدراسیون ارائه کند.

عزیزی که در جام جهانی 98 فرانسه یکی از بازیکنان تیم ملی ایران بود اکنون یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی جوانان ایران است.

او سابقه سرمربیگری درتیم‌های باشگاهی مثل ابومسلم و استقلال اهواز را دارد.

اخبار ورزشی  - فارس