ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

افشین پیروانی: کی‌ روش کاملا سالم است


مدیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: سرمربی تیم ملی سالم است و به کار در ایران ادامه خواهد داد.

خبرگزاری فارس: افشین پیروانی با حضور در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم در مورد آخرین شرایط تیم ملی اظهار داشت: ما برای رفتن به گوام و بازی در آنجا مشکلاتی داشتیم که از طرف میزبان برایمان به وجود آمده بود و برخی‌ها اجازه ورود یه این کشور را نداشتند. مشکلاتی نظیر آب و هوا، چمن مصنوعی و اختلاف ساعت حدود 6 ساعت کار را برای ما سخت‌تر کرده بود.

وی ادامه داد: تصمیم داشتم جلسه هماهنگی پیش از بازی را ترک کنم چرا که مشکلات از ورزش و بحث فنی خارج شده بود و وارد سیاست شده بود. نامه اعتراضی خودم را به مسئولان فدراسیون گوام و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردم که البته گوامی‌ها هم نسبت به اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کردند. گاهی عصبانیت کمک می‌کند که بتوانیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم و عصبانیت من هم برای کمک به تیم ملی بود.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: توانستیم گوام را شکست دهیم اما کارشکنی‌هایی رخ داد که ما را اذیت کرد. در مجموع بازیکنانی از جمله حقیقی، حاج‌صفی، آزمون، عزت‌اللهی و دو تدارکاتچی‌مان نتوانستند ویزا بگیرند و تیم ملی را همراهی کنند. تیم میزبان با این کارها می‌خواست ملی‌پوشان ایران را از نظر روحی و روانی پایین بیاورد اما ما آنقدر پتانسیل داشتیم و بازیکن جایگزین آنقدر خوب بودند که توانستیم به پیروزی برسیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به شایعاتی که اخیرا پیرامون کی‌روش به وجود می‌آید،‌خاطرنشان کرد: مدت‌هاست که با کی‌روش کار می‌کنم و شنیدن برخی خبرها برایم جدید بود. دوستانی که شب قبل از بازی خبر از استعفای کی‌روش می‌دهند قصد کمک به تیم ملی را دارند؟ من در برنامه 90 هم برخی شایعات را تکذیب کردم. یک روزنامه ورزشی هر روز علیه من مطلب می‌زند اما سؤال من این است که آیا هدف آنها حمایت از تیم ملی است؟ آنها نمی‌دانند با اخباری که منتشر می‌کنند چه جوی را در اردوهای تیم ملی به وجود می‌آورند.

وی افزود: زمانی که به فرودگاه رسیدیم متوجه شدم که برخی‌ها می‌گویند کی‌روش سرطان دارد. من معتقدم باید به کی‌روش احترام بگذاریم و این احترام باید متقابل باشد. بهتر است دوستان از حرف‌های تخریب‌کننده دوری کنند. کی‌روش سالم است و به کارش در ایران ادامه خواهد داد.

پیروانی با اشاره به کمبود امکانات عنوان کرد: ما مشکل زمین داریم و در روزهایی که همه دعا می‌کردند باران ببارد من دعا می‌کردم این اتفاق رخ ندهد تا زمین گل نشود و بازیکنی آسیب نبیند. اگر در گذشته کمبود امکانات داشتیم و نتیجه هم می‌گرفتیم این دلیل نمی‌شود که حالا خودمان را با آن زمان مقایسه کنیم. تیم ایران جوان شده است و بازیکنان جوان نیاز به تجربه‌اندوزی دارند.

