ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اعضای ایرانی عضو AFC اعلام شدند


بنابر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا 9 سهمیه به ایرانی‌ها برای عضویت در کمیته‌های AFC اختصاص داده شد.

ورزش سه: بنابر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا 9 سهمیه به ایرانی‌ها برای عضویت در کمیته‌های AFC اختصاص داده شد. به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسامی این اعضا به شرح زیر است:

نفرات انتخاب شده به این شرح هستند:

۱-علی کفاشیان، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی.
۲-علی کفاشیان، عضو کمیته برگزاری مسابقات جام ملتهای آسیا در امارات-۲۰۱۹.
۳-دکتر علیرضا اسدی، عضو کمیته مسابقات .
۴-روزبه وثوق احمدی، عضو کمیته انضباطی.
۵-دکتر جهانگیر بیگلری، عضو کمیته استیناف.
۶-محمد درخشان، عضو کمیته مالی.
۷- احمد رضا براتی، عضو کمیته حقوقی.
۸-مرتضی محصص، عضو کمیته فنی و توسعه.
۹-دکتر زهره هراتیان، عضو کمیته پزشکی.

بنا بر اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا و پیش از انتخاب اعضای کمیته ها، سهمیه هر فدراسیون به صورت مشخص و از پیش تعیین شده اعلام شده بود که در فایل پی دی اف پیوست، قابلیت دانلود دارد.

بر همین اساس در میان کشورهای شرق آسیا، ژاپن ۹ سهمیه و کره جنوبی به همراه چین ۸ سهیمه را در اختیار دارند و پس از آن استرالیا با ۷ سهمیه دیده می شود. در میان کشورهای غرب آسیا، ایران، عربستان و امارات ۸ سهمیه و مابقی کشورها کمتر از آن را در اختیار دارند.

لازم به توضیح است، سهمیه اختصاص داده شده به همه کشورها با احتساب اعضای کمیته انضباطی و بدون در نظر گرفتن کمیته استیناف است و علت ۹ سهیمه شدن ایران، عضویت دکتر جهانگیر بیگلری در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا است.


ویدیو مرتبط :
دلیل اعلام نکردن اعضای کابینه توسط روحانی در مراسم تحلیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو ایرانی AFC تشریح می کند: کریمی چگونه نامزد بهترین بازیکن سال فوتبال آسیا شد؟



کریمی,علی کریمی,بهترین بازیکن سال فوتبال

فوتبال ملی - حضور علی کریمی در میان 5 نامزد برترین های سال آسیا آن هم در شرایطی که در 2 ماه گذشته تنها یک بازی دوستانه برابر تاجیکستان داشته برای بسیاری تعجب بر انگیز شده است.

شاهین رحمانی عضو ایرانی تشکیلات فوتبال آسیا در این گفت و گو با خبرآنلاین ؛ به تشریح نحوه امتیاز دهی بازی بازیکنان مختلف در سطح قاره می پردازد و می گوید:« مراسم انتخاب بهترین ها در اسمش هم آمده که AFC AWARD است نهASIAN AWARD آنها کاری به باقی رخدادهای ملی ندارند. تنها بازی هایی از بازیکنان مختلف تحت نظر قرار می گیرد و ارشیابی می شود که زیر نظر تشکیلات کنفدراسیون برگزار شود. در همین بازی ها هم بعضی از بازی ها« بازی های باارزش» هستند. مسابقات انتخابی جام جهانی ، جام ملتهای آسیا و لیگ قهرمانان به ترتیب بیشترین سطح اهمیت را در این انتخاب دارند. حالا چطور علی کریمی در این لیست قرار گرفته ، دقیقا بر همین اساس ارزش گذاری است. پرسپولیس سال قبل در بازی های لیگ قهرمانان حضور داشت و کریمی در 6 بازی مرحله گروهی و البته تک بازی مرحله حذفی ایگ قهرمانان تیمش در عربستان بازی کرد که می شود 7 مسابقه . به این بازی ها ، بازی های او در دو مرحله انتخابی جام جهانی همراه تیم ملی را هم حساب کنید که چیزی بیش از 10 بازی می شود. مسابقاتی که نمایندگان کنفدراسیون برای حضور در آنها به این بازیکن امتیاز داده اند و جمع این نمرات برای او عددی را به همراه آورده است.»

رحمانی ادامه می دهد:« به هر حال بازیکنانی مثل علی کریمی ، نام هایی شناخته شده در فوتبال قاره هستند. همیشه وقتی آنها در زمین باشند ، تمرکز نمایندگان هم روی آنهاست و حرکات شان بیشتر به چشم می آید. به احتمال فراوان او در تعدادی از این بازی ها هم توانسته عنوان «ارزشمندترین بازیکن زمین» را از آن خود کند و نمراتش خیلی بالاتر رفته است. بر همین اساس هم هست که مجموع امتیازاتش او را تبدیل به یی از 5 بازیکن برتر قاره کرده است. در شرایطی که مثلا بنگر هم با 6 بازی مرحله گروهی و یک برد در برابر استقلال در مرحله حذفی توانسته در این لیست باشد . »

رحمانی درباره تغییرات در اهدای جوایز و اضافه شدن جایزه بهترین لژیونر سال هم می گوید:« نزدیک به یک دهه است که کنفدراسیون آسیا تاکید دارد جایزه بهترین بازیکن قاره باید به بازیکنی اهدا شود که هم در رخداد جشن حضور دارد ، هم در رقابت های تحت نظر کنفدراسیون بازی می کند. برای همین هم بود که بازکنانی این جایزه را می بردند که صرفا در قاره حضور داشتند و در لیگ های آسیایی بازی می ردند و البته آسیایی هم لودند چون خیلی از این تیم ها بازیکنان غیر آسیایی خیلی خوبی داشتند که در این ارزشگذاری به حساب نمی آمدند. برای همین بود که از امسال جایزه بهترین لژیونر آسیایی و همین طور بهترین لژیونر غیر آسیایی هم بهجوایز اضافه شده است تا این نقص هم برطرف شود اما بازیکن سال آسیا همچنان با همان ملاک قبلی انتخاب می شود.»

حالا علی کریمی این شانس را دارد تا به احتمال فراوان برای به دست آوردن جایزه ای تلاش کند که آخرین بار در سال 2004 توسط خود او برای فوتبال ایران بدست آمده است. جایزه ای که بار قبل خیلی هم جادوگر را احساساتی نکرده بود اما این بار در آخرین سال های فوتبالی اش برای او برگی برنده خواهد شد. جایزه ای که شاید هیجانی دوباره را بتواند به فوتبال بی انگیزه و تقریبا نیمه جان ایران هدیه کند.... / khabaronline.ir