ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

امید امارات به میزبانی جام ملت‌ها


مقامات فدراسیون فوتبال امارات امید زیادی به گرفتن میزبانی دوره بعدی جام ملتها دارند.

ورزش سه: به نقل از رسانه های اماراتی، یوسف خوری یکی از مقامات فدراسیون فوتبال این کشور در اظهارنظری اعلام کرد: ما سابقه میزبانی مسابقات بزرگ را داریم. از میزبانی جام ملتها در سال 96 گرفته تا میزبانی جام جهانی زیر 20 سال و زیر 17 سال. مطمئن باشید اگر میزبانی جام ملتها را به ما بدهند، سعی می کنیم این مسابقات را به بهترین نحو ممکن برگزار کنیم"

یکی دیگر از مقامات فدراسیون فوتبال امارات هم گفته که دولت این کشور حمایت بی نظیری از فدراسیون فوتبال برای گرفتن میزبانی جام ملتها کرده است.

این وسط اظهار نظر رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در نوع خود جالب است. شیخ سلمان گفته اگر چه انتخاب میزبان جام ملتها دست او نیست و یک کمیته این کار را انجام می دهد اما به نظر او امارات شانس زیادی برای کسب میزبانی جام ملتها دارد.

به این نکته هم اشاره کنیم که به جز امارات، ایران هم به دنبال گرفتن میزبانی دوره بعدی جام ملتها است.


ویدیو مرتبط :
میزبانی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ به امارات رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: امارات اصلی‌ترین رقیب ما در میزبانی جام ملت‌هاست/سرمربی تیم امید ایرانی خواهد بود



اخبار,اخبار ورزشی,, جام ملت‌های 2019

 

اخبار ورزشی - کفاشیان:

امارات اصلی‌ترین رقیب ما در میزبانی جام ملت‌هاست/سرمربی تیم امید ایرانی خواهد بود

رییس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه امارات اصلی‌ترین رقیب ایران برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های 2019 است، گفت: در موضوع انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا شیخ سلمان نمی‌خواست تلافی کند اما عده‌ای در کمیته‌های AFC دوست ندارند ایران جایزه ببرد!

علی کفاشیان در پاسخ به اینکه با توجه به رفتار کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با ایران و نادیده گرفتن موفقیت‌های فوتبالی ایران در سال 2013 فکر می‌کنید میزبانی جام ملت‌های 2019 را به ما بدهند، اظهار کرد: شرایط جام ملت‌ها فرق می‌کند.

 

AFC تمام ضوابط و مدارک لازم برای گرفتن میزبانی را به ما اعلام کرد و ما هم مدارک کاملی را از شرایط ایران برایشان فرستادیم. ما رایزنی‌ها و لابی‌های لازم را انجام داده‌ایم و امیدواریم با توجه به پیشرفت و موفقیت‌هایی که در فوتبال آسیا به دست آوردیم AFC را مجاب کنیم تا میزبانی جام ملت‌ها را به ما بدهد.

** شیخ سلمان نمی‌خواست تلافی کند اما عده‌ای در AFC نمی‌خواهند ایران جایزه ببرد!
وی در واکنش به این‌که فکر نمی‌کنید شیخ سلمان رییس AFC با ندادن هیچ جایزه‌ای به ایران در مراسم انتخاب بهترین‌های سال 2013 به نوعی می‌خواست حمایت تلویحی ما از یوسف سرکال یا بن همام در انتخابات ریاست کنفدراسیون آسیا را تلافی کند، تصریح کرد: خیر من چنین دیدگاهی را قبول ندارم چرا که انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا را معمولا کمیته‌ها در AFC انجام می‌دهند و آنها هم خیلی خوششان نمی‌آید ایران به عنوانی برسد.

 

ضمن این‌که افتخارات فوتبالی ما مشخص است. فکر می‌کنم سال گذشته بهترین یا یکی از بهترین سال‌های تاریخ فوتبال ایران بود چون تیم ملی ما با قدرت به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کرد. فوتبال ساحلی ما در جام جهانی عملکرد خوبی داشت و از گروهش بالا آمد و اگر با روسیه مواجه نمی‌شد می‌توانست تا فینال صعود کند. تیم نوجوانان ما هم عملکرد فوق‌العاده‌ای در جام جهانی داشت.

 

آنها هم از گروهشان صعود کردند و اگر با نیجریه‌ای که با هر تیمی سه گل می‌زد روبه‌رو نمی‌شدند می‌توانستند تا فینال صعود کنند. فوتسال و فوتبال بانوان ما هم موفقیت‌هایی داشتند. استقلال هم به نمایندگی از ایران توانست به جمع چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

** AFC برپایه سیاست تشویقی به چینی‌ها جایزه داد
رییس فدراسیون فوتبال با بیان این‌که دادن جوایز به برخی کشورها برای انگیزه دادن به آنها بوده، اظهار کرد: فکر می‌کنم AFC با سیاست تشویقی به بعضی کشورها از جمله چین جوایزی اهدا کرد. انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا توسط AFC دو پیامد دارد؛ یکی این‌که نشان داد انتخاب فدراسیون ایران یا برخی انتخاب‌های دیگر در سال‌های گذشته اتفاقی نبوده و ثمره‌اش را در این دوران می‌بینیم.

 

دوم این‌که به هر حال وقتی ما انتخاب می‌شدیم خیلی‌ها ناراحت می‌شدند. حالا هم که انتخاب نشدیم دیگر دلیلی ندارد بخواهند باز هم ناراحت باشند!

** انتخاب‌ ایران در گذشته نشان می‌دهد ما مسیر درستی را در فوتبال پیش می‌رفتیم
وی در واکنش به این‌که زمانی که فدراسیون ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب شد شما می‌گفتید خیلی‌ها نمی‌خواهند این موفقیت ما را ببینند، اما الان که در هیچ بخشی جایزه نگرفتیم می‌گویید این عناوین و جوایز اهمیتی ندارد، خندید و به ایسنا گفت: بحث اصلی این است که امسال فدراسیون برتر توسط AFC انتخاب نشد و تنها جایزه‌ای داشتند که به برنامه‌های پایه فدراسیون‌ها اختصاص دادند و بر اساس همان سیاست تشویقی که گفتم آن را به چین دادند. بحث من عملکرد فوتبال ماست.

 

همان‌طور که گفتم انتخاب‌های قبلی AFC که ایران هم در آن جای داشت نشان می‌دهد ما مسیر درستی را پیش می‌رفتیم و نهایتا عملکردمان امسال نتیجه داد.

کفاشیان از عذرخواهی دبیرکل AFC از ایران به خاطر انتخاب نشدن در هیچ کدام از بخش‌های بهترین‌های فوتبال آسیا در سال 2013 خبر داد و خاطرنشان کرد: الکسی سوسی دبیرکل AFC نامه‌ای برای بنده نوشته و به فدراسیون آمده که در آن از ما به خاطر این‌که به‌رغم شایستگی در هیچ کدام از بخش‌ها به عنوان بهترین انتخاب نشدیم، عذرخواهی کرده است.

 

من این نامه را به روابط عمومی می‌دهم تا آن را در سایت فدراسیون منتشر کند. همان‌طور که گفتم یک سری از کمیته‌های AFC این انتخاب‌ها را انجام می‌دهند که چندان تمایلی به انتخاب شدن ایران ندارند. ما هم ناراحت نیستیم و به راهمان ادامه می‌دهیم.

** تمام موفقیت‌های فوتبال ایران با دست خالی فدراسیون حاصل شد
وی با بیان این‌که تمام موفقیت‌های فوتبال ایران در سال گذشته با دست خالی حاصل شده، گفت: ما در حالی به چنین افتخاراتی رسیدیم که واقعا دستمان خالی بود و امکاناتی نداشتیم. من که کاره‌ای نبودم. معتقدم واقعا خدا به ما نگاه کرده است و اوست که این موفقیت‌ها را برای ما به وجود آورد.

 

روزهای خوب فوتبالی ماست و قطعا آینده‌ی خوبی هم در انتظار فوتبال ایران خواهد بود. باید اختلاف‌ها را در این روزها کنار بگذاریم و علیه هم صحبتی نکنیم. این کارها علاقه‌مندان به فوتبال، مسوولان، مربیان و ورزشکاران را دلسرد می‌کند.

** امارات اصلی‌ترین رقیب ایران برای میزبانی جام ملت‌های 2019
رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که شرایط انتخاب شدن ایران به عنوان میزبان جام ملت‌های 2019 را چطور می‌بینید و رقیب اصلی‌مان را چه کشوری می‌دانید، به ایسنا گفت: فکر می‌کنم ما شانس زیادی برای گرفتن این میزبانی داریم.

 

شیخ سلمان و مجموعه AFC دیدگاهش نسبت به این‌که ایران بتواند میزبانی خوبی در جام ملت‌های سال 2019 داشته باشد نیز مثبت است. من رقیب اصلی کشورمان را امارات می‌دانم و معتقدم ایران و امارات بیشترین شانس را برای گرفتن میزبانی دارند. اما با توجه به این‌که امارات در جام ملت‌های سال 1996 میزبان جام ملت‌ها بوده شاید از این حیث ما وضعیت بهتری نسبت به آنها داشته باشیم.

** پول نداریم و سرمربی تیم امید ایرانی خواهد بود
کفاشیان از انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی فوتبال المپیک (امید) خبر داد و در پاسخ به سوالی درباره‌ی انتخاب سرمربی این تیم تصریح کرد: انتخاب سرمربی تیم المپیک (امید) واقعا دیر شده است. این تیم باید هرچه زودتر تشکیل شود و خودش را برای مسابقات مقدماتی المپیک 2016 ریودوژانیرو آماده کند. ما به زودی جلساتی را در این‌باره خواهیم داشت.

 

اول تصمیم داشتیم سرمربی خارجی برای تیم امید انتخاب کنیم اما واقعا دست ما خالی است و پولش را نداریم. بنابراین باید سرمربی ایرانی انتخاب کنیم.

** کمیته المپیک خیلی پول دهد در حد اعزام‌های تیم امید!
وی در پاسخ به این‌که با توجه به تمایلی که بهرام افشارزاده دبیرکل کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرمربی خارجی نشان داد و همین‌طور تامین هزینه‌ای که کمیته المپیک برای تیم امید دارد باز هم مشکلی دارید، به ایسنا گفت: خیر کمیته المپیک نمی‌تواند تمام هزینه‌های تیم امید را تقبل کند. آنها خیلی به ما پول بدهند در حد اعزام‌های این تیم جهت برگزاری اردوهای تدارکاتی است. بنابراین هزینه‌ی آوردن مربی خارجی را فدراسیون فوتبال باید تامین کند.

 

ضمن این‌که سال گذشته کمیته المپیک از بسیاری فدراسیون‌ها خواست قراردادی با مربیان خارجی نداشته باشند و اصلا مربیان خارجی را از تیم‌های ورزشی مختلف کنار گذاشتند اما فدراسوین فوتبال با وجود آن‌که دستش خالی بود مربیان خارجی خود را نگه داشت. به طور مثال وقتی من می‌دیدم اوکتاویو سرمربی برزیلی تیم فوتبال ساحلی خوب کار می‌کند و نتایج خوبی هم می‌گیرد چطور می‌توانستم او را کنار بگذارم؟ یا همین‌طور کارلوس کی‌روش برای تیم ملی بزرگسالان بنابراین ما بر اساس سیاستی که داریم پیش می‌رویم و با توجه به این‌که کمیته المپیک نمی‌تواند تمام هزینه‌های تیم امید را بدهد بنا داریم سرمربی ایرانی برایش انتخاب کنیم.

** بلیت‌های جام جهانی در مهلت مقرر تحویل علاقمندان می‌شود
رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این‌که با توجه به اتمام مهلت فیفا برای تعیین تکلیف بلیت‌های جام جهانی اختصاص یافته به فدراسیون فوتبال تا اوایل فوریه سال 2014، فدراسیون چه برنامه ای برای ساماندهی و اختصاص این بلیت‌ها به علاقه‌مندان و همین‌طور برنامه‌های اقتصادی پیرامون جام جهانی دارد، به ایسنا گفت: عباس ترابیان زحمات زیادی در کمیته اقتصادی فدراسیون درباره‌ی مسائل بازاریابی کشید اما در ادامه‌ی راه به ما گفت یک سری از کارها را نمی‌توانم انجام دهم و ما مسوولیت آن را به محمد درخشان سپردیم.

 

با توجه به ضوابطی که فیفا برای ساماندهی این بلیت‌ها تعیین کرده، فدراسیون برنامه‌هایش را هماهنگ می‌کند تا در مهلت قانونی مقرر آنها را به علاقه‌مندان و گروه‌هایی که تعریف می‌شوند اختصاص دهد.

اخبار ورزشی - ایسنا