وی گفت: حدود 4 سال است که کی‌روش می‌خواهد یک مرکز تخصصی ورزشی در کنار کمپ تیم ملی راه‌اندازی کند اما این اتفاق هنوز رخ نداده است. در کنار تیم‌های بزرگ دنیا هم چنین مراکزی وجود دارد که بازیکنان قبل از ورود به زمین در آنجا از همه نظر آماده می‌شوند و کی‌روش مدت‌هاست که دنبال راه‌اندازی چنین چیزی است. ما به عنوان تیم اول آسیا در امکانات با مشکلاتی مواجه هستیم.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: حدود 3 ماه است که تیم ملی قرارداد لباس ندارد. فدراسیون به تنهایی نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد. سالهاست که می‌خواهند چمن کمپ را درست کنند اما توانایی این کار را هم ندارند. یک مثال بزنم که متوجه کمبود امکانات در تیم ملی شوید. یک بازیکن ایران برای یکی از مسابقات رسمی تنها یک لباس با خود به همراه داشت و اگر مشکلی پیش می‌آمد به عنوان مثال لباسش پاره می‌شد یا قطره‌ای خون روی آن می‌ریخت کادر فنی مجبور بود که یک تعویض اجباری انجام دهند چرا که آن بازیکن لباس دومی نداشت که بخواهد لباسش را تغییر دهد.

پیروانی ادامه داد: چمن کمپ باید تغییر کند و بهتر است همه بیایند و به تیم ملی کمک کنند. بازیکنان جوان تیم ملی نیاز به آموزش دارند. در باشگاه‌ها که مشکلات زیادی وجود دارد اما آنها حداقل در تیم ملی باید آرامش داشته باشند. فدراسیون تلاش‌های زیادی می‌کند اما به تنهایی نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد. می‌خواهم از باشگاه هواداری تیم ملی تشکر کنم که کمک زیادی تاکنون به ما کرده است. البته از آنها می‌خواهم که حمایت‌های خود را بیشتر از گذشته ادامه دهند. تیم ملی برای من و کی روش نیست، برای یک ملت است.

وی با اشاره به مرخصی 3 ماهه کی‌روش و برگزاری کلاس آموزشی برای مربیان گفت: وقتی لیگ تعطیل است اگر خودتان جای کی‌روش باشید، می‌مانید؟ از روزی که من آمده‌ام بارها از مربیان خواستم که به تمرینات تیم ملی بیاید اما تنها تارتار و ویسی درخواست من را پذیرفتند. اگر قرار است تعامل باشد اینگونه نمی‌توان به هدف رسید.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران عنوان کرد: بعد از جام جهانی آمار جوانگرایی تیم ملی ایران از همه تیم‌ها بهتر است. کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و در مورد صحبت‌هایی که اخیرا انجام داده است باید بگویم کفاشیان از کادر فنی خواسته بود تا مصاحبه‌ها را مدیریت کند و بیشتر مثبت و فنی حرف بزند. من یک سؤال از شما دارم. آیا کی‌روش استعفا کرده است یا مریض است؟ پاسخ این دو سؤال کاملا مشخص است و فکر نمی‌کنم نیازی به توضیح بیشتر باشد.

پیروانی ادامه داد: روز گذشته 7 ساعت نشست داشتیم و اکثر مشکلات را با مسئولان مطرح کردیم. کی‌روش یک مربی بزرگ است و شاید خیلی‌ها بگویند چرا من از وی حمایت می‌کنم که در پاسخ به این سؤال باید بگویم من یک ایرانی هستم و عرق ملی دارم. مگر کره جنوبی یا استرالیا زمانی که با تیم‌هایی مثل کامبوج، بوتان و... بازی دارند با بازیکنان کامل‌شان وارد زمین نمی‌شوند؟ من معتقدم باید از روی حمایت حرف بزنیم نه اینکه صحبت‌هایی را مطرح کنیم که به تیم ملی ضربه بخورد.

وی با اشاره به شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و داوری‌‌های اخیری که بازی‌های این تیم تصریح کرد: به پرسپولیس ظلم شد. من نمی‌خواهم داوران را زیر سؤال ببرم اما اشتباهات داوری در بازی‌های پرسپولیس تاثیرگذار بود. برانکو یک مربی بزرگ و فنی است و می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما این باشگاه هم مشکلات خاص خودش را دارد. برای مثال برانکو 7 زمین را دیده تا یکی را برای تمرین انتخاب کند. مشکلات باشگاهی به تیم ملی هم می‌رسد و چه اشکالی دارد که به گفته کی‌روش سرمایه‌گذاران بیایند و به فوتبال کمک کنند. به نظر من نتایج پرسپولیس خوب بوده و این تیم بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشته است.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد دارد یا خیر، گفت: من هم مثل برخی‌ها که می‌گویند برای پرچم و وطن کار می‌کنم قرارداد ندارم اما وظیفه‌ام است که حضور داشته باشم. با شرایطی که وجود دارد حضور در جام جهانی سخت است اما معتقدم  اگر امکانات مناسب در اختیار جوانان قرار بگیرد آنها می‌توانند به اهداف خود برسند.

