ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اصرار مظلومی بر جذب بازیکنان سرباز!


سرمربی آبی پوشان در حالی فهرست هفت نفره خرید نیم فصل را در اختیار افشارزاده قرار داد که نیمی از این بازیکنان سرباز بودند و مطابق قانون نمی‌توانستند در تیم‌های غیر نظامی بازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان: پس از پایان نیم فصل اول لیگ پانزدهم و با قرار  گرفتن استقلال تهران در رتبه دوم، آبی‌های پایتخت که جاده قهرمانی خود را هموارتر از سال‌های گذشته می‌دیدند دست به کار شدند تا با جذب بازیکنان شاخص لیگ برتر مدعی اصلی قهرمانی لقب بگیرند.
 
خارجی‌های ناموفق و خریدهای ناکام پیش فصل که در تیم استقلال صورت گرفت.
 
بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال پس از 2 سال ناکامی آبی‌ها در به دست آوردن جام‌های قهرمانی و حتی کسب سهمیه آسیایی می‌خواست با ترمیم نقاط ضعف تیمش خیال هواداران را با کسب جام و پایان ناکامی‌های 2 ساله، راحت کند.
 
به این ترتیب افشارزاده از پرویز مظلومی، سرمربی استقلال خواست تا فهرست بازیکنان مورد نیازش را برای نیم فصل در اختیار وی بگذارد، البته افشارزاده پیش از این علی نظری جویباری را از مسئولیت در نقل و انتقالات استقلال کنار گذاشت تا خودش زمام امور را در دست بگیرد و برخی اتفاقات پیش از فصل دوباره در استقلال تکرار  نشود. اتفاقاتی که باعث شد آبی‌ها در جذب بازیکنان خارجی و بازی گرفتن از آن‌ها متحمل ضررهای زیادی شود. برای نمونه ریوالدو باربوسا هافبک برزیلی این تیم که تنها 87 دقیقه به میدان رفت و پس از ماجراهای عجیب و غریبی که برایش افتاد از این تیم جدا شد.
 
کرار  هم دومین ناکام خارجی نیم فصل استقلال بود. آقای حاشیه پس از اتفاقاتی ک ه پیش از پایان نیم فصل برایش رخ داد و حاشیه‌های متعددی که با محوریت او در استقلال روی داد ایران را ترک کرد.
 
پروپچیچ دیگر خرید خارجی استقلال بود. مهاجمی که به نظر می‌رسید آبی‌ پوشان با حضور او کنار شهباززاده به زوجی رویایی در خط آتش خود می‌رسند، اما کادر فنی استقلال به این مهاجم بلند بالای کروات روی خوش نشان ندادند تا بازیکنی که قرار بود زلاتان استقلال باشد به نیمکت نشین صرف بدل شود.
 
با نگاهی اجمالی به خریدهای خارجی استقلال در ابتدای فصل به این نتیجه می‌رسیم که همگی با وجود قابلیت‌های بالای فنی به دلایلی غیر فنی در استقلال موفق نبوده‌اند. وضعیت خریدهای داخلی استقلال البته کمی متفاوت است. جابر انصاری، میثم مجیدی و روزبه چشمی بازیکنان ارزشمندی برای  استقلال به شمار می‌آیند.
 
بازگشت مهدی رحمتی هم به استقلال شاید بزرگترین موفقیت آبی پوشان پیش از نیم فصل بود اما این خریدها هم نمی‌تواند موفقیت استقلال را تضمین کند. بنابراین آبی‌ها یک بار دیگر عزم خود را جزم کرده‌اند تا این بار از هواداران خود در جذب بازکین نمره قبولی بگیرند و به این ترتیب استقلال با مدیریت افشارزاده راهی بازار نقل و انتقالات شد. البته مدیر عامل استقلال همانطور که وعده داده بود تا فهرستی که مظلومی در اختیارش گذاشت کار خود را آغاز کرد.
 
فهرست عجیب و غریب مظلومی
 بختیار رحمانی، آرش افشین، حمودی، داریوش شجاعیان، گابریل و حسن‌زاده بازیکنانی بودند که مظلومی خواهان جذب آنها در نیم فصل شده بود. در این بین بختیار رحمانی، افشین و حمودی به دلیل  خدمت سربازی نمی‌توانستند در تیم‌های غیر نظامی بازی کنند و معلوم نیست سرمربی استقلال با چه دلیل و برهانی نام این بازیکنان را در فهرست خود قرار داده بود! این سه بازیکن عملا مهره‌های سوخته‌ای بودند که از نظر قانونی نمی‌توانستند آبی‌های پایتخت را همراهی کنند.
 
