ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

افشارزاده؛ نه پول خرید استقلال را دارم نه به کسی توصیه می کنم آن را بخرد / امروز ببریم پاداش می دهم



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه استقلال

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «هنوز رای کمیته انضباطی کرار به دست من نرسیده اما به محض اینکه حکمش به دستم برسد آن را رسانه ای خواهد کرد.»

بهرام افشارزاده در خصوص جلسه هفته گذشته با معاون پزشکی باشگاه استقلال و نماینده فدراسیون پزشکی - ورزشی برای بررسی وضعیت جسمانی هنریک هلمکه اظهار داشت: «جلسه پربار و نسبتا طولانی را برگزار کردیم که به مدت 4 ساعت و نیم به طول انجامید. در این جلسه هم نماینده فدراسیون و هم دکتر نوروزی مدارک و مستندات خود را ارائه کردند و مشخص شد این بازیکن در سلامت کامل به استقلال پیوسته است.»

وی افزود: «همچنین دکتر نوروزی با ارائه مدارک پزشکی هلمکه پس از مصدومیتی که برایش در دیدار دوستانه مقابل نفت آبادان رخ داد مشخص کرد مینیسک زانوی این فوتبالیست پاره شده و باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. با توجه به اینکه مصدومیت هلمکه شش هفته وی را از میادین دور نگه می داشت و مسابقات استقلال عملا در اردیبهشت ماه به پایان می رسید با بررسی برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ و اینکه ما باید ظرف هر 20 روز 5 مسابقه برگزار کنیم ترجیح دادیم که قرارداد هلمکه را فسخ کنیم.»

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که چه شرایطی بین باشگاه و این بازیکن به لحاظ مالی رقم خورده عنوان کرد: «قرار است در جلسه ای با مدیربرنامه های این بازیکن شرایط باشگاه و وی را کنار هم قرار دهیم تا مشخص شود که باشگاه آیا باید پولی به این بازیکن پرداخت کند یا نه و اگر بله، چه مقدار؟»

افشارزاده در خصوص ابراز ندامت جاسم کرار در جلسه انضباطی روز گذشته باشگاه گفت: «وقتی یک فوتبالیست را به عنوان بازیکنی تمام عیار می شناسیم باید از نظر اخلاقی هم تمام عیار باشد. اینکه کرار از نظر فنی خوب کار کند اما در زمینه اخلاقی گذشت نداشته باشد باعث ضرر و زیان خودش و البته کل تیم می شود.»

وی تاکید کرد: «ما تا امروز دو بازی حساس، دربی رفت و دیدار امروز با پیکان را به خاطر نداشتن وی با شرایطی دیگر برگزار می کنیم. کرار قبل از دربی این کار را کرد و حالا هم قبل از بازی امروز بی دلیل اخراج شد. قطعا کمیته انضباطی نکاتی را به وی گفته و او متوجه اشتباهش شده که حالا ابراز پشیمانی کرده است.»

مدیرعامل استقلال در این باره که آیا باشگاهش برخورد شدیدی با کرار می کند یا نه توضیح داد: «البته ما هم از فوتبالیست درک متقابل داریم و انتظار هم داریم که فوتبالیست هم در قبال رفتارهای باشگاه وظایفش را به نحو احسن انجام دهد. هنوز رای کمیته انضباطی کرار به دست من نرسیده اما به محض اینکه حکمش به دستم برسد آن را رسانه ای خواهد کرد.»


افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به دوستان متمولی که دارد تصمیمی برای خرید امتیاز باشگاه گرفته یا نه گفت: «نه! من نه به این بحث ورود می کنم و نه به کسی توصیه می کنم این کار را انجام دهد. بنده چنین پولی ندارم و اصلا برایم مقدور نیست که حول چنین مسائلی بگردم. ضمن اینکه به کسی هم نمی گویم که بیاید و این کار را انجام بدهد چون همین مدتی که در استقلال بودم متوجه سنگینی و فشار بالای کار در این باشگاه شده ام.»

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نزدیک شدن به پایان فصل تصمیمی مبنی بر ادامه مدیریت در باشگاه استقلال دارد یا نه تصریح کرد: «این موضوع به خیلی مسائل ربط دارد. اینکه فردی یا گروهی که باشگاه را می خرند می خواهند یا نمی خواهند که ما اینجا باشیم و یا برعکس گروهی که می آیند شرایط لازم برای همکاری ما با آنها وجود خواهد داشت یا نخواهد داشت. هر زمان باشگاه فروخته شد و واگذاری به بخش خصوصی صورت گرفت در این باره تصمیم خواهم گرفت.»

مدیرعامل استقلال در پایان پیرامون بازی امروز با پیکان بیان داشت: «اگر بچه ها بتوانند این بازی را هم با برد پشت سر  بگذارند چون قرار است مقداری پول به باشگاه تزریق شود حتما یک پاداش ناچیز برای آنها در نظر می گیریم ضمن اینکه از همه هواداران هم تشکر می کنم که از تیم محبوب شان حمایت می کنند.»
اخبار ورزشی -کاپ

 


ویدیو مرتبط :
افشارزاده: آمادگی رفتن از استقلال را دارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: استقلال پول‌دار بود، شاید نمی‌ماندم/ بازیکنی که قلبش با ما نیست را نگه نمی‌دارم



مصاحبه جدیدقلعه‌نویی,مصاحبه قلعه نویی

قلعه‌نویی: استقلال پول‌دار بود، شاید نمی‌ماندم/ بازیکنی که قلبش با ما نیست را نگه نمی‌دارم

امیر قلعه‌نویی می‌گوید اگر شرایط آسان بود و استقلال 92، استقلال پولداری بود، در این تیم نمی‌ماند. او همچنین می‌گوید برای فتح‌الله‌زاده هزینه شده و تغییر مدیریتی در این شرایط با توجه به نتایج به دست آمده تصمیم منطقی نیست.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگویی با ایسنا، به سوال‌های زیادی که این روزها در اطراف باشگاه پرطرفدار استقلال مطرح است، پاسخ داد.

* ابتدا با سفرتان به اوکراین آغاز کنیم. ابتدا شایعه شده بود که شما به آمریکا سفر کرده‌اید، اما دیروز عکس‌هایی منتشر شد که نشان می‌دهد شما به اروپا و اوکراین رفته‌اید. از دیدارتان با مسئولان باشگاه دیناموکیف بگویید.

- برای اولین بار نبود که به اوکراین می‌رفتم. من برای تماشای جام ملت‌های اروپا یک بار به این کشور سفر کرده بودم.

به هر حال وقتی کشوری حتی به صورت مشترک میزبانی مسابقات بزرگی همچون جام ملت‌های اروپا را بر عهده می‌گیرد نشان می‌دهد که آن کشور از ابعاد مختلف رشد داشته است.

من با توجه به ارتباطی که یکی از دوستانم آقای حدادیان ایجاد کرده بود و دوستی مشترکی که یکی از دوستانم با تدیف، قهرمان کشتی دنیا و نماینده مجلس اوکراین داشت به اوکراین رفتم.

قصدم از سفر به اوکراین ایجاد ارتباط با باشگاه دیناموکیف بود و در جلسه‌ای که با مقامات عالی این باشگاه داشتم پیشنهاد شد که دیدار دوستانه‌ای بین استقلال و دینامو برگزار شود. همچنین باشگاه دیناموکیف خواست که اگر بازیکنی در سطح این باشگاه در ایران بازی می‌کرد، ارتباطات بازیکنی هم با هم داشته باشیم.

* چه نکته‌ای در باشگاه دیناموکیف وجود داشت که برای شما مهم بود؟

- البته به دلیل تمام شدن لیگ اوکراین طبیعتا فعالیت میدانی وجود نداشت، اما زیر ساخت‌هایی که از نزدیک دیدم برایم جالب توجه بود.

نکته مهمی که در فوتبال اروپا وجود دارد و متاسفانه در فوتبال ایران دیده نمی‌شود، برنامه‌ریزی و استفاده از مدیران اهل فن است. در باشگاه‌هایی نظیر دیناموکیف مدیرانی خدمت می‌کنند که به دنبال شهرت نیستند و به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و قانونمند کردن فوتبال هستند.

یکی از مشکلات جدی فوتبال ایران قانونمند نبودن بودجه باشگاه‌ها است. استقلال و پرسپولیس سالانه از دولت پول دریافت می‌کنند، اما چون ردیف بودجه قانونمندی ندارند بازدهی ضعیفی به دست می‌آید. در باشگاه‌های نظیر دیناموکیف آنها راه را پیدا کرده‌ند، اما ما در فوتبال ایران هنوز در اندر خم یک کوچه‌ایم.

* از این بحث که بگذریم، باید حضور شما را در استقلال قطعی دانست. درباره برنامه‌هایتان برای لیگ سیزدهم بگوید.

- درباره ماندن در استقلال باید یک نکته‌ای را بگویم. اگر شرایط آسان بود و می‌دانستم که استقلال پول خوبی دارد شاید در استقلال نمی‌ماندم. اما چون وضعیت مالی دشوار است، احساس تکلیف کردم که بمانم.

نمی خواستم بروم و بعدا بگویند تا قلعه‌نویی دید پولی در استقلال نیست از این تیم رفت. خواستم بمانم تا مردم بدانند که من مثل همیشه در شرایط سخت در استقلال ماندم.

* پس باید کارتان در لیگ دشوارتر از رقابت‌های فصل قبل باشد.

- به هر حال کار سخت است. دو شب پیش جلسه‌ای را با فتح‌الله‌زاده داشتم، دیروز هم جلسه‌ای فنی را با حضور پورحیدری و سایر دوستان درباره یارگیری، برنامه‌ها و شروع تمرینات برگزار کردم.

ضمن تشکر از کادر فنی سال قبل برنامه‌های کلی فصل آینده را ترسیم ‌کرده‌ایم. نقطه نظرات گفته شد و من بحث‌هایم را مطرح کردم و امروز این برنامه به باشگاه می‌رود . شروع کار ما در لیگ سیزدهم از 18 خرداد خواهد بود.

* اردوی خارجی هم خواهید داشت؟

- منتظر پاسخ باشگاه دیناموکیف هستیم که اگر این بازی انجام شود مجبوریم تغییراتی در را برنامه‌مان ایجاد کنیم. اما بر اساس برنامه فعلی در هفته‌ سوم اردویی را در خارج از کشور خواهیم داشت.

* شما از یک طرف به مشکلات مالی استقلال اشاره می‌کنید و از طرف دیگر با توجه به نمایش استقلال در فصل گذشته و صعود به هشت تیم برتر آسیا انتظارات از تیمتان بالاست. فکر می‌کنید تعادلی واقعا وجود دارد؟

- شما چه فکر می‌کنید؟!

* آن طور که اخبار منتشر شده، وضعیت مالی استقلال خیلی تفاوتی نسبت به سال قبل نخواهد داشت. اما شما هم قبل از پایان لیگ قهرمان شدید و هم این که سزاوارانه به جمع هشت تیم آسیا رسیدید. به شخصه فکر می کنم که تعادلی وجود ندارد.

- حالا که این جواب را دادید باید همین جا اعلام کنم که مردم بدانند که مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تنها به خاطر آنها شرایط را تحمل کرده و در استقلال می‌مانند.

آنها بدانند که یکسری مشکلات وجود دارد و فردا نگویند که بدون مشکل استقلال آماده حضور در لیگ شده است. مشکلات هست، اما همه باید دست به دست هم دهیم تا استقلال عملکرد خوبی در رقابت‌های فصل بعد داشته باشد، اما باید این را بگویم که من به شخصه این کمک را هنوز ندیده‌ام.

در نشستی که با آقای وزیر داشتیم، ایشان راهنمایی‌های لازم را انجام دادند، اما این را باید بگویم که واقعا شرایط سخت است.

با مذاکراتی که دو، سه نفر از دوستان انجام داده‌اند امیدواریم که مشکلات برطرف شود، اما آقای وزیر هم باید ورود کنند. استقلال با حضور در جمع هشت تیم برتر آسیا نماینده ایران است و با توجه به جبهه‌گیری‌هایی که این روزها علیه فوتبال ایران می‌شود مسئولان باید شرایطی را به وجود بیاورند که ما قدرتمند کارمان را ادامه دهیم.

شما ببینید‌ دو تیم از همین لیگی که اسم مجعول را روی آن گذاشته‌اند توسط استقلال حذف شد، آن هم با مربیان به نامشان. (با خنده) البته من که مربی بین‌المللی نیستم و حتما تیم‌های که شکستشان دادیم، تیم‌های محلی بودند و مربیان حریفانمان در محلات مربیگری کرده‌اند،‌اما واقعا چه آن زمانی که در هفت بازی با سپاهان ، 17 گل به غول‌های آسیا زدیم و چه زمانی که الهلال را در ریاض بردیم از نگاه بعضی‌ها حریفانمان محلی بودند.

این صحبت‌ها به کنار، استقلال نشان داده که اگر حمایت پشت سرش باشد می‌تواند برای فوتبال ایران افتخارآفرین باشد.

مسئولان باید بدانند که با یک نگاه ویژه استقلال می‌تواند از آرمان ایران زمین دفاع کند. اگر بتوانیم در زمین حرفمان را بزنیم آنهایی که علیه فوتبال ایران جبهه می‌گیرند عقب نشینی می‌کنند، اما اگر حرفی برای گفتن نداشته باشیم فشارها بیشتر خواهد شد.

من از عباسی می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به استقلال داشته باشد. شما، العین، سرمربی و بودجه اش را نگاه کنید و عملکرد این تیم را با نمایش استقلال مقایسه کنید.

ما برای این که راهمان را ادامه دهیم نیاز به حمایت داریم. من از پدر ورزش ایران می‌خواهم با همان نگاهی که در گذشته به فوتبال داشته این بار هم از استقلال حمایت کند.

من معتقدم استقلال با پتانسیلی که دارد می‌تواند حرف‌های زیادی در فوتبال آسیا بزند. ما می‌خواهیم موجودی خود را حفظ کنیم و با بازیکنان خوبی که گرفته‌ایم و اسامی آنها را تا چند روز آینده اعلام خواهیم کرد می‌توانیم حضوری پر قدرت در آسیا داشته باشیم.

* شما می گویید که استقلال می‌خواهد موجودیتش را حفظ کند، اما شنیده می‌شود که مهدی رحمتی، پژمان منتظری و جواد نکونام که ستون‌های اصلی استقلال در فصل گذشته بوده‌اند، قصد جدایی از استقلال را دارند.

- درست است که باید حق و حقوق بازیکنان به طور کامل رعایت شود، اما برای بازی در تیم بزرگی چون استقلال باید قلب و روح و روان آدم هم با این تیم باشد.

همه ما باید بدانیم که خدمت به مردم و این هواداران لیاقت می‌خواهد. بازیکنی که می‌خواهد در استقلال بماند در کنار مسائل مالی باید با تمام وجود در خدمت این تیم باشد. تیمی مانند استقلال هم می‌تواند به جامعه نشاط بدهد و هم می‌تواند به جامعه آسیب وارد کند. اگر ببریم می‌تواند به جامعه نشاط وارد کند و اگر خدای نکرده ببازیم شاید بخشی از نسل جوان ما راه را به اشتباه بروند.

من همواره در برهه‌هایی به استقلال آمدم که این تیم شرایط خوبی نداشت. امسال هم یکی از دلایل ماندنم وضعیت مالی نامساعدش است. این را بدانید که منِ قلعه‌نویی نمی‌توانم هیچ بازیکنی را به اجبار نگه دارم.

اگر بازیکنی به من بگوید که می‌خواهم بروم من اجبارش نمی‌کنم که باید بمانی. نمی‌خواهم زحمات بازیکنان را فراموش کنم، اما اگر کسی دلش با تیم نیست نباید به اجبار نگه داشته شود، چرا که ممکن است در آینده مشکلاتی ایجاد شود. ماندن در استقلال باید به عشق خدمت به هواداران و پیراهن استقلال باشد.

* این روزها درباره تغییرات مدیریتی در استقلال صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود، با توجه به گفت‌و‌گو‌هایی که با فتح‌الله‌زاده و عباسی داشته‌اید فکر می‌کنید فتح‌الله‌زاده می ماند یا خیر؟

- عقل مدیریتی می‌گوید وقتی کسی توانسته با حداقل امکانات بیشترین راندمان را به دست آورده حتما مدیریت خوبی داشته است. به اعتقاد من و با این عقل ناقصم تغییرات مدیریت به صلاح استقلال نیست. برای این که فتح‌الله‌زاده مدیر خوبی شود، هزینه‌های زیادی انجام گرفته است. فتح‌الله‌زاده 20 سال است که درعرصه مدیریت و رسانه فعالیت می‌کند و در هر شرایطی وضعیت را سر و سامان داده است.

نگاه عباسی هم طبیعتا همین است. البته همه انسان‌ها به جز معصومین یکسری ایرادها را دارند که باید آنها را بر طرف کنند، اما من مطمئن هستم که نگاه عباسی به فتح‌الله‌زاده نگاه بسیار خوب و مثبتی است. فتح‌الله‌زاده همه شرایط را تجربه کرده است و سرمایه بسیار خوبی برای فوتبال ایران است .

* در فصل نقل و انتقالات بحث‌های زیادی درباره ریخت و پاش‌های برخی از باشگاه‌ها مطرح می‌شود. این فصل هم گل سرسبد بحث‌ها درگیری است که بین سپاهان و پرسپولیس به وجود آمده. نظر شما درباره پول‌های ردوبدل شده در فصل نقل و انتقالات چیست؟

- به اعتقاد من پول‌هایی که در فوتبال ایران خرج می‌شود آن چنانی نیست. اگر شما این پول‌ها را بگذارید کنار سرویس‌هایی که فوتبال به جامعه می‌دهد متوجه می‌شوید که رقمی در فوتبال ایران هزینه نمی‌شود.

برایتان یک مثال می‌زنم. بازی استقلال و داماش 80 هزار نفر را به ورزشگاه آزادی کشاند، اگر فرض کنیم که یک تماشاگر برای رفت و برگشتش سه ساعت و برای تماشای بازی دو ساعت زمان صرف می‌کند یعنی این که یک تماشاگر پنج ساعت در یک روز مشغول گذراندن وقتش در فوتبال است.

این پنج ساعت را ضربدر 80 هزار نفر کنیم رقم 400 هزار ساعت به دست می‌آید. در نهایت به این نتیجه‌ می رسیم که یک فوتبال در یک روز 400 هزار ساعت به جامعه سرویس داده است.

ضمن این که این ساعت‌ها تنها مختص به اصل فوتبال است و نه حواشی‌ای که ممکن است از چند روز قبل به وجود آمده.

می‌خواهم این را بپرسم که صدا و سیما و جامعه چقدر باید هزینه کنند که در یک روز، یک هفته‌ 400 هزار ساعت از زمان جامعه را به خود اختصاص دهد. نگاه ما به فوتبال باید نگاه فرصتی باشد. همان طور که گفتم پولی که در فوتبال ایران هزینه می‌شود با فوتبال دنیا قابل قیاس نیست.

بایرن وقتی قهرمان می‌شود 120 میلیون یورو پول می‌گیرد یا این که می‌گویند فلان بازیکن 80 میلیون پول گرفته است. حریفان آسیایی ما هم کم و بیش چنین شرایطی دارند. این را هم در نظر بگیرید که مرز آسیب پذیری جوانان ما خیلی نزدیک است.

ما باید نگاهمان را به فوتبال عوض کنیم. متاسفانه چون آدم‌های اهل فن فوتبال خانه نشین شده‌اند چنین وضعیتی به وجود آمده است.

وقتی مدیران اهل فن نباشند، خروجی این پول‌ها به جامعه کمک نمی‌کند. ما باید باشگاه سپاهان را الگوی خودمان قرار دهیم. من دو سال در این تیم بوده ام.

آنها حدود 1700 ورزشگاه، 75 تیم و 70 – 80 نفر نیروی اداری دارند و ساختارشان حرفه‌ای است.

ما نباید سپاهان را به خاطر این که خودمان به آنها برسیم پایین بکشیم، بلکه باید کاری کنیم که سطح و اندازه ما هم به سپاهان برسد. متاسفانه نخبه کشی به عادت بد جامعه ایرانی تبدیل شده است. 98 درصد بودجه فوتبال ما را دولت می‌دهد، اما چون برنامه‌ای نداریم و بیشتر مدیران اهل فن نیستند خروجی کمکی به ما نمی‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید که سپاهان چقدر حرفه‌ای است بروید تحقیق کنید که چند درصد از مدال‌های بازی‌های آسیایی گوانگجو توسط ورزشکاران اصفهانی و سپاهانی به دست آمده است.

نباید بلایی که سر ذوب آهن آمد سر سپاهان هم بیاید. ذوب آهن همیشه یکی از قدرت‌های فوتبال ایران بود و در آسیا به نایب قهرمانی رسید، اما بودجه‌اش را قطع کردند و مدیرانش را تحت فشار قرار دادند و اکنون می بینیم که چه به روز ذوب آهن آمده است./ایسنا