ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اشمایکل: فان‌خال باید دخیا را حفظ کند


دروازه‌بان دانمارکی سال‌های پیش منچستریونایتد تاکید کرد سرمربی هلندی شیاطین سرخ باید تلاش زیادی برای نگه داشتن داوید دخیا داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: نام دروازه‌بان اسپانیایی منچستریونایتد در ماه‌های اخیر در رابطه با رئال مادرید منتشر شده است. پیتر اشمایکل تاکید کرد لوییس فان‌خال، سرمربی هلندی یونایتدها باید با چنگ و دندان تلاش کند تا دخیا را در اولدترافورد نگه دارد.

اشمایکل که هشت سال طلایی را در ترکیب منچستریونایتد گذراند، 15 جام با این تیم کسب کرد. او پنج بار قهرمانی در لیگ برتر انگلیس را تجربه کرد و یک بار هم در لیگ قهرمانان اروپا جام قهرمانی را بالای سر برد.

دخیا هم در طول فصل گذشته ثابت کرد یکی از بهترین دروازه‌بان‌های دنیاست. او با نمایش‌های فوق‌العاده‌ای که داشت، توجه غول‌های فوتبالی در اروپا و به خصوص اسپانیا را به خود جلب کرد تا سران منچستریونایتد برای حفظ او در تیمشان کار دشواری پیش رو داشته باشند.

اشمایکل در مورد دخیا گفت: اگر او تابستان جاری منچستریونایتد را ترک کند خیلی ناراحت می‌شوم. داوید می‌تواند با ماندن در یونایتد صدها بازی برای این تیم انجام دهد و جام‌های بسیار بیشتری هم نسبت به من ببرد. اگر دخیا تمام دوران فوتبالش را در اولدترافورد بماند، دلیلی برای موفق نشدن او در این تیم وجود ندارد.

اشمایکل بر این باور است اگر داوید دخیا درخواست‌های عجیبی هم از سران باشگاه منچستریونایتد داشته باشد، آنها و به خصوص لوییس فان‌خال باید به آن خواسته‌ها