ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

امیدواری اندی ماری به کسب عنوان قهرمانی


تنیسور شماره 3 جهان امیدوار است در المپیک ریو بتواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند.

خبرگزاری فارس:  اندی ماری تنیسور شماره 3 جهان در صفحه اجتماعی خود نوشت که امیدوار است باز هم مدال طلا را در المپیک ریو بگیرد.

در صورتی که اندی ماری موفق به کسب مدال طلا شود، نخستین تنیسوری است که در طول تاریخ المپیک به طور متوالی در بخش انفرادی مدال طلا را به دست می‌آورد.

در المپیک 2012 لندن، اندی ماری با شکست جوکوویچ و راجر فدرر موفق به کسب مدال طلا شد. وی پیش از آغاز المپیک در فینال ویمبلدون بازی را مقابل فدرر واگذار کرده بود.

ماری نخستین ورزشکار بریتانیایی است که بعد از 100 سال در المپیک و در بخش انفرادی در تنیس طلا می‌گرفت.

در یک سالی که به آغاز المپیک باقی مانده این تنیسور مطرح جهان گفته است که بارها فیلم پیروزی‌اش در المپیک لندن و قهرمانی تاریخی‌اش در ویمبلدون 2013 را تماشا کرده است.

در سال 2016 مسابقات تنیس المپیک در کورت تازه تاسیس شده در ریو برگزار می‌شود.

این ورزشگاه 9 هکتاری 16 کورت دارد که کورت مرکزی با ظرفیت 10 هزار نفری ساخته شده است.


ویدیو مرتبط :
قهرمانی اندی ماری در گرند اسلم سال 2013

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن خیابانی در لندن برای بردن جام ویمبلدون/ بریتانیایی ها: اندی ماری «مچکریم»!



اندی ماری رویای 77 ساله لندنی ها برای پیروزی در ویمبلدون را با شکست دادن نوواک جوکوویچ محقق کرد.

 

بردن لندن برای جام ویمبلدون,جشن در لندن


اندی ماری

 

بردن لندن برای جام ویمبلدون,جشن در لندن


اندی ماری
اندی ماری رویای 77 ساله انگلیسی ها را محقق کرد

 

بردن لندن برای جام ویمبلدون,جشن در لندن


نوواک جوکوویچ
نوواک جوکوویچ در بازی فینال ویمبلدون اسیر تنیسور میزبان شد



بردن لندن برای جام ویمبلدون,جشن در لندن


جوکوویچ
جوکوویچ که از بازی با دل پوترو حسابی خسته بود

 

بردن لندن برای جام ویمبلدون,جشن در لندن


اندی ماری
اندی ماری پیروزی بزرگش را باور ندارد


 اندی ماری کاری کرد تا مردم بریتانیا برای پایان یک حسرت بزرگ ورزشی ، با ماشین های شان در سطح خیابان ها بوق بزنند و احتمالا در کامنت های شان در فضاهای مجازی بنویسند :« مچکریم!»


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛اندی ماری بعد از 77 سال توانست اولین بریتانیایی باشد که جام قهرمانی ویمبلدون را بالای سر می برد. ماری بعد از چند سال رقابت نزدیک برای این جام که معتبرترین رقابت تنیس دنیاست ، توانست حسرت انگلیسی را به رویا بدل کند. او در نبود فدرر بزرگ در فینال و نادالی که ناباورانه حذف شد ، فینال را با جوکوویچ سرسخت در فینال بازی کرد. جوکوویچ که در پای فینال اسیر رقابتی کشنده با دل پورو شده بود. انگلیسی ها که بعد از مدت ها در آستانه قهرمانی بودند برای ورزشکارشان سنگ تمام گذاشتند و ماری هم توانست خیلی خوب از سد جوکوویچ بگذرد و تمام بریتانیا را در جشنی ملی فرو برد.


3 ساعت و 9 دقیقه رقابت و پیروزی قاطع 3 بر صفر برای اندی ماری جوان. بله او تاریخ ساز شده بود. بعد از 1936 دیگر هیچ وقت یک انگلیسی به چنین موفقیت بزرگی نرسیده بود اما حالا همه از ماری حرف می زنند. او که سال قبل قهرمان المپیک هم شد و توانسته رویای موفقیت را به رشته مورد علاقه مردم بریتانیا برگرداند. حالا انگلیسی ها می توانند نام اندی ماری را کنار فرد پری ، آخرین قهرمان بریتیش ویمبلدون قرار دهند.


ماری در ست اول بازی را 6 بر 4 برد ، ست دوم بازی 7 بر 5 به سود او تمام شد و نتیجه ست سوم هم دوباره نتیجه 6 بر 4 بود. ماری مرد شماره دوی تنیس دنیا قبل از این بازی توانست در شب بزرگ ویمبلدون برای انگلیسی ها ، مرد شماره یک را شکست دهد تا شاید از این پس او مرد شماره یک رنکینگ جهانی باشد. 15 هزار تماشاگری که ورزشگاه را پر کرده بودند این بار شادمانه به خانه های شان رفتند چون اندی این بار مثل سال قبل ، ناکام به خانه نفرستادشان و رویای 77 ساله انگلیسی ها در تنیس محقق شد!..... /   khabaronline.ir