ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

المپیک 2012 لندن



 

المپیک 2012 لندن

المپیک 2012 لندن

 

المپیک 2012 لندن


المپیک تابستانی 2012 لندن از ۲٧ جولای تا ١۲ آگوست برابر با ۶ تا ۲۲ مرداد سال ١٣٩١ در لندن پایتحت انگلستان برگزار می‌شود.

المپیک تابستانی 2012 لندن (Summer Olympics2012) سی‌امین دوره المپیک نوین است و به همین دلیل به طور رسمی با نام «بازی‌های المپیک سی‌ام» شناخته می‌شود.

 

شهر لندن قبلا در سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۴۸ میزبان بازی‌های المپیک بوده است و بدین ترتیب اولین شهری است که برای سومین‌بار در تاریخ نوین بازی‌های المپیک، میزبان بازی‌های المپیک می‌شود.

 

المپیک 2012 لندن

 

شهر لندن در یک‌صد و هفدهمین‌ اجلاس کمیته بین‌المللی المپیک در تاریخ ۶ جولای سال ۲۰۰۵ که در کشور سنگاپور برگزار شد، پس از رقابت با شهر‌های مادرید، مسکو، نیویورک و پاریس پس از چهار دور رأی‌گیری به عنوان میزبان این دوره از بازی‌های المپیک انتخاب شد.

 

در این رویداد بزرگ ورزشی، ورزشکاران واجد شرایط 182 کشور جواز حضور در رقابت‌های المپیک را دریافت کرده‌اند و تخمین زده می‌شود این رقم به عدد 204 کشور برسد.همچنین برآوردها نشان می‌دهد حدود 10 هزار و 500 ورزشکار در رقابت‌های المپیک 2012 لندن شرکت داشته باشند.

دنی بویل کارگردان سینما و برنده جایزه اسکار به عنوان مدیر هنری افتتاحیه المپیک لندن انتخاب شده است. همچنین در فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی نیز الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا برای افتتاح مراسم المپیک 2012 لندن دعوت و برگزیده شده‌اند.

منبع:hamshahrionline

 

المپیک 2012 لندن

المپیک 2012 لندن

 

المپیک 2012 لندن


ویدیو مرتبط :
مستر بین در المپیک 2012 لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراض ایران به لوگوی المپیک 2012 لندن



كمیته ملی المپیك ایران به لوگوی بازی‌های المپیك تابستانی لندن اعتراض كرد.ایسنا: لوگوی المپیك تابستانی 2012 به گونه‌ای طراحی شده كه واژه "صهیون" را در ذهن متبادر می‌كند. به فاصله اندك پس از رونمایی از این لوگو، برخی گرافیستهای مسلمان به این لوگو اعتراض كردند اما مسوولان محلی برگزاری بازی‌ها و كمیته بین المللی المپیك واكنشی به این اعتراضها نشان نداند.

 

با این حال با نزدیك شدن به زمان برگزاری این بازی‌ها در تابستان 2012 و داغ شدن رقابتهای انتخابی المپیك اعتراض‌ها به این حركت بیشتر شده است. بر همین اساس روز گذشته كمیته ملی المپیك ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به كمیته بین المللی المپیك به لوگوی بازیهای لندن اعتراض كرد و خواستار تغییر لوگوی این بازیها شد.

كمیته بین المللی المپیك و كمیته برگزار كننده این بازیها در لندن هنوز واكنشی به اعتراض ایران نشان نداده است.

ایران نخستین كشور مسلمان است كه به طور رسمی به لوگوی المپیك لندن اعتراض كرده است.../ایسنا