ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اعتصاب در 2 هفته پایانی لالیگا حتمی است


با وجود اعتراض سازمان لیگ اسپانیا به ممنوعیت برگزاری بازی‌های لالیگا از هفته ماقبل آخر این رقابت‌ها، اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای فوتبال اسپانیا تأکید کرد این اعتصاب تا زمان تصویب قانون جدید ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه فوتبالیست‌‌های حرفه‌ای اسپانیا (AFE)، اعلام کرد اعتصاب باشگاه‌های لالیگا در دو هفته پایانی این رقابت‌ها حتمی خواهد بود.

لوئیس روبیالس، رئیس اتحادیه فوتبالیست‌‌های حرفه‌ای اسپانیا تأکید کرد که اعتصاب پیشنهاد شده برای عادلانه‌تر شدن نحوه پخش درآمدهای حاصل از فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌های لالیگا تا زمانی که قانونی جهت دستیابی به این هدف وضع نشود، ادامه خواهد داشت و شکایت رئیس سازمان لیگ فوتبال اسپانیا (LFP) تأثیری روی تصمیم اتخاذ شده از سوی این اتحادیه نخواهد گذاشت.

فدراسیون فوتبال اسپانیا روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تمامی بازی‌های باشگاهی داخلی این کشور از تاریخ 16 می (26 اردیبهشت) برگزار نخواهند شد که دلیل آن نحوه ناعادلانه درآمد حاصل از حق پخش تلویزیونی بازی‌های این لیگ است چرا که دو قدرت سنتی فوتبال باشگاهی اسپانیا یعنی رئال‌مادرید و بارسلونا مجموعاً به اندازه 18 تیم دیگر حاضر در لالیگا از این درآمد سهم دارند.

روبیالس در این خصوص به نشریه مارکای اسپانیا گفت: برخلاف مصوبات پارلمان ما، اتحادیه فوتبالیست‌‌های حرفه‌ای اسپانیا کاملاً از قضیه کنار گذاشته شده است. کمیته ورزش‌های حرفه‌ای پارلمان که از تمامی احزاب سیاسی نماینده‌ای در آن حضور دارد، مصوب کرده بود که یک توافق جمعی میان تمام طرفین ذینفع از جمله ما حاصل شود اما دولت این مصوبه را نادیده گرفته است.

وی ادامه داد: اروپا از طریق سازمان فوتبالیست‌های حرفه‌ای جهان (فیف‌پرو) که اتحادیه فوتبالیست‌‌های حرفه‌ای اسپانیا هم در آن نماینده دارد، اساسنامه‌ای اجتماعی تدوین کرده که در آن بر لزوم نقش و رأی اتحادیه‌ها در قانون‌گذاری در مورد ورزش‌ آن کشورها تأکید شده است. این اساسنامه در کشور ما نادیده گرفته شده است. چیزی که ما می‌خواهیم بیان این موضوع است که طرفدار فروش جمعی درآمدهای حاصل از حق پخش تلویزیونی هستیم.

در همین حال سازمان لیگ اعلام کرده که علیه اعتصاب فدراسیون فوتبال و اتحادیه فوتبالیست‌‌های حرفه‌ای اسپانیا به خاطر تصمیمی که برای بازی‌های دو هفته پایانی لالیگا به دادگاه ملی اسپانیا شکایت کرده است.

خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا در این باره گفت: اگر لالیگا باید در ماه ژوئن تمام شود، پس باید تمام شود. آنهایی که این آشوب را به راه انداخته‌اند، باید عواقب اتفاقاتی که رخ می‌دهد را بپذیرند. هیچ تغییری در مصوبه سلطنتی ایجاد نخواهد شد و هیچ مذاکره‌ای با اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای در این خصوص صورت نخواهد گرفت. اعتصاب خلاف قانون است و اقداماتی که از سوی برخی افراد جهت صورت گرفتن این اقدام غیرقانونی صورت گرفته مرا شرمنده می‌کند.


ویدیو مرتبط :
5 گل برتر هفته 34 بوندسلیگا (هفته پایانی فصل 2014-2015)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج هفته پایانی رقابت‌های لالیگا



اخبار,اخبار ورزشی , رقابت‌های لالیگا

 

اخبار ورزشی - اوساسونا و وایادولید هم سقوط کردند
نتایج هفته پایانی رقابت‌های لالیگا

تیم‌های فوتبال اوساسونا و رئال وایادولید هم به لیگ دسته دوم اسپانیا سقوط کردند.

هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا اسپانیا با انجام چهار دیدار حساس دیگر پیگیری شد.

به جز بتیس قعر جدولی که سقوطش به لیگ دسته دوم قطعی شده است، پنج تیم جدال حساسی برای بقا یا سقوط به لیگ دسته پایین‌تر داشتند و دو تیم از این پنج تیم در پایان دیدارهای امشب به لیگ دسته دوم سقوط می‌کردند.

در حساس‌ترین مسابقه تیم فوتبال رئال وایادولید رده نوزدهمی با 36 امتیاز در حالی میزبان گرانادا رده هفدهمی با 38 امتیاز بود که تنها در صورتی می‌توانست به بقا امیدوار باشد که در این دیدار خود پیروز شده و ختافه و اوساسونا و آلمریا مقابل حریفان خود امتیاز نگیرند.

این مسابقه در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود گرانادا به پایان رسید.

تک گل این دیدار را میتروویچ در دقیقه 44 (گل به خودی) به ثمر رساند.

از آنجایی که در جدول لالیگا زمانی که دو تیم هم‌امتیاز می‌شوند، بازی‌های رودرروی آنها با هم محاسبه خواهد شد، در پایین جدول اوضاع بسیار پیچیده و مبهم شده بود.

در سایر دیدارها نتایج زیر به دست آمد:
رایووالکانو 1 ختافه 2
آلمریا 0 اتلتیک‌بیلبائو 0
اوساسونا 2 بتیس 1


در پایان دیدارهای امشب و با توجه به نتایج به دست آمده، تیم‌های اوساسونا و رئال وایادولید به همراه بتیس از پیش سقوط کرده، سه تیمی معرفی شدند که باید فصل آینده را در لیگ دسته دوم اسپانیا سپری کنند.

اخبار ورزشی - ورزش 3