ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اشک‌های «نیمار» در توصیف ضربه‌ای که کمر یک ملت را شکست



اخبار,اخبار ورزشی ,جام جهانی


 اخبار ورزشی - اشک‌های «نیمار» در توصیف ضربه‌ای که کمر یک ملت را شکست

بامداد فردا برزیلی‌ها در حالی برای برگزاری آخرین دیدار خود در جام‌جهانی بیستم به ‌میدان می‌روند که شاید دلشان می‌خواست جام‌جهانی هیچ دیدار رده‌بندی نداشته باشد تا بار دیگر چهره تیم غم‌انگیز و افسرده خودشان را در میدان نبینند.

به گزارش «تابناک»، برزیل بدون نیمار چنان در جام‌جهانی زشت و افسرده‌کننده بود که حتی دوآتشه‌های سلسائو هم علاقه‌ای ندارند دیگر ترکیبش را در زمین ببیند؛ آن هم پس از شکست تحقیر‌آمیز برابر آلمانی‌هایی که تازه پس از بازی اعلام کردند که مراعات حال میزبان را کرده‌اند و بیش از این تحقیر‌ش نمی‌کنند.

با این حال و به ‌رغم جو منفی برزیل علیه تیم ملی این کشور، روز گذشته نیمار، تک ستاره تأثیرگذار تیم ملی برزیل، با لباس شخصی به تمرین تیم ملی برزیل رفت تا اندکی در احیای روحیه از دست رفته هم‌تیمی‌هایش تلاش کند.

او همچنین برای نخستین بار پس از مصدومیت شدیدش، ‌در یک نشست خبری شرکت کرد و هنگامی که از جراحتش می‌گفت‌، ‌نتوانست جلو‌ اشک‌هایش را بگیرد. ضربه‌ای که احتمال داشت نیمار را تا مرز فلج شدن هم پیش ببرد و بنا به گفته خود نیمار، موجب شده بود حتی در لحظات نخست مصدومیتش پا‌هایش را هم احساس نکند.

بنا بر این گزارش، سونیگا در بازی برزیل و کلمبیا با زانو ضربه سختی به کمر نیمار وارد کرد و همین باعث شد ‌او به ‌شدت آسیب ببیند و استخوان کمرش بشکند. او به این ترتیب جام جهانی را از دست داد. این بازیکن ۲۲ساله گفت: «خدا به من رحم کرد. اگر ضربه ۲ سانتی‌متر پایین‌تر خورده بود، الان روی ویلچر بودم. سونیگا چند روز بعد به من زنگ زد تا عذرخواهی کند و بگوید که هدفش آسیب زدن به من نبوده است. من معذرت‌خواهی او را پذیرفتم اما به هر حال خطای او را کاری طبیعی و معمول نمی‌دانم. من نمی‌توانم بگویم که کارش عمدی بود یا نه اما همه می‌دانند که چنین خطایی طبیعی نیست؛ اینکه او آن طور از پشت آمد و ضربه زد، باعث شد نتوانم از خودم دفاع کنم‌».

نیمار در دیدار نیمه‌نهایی نتوانست حضور داشته باشد و بازیکنان برزیل در غیاب او با شکستی سنگین روبه‌رو شدند. او درباره باخت هفت بر یک برزیل مقابل آلمان گفت: «اتفاقی که افتاد قابل توضیح نیست؛ اما بازیکنان حتی زمانی که شش بر صفر و هفت بر صفر عقب افتاده بودند تسلیم نشدند و به تلاش ادامه دادند. من از برزیلی بودن خود شرمسار نیستم. من به تمامی هم‌تیمی‌هایم افتخار می‌کنم. خجالت نمی‌کشم بگویم من هم جزیی از تیمی بودم که ۷ گل خورد‌».

شماره ۱۰ برزیل افزود: «این یکی از بد‌ترین هفته‌های عمرم بود. نمی‌توانستم بد‌تر از این را تصور کنم. ازش درس می‌گیرم. خدا به همه چیز آگاه است و اگر اجازه داده چنین اتفاقی بیفتد، حتما دلیل داشته‌».
 
