ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اظهارات درخشان بعد از باخت مقابل تراکتورسازی



اخبار,اخبار ورزشی ,تیم فوتبال پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:‌ به دلیل بازی سنگینی که در تاشکند انجام داده‌ بودیم، امروز مقابل تراکتورسازی سنگین بودیم.

به گزارش فارس، حمید درخشان، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری بعد از پایان دیدار تیم‌های تراکتورسازی و پرسپولیس گفت: قبل از هر چیز به تیم تراکتورسازی تبریک می گویم. بازی از نظر من کیفیت خوبی نداشت، به دلیل اینکه بازی سنگینی در تاشکند انجام داده بودیم و بازیکنان سنگین بودند و به همین خاطر تغییراتی در زمین دادم.

وی ادامه داد: نفرات جایگزین خیلی کیفیت بالایی نداشتند تا راضی باشم اما در مجموع بازی خوبی بود. انتظارات من از این بازی بیشتر بود اما آمدن مسافت زیاد و بازی سنگینی که کردیم مزید علت شد.

سرمربی پرسپولیس گفت: داوران گاهی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار می‌گیرند.باید حرفه ای تر فکر کنیم اما در مجموع بازی خیلی دلچسبی نبود. فوتبال گاهی قسمتش این است اما امیدوارم روند رو به جلوی ما بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید درخشان در ادامه درباره دلیل باخت پرسپولیس به تراکتورسازی افزود: فشار بازی‌ها و خستگی باعث می‌شود که تمرکز بازیکنان از بین برود و بازیکنان اشتباه فردی می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا یک بازیکن صلابت همیشگی را نداشته باشد و در انجام کارهای فنی نتواند موفق عمل کند. اشتباهات فنی و فردی در تیم ما امروز زیاد بود و در خط دفاع، هافبک و مهاجم اشتباهاتی داشتیم اما به هر حال از بازیکنانم تشکر می‌کنم که زحمت کشیدند و دویدند هرچند که خستگی و فشار زیاد باعث شد تا اشتباه کنیم و این اشتباه باعث باخت ما شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسید بازیکنان پرسپولیس علاوه بر نتیجه اخلاق را هم باختند خاطرنشان کرد: من به گونه‌ای دیگری به این قضیه نگاه می‌کنم. وقتی خستگی بازیکنان زیاد می‌شود تمرکز بازیکنان از دست می‌رود و اتفاقاتی می‌افتد ولی داور روی اعصاب بازیکنان ما بود و این خستگی زیاد باعث شد تا مسائلی در زمین بازی رخ دهد و بازیکنان از حالت طبیعی خارج شوند اما با قاطعیت می‌گویم که اولویت بازیکنان من اخلاق‌مداری است و مطمئن هستم در آینده دیگر از این اتفاق‌ها رخ نمی‌دهد اما این خستگی‌ها گاهی باعث می‌شود تا بازیکن دست به کاری بزند که البته درست نیست و امیدوارم دیگر چنین اتفاق‌هایی رخ ندهد.

درخشان در ادامه نشست خبری خود تصریح کرد: ما بالغ بر 10 هزار کیلومتر در رفت و آمد هستیم به این صورت که به ازبکستان رفتیم و سپس به تهران برگشتیم و حالا به تبریز آمدیم و باید به تهران برگردیم و باز هم باید به مسجد سلیمان برویم و دوباره به تهران بیاییم و سپس در نهایت باید راهی ریاض شویم آن هم در حالی که این مسائل واقعا ما را از پا می‌اندازد و باید در در نظر بگیریم که پرسپولیس نماینده ایران است و نباید اینقدر به این تیم فشار وارد شود. اگر می‌خواهند پرسپولیس با کیفیت‌تر بازی کند نباید اینقدر روی ما فشار باشد. ما باید 21 اسفند هم در مسجد سلیمان به میدان برویم که بعد مسافت زیادی دارد و باید بگویم که ما برای ریکاوری نیاز به زمان داریم و دیدید که امروز بعد از یک بازی سنگین مقابل بنیادکار آن شادابی همیشگی را نداشتیم و برای اینکه به بازیکنان فشار نیاید تغییراتی دادیم.

وی افزود: ادامه این روند برای ما مشکل‌ساز خواهد بود و ادامه این روند در عملکرد ما تاثیر منفی خواهد گذاشت و از سازمان لیگ این سؤال را می‌پرسم که چطور برای یک بازی تدارکاتی تیم امید 4 هفته لیگ عقب می افتد اما برای پرسپولیس این شرایط رخ نمی‌دهد؟ جالب اینجاست که همه این موضوع را به گردن هم می‌اندازند و می‌گویند باید باشگاه نفت مسجدسلیمان بپذیرد مگر نه اینکه سازمان لیگ متولی و برگزار کننده لیگ برتر است؟ باید به نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا کمک شود و امیدوارم مسئولان محترم به این موضوع توجه کنند. امروز نمونه این فشار را دیدیم و بعد بازی سنگین مقابل بنیادکار بازیکنانم شادابی لازم را نداشتند و شاید در بازی با نفت مسجدسلیمان هم این اتفاق رخ دهد و آنوقت در بازی با النصر این موضوع به ما صدمه خواد زد و امیدوارم مسئولان محترم توجه ویژه‌ای به پرسپولیس و حتی سایر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند و وقتی که می‌گویند می‌خواهیم به پرسپولیس کمک کنیم الان زمان کمک کردن است و امیدوارم دوستان این مسئله را مدنظر داشته باشند و به ما کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص تشویق هواداران تیم تراکتورسازی در این بازی خاطرنشان کرد: من خودم هم به آذری بودنم افتخار می‌کنم و این هواداران تراکتورسازی مایه افتخار هستند که نوع تشویق کردن آنها با همه هواداران و سراسر ایران فرق می‌کند و آنها تیم‌شان را دوست دارند و این موضوع مایه مباهات است که با این حرارت تیم‌شان را تشویق می‌کنند و شاید بتوانم بگویم بالای 60-70 درصد انرژی تیم تراکتورسازی به دلیل تشویق‌های این هواداران بود که به تراکتورسازی انرژی داد و آنها از این انرژی استفاده کردند.

درخشان در مورد اینکه گفته بود از نحوه بازی تیمش در این بازی راضی نیست، گفت:‌اینکه گفتم بازی خوبی نبود منظورم به تیم خودم بود چراکه ما فراز و نشیب زیاد داشتیم و زمانی که من پرسپولیس را تحویل گرفتم این تیم 7-8 مصدوم داشت و الان هم مهدی طارمی،محمد عباس‌زاده و حمیدرضا علی‌عسگری را مصدوم و رضا نورمحمدی را محروم داشتیم و تیم کاملی نبودیم و دلیل من از فراز و نشیب‌ داشتن پرسپولیس همین موضوع است و به همین خاطر فراز و نشیب‌های زیادی را در پرسپولیس شاهد بودیم.

وی درباره درگیری‌های درون زمین و اینکه به گفته خبرنگاران این موضوع بی‌انضباطی بازیکنان این تیم بود،؛گفت:‌من این مسائل را بی‌انضباطی نمی‌دانم و این درگیری‌ها در فوتبال پیش می‌آید اما داور باید این صحنه‌ها را کنترل می‌کرد که البته همانطور که گفتم داور تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفته بود و نتوانست بازی را کنترل کند.

 

فوتبال یک ورزش فیزیکی است و از این برخوردها در فوتبال زیاد پیش می‌آید اما داور باید این صحنه‌ها را کنترل می‌کرد که البته دیر به صحنه‌ها می‌رسید و این نظر من است. اما به هر حال اتفاق خاصی نیفتاد و از این اتفاقات در فوتبال زیاد رخ می‌دهد اما رسیدن داور مسابقه به صحنه‌ها مهم است که از واجبات یک بازی است اما داور تا می‌خواست به صحنه‌ها برسد خود بازیکنان درگیر را جدا می‌کردند وبه نظرم داور باید کنترل بیشتری بر روی بازی می‌کرد.

اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات برانکو در آستانه بازی تراکتورسازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات درخشان پس از باخت مقابل سپاهان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار ورزشی - صد درصد در نیم‌فصل تیم را تقویت می‌کنیم
درخشان: بازیکنان تعویضی انتظارات را برآورده نکردند/ مساوی برای ما حکم برد داشت

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان تعویضی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید درخشان پس از شکست یک بر صفر مقابل سپاهان در نشست خبری گفت: به نظرم بازی خوبی بود و هر دو تیم خوب بازی کردند و باید به سپاهان تبریک بگویم و بازیکنان خودم هم خیلی تلاش کردند و زحمت کشیدند و با توجه به تعویض‌هایی که کردم بازیکن تخصصی در آن پست نداشتم و می‌خواستم با تعویض‌ها به تیم کمک کنم اما بازیکنان تعویضی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

وی افزود: وقتی تیمی در دقیقه 96 گل می‌خورد نشان از اشتباه و کم‌تجربگی است و امیدوارم در هفته‌های آینده بتوانیم تیم را تقویت کنیم و نورمحمدی تعویض اجباری بود و دو بازیکن دیگر را تعویض کردم که در آن پست بازیکن تخصصی نداشتند.

درخشان گفت: ماهینی و صادقیان محروم هستند و رضا نوروزی را از دست دادیم و دو سه بازیکن دیگر نیز از دست دادیم و روی نیمکت ما را نگاه کنید آیا روی نیمکت بازیکن تخصصی داشتم؟ فهرست بازیکنان 18 نفره است، در این فصل نه 20 نفر یعنی من با 13 بازیکن آمدم و تیمی که 5 بازیکنش را از دست می‌دهد دیگر همین می‌شود، وقتی چهار بازیکن اصلی را از دست می‌دهیم شرایط سخت می‌شود، بضاعت نیمکت سپاهان با ما را نگاه و مقایسه کنید. همین که تا دقیقه 96 دوام آوردیم، خوب بود.

وی در مورد اینکه پرسپولیس به شیوه بحرینی دفاع می‌کرد، گفت: من دوست ندارم بازیکنم زمین بخورد و برخی وقت‌ها حتی بازیکن سپاهان به زمین افتاده بود و ما اوت را به دفاع شما پاس دادیم و به دنبال اتلاف وقت نبودیم اما سپاهان با این همه مهره طبیعی بود که این همه فشار بیاورد و با این نفرات مساوی هم می‌گرفتیم، یعنی برد برای ما چون بضاعت ‌ما کم است. انتظار ما بیشتر از این نبود.

درخشان در مورد تقویت تیم پرسپولیس، گفت: صد درصد مصدوم زیاد داریم و محروم هم داریم و در نیم‌فصل تیم را حتما تقویت می‌کنیم.

 

-----------------------

از کادر فنی تیم ملی تشکر می‌کنم
فرکی: پرسپولیس دنبال یک امتیاز بود/ در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: پرسپولیس برای گرفتن یک امتیاز به اصفهان آمده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین فرکی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل پرسپولیس در نشست خبری گفت: تبریک می‌گویم به تمام مردم خوب اصفهان و به خصصوص هواداران و مجموعه باشگاه به خاطر این برد، وعده داده بودیم که بازی زیبایی به نمایش بگذاریم. مقابل پرسپولیس که تیم بزرگی است و دو بازی قبلش را برده بود و انگیزه زیادی داشتند و شرایط بهتری هم پیدا کرده بودند و می‌دانستیم پرسپولیس برای گرفتن یک امتیاز می‌آید. کار به جایی رسیده بود که در ثانیه‌های آخر بازی به گل رسیدیم. بعد از اینکه موقعیت‌های زیادی از دست دادیم و این حق مسلم سپاهان بود که پیروز شود و پرسپولیس به دنبال گرفتن یک امتیاز بود اما ما نیاز مبرم به این برد داشتیم و خوشبختانه توانستیم پیروز شویم.

وی در مورد از دست دادن موقعیت‌های بازیکنان تیم گفت: به نظرم مهم‌ترین موضوع این بخش این است که بازیکنان کمی زیر فشار هستند به خاطر اینکه با وجود شایستگی نتوانستند چند بازی را پیروز شوند به خصوص در بازی خانگی، اگر آن توپ دقیقه 2 گل می‌شد بازیکنان ما از زیر فشار خارج می‌شدند اما این موضوع نباید اولویت باشد و بین دو نیمه به بازیکنان گفتیم که توپ را تا داخل محوطه جریمه و شش قدم خوب حمل می‌کنیم ولی در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودیم و با یکی دو برد پیاپی از زیر فشار خارج می‌شویم و اینکه در آرامش بازیکنان در زدن ضربات آخر دقت بیشتری به خرج می‌دهند و اگر یک گل‌مان را تبدیل به گل‌های بیشتری بکنیم تفاضل گل هم می‌تواند به ما کمک کند.

سرمربی سپاهان در خصوص اینکه درصد اشتباهات نویدکیا بالا بود، گفت: روی پاس‌ها خود محرم نوید‌کیا بهتر از همه می‌داند که این مشکل را دارد، در رختکن هم الان این موضوع را به من گفت ولی من خیلی مهم ندیدم، وقتی بازیکنی خودش را به این بازی می‌رساند و بعد دوباره مصدوم می‌شود، باعث می‌شود اعتماد به نفسش کم شود. نوید‌کیا یکی از بهترین پاسورهای ایران است اگر وضعیت بدنی‌اش خوب باشد او پاس‌های بی‌نظیری می‌دهد و مثل او در ایران ندیده‌ام و درصد اشتباه پاس هم به مسایلی که گفتم برمی‌گردد.

فرکی در مورد تفاوت خلعتبری و شریفی، گفت: خلعتبری و شریفی با هم متفاوت هستند. خلعتبری میادین بین‌المللی دیده ولی شریفی جوان است و من این بازیکن را جابه‌جا کردم و هنوز با مهدی شریفی کاملا آشنا نیستم و با طراحی تمرینات وضعیت بهتر می‌شود، شریفی بازیکن باهوش و خطرسازی است و اگر نقاط ضعفش را تبدیل به نقاط قوت کند با تمرین و تمرین و تمرین می‌تواند یک خلعتبری جدید برای فوتبال ایران باشد.

فرکی در مورد سیستم تیم سپاهان، گفت: از ابتدا دستور کار ما 4-4-2 لوزی بود و اعتقاد به سیستم این است که خود بازیکنان مهم هستند، وقتی بازیکنی دوندگی می‌کند تمامی سیستم‌ها را تغییر می‌دهد و همه اینها را بازیکن شکل می‌دهد و من معتقدم که بازیکنان بر اساس توانایی‌هایی که دارند کارشان را دنبال می‌کنند و این مساله خود به خود سیستم شناور را ایجاد می‌کند و مثلا حاج‌صفی دفاع و هافبک چپ است و وریا غفوری هم همین وضعیت را دارد البته نباید در خط دفاعی هم غافلگیر شویم و گل بخوریم.

وی ادامه داد: تعطیلی خیلی طولانی نیست و باید در جام حذفی بازی کنیم و چهار روز بازیکنان را استراحت دادیم و چون طلوانی هم نیست فکر نمی‌کنم که بازیکنان خیلی متضرر شوند و از روز چهارشنبه استارت می‌زنیم و نمی‌دانم چه تعداد ملی‌پوش داشته باشیم و بازیکنان ملی‌پوش از فردا به مدت 10 روز در اختیار تیم ملی هستند و شاید نیاز هم به این تعطیلات بود. از سپاهان 6 بازیکن مدنظر تیم ملی هستند. باید از کادر فنی تیم ملی هم تشکر کنم زیرا با مارکار آقاجانیان صحبت کردم و او به نمایندگی از کی‌روش با ما حرف زد و به او گفتم که فهرست تیم ملی پنجشنبه اعلام نشود چون در روحیه بازیکنان تاثیر میَ‌گذارد و کادر فنی تیم ملی هم همین کار را کرد و باید از آنها تشکر کنیم.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه دفاع شما ضعیف بود، گفت: این موضوع یک مقدار تاثیر منفی خودش را گذاشته است و شاید بخشی از حرف‌های شما را قبول داشته باشم اما شما هم بخشی از حرفم را قبول کنید و تمام مسایل را در زمانی که داشتیم نتوانستیم خوب اجرا کنیم اما بخشی مربوط به حریفان می‌شود که وقتی وارد فاز دفاعی می‌رود بازیکنان ما فضای کمتری برای کار دارند ولی وقتی حریف برای بازی بیاید بازیکنان توانمندی داریم که می‌توانند خوب بازی کنند.

فرکی در مورد اینکه شریفی گلش را به جانبازان تقدیم کرد، گفت: من خبر نداشتم و در این مورد خدا را شکر و افتخار می‌کنم به وجود چنین بازیکنانی. من و کادرم به مسایل فرهنگی اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم و من هم این برد را به همه جانبازان خصوصا جانبازان اصفهان و سپاهان تقدیم می‌کنم.
اخبار ورزشی - فارس