ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

امتیازات کامل 4 سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در انتظار فوتبال ایران



لیگ قهرمانان آسیا در انتظار فوتبال ایران

امتیازات کامل 4 سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در انتظار فوتبال ایران

در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران سال گذشته 25 امتیاز کمتر از لیگ قطر داشت با بهره‌برداری از استادیوم‌های غدیر اهواز و نقش جهان اصفهان لیگ برتر ایران می‌تواند امتیازات کامل را برای چهار سهمیه فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا کسب کند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تا روز نهم تیرماه به سازمان لیگ ایران فرصت داد تا مدارک تمامی باشگاه‌های لیگ برتری را برای بررسی و امتیازدهی به مقر AFC ارسال کنند. این نخستین مرحله از امتیازدهی لیگ ایران برای فصل آتی لیگ قهرمانان آسیاست که تعداد سهمیه‌های کشورمان را برای حضور در این مسابقات تعیین خواهد کرد.

در مرحله بعدی این فرایند، نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران سفر می‌کنند و به صورت تصادفی از چند ورزشگاه و باشگاه لیگ برتری کشورمان بازدید به عمل می‌آوردند تا گزارش خود را در خصوص زیرساخت‌ها و میزان پیشرفت ورزشگاه‌های کشورمان ارایه کنند. البته به طور معمول در صورت بروز نواقص در ورزشگاه یک شانس مجدد در اختیار فدراسیون کشور مربوطه قرار داده خواهد شد.

سازمان لیگ برتر به همین منظور تا اواسط اردیبهشت ماه به باشگاه‌های لیگ برتری فرصت داد تا مدارک خود را به این سازمان ارسال کنند که بیش از نیمی از باشگاه‌ها اقدام به این کار کردند و قرار است مابقی باشگاه‌ها طی روزهای آتی مدارک مربوطه را به سازمان لیگ تحویل دهند. ناقص بودن مدارک هر باشگاه به منزله کاهش امتیازات لیگ ایران خواهد بود و این موضوعی است که سازمان لیگ به باشگاه‌ها تاکید فراوان دارد.

سال گذشته با وجود این که باشگاه‌ها به لحاظ مالی توانستند مدارک خود را به طور کامل در اختیار سازمان لیگ قرار بدهند اما ارایه نشدن صورت مالی یکی از باشگاه‌ها در آخرین لحظه باعث شد تا سازمان لیگ بالاجبار مدارک را به طور ناقص در اختیار کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دهد که همین موضوع باعث کاهش امتیازات لیگ ایران شده بود.

محمدرضا کسرایی، مسئول امور بین‌الملل سازمان لیگ ایران در این باره به مهر گفته است: "سال گذشته امتیازات خیلی خوبی را در بخش سخت افزاری کسب کردیم و در غرب آسیا سوم شدیم. اگر بخواهیم شرایط را با کل آسیا هم مقایسه کنیم هم می‌بینیم که وضعیت کلی لیگ ایران خوب بوده است که امسال می‌توانیم خیلی بهتر شویم."

وی ادامه می‌دهد: "قطری‌ها با تمام امکاناتی که دارند سال قبل 25 امتیاز از ما بیشتر داشتند که اگر امسال به موقع ورزشگاه‌های غدیر اهواز و نقش جهان را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کنیم امتیازات A منفی این دو ورزشگاه به جمع امتیازات قبلی اضافه می‌شوند و می‌توانیم امتیازات کامل را دریافت کنیم."

در کنار این دو ورزشگاه، باید به استادیوم‌های تختی و دستگردی تهران هم اشاره کرد که با اندکی تجهیز قرار است به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شوند که این دو استادیوم هم در زمره رده A منفی آسیا قرار دارند و امتیازات بیشتری را نصیب لیگ برتر ایران خواهند کرد.

نکته‌ای که در این باره باید مورد توجه قرار گیرد این است که نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا میزان پیشرفت ایران را با سایر کشورهای منطقه می‌سنجند که در این راه باید گام‌های بیشتری برداشته شود تا عقب‌ماندگی قبلی جبران شود اما از آنجا که ورزشگاه جدیدی در سایر کشورهای همسایه به AFC معرفی نشده و ایران دست کم دو ورزشگاه تازه را به فهرست قبلی خود اضافه می‌کند جهش بزرگی را در امتیازات لیگ کشورمان شاهد خواهیم بود.

از سویی دیگر درخواست کشورهایی نظیر اردن و هند که در لیگ AFC CUP نماینده دارند برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا، باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به فکر سخت‌گیری‌های بیشتری برای تعیین تعداد سهمیه کشورهای عضو باشند با این حال در صورتی که مشکل غیرمنتظره‌ای پیش نیاید ایرن می تواند برای فصل بعدی مسابقات روی چهار سهمیه حساب جدی باز کند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارشی از نمایندگان ایران در روز دوم لیگ قهرمانان آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختصاص ۳+۱ سهمیه به ایران در لیگ قهرمانان آسیا



قطر و عربستان ۴ سهمیه گرفتند

اختصاص ۳+۱ سهمیه به ایران در لیگ قهرمانان آسیا

دبیر کل فدراسیون فوتبال از اختصاص ۳+۱ سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - به گزارش فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران از اعلام امتیازات فدراسیون‌ها توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد و گفت:سهیمه ایران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مهدی محمد نبی گفت: طبق آخرین  اعلام کمیته رسیدگی به مدارک باشگاه‌های لیگ برتری در AFC، امتیازات فدراسیون‌ها اعلام شد؛ اما پس از بررسی در جلسات تخصصی کنفدراسیون فوتبال آسیا، هفتم آذرماه در کوالالامپور تصمیم گیری نهایی در این خصوص گرفته خواهد شد.

دبیر کل فدراسیون ایران با اشاره به اینکه سهمیه کشورمان نسبت به سال گذشته افزایش داشته گفت: ایران با کسب 813/5 امتیاز ، سهیمه 1+3 را برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا(ACL) کسب کرد.

محمد نبی گفت: ژاپن با 946/8 امتیاز و 4 سهیمه، کره جنوبی با 886/6 امتیاز و 4 سهمیه، عربستان سعودی با 860/5 امتیاز و 4 سهمیه، قطر با 838 امتیاز و 4 سهمیه، چین با 796/7 امتیاز و 1+3 سهمیه، استرالیا با 747 امتیاز و 1+2 سهمیه،امارات با 750/2 امتیاز و 1+2 سهمیه و ازبکستان با 740/8 امتیاز  و 1+1 سهمیه از کمیته رسیدگی به مدارک باشگاه‌های لیگ برتر کسب کردند.

به گزارش فارس، به این ترتیب تیم‌های سپاهان، استقلال، تراکتورسازی از ایران به طور مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند و صبای قم نیز در پلی آف این رقابت‌ها شرکت می‌کند./فارس