پیروانی در پایان عنوان کرد: می‌خواهم یادی کنم از غلام پیروانی برادر بزرگ‌ترم که می‌گوید «عهد کردم که بدهکار نباشم به کسی/ وای از دست محبت که بدهکارم کرد».


ویدیو مرتبط :
پاسخ افشین پیروانی به منتقدان کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا افشین پیروانی، مدافع سینه چاک کی روش شده است؟



چرا اینفانتینو طی اینهمه سال مسوولیت اش و همینطور رفاقت قدیمی با کی روش به ایران سفر نکرده و حالا در آستانه انتخابات ریاست فیفا یادش آمده به تهران بیاید که سرمربی تیم ملی از این بابت منتی سر فوتبال ایران داشته باشد؟ موافقت با سفر کاملا تبلیغاتی و شخصی جیانی چرا باید اهرمی برای فشار تازه کی روش باشد؟ مشخص نیست دخالت در حیطه اختیارات رییس فدراسیون در کدام قسمت از وظایف تعریف شده و رسمی مدیریت تیم ملی گنجانده شده، اما از آنجا که در ایران اغلب افراد در جای خود نیستند ، این چهره فوتبالی که به نظر می رسد بعد از انتصاب به این سمت ذوب در کی روش شده ، حالا در نقش زبان وی عمل می کند و در هر ماجرایی به سپر شخصی کارلوس بدل شده است.

مدیر تیم ملی فوتبال ایران که خود ش افتخارات و اعتبار بلایی در فوتبال داخلی دارد و از یک خانواده کاملا فوتبالی آمده، در تازه ترین مصاحبه اش بار دیگر از سرمربی تیم ملی دفاع کرده است، آن هم در ماجرایی که اصلا به او و جایگاهش مربوط نمی شود.

 پیروانی که کوله باری از تجربه حاصل از دو دهه فوتبال حرفه ای در سطح اول ایران را در کارنامه دارد، به عدم دعوت کی روش به ضیافت شام فدراسیون به افتخار اینفانتینو اعتراض کرد:‌ « چطور می‌شود ارتباطات کی‌روش در سفر اینفانتینو به ایران موثر بوده، اما به ناگاه مدیر و سرمربی تیم ملی از حضور در جلسه حذف می‌شوند؟ همانطور که اینفانتینو نیز اعلام کرده است، او و کی‌روش ارتباط دیرینه، نزدیک و دوستی 25 ساله‌ای با یگدیگر دارند و صراحتا باید اعلام کنم سفر وی به عنوان دبیر کل یوفا و نامزد اصلی انتخابات ریاست فیفا بواسطه ارتباطاتی بوده که کی‌روش با او داشته است.»

افشین پیروانی مدیرتیم ملی ایران است و مشخص نیست این اظهارنظرها در کدام قسمت از وظایف تعریف شده و رسمی وی گنجانده شده، اما از آنجا که در ایران اغلب افراد در جای خود نیستند و در حد گلیم خود پای شان را دراز نمی کنند، این چهره فوتبالی که به نظر می رسد بعد از انتصاب به این سمت ، ذوب در کی روش شده و مدام از منافع و مواضع وی دفاع می کند، به ماجرای جلسه برگزار شده کفاشیان با جیوانی اینفانتینو، دبیرکل یوفا ورود کرده و فریاد اعتراض سر داده است.