واگنر ریبیرو، مدیر برنامه‌های نیمار، در توئیتر حمله بسیار شدیدی به لوییز فلیپه اسکولاری کرده و پرونده کاری او را زیر سؤال برده است. نیمار پس از سخنان تند ایجنتش گفت: «اسکولاری باید مربی تیم بماند. من با حرف‌های ریبیرو موافق نیستم. او از طرف من حرف نمی‌زند و تنها پدرم است که می‌تواند از طرف من صحبت کند‌».

رقیب سنتی برزیل، یعنی آرژانتین به دیدار نهایی راه یافته است. نیمار درباره این مسابقه می‌گوید: «برای آلمان آرزو‌ موفقیت دارم اما امیدوارم که در فینال، دوستانم ماسچرانو و مسی پیروز شوند. مسی به دلیل تمام کارهایی که برای فوتبال انجام داده، شایسته این قهرمانی است. من به‌ عنوان دوست و ‌هم‌تیمی طرفدار او هستم‌».

او سپس در حالی که می‌گریست، نشست را ترک کرد و ‌همه برایش دست زدند. نیمار پنجشنبه به اردو‌ تیمش بازگشت و از تمرین‌ها بازدید کرد. او لوییز فلیپه اسکولاری، مربی تیمش را در آغوش کشید. برزیل قرار است امروز با هلند دیدار رده‌بندی ‌انجام دهد.
 
اسکولاری احتمالا پس از دیدار رده‌بندی با هلند از کار برکنار خواهد شد و تیته، مربی کورینتیانس که با این تیم قهرمان لیبرتادورس و جام جهانی باشگاه‌ها شد، جانشین او خواهد شد. گزینه‌های دیگر هم موریسی رامالیو، مربی سائوپائولو و واندرلی لوکزامبورگو، مربی سابق برزیل و رئال مادرید هستند.
 


ویدیو مرتبط :
کمر بی بی سی شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرانی کمر "مردم" را شکست ؛ "مجلس" در حال و هوای ورزش زورخانه ای و لیگ برتر!



مهار گرانی هنر است ، نه نوشتن متن استیضاح

گرانی کمر "مردم" را شکست ؛ "مجلس" در حال و هوای ورزش زورخانه ای و لیگ برتر!

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این احتمال هم وجود دارد که بخواهند با حاشیه های این چنینی ، حواس مردم را از مشکلات اصلی منحرف و به مسائل بی فایده ای مانند استیضاح ، سرپرستی وزارتخانه ، رأی اعتماد به وزیر معرفی شده و ... مشغول کنند!عصرایران - تشخیص اولویت ها و اقدام بر اساس آنها ، از اولین و بدیهی ترین وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است ؛ با این حال ، بسیار مشاهده می شود که مجلسی ها ، در مسیری می روند و مسائلی برایشان مهم است که اساساً دغدغه مردم نیستند. این ، درست همان جایی است که مردم را می آزارد و از این که می بینند وکلایشان در عوالمی سیر می کنند که متفاوت با خواست ها و نیازهای آنهاست بر می آشوبند.

همین دیروز بود که خبر رسید بعد از گران شدن های مکرر انواع لبنیات ، بار دیگر قیمت این مواد خوراکی پرمصرف ، تا 33 درصد افزایش یافت.

یا در ماه های اخیر ارزش پول ملی ، با سرعت تمام در سراشیبی سقوط قرار گرفته و هر روز از ارزش آن کاسته می شود ؛ دلار ، برغم تکذیب رئیس جمهور و مقامات بانک مرکزی ، به سمت مرزهای سه هزار تومان حرکت می کند و در لحظه نگارش این یادداشت ، 2830 تومان است.*

گرانی به حدی بالا گرفته که حتی صدای اعتراض مراجع عظام تقلید نیز بلند شده است و در این میان ، مردمی که برای خرید به بازار می روند ، در جواب چانه زدن هایشان برای تخفیف ، به کرات ، این پاسخ را می شنوند که قیمت ها ، مال خرید قبلی است و حالا خودشان که بخواهند مجدداً همان کالاها را تهیه کنند ، باید گران تر بخرند!

در میان این گرانی ها که از خوراک تا پوشاک و از مسکن تا درمان را شامل می شوند و کمر مردم را شکسته اند ، مجلسی ها نه تنها اقدامی نمی کنند ، بلکه عملاً سکوت هم کرده اند ، گو این که معتقدند گرانی ، تقدیر لایتغیّر ملت ایران است و نه تنها کاری نمی توان کرد ، بلکه کاری هم نباید کرد ؛ ولی برای خالی نبودن عریضه می توان به حاشیه هایی پرداخت که هر چند برای ملت اهمیتی ندارد ولی لااقل وقت مجلسی ها را پر می کند تا حقوقشان حلال شود!

به عنوان مثال ، در حالی که نمایندگان در قبال گرانی های روزافزون و افزایش مستمر قیمت ها سکوت کرده اند و مردم ایران ، انتظار عمل از وکلایشان دارند ، بحث روز مجلس به جای توجه به این مسائل مردمی باشد ،این است که وزیر ورزش را استیضاح کنند که چرا معاونت ورزش بانوان را حذف کرده یا به امور ایثارگران در این وزارتخانه بی توجه است و به مسائل فرهنگی در ورزش اهمیت نمی دهد و ورزش زورخانه ای مشکل دارد و نظایر این...!

به راستی آیا دغدغه مردم این ها هستند و این که "فردی به نام عباسی وزیر ورزش باشد یا نباشد" یا آن که مردم غم نان دارند و هشت شان گرو نه شان است و از این که می بینند روز به روز و گاه ساعت به ساعت و لحظه به لحظه ، ارزش پول مملکت شان پایین می آید و قدرت خریدشان در هم می شکند، نگرانند؟استیضاح ، هر چند "حق" مجلس است ، اما رسیدگی به معیشت و زندگی مردم "وظیفه" مجلسیان است و تصویر مجلس ، هنگامی زشت می شود که وظیفه را بر زمین بگذارند و به دنبال حقوق شان باشند!

به نظر می رسد ، دستکم بخشی از نمایندگان از مطالبات مردم منحرف شده و در پی بازی های سیاسی خودشان هستند و ماجرای استیضاح وزیر ورزش ، درست در وسط میدان گرانی ها نشان می دهد که بسیاری از آقایانی که به نام ملت بر کرسی های وکالت ملت تکیه زده اند، اوضاعشان به حدی خوب است که گرانی ها را حس نمی کنند و تنها نگرانی شان ، مشکلات فدراسیون قایقرانی و لیگ برتر و ورزش زورخانه ای و مواردی از این دست است!البته این احتمال هم وجود دارد که بخواهند با حاشیه های این چنینی ، حواس مردم را از مشکلات اصلی منحرف و به مسائل بی فایده ای مانند استیضاح ، سرپرستی وزارتخانه ، رأی اعتماد به وزیر معرفی شده و ... مشغول کنند!

اما سخنی با مجلسی ها

آقایان و خانم ها ! باور کنید که این ها هیچ کدام درد و دغدغه مردم نیستند. همین دیروز اعلام شد که "پارازیت ها" سقط جنین را در کشور افزایش داده است ، مصرف شیشه و کراک بالا رفته ، قیمت کالا و خدمات هم روز به روز افزایش می یابد و سکه و ارز هر روز رکورد تازه ای می زنند.

اگر واقعاً نماینده مردم هستید ، به جای تسویه حساب های سیاسی و گرو کشی های جناحی و استیضاح بازی در این ماه های آخر عمر دولت ، به داد مردم برسید و اگر راست می گویید و هنری دارید ، آن را در کاستن درصدی ولو اندک از گرانی ها نشان دهید و الا استیضاح که عبارت است از "نوشتن یک کاغذ A4 خطاب به هیات رئیس مجلس و دادن رأی موافق یا مخالف یا ممتنع" کاری است که از عهده هر انسانی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشد ، بر می آید برخلاف مدیریت بازار و کاستن از قیمت ها "مردان تدبیر" می خواهد./عصرایران