ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

افراد مبتلا به دیابت چه زمانی بهتر است ورزش کنند؟



ورزش, دیابت, ورزش برای افراد مبتلا به دیابت

افراد مبتلا به دیابت باید قبل ، در حین و بعد از ورزش، قند خون خود را اندازه بگیرند

 

افراد مبتلا به دیابت چه زمانی بهتر است ورزش کنند؟
شما می توانید قبل یا بعد از صبحانه، ورزش کنید. به شرط آنکه قند خون خود را اندازه بگیرید و در صورت لزوم، میزان انسولین خود را با آن تطبیق دهید.

 

• ورزش قبل از خوردن صبحانه:

اگر به دیابت مبتلا هستید قبل از ورزش کردن ابتدا بهتر است قند خون خود را چک کنید. اگر 100میلی گرم بر دسی لیتر یا بالاتر است، 15-10 گرم کربوهیدرات میل نموده، ورزش را آغاز کنید. اما چنانچه قند خون شما پایین تر از 100 میلی گرم بر دسی لیتر باشد، 30-20 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و پس از حدود 15-10 دقیقه صبرکرده، دوباره قند خون را اندازه گیری کنید. اگر بیشتر از 100 شده بود، شروع به ورزش نمایید.

 

دقت داشته باشید که بسته به نوع فعالیت ورزشی که انجام می دهید، ممکن است در طول ورزش، نیاز به کربوهیدرات بیشتری داشته باشید. بعد از اتمام ورزش، مجددا اندازه گیری قند خون را انجام داده، انسولین را تزریق کرده و صبحانه را میل نمایید. همان طور که می دانیم، با توجه به مدت و شدت ورزش انجام گرفته، احتمالا میزان نیاز شما به انسولین، نسبت به روزهای معمول، کمتر خواهد شد.

 

ورزش بعد از خوردن صبحانه:

در صورتیکه 2-1 ساعت پس از صرف صبحانه، سر کار می روید، صبحانه همیشگی خود را بخورید. البته ممکن است لازم باشد در آن وعده، کربوهیدرات مصرفی خود را افزایش داده و یا میزان انسولین را با میزان ورزشتان مطابقت دهید. اما در هر حال باید قند خون خود را، قبل، در حین و بعد از ورزش اندازه بگیرید تا متوجه شوید در زمان های مشخصی از روز، بدنتان چه واکنشی در برابر ورزش نشان می دهد. این اطلاعات کمک می کند تا بتوانیم در رابطه با تنظیمات انسولین و غذا و ورزش بهترین تصمیم را بگیریم.
 منبع : gabric.ir
 


ویدیو مرتبط :
‫افراد مبتلا به دیابت چگونه ورزش کنند؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورزش برای کودکان مبتلا به دیابت یا آسم



ورزش,ورزش کودکان,بهترین ورزش برای کودکان

ورزش برای کودکان مبتلا به دیابت یا آسم
کودکانی که به بیماری‌های خاص مانند دیابت یا آسم مبتلا هستند، باید قبل از شروع ورزش به پزشک متخصص مراجعه کنند تا توصیه‌های لازم به آنها داده شود...
کودکان مبتلا به دیابت با توجه به نوع دیابت و شدت آن باید تحت درمان پزشکی قرار بگیرند. این کودکان در صورت کنترل دیابت اجازه دارند در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنند.
به علت خطر افت قندخون (هیپوگلیسمی) یا افزایش قندخون (هیپرگلیسمی) لازم است قبل و بعد از ورزش قندخون با گلوکومتر اندازه‌گیری شود و اگر میزان آن زیر ۱۰۰ میلی‌‌گرم در دسی‌لیتر باشد، مقداری قند مصرف کنند.

اگر قندخون بالای ۲۵۰ میلی‌‌گرم در دسی‌لیتر باشد، فعالیت ورزشی مجاز نیست. معمولا در این کودکان بهترین زمان شروع فعالیت ورزشی، یک تا دو ساعت پس از صرف غذاست.

بچه‌هایی که انسولین تزریق می‌کنند، با دستور پزشک معالج باید مقداری از دوزاژ آن را قبل از ورزش کاهش دهند. به علت احتمال افت قند تا ۲۴ ساعت پس از ورزش، بهتر است فعالیت‌های ورزشی در صبح انجام شود.

فعالیت در عصر، احتمال افت قند هنگام خواب را بالا می‌برد. در صورت بروز عوارض بیماری با توجه به به نوع عارضه، باید مراقبت‌های خاصی انجام شود.
اگر انجام فعالیت‌های ورزشی در کودکان مبتلا به آسم، باعث تشدید علایم بیماری می‌شود، قبل از شروع ورزش باید داروهای تنگی‌نفس مصرف کنند و به اندازه کافی مرحله گرم‌کردن را انجام دهند.

این کودکان باید از ورزش در هوای خشک و سرد و محیط‌های آلوده پرهیز و تا حد امکان از تنفس دهانی خودداری کنند.

در پایان ورزش، سردکردن بدن به صورت حرکت‌‌های سبک و تفریحی ضروری است. کودکان مبتلا به آسم نباید ورزش‌هایی مانند دویدن، شنا یا دوچرخه‌سواری طولانی انجام دهند.

منبع:aftabir.com