پیروانی در حالی مدعی شده که اینفانتینو با توصیه و کمک کی روش به ایران آمده؟ این در حالی است که حتی ناشی ترین اهالی فوتبال هم به قصد کاملا شخصی این چهره سرشناس و نامزد پرشانس ریاست فیفا آگاه هستند. اینکه کاندیداهای مختلف، به کشورهای صاحب رای و نفوذ سفر کنند و حضوری برای جلب رای آنها تلاش کنند، امری مرسوم است و دراین باره این کشورها هستند که باید اجازه امتیاز لابی را به نامزدها بدهند وگرنه باید پرسید چرا اینفانتینو طی اینهمه سال مسوولیت اش و همینطور رفاقت قدیمی کی روش به ایران سفر نکرده است و حالا در آستانه انتخابات ریاست فیفا یادش آمده که کی روش رفیقش است و باید به تهران پرواز کند؟!

اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,کی روش

 
حقیقت این است که این سفر یک فرصت اهداشده از سوی کفاشیان به جیانی بوده و هیچگونه منتی از این بابت نه تنها متوجه فدراسیون ایران نیست بلکه ماجرا کاملا برعکس است و اگر رییس خندان فدراسیون با خواسته کی روش مبنی بر اجازه سفر دبیرکل یوفا به ایران موافقت کرده؛ کاملا لطف کرده است و طرف مقابل باید ممنون این فرصت خاص برای جلب آرا و معرفی برنامه ها باشد.

حال در چنین نشستی این شخص رییس فدراسیون است که مشخص می کند چه افراد و مهره هایی در جلسه باشند. اینکه مدیرفنی تیم ملی و یا کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی در چنین جلسه‌ای باشند یا حذف شوند، در اختیار نفر اول است و انجام این مصاحبه اگر برخورد و جریمه ای در پی نداشته باشد، به اعصاب آرام و صبر کفاشیان برمی گردد.

 پیروانی در میان گفت وگوی هجومی اش، از حضور پزشک، مهندس و بازاریاب در جلسه انتقاد کرد و این افراد را آدم‌هایی دانست که نقش چندانی در معادلات فوتبال نداشته و حضورشان در جلسه هم نمی‌تواند کمک چندانی به فوتبال ما کند. پرسش بعدی این است که حضور پیروانی و کی روش چه کمکی می توانست به فوتبال ایران کند؟ جز اینکه امتیازات فردی برای این دو نفر به همراه داشته باشد، چه چیز دیگری عاید فوتبال ایران خواهد شد؟

پیروانی پیش از این در انواع و اقسام ماجراها و مسایل، دستپاچه و سراسیمه طرف کی روش را گرفته و گویا به جای اینکه مدیر تیم ملی ایران با همان شان و جایگاه شخصی خودش باشد، به ابزار ارتباطات و بلندگوی پاسخگویی کی روش تبدیل شده است. هر جا انتقاد و درگیری پیش می آید، مرد پرتغالی سکوت می کند و پیروانی زبان او می شود! این رویه می تواند به اعتبار جایگاهی که پیروانی اشغالش کرده، ضربه غیرقابل جبرانی وارد کند.

این ابهام که پیروانی با چه استدلالی مقابل منتقدان کی روش سینه سپر می کند و حنجره پاره می کند، همچنان لاینحل مانده اما همه می دانیم که پیروانی با سابقه یک دهه کاپیتانی پرسپولیس و عضویت در تیم ملی پرافتخار دهه 70، نیازی به این خودشیرینی ها ندارد. بد نیست افشین قدر سوابق و اعتبار خانوادگی اش را بداند و تا این حد عریان به زبان و بلندگوی کی روش تبدیل نشود چراکه پیشینه کارلوس نشان داده، او که در امور فنی بسیار بادانش و معتبر است، در لحظه بزنگاه تغییر مسیر می دهد و گاهی همراهانش را جا می گذارد.

معادلات داخلی فدراسیون فوتبال و جنگ قدرت بین چهره ها نباید به تیم ملی و مدیر آن منتقل شود و کار به جایی بکشد که وی غیرمستقیم به این اعتراض کند که چرا به خواسته کی روش مبنی بر عدم حضور دو مدیر ارشد فدراسیون در جلسه با میهمان اروپایی، توجه نشده است.

 

اخبار ورزشی - تابناک