ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

افزایش تعادل بدنی کودکان با شنا



 

افزایش تعادل بدنی کودکان با شنا

 

شنای نوزادان:

 

یک تحقیق علمی نشان می ‌دهد نوزادانی که آموزش شنا را از دو ماهگی آغاز کرده‌ اند ، دارای بدن قوی‌ تری هستند.

 

مادران و پدران می ‌توانند با تمرین های مداوم شنا، حس تعادل نوزادان شان را قوی ‌تر کنند. یک گروه تحقیقاتی از کشورهای ایسلند و بریتانیا به این نتیجه دست یافتند که شنای نوزادان نه تنها باعث افزایش تعادل آن ها می‌ شود، بلکه هماهنگی جسمی آن ها را نیز تنظیم می‌ نماید. این دانشمندان گروهی از کودکان را مورد بررسی قرار دادند که در دوران نوزادی فعالیت ‌های مختلفی در آب داشته ‌اند.



مقایسه‌ دو گروه

 

در این پژوهش دو دسته والدین شرکت داشته ‌اند: نخست آن هایی که با فرزندان خود در دوران نوزادی شنا نرفته بودند و دیگر پدر و مادرانی که در دوران نوزادی با کودکان خود تمرین شنا کرده بودند.

 

دانشمندان دانشگاه علم و صنعت دانشگاه تروندهایم در نروژ به این نتیجه رسیده‌ اند که کودکانی که قبلا در دوران نوزادی شنا می‌ کرده ‌اند، نسبت به آن هایی که شنا نمی‌ کرده‌ اند، بهتر می ‌توانند در فعالیت‌ های ورزشی ظاهر شوند.

 

افزایش تعادل بدنی کودکان با شنا

 

ژیمناستیک در آب

 

ورزش شنای نوزادان بین سنین دو تا هفت ماهگی انجام می ‌گیرد. در این بررسی 19 نوزاد دو ماهه، به مدت دو ساعت در هفته به تمرینات ژیمناستیکی مختلفی در آب، زیر نظر مربیان با تجربه پرداختند.

 

شنای نوزادان نه تنها باعث افزایش تعادل آن ها می‌ شود، بلکه هماهنگی جسمی آن ها را نیز تنظیم می‌ نماید

 

از جمله این تمرینات، گرفتن یک وسیله‌ شناور پلاستیکی در آب و حفظ تعادل بدن توسط نوزادان بود. علاوه بر این نوزادان در سه ماهگی می ‌توانستند روی کف دست مربیان با تعادل کامل بایستند.

 

 

افزایش تعادل بدن و مهارت در گرفتن اشیاء

 

پس از گذشت چهار سال و نیم از عمر نوزادان، دانشمندان مهارت‌ های به دست آمده در رابطه با این 19 نوزاد را با 19 کودک دیگر که در این تمرینات شرکت نکرده بودند، مورد مقایسه قرار دادند.

 

این دو گروه که خانواده‌ های شان موقعیت اجتماعی اقتصادی یکسانی داشتند، برای مقایسه در تمرینات ورزشی مربوط به هماهنگی جسمی، شرکت کردند.

 

نتیجه‌ به دست آمده حاکی از این بود که کودکانی که تمرینات شنا را پشت سر گذاشته بودند، تعادل بدن بیشتری داشتند. برای مثال توانایی آن ها روی یک پا ایستادن یا گرفتن توپ در هوا بیشتر از سایر کودکان بود.

 

به گزارش دویچه‌‌ وله، مسئولین این پژوهش در پایان این بررسی اظهار داشتند که تمرینات شنا نه تنها برای اندام‌ های بدن و حفظ تعادل کودکان مفید است، بلکه اثرات مثبت دیگری نظیر شرایط مناسب بدنی و اعتماد به نفس را نیز در پی خواهد داشت.

منبع:همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
قدرت بدنی و حفظ تعادل به این میگن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

9 توصیه برای افزایش ضریب هوشی کودکان



 

شما دلتان می‌خواهد بچه‌های باهوشی داشته باشید یا نه؟ احتمالاً مثل هر پدر و مادر دیگری می‌گویید : بله. اما باهوش بودن، ذاتی است یا اکتسابی؟ سؤال اصلی بحث، همین است و جوابش این‌که:


با وجود تأثير عوامل ژنتيكي در تعیین سطح هوش بچه‌ها، تازه‌ترین تحقيقات علمي نشان مي‌دهند که به ‌كارگيري روش‌هاي معين، می‌تواند ضريب هوشي و سرعت يادگيري كودكان را افزایش بدهند. پس اگر دلتان مي‌خواهد كودكانی باهوش داشته باشيد 9 توصيه زير را جدي بگيريد.



