ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

امکان محرومیت دو ساله فوتبالیست دوپینگی/ نام بازیکن را اعلام نکردیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

امکان محرومیت دو ساله فوتبالیست دوپینگی/ نام بازیکن را اعلام نکردیم

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از امکان محرومیت دوساله بازیکن لیگ برتری که دو پینگش مثبت اعلام شده خبر داد و گفت: بتامتازون سال‌هاست در لیست ممنوعه قراردارد و استفاده چند ساله از آن دلیل نمی‌شود نتیجه دوپینگ مثبت نشود.

احمد هاشمیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اظهار نظر مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی مبنی بر اینکه " بازیکن این تیم 8 سال است که برای درمان از یک داروی خاص استفاده می کند و این دارو از سال جاری در لیست داروهای ممنوعه قرار گرفته که آن بازیکن از این موضوع بی خبر بوده است"، گفت: ما هیچگاه نام بازیکنی را که دوپینگ وی مثبت اعلام شده را اعلام نکرده و حتی نام باشگاه بازیکن خاطی را نیز اعلام نمی کنیم. من فقط باید بگویم بازیکن لیگ برتری که نمونه دوپینگ وی مثبت اعلام شده از داروی بتامتازون استفاده کرده که جزو لیست داروهای خاص و ممنوعه است. 

وی درهمین خصوص افزود: ممنوعه بودن این دارو مربوط به یکسال یا دو سال اخیر نیست و من از زمانی که به یاد دارم این دارو جزو داروهای خاص و ممنوعه بوده است ضمن اینکه مدت زمانی که یک بازیکن از دارویی استفاده می کند دلیل بر این نمی شود که پاسخ نمونه دوپینگ وی مثبت نشود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: شاید از این بازیکن در گذشته چند باز دیگر تست دوپینگ گرفته شده باشد که نتیجه آن منفی بوده است اما مثبت اعلام شدن آن به سه عامل اصلی بستگی دارد: ا- دز دارو 2- فاصله زمانی مصرف تا موقعی که تست دوپینگ گرفته می شود 3- شرایط فیزیولوژی فرد.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان محرومیت در نظر گرفته شده برای بازیکنانی که از بتامتازون استفاده می کنند چقدر است، گفت: طبق قانون محرومیت بازیکنی که از بتامتازون استفاده کرده است از یک تذکر کتبی تا دو سال می تواند باشد. اگر بازیکنی که نتیجه دوپینگ وی مثبت اعلام شده بتواند در کمیسیون رسیدگی به تخلفات دوپینگ ثابت کند که ماده مصرف شده فقط به دلیل مصرف دارویی بوده نه به قصد دوپینگ شامل تذکر کتبی به وی می شود.

هاشمیان تاکید کرد: اثبات این موضوع خیلی سخت بوده و تقریبا 99 درصد غیرممکن است بنابراین اگر بازیکن خاطی نتواند این موضوع را ثابت کند از یک روز تا دو سال محروم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای این بازیکن لیگ برتری کمیسیون رسیدگی به تخلفات دوپینگ تشکیل خواهد شد، گفت: ما برای هر بازیکنی که نمونه دوپینگ وی مثبت اعلام شود کمیسیون رسیدگی به تخلفات دوپینگ تشکیل خواهیم داد که کمیسیون بدوی این بازیکن لیگ برتری اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
طنز/ نحوه اعلام اسامی و جریمه بازیکنان دوپینگی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محرومیت شش ماهه برای بازیکن دوپینگی تراکتورسازی



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در آستانه بازی حساس با الجزیره در لیگ قهرمانان/محرومیت شش ماهه برای بازیکن دوپینگی تراکتورسازی

اخبار ورزشی- رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از محرومیت شش ماهه بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز خبر داد. دکتر احمد هاشمیان گفت: نشست کمیسیون استیناف آرای دوپینگ دیروز برای رسیدگی به درخواست استیناف دو تن از بازیکنان متخلف در قوانین دوپینگ مربوط به لیگ برتر فوتبال و فوتسال تشکیل شد. در این جلسه اعضای کمیسیون لایحه درخواستی تنظیم شده از سوی بازیکنان را مورد بررسی قرار داده و در پایان درباره درخواست بازیکنان تصمیم گیری شد.

وی در ادامه بیان کرد: کمیته استیناف در خصوص بازیکن لیگ برتر فوتبال که درخواست تخفیف در مجازات را داده بود، مخالفت کرد و رای بازیکن که قبلا از سوی کمیسیون بدوی تخلفات اعلام شده بود را عینا تائید کرد. بر این اساس علیرضا جلیلی،‌ بازیکن تراکتورسازی تبریز به مدت 6 ماه از تاریخ 30 آذر به مدت 6 ماه از حضور در کلیه فعالیت های رسمی فوتبال محروم شد. نمونه این بازیکن با ماده بتامتازون مثبت اعلام شده بود که طبق اسناد و مدارک پزشکی تسلیم شده به کمیسیون دوپینگ برای اعضای کمیسیون اعم از بدوی و استیناف ضرورت استفاده دارو جهت درمان به اثبات رسید و به دلیل عدم درخواست معافیت درمانی از سوی بازیکن، محرومیت دو ساله این تخلف به شش ماه تقلیل یافت که این رای در کمیسیون بدوی صادر شده که عینا در کمیسیون استیناف نیز تائید و به بازیکن ابلاغ شد.

وی در پایان گفت: در خصوص درخواست بازیکن دوم مربوط به لیگ برتر فوتسال، با توجه به محتویات پرونده اعضای کمیسیون جهت اعلام رای نهایی خود تقاضای فرصت کرده اند که بر اساس اعلام کمیسیون استنیاف، رای این بازیکن حداکثر تا پایان هفته جاری اعلام خواهد شد. مشخصات کامل این بازیکن پس از اعلام رای قطعی به اطلاع عموم خواهد رسید./خبرآنلاین