ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

امیر قلعه‌نویی به کدام تیم می‌رود؟



اخبار,اخبار ورزشی ,  لیگ برتر فوتبال ایران

سرمربی فصل پیش استقلال که یکی از پرافتخارترین مربیان لیگ برتر فوتبال ایران است هنوز تیم فصل آینده خود را مشخص نکرده. این درحالی است که بسیاری از تیم‌های مطرح و بزرگ مربیان خود را شناخته‌اند.

در انتهای فصل چهاردهم لیگ برتر، علی فتح الله زاده، بهرام افشارزاده، معینی و پورحیدری و حتی حسن روشن همگی با هم در مورد یک نکته اشتراک داشتند و آن این بود که امیر قلعه نویی باید یک فصل استراحت و خودش را بازیابی کند.

فصل با شکست مجدد استقلال برابر پرسپولیس به انتها رسید تا خیلی‌ها به این نکته باور داشته باشند که انگیزه‌های سرمربی سابق استقلال و البته دانسته‌هایش در مورد بازیکنان و تاکتیک‌های لیگ محدود شده و امیر قلعه‌نویی به استراحت و البته مطالعه مجدد در مورد لیگ برتر نیاز جدی دارد.

با این وجود خیلی از کارشناسان معتقدند امیر قلعه‌نویی سرمایه این فوتبال است و با برخی تغییرات باید او را در لیگ برتر حفظ کرد اما آیا امیر قلعه‌نویی می‌تواند یک تیم درجه اول برای فصل پانزده‌ام داشته باشد؟ با گشتی در لیگ می توان پاسخ این پرسش را به دست آورد:

اصفهان
پس از استقلال، همه می‌دانند که امیر قلعه‌نویی کار کردن در اصفهان و به ویژه سپاهان را از همه باشگاه‌های دیگر بیشتر دوست دارد. تعریف‌های او از مدیران ارشد کارخانه سپاهان دقیقا موید این است که او پل اصفهان را سالم نگه داشته و دوست دارد به اصفهان برود.

با این وجود در اصفهان تیمی وجود ندارد که به امیر قلعه نویی نیاز داشته باشد. سپاهان قراردادش را با فرکی تمدید کرده و ذوب آهن هم با گل محمدی کارش را ادامه می‌دهد و اگر چه این قرارداد منعقد نشده اما با وجود ثبات برانکو در پرسپولیس و البته نتایجی که گل محمدی در ذوب آهن گرفته و باز برنامه سه ساله ای که برای ذوب آهن هماهنگ کرده بسیار بعید است که اتفاق خاصی در ذوب آهن رخ دهد و گل محمدی احتمالا پس از باگشت از ترکیه قراردادش را هم با مدیر عامل ذوب آهن می‌بندد.

تهران
در تهران، پرسپولیس که هیچ، استقلال هم که مربی خود را پیدا کرد و نهایتا نفت و راه آهن می‌مانند. نفت منصوریان را رها نکرده و نمی‌کند و در نتیجه در تهران تنها راه آهن می‌ماند که مربی ندارد و البته هنوز مالکیت آن به طور کامل مشخص نیست.

تبریز
تراکتورسازی اگر چه هنوز با تونی الیویرا قراردادی منعقد نکرده و احتمالا کش و قوس هایی هم خواهد داشت اما حتی اگر چنین اتفاقی رخ ندهد و قراردادی منعقد نشود نیز، امیر قلعه نویی نمی‌تواند به تبریز برود و تراکتورسازی را در دست بگیرد. هواداران تراکتورسازی آنقدر با امیر قلعه نویی زاویه دارند که خود امیر قلعه نویی بارها از سفر به تبریز یا حضور در کنفرانس‌های خبری ورزشگاه یادگار امام سرباز زده است و دعواهای حقوقی‌اش پس از آنکه باشگاه تراکتورسازی درب خانه او را شکست و در غیاب وی آن را تخلیه کرد بر قوت خود باقیست.

راه‌های باقیمانده
صبای قم مثل همیشه مشکل مالی دارد، سایپا هم با مجید جلالی تمدید کرده است و ...  به نظر می‌رسد تنها راه امیر قلعه نویی برای ماندن در لیگ پانزدهم یا راه آهن در تهران است که در این صورت می‌تواند رستورانی را که نمایندگی‌اش را از پدیده شاندیز گرفته بچرخاند و یا خود پدیده در شهر مقدس مشهد که البته پیش از این و در نیم فصل اول هم میزبان امیر قلعه‌نویی برای یک هفته بود و شائبه‌هایی از همان زمان در این رابطه شکل گرفت.

 در واقع تنها ملوان و پدیده هستند که شاید امیر قلعه‌نویی در صورت اصرار بتواند در آنها مربیگری کند و شرایطشان بهتر از بقیه باشد اگر چه هر دو این تیم‌ها هم دربطن خود مشکلات و ابهامهای مالی دارند.

اخبار ورزشی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شد | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با فرمول امیر قلعه نویی کدام تیم قهرمان نیم فصل می شود؟/ تراکتورسازی یک امتیاز هم بیشتر گرفته!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - با فرمول امیر قلعه نویی کدام تیم قهرمان نیم فصل می شود؟/ تراکتورسازی یک امتیاز هم بیشتر گرفته!

یازده هفته از این فصل لیگ برتر سپری شده و آمار نشان می دهد که تیم تراکتورسازی با مربیگری رسول خطیبی به قهرمانی نیم فصل نزدیک تر است.

 این نه به دلیل صدرنشینی تراکتورسازی و سه امتیازی که این تیم نسبت به استقلال پیش است بلکه به خاطر عملکردی است که این تیم در دفاع و حمله داشته است.

میانگین گل خورده تراکتورسازی در هر بازی کمتر از یک گل (81%) است و از سویی این تیم در هر بازی میانگین گل 1.91 را به ثمر رسانده. این نشان می دهد توازن بین خط دفاع و حمله در این تیم برقرار است و با میانگین کسب 2.81 امتیاز در هر پیکار شایستگی زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در نیم فصل دارد.

تراکتورسازی تا به اینجای کار نه گل دریافت داشته و به همراه تیم های نفت، پیکان و سپاهان و بعد از تیم های سایپا و فولاد صاحب بهترین خط دفاعی است اما در  حمله عملکرد این تیم به نسبت دیگر تیم ها متمایز بوده  و با به ثمر رساندن 21 گل صاحب بهترین خط حمله است...

فصل گذشته دیدید که تیم پرسپولیس با وجود عملکرد خوبی که در دفاع داشت و میانگین گل خورده اش در هر بازی نیم گل بود روی سکوی قهرمانی نرفت و این به خاطر عدم توازن بین خط دفاع و حمله بود. این نقیصه در تیم تراکتورسازی نه تنها به چشم نمی آید بلکه شاهد این هستیم که مردان تهاجمی به نسبت، عملکرد بهتری به نسبت مردان دفاعی دارند که این هم طبیعی است. تیمی که مدام حمله می کند گل هم می خورد.

اما می رسیم به استقلال که به دلیل همراه نداشتن همه بازیکنانش در خط دفاع میانگین گل خورده اش در هر بازی بیش از یک گل (1.09) است! از سویی در هر بازی معدل گل زده 1.72 را برای خود به ثبت رسانده و میانگین امتیازگیری اش 1.91 است. این تیم برای عبور از تراکتورسازی نیازمند عملکرد بهتر هم در خط دفاع و هم حمله است...

به زعم امیر قلعه نویی، سرمربی استقلال تیمی قهرمان خواهد شد که میانگین کسب امتیازش در هر بازی 2 امتیاز باشد و البته به مجموع باید یک امتیاز اضافه کرد. به عبارت ساده تر استقلال تا به اینجای کار که یازده هفته از بازی ها سپری شده می بایست 23 امتیاز کسب می کرد در حالی که 21 امتیاز کسب کرده اما تراکتورسازی 24 امتیازی است، یعنی یک امتیاز هم بیشتر از فرمول امیر قلعه نویی کسب کرده است.

سپاهان دیگر تیم مدعی قهرمانی در خط دفاع عملکردی مشابه تیم تراکتورسازی داشته و میانگین گل خورده اش در هر بازی 81% گل است اما در گلزنی عملکردش به نسبت تیم های تراکتورسازی و استقلال ضعیف تر است. معدل گل زده سپاهان در هر مسابقه 1.27 گل است یعنی کمتر از 1.5 گل در هر مسابقه. سپاهان برای قهرمان شدن باید در فاز حمله بهتر عمل کند که این قطعا موجب بهبود میانگین کسب امتیاز این تیم در هر بازی خواهد شد که الان 1.81 است.

در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد و شاید در هفته های باقی مانده تا نیم فصل جدول دستخوش تغییر شود که این نیازمند تغییر روش است که تغییر در نتیجه را به همراه خواهد داشت...

 

عملکرد سه تیم بالای جدول

تیم

میانگین گل خورده

میانگین گل زده

میانگین کسب امتیاز

1-تراکتورسازی

81%

1.9

2.18

2-استقلال

1.09

1.72

1.9

3-سپاهان

81%

1.27

1.81

 اخبار ورزشی - خبرآنلاین