به كودكتان موسيقي بياموزيد


اگرچه شنيدن صداي طبلي كه كودك مي‌نوازد، هميشه خوشايند و گوش‌نواز نيست اما به ياد داشته باشيد يادگيري موسيقي يكي از راه‌هاي ارتقای سطح هوشي كودكان است. بر اساس مطالعات محققان دانشگاه تورنتو، فراگرفتن موسيقي به صورت منظم، در افزایش ضريب هوشي و بهبود عملكرد كودكان در مدرسه مؤثر است و هرچه سال‌هاي بيشتري صرف اين كار شود، نتيجه بهتری حاصل خواهد شد.

 

اين بررسي نشان داده است كه يادگيري موسيقي در دوران كودكي، عامل تعيين‌كننده‌اي در بالا بردن سطح نمرات کودک در مدرسه و ارتقای سطح هوشي او در دوران بزرگسالي است. پس براي اين‌كه به فرزندتان كمك كنيد تا موتزارتِ دروني خود را آشكار كند، براي ثبت نام او در گروه‌هاي موسيقي مدرسه يا كلاس‌هاي خصوصي پيش‌قدم شويد.

 

 

 

نوزادتان را از شير مادر محروم نكنيد


شير مادر اولين و در عين حال، اساسي‌ترين غذاي مغز است. تحقيقات دانشمندان بارها ثابت كرده است كه تغذيه با شير مادر فوايد بي‌شماري براي نوزادانِ در حال رشد دارد. شير مادر مانع بروز عفونت‌هاي خطرناك در دوران كودكی می‌شود و ضروري‌ترين مواد غذايي بدن نوزاد را تأمين مي‌كند. محققان دانماركي دريافته‌اند كه شير مادر در پرورش نوزاداني سالم‌تر و البته باهوش‌تر، کاملاً مؤثر است. بر اساس این مطالعات، نوزاداني كه به مدت 9 ماه از شير مادر تغذيه كرده‌اند، در مقایسه با آن‌هایی که تنها يك ماه يا كمتر از این مدت از شير مادر تغذيه شده‌اند، به میزان قابل‌توجهي باهوش‌ترند. نكته آخر اين‌كه، تغذيه با شير مادر اولين سرمايه‌گذاري براي ارتقای سطح سلامت كودك است؛ سرمايه‌گذاري بنیادینی كه سودي درازمدت به همراه خواهد داشت.

 

 

فراموش نکنیدکه عقل سالم در بدن سالم است


بررسي‌هاي محققان دانشگاه ايلينويز نشان مي‌دهد كه بين میزان تناسب اندام و عملكرد تحصيلي دانش‌آموزان، رابطه‌اي مثبت برقرار است. بر طبق اين مطالعات، شركت در برنامه‌هاي ورزشي منظم، باعث تقویت حس اعتماد به نفس، تمایل به كار گروهي و رهبري در كودكان مي‌شود. بنابر یافته‌های این پژوهش 81 درصد زناني كه مديريت شركت‌هاي تجاري را بر عهده داشتند، در ورزش‌هاي گروهي مدرسه شركت مي‌كردند. بنابراين به جاي اين‌كه بعد از شام به سراغ تلويزيون برويد، به فكر پياده‌روي يا حتي توپ‌بازي با كودك خود باشيد. او را تشويق كنيد تا فعاليت بدني منظمی داشته باشد و در برنامه‌هاي ورزشي مدرسه شركت كند.

 


 

 

لازم نيست هميشه فرزندتان را از بازي‌هاي رايانه‌اي منع كنيد


تعجب نكنيد؛ درست است كه بازي‌هاي رايانه‌اي همیشه مورد انتقاد قرار مي‌گيرند که خشن هستند و چيزي به كودك نمي‌آموزند و باعث انزواي آن‌ها مي‌شوند؛ اما اين شما هستيد كه بازي‌ها را انتخاب مي‌كنيد. پس به سراغ بازی‌هایي برويد كه تفكر راهبردي و مهارت‌هاي برنامه‌ريزي را رشد مي‌دهند و باعث تقويت كار گروهي و خلاقيت فرزندتان مي‌شوند. شركت‌هاي توليدكننده اسباب‌بازي‌هاي آموزشي (مثل ليپ فراگ) مشغول طراحي و توليد بازي‌هايي هستند كه براي رشد ذهني و حرکتی كودكان و حتي نوپايان مفيدند. در پژوهش اخیر دانشگاه روچستر، معلوم شد کودکانی که اهل بازی‌های رایانه‌ای بودند، سریع‌تر از سایرین نشانه‌های تصویری را تشخیص می‌دادند. در انگلستان هم معلمان به استفاده از بازي‌هاي رايانه‌اي در كلاس‌هاي درسی خود روي آورده‌اند.

 

 

هله‌هوله، ممنوع!

 

شكر، چربي‌هاي ترانس و غذاهای بی‌ارزش را از برنامه غذايي كودكتان حذف كنيد و در مقابل، به دنبال جايگزين‌هاي سالم و مغذي ديگر باشيد. تغذيه سالم، به ويژه در 2 سال اول زندگي، اثرات شگفت‌انگيزي بر رشد ذهني و حرکتی كودكان دارد. به عنوان مثال، هر كودكي براي رشد مطلوب بافت مغزي خود نياز به آهن دارد؛ چراکه در صورت کمبود آهن، سرعت انتقال تحريكات عصبي کندتر می‌شود. تحقیقات بیانگر آن است که كودكانِ مبتلا به سوء تغذيه، به دلیل اختلال در مقابله با بيماري‌هاي عفوني و در پی آن غیبت از مدرسه، از همسالان خود عقب می‌افتند. پس به آن‌چه فرزندتان مي‌خورد، توجه کنید و منتظر نمرات بهتر او باشید.

 

 

هله هوله



كودكتان را كنجكاو بار بياوريد


به اعتقاد کارشناسان، والديني كه كنجكاوي بیشتری نشان مي‌دهند و فرزندان خود را تشويق مي‌كنند تا چيزهاي تازه ياد بگيرند و به دنبال ايده‌هاي جديد و بكر بگردند، درس مهمي به آن‌ها مي‌آموزند: «كسب دانش ارزشمند است.» پس، همیشه از كودك سؤال بپرسيد، مهارت‌های تازه یادش بدهید و او را به گردش‌های علمی ببرید تا حس کنجکاوی‌اش تقویت شود و بدین ترتیب، خودتان را هم در علایق و تفریحات او سهیم کنید.

 


برایش کتاب بخوانید


به یاد داشته باشید که این روش، بارها امتحانش را پس داده؛ اگرچه ممکن است گاهی در روند پرشتابِ گرایش به شیوه‌های جدید، کم‌اهمیت تلقی شده باشد. با وجود این، کتاب خواندن مطمئن‌ترین و در عین حال، ارزان‌ترین راه برای ارتقای یادگیری و رشد ذهنی و ادراکی کودکان در سنین مختلف است. پس، از همان سال‌های نخست زندگی، برای کودکتان کتاب بخوانید و وقتی بزرگ‌تر شد، او را عضو کتابخانه کنید و قفسه‌های خانه را هم همیشه پر از کتاب نگه دارید.

 

 

صبحانه را به خاطر بسپارید


سلسله تحقیقاتی که قدمتش به سال 1970 برمی‌گردد، ثابت کرده که خوردن صبحانه در تقویت حافظه، افزایش قدرت تمرکز و یادگیری، نقش مهمی دارد. کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، در مقایسه با کودکانی که روز را با یک وعده کامل شروع می‌کنند، زودتر خسته می‌شوند، تحریک‌پذیرترند و دیرتر واکنش نشان می‌دهند. اما همه می‌دانیم که در زندگی پرمشغله امروز، خوردن صبحانه کامل همیشه مقدور نیست. با این حال، به خاطر داشته باشید که حتی یک لیوان شیر به همراه یک عدد بیسکویت می‌تواند تمرکز فرزندتان را در مدرسه برای ساعات طولانی حفظ کند.

 

 

بازی‌های فکری را دست‌کم نگیرید


شطرنج، جدول، معما و چیستان، همگی تمریناتی هستند که مغز را برای تفکر سریع و هوشمند آماده می‌کنند. بازی‌هایی مثل جدول اعداد هم نوعی سرگرمی هستند که در تقویت تفکر راهبردی و توانایی حل مسأله و قدرت تصمیم‌گیری کودک، نقش دارند. ذهن فرزندتان را با این‌گونه معماها به چالش بکشید و از او در حل مسائل پیچیده کمک بخواهید.