داستان سه بازیکن دیگر این فهرست متفاوت بود اما این بازیکنان هم به دلایل مختلف به آبی پوشان نپیوستند. گابریل هافبک فصل پیش پرسپولیس صراحتا به استقلالی‌ها گفت پرسپولیسی است و آبی‌ها باید قید او را بزنند.
 
مسعود حسن زاده هم که از امیدهای استقلال به فوتبال ایران معرفی شد و در واقع استقلالی‌ها  این مهاجم زهردار را به راحتی از دست دادند هر چند حسن زاده تمایل دار دوباره به تیم سابقش باز گردد اما سیاست باشگاه ذوب آهن نشان داده که این باشگاه هرگز رقیبان اصلی  خود را تقویت نمی‌کند، ماجرایی که فصل گذشته مشابه آن در صدور رضایت نامه محسن مسلمان باری جدایی از ذوب آهن و پیوست به استقلال اتفاق افتاد و این  بازیکن هم با سماجت ذوبی‌ها آبی پوش نشد و سر از خوزستان و فولاد در آورد.
 
گذشته از گابریل و حسن زاده، داریوش شجاعیان هافبک خوش تکنیک گسترش فولاد که یکی از پدیده‌های لیگ پانزدهم به حساب می آید هم باری حضور در استقلال مشکل رضایت نامه داشت و مسئولان تیم فوتبال گسترش فولاد هم برای صدور رضایت نامه مبلغ هفتگی را از استقلال طلب کردند تا این هافبک هم از تور استقلالی‌ها بیرون برود غیر از این 6 بازیکنی که جذب آنها غیر ممکن بود و مشخص نیست با چه رویکردی و دلیلی در لیست مظلومی بودند! مهدی مومنی تنها مهره ای بود که استقلال موفق به جذب آن در نیم فصل شد.
 
در حالی که نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز شده و تیم ها دو بازی انجام داده‌اند استقلال همچنان در تکاپوی جذب بازیکن در نیم فصل است و مدیرعامل این تیم صراحتا از مظلومی خواسته است لیست جدیدی را در اختیارش بگذارد، لیستی که نه بازیکن سرباز در آن باشد نه بازیکنانی که مسئولان باشگاهشان به انحاء مختلف مقابل آبی ها پوش شدنشان بایستند و با مطرح کردن مبالغ نجومی، سنگ بزرگ را به استقلال و مسئولانشان نشان دهند.

اصرار مظلومی بر جذب بازیکنان سرباز!
 
پرویز مظلومی اما تا این لحظه از تنظیم فهرست جدید خودداری کرده است سرمربی استقلال که با فهرست عجیب و غریبش خواهان حضور بازیکنان مشمول خدمت سربازی در تیمش شده، طی روزهای گذشته و در تمرین این تیم کار عجیب تری کرد و در حالی که دست روی بازیکنانی گذاشته بود که قانون اجازه حضورشان را نه در استقلال، نه در هیچ تیم غیر نظامی دیگری نمی‌دهد، علیه مسئولان نقل و انتقالات این باشگاه موضع گرفت و تاکید کرد: بازیکنان مورد نیازش به استقلال نیامدند و این باعث تعجب شده است! اظهار نظری عجیب که مشخص نیست سرمربی آبی ها به چه هدفی آن را مطرح کرده است.
 
 البته به نظر می رسد مظلومی در نشست خصوصی با حضور مدیران از جلسات شبانه گروهی و فعالیت های تخریبی در فضای نقل و انتقالات باشگاه برای ناکام گذاشتن افشارزاده پرده برداشته بود! همچنین البته در مصاحبه اخیر مظلومی و اظهارات هفته گذشته وی تناقض‌هایی دیده می شود که جای تامل دارد.
 
فسخ قرارداد مهدی کربلایی در حالی که گسترش فولاد تبریز خواهان این بازیکن استقلال بود و آبی پوشان هم متقابلا داریوش شجاعیان، بازیکن گسترش را مد نظر داشتند از خراب کاری در پشت پرده نقل و انتقالات باشگاه استقلال خبر می دهد،‌ موضوعی که اعتراض شدید افشارزاده را هم در پی داشت.
 
چرخش 180 درجه ای سپاهان در آزادسازی رسول نوید کیا، که در مصاحبه نویدکیا در یکی از رسانه‌ها به صراحت آورده شده است، اظهارات هفته گذشته مظلومی در خصوص جلسات موازی جهت خراب کاری نقل و انتقالات و ناکامی افشارزاده را به ذهن متبادل می کند از سوی دیگر رسول نویدکیا هافبک سپاهان که قصد جدایی از این تیم و پیوستن به استقلال را داشت زمانی که با مخالفت سفت و سخت سپاهانی‌ها روبرو شد، حرف‌هایی زد که به اظهارات مظلومی درباره جلسات پشت پرده‌نشینان برای ناکام گذاشتن استقلال در بازار نقل و انتقالات پهلو می زند.
 
همچنین سرمربی استقلال در حالی وعده خریدهای خارجی خوب را می دهد که تاکنون هیچ اسمی به افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال ارائه نکرده است زمان به سرعت در حال گذر است و سرمربی از ارائه لیست جایگزین فهرست رویایی‌اش خودداری می کندو اصلا معلوم نیست این مربی چه زمانی قصد دارد لیست خود را در اختیار مسئولان نقل و انتقالات باشگاه قرار دهد.


ویدیو مرتبط :
سیاست کاری جعفری در جذب بازیکنان سرباز برای تراکتور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد مدیرعامل سایپا از جذب بازیکنان سرباز


رضایی با اشاره به گلایه های مجید جلالی نسبت به باشگاه هایی که بازیکنان سرباز سایر باشگاه‌ها را جذب می کنند گفت: به اعتقاد من گلایه های جلالی کاملا به حق است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا اظهار کرد: به اعتقاد من گلایه های جلالی کاملا به حق است و این فرایند منصفانه نیست. فدارسیون فوتبال باید مکانیزمی را در این خصوص در نظر بگیرد تا باشگاه های سازنده برای استفاده از سرمایه های خود این گونه دچار چالش نشوند.

وی اضافه کرد: باشگاه های سازنده مانند سایپا که در مسیر استعدادیابی و بازیکن سازی گام های بلندی را برمی دارند و برای پشتوانه سازی فوتبال ایران سرمایه گذاری و تلاش می کنند خواهان حضور بازیکنان پروش یافته خود در تیم فوتبال بزرگسالان هستند.

مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا ادامه داد: متاسفانه برخی باشگاه ها که مشخص نیست با چه مجوز و استدلالی بازیکن سرباز جذب می کنند به یکباره حاصل دسترنج باشگاه هایی نظیر سایپا را به خدمت می گیرند و در حقیقت بدون هیچ دردسر و هزینه ای سرمایه های سایر باشگاه ها که برای آموزش و پرورش آنها زمان بسیاری صرف شده است، را جذب می کنند.

رضایی در خصوص ادامه فرایند پرورش بازیکنان تیم های پایه و معرفی آنها به فوتبال کشور در باشگاه سایپا تصریح کرد: اگر فدراسیون فوتبال راه حلی برای این مساله در نظر نگیرد و حقوق باشگاه های سازنده که در رده های سنی پایه سرمایه گذاری می کنند را ادا نکند، باشگاه سایپا نیز از این پس در پشتوانه سازی فوتبال و پرورش بازیکنان سرمایه گذاری نخواهد کرد و این یک تصمیم کاملا جدی است.

وی افزود: باشگاه سایپا همواره در عرصه فعالیت های تیم های پایه به دنبال پرورش بازیکنان مستعد و آینده دار به منظور خدمت به تیم های ملی فوتبال کشور عزیزمان گام برداشته و همیشه در این مسیر مصمم بوده است.

مدیرعامل شرکت فرهنگی ورزشی سایپا در خاتمه خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید برای باشگاه های سازنده همچون سایپا مشوق هایی را در نظر بگیرد تا در زمینه ادامه فرایند بازیکن سازی انگیزه لازم ایجاد شود و باشگاه ها تمایل بیشتری به تداوم این مسیر داشته باشند.