ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اصفهانی‌ها صدر را از استقلال می‌گیرند یا راه قهرمانی هموار می‌شود؟/نبرد آسیایی در تبریز



لیگ برتر,بازیهای لیگ برتر

هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال

اصفهانی‌ها صدر را از استقلال می‌گیرند یا راه قهرمانی هموار می‌شود؟/نبرد آسیایی در تبریز

در دو دیدار پایانی هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال استقلال به مصاف تیم نفت تهران می‌رود و تراکتورسازی و سپاهان در تبریز با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش  فارس، دو دیدار پایانی هفته‌ سی‌ام لیگ برتر در آخرین روز کاری سال 91 برگزار می‌شود.

در این روز استقلال، سپاهان و تراکتورسازی؛ سه تیم مدعی قهرمانی به میدان می‌روند.

نگاهی به این 2 بازی می‌اندازیم؛

*تراکتورسازی - سپاهان؛ نبرد آسیایی در تبریز

سپاهان و تراکتورسازی تیم‌های دوم و سوم جدول لیگ در تبریز رودر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. هر دو تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. البته سپاهان با شکست دور از انتظار و سنگین 3 بر یک مقابله الغرافه قطر به تبریز می‌رود در حالیکه تراکتورسازی هنوز صدرنشین گروهش است و شکستی در آسیا نداشته است.

تراکتورسازی اگر بتواند سپاهان را شکست بدهد بازهم صدرنشین نخواهد شد و با 58 امتیاز در رده دوم قرار می‌گیرد اما در صورت پیروزی سپاهان در تبریز امکان دارد که زردپوشان اصفهانی صدرنشین شوند به شرطی که منصور ابراهیم‌زاده سرمربی اصفهانی نفت بتواند هر سه امتیاز را از استقلال بگیرد.

مساوی سپاهان و تراکتورسازی آبی‌پوشان پایتخت را خوشحال می‌کند و فاصله آنها را در صدر جدول با رقبایشان بیشتر می‌شود.البته پیروزی در تبریز کار بسیار دشواری است و تراکتورسازی در خانه همیشه بهتر و تهاجمی‌تر بازی می‌کند و کمتر تیمی می‌تواند در ورزشگاه یادگار امام تبریز پیروز شود.  تراکتورسازی در این دیدار قاسم دهنوی و جواد کاظمیان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و سپاهان هم علی احمدی و همچنین رسول خوروش سرپرست تیم محروم هستند.

* نفت تهران - استقلال؛ هموار شدن راه قهرمانی آبی‌ها با مهار نفت؟

اگر چه در این بازی نفت میزبان است اما با تصمیم شورای تامین بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد این در حالی است که نفت تهران خواهان انجام بازی در ورزشگاه تختی تهران یا یادگار امام قم بود و حتی تهدید کرد در صورتیکه بازی در ورزشگاه دلخواه آنها انجام نشود بعد از انجام بازی در ورزشگاه آزادی به AFC شکایت می‌کنند. 

نفت شانس اندکی برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ برتر دارد و اگر می خواهد آسیایی شود باید استقلال را شکست بدهد. آبی‌پوشان در این مسابقه دو محروم دارند. آرش برهانی و حنیف عمران‌زاده نمی‌توانند مقابل نفت بازی کنند هرچند عمران‌زاده به دلیل اعتراضش به بازی نکردن در دیدار با العین در حال حاضر از سوی کادر فنی تنبیه انضباطی شده است اما نبود آرش برهانی می‌تواند برای استقلال دردسر درست کند. در تیم نفت دو بازیکن انگیزه بیشتری دارند. میثم حسینی و امین منوچهری مدافع و مهاجمی که نیم فصل اول در استقلال بازی می‌کردند و در نیم فصل به نفت آمده‌اند می‌خواهند باردیگر خودشان را به قلعه‌نویی ثابت کنند.

استقلال اگر نفت را مهار کند و سه امتیاز این بازی را بگیرد با 62 امتیاز و صدرنشینی مطلق سال را تمام می‌کند و راه قهرمانی آنها هموارتر می‌شود اما اگر نفت با سرمربیگری ابراهیم‌زاده استقلال را شکست بدهد و سپاهان در تبریز پیروز شود در آن صورت اصفهانی‌ها صدرنشینی را در آخر سال از استقلال خواهند گرفت.

برای دیدن جدول و نتایج لیگ برتر فوتبال اینجا را کلیک کنید./فارس

 


ویدیو مرتبط :
تکمیل راه آهن میانه – تبریز و هموار سازی ارتباط ایران و اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محسن قهرمانی داور نبرد هفتاد و ششم استقلال و پرسپولیس



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

حکم رقیب صادر شد

محسن قهرمانی داور نبرد هفتاد و ششم استقلال و پرسپولیس

هفتاد و ششمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در شرایطی روز جمعه برگزار خواهد شد که محسن قهرمانی محتمل‌ترین گزینه برای قضاوت این بازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته داوران فدراسیون فوتبال ابتدا 7 گزینه را برای قضاوت دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال معرفی کرد اما در نهایت روز دوشنبه در مورد دو گزینه به جمع بندی نهایی رسید که این دو داور احمد صالحی و محسن قهرمانی بودند.

این تصمیم در شرایطی به مراحل پایانی خود نزدیک شد که سه داور مطرح کشورمان به دلیل حضور در خارج از کشور عملا شانسی برای قضاوت این دیدار نداشتند. علیرضا فغانی، سعید مظفری زاده و محسن ترکی که برای حضور در کلاس داوری در مالزی به سر می‌برند نیمه‌های شب پنجشنبه به تهران می رسند و عملا نمی توانند بازی جمعه را قضاوت کنند.

در حالی که احمد صالحی و محسن قهرمانی شانس قضاوت دیدار استقلال و پرسپولیس را داشتند خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد حکم داوری دیدار تیم های صنعت نفت آبادان و صبای قم به نام احمد صالحی زده شده تا محسن قهرمانی تنها گزینه قضاوت دربی 76 باشد. در این مورد گفته می شود امور پروازی وی برای سفر به تهران نیز انجام شده است.

محسن قهرمانی در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر دربی اصفهان بین تیم های ذوب آهن و سپاهان را سوت زده بود که عملکرد خوب وی در آن بازی سخت و پربرخورد تاثیر زیادی در انتخاب این داور مشهدی به عنوان داور هفتاد و ششمین دربی پایتخت داشت.

هفتاد و ششمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس که از رقابت های هفته بیست و سوم لیگ دوازدهم محسوب می شود، ساعت 15 روز جمعه 6 بهمن ماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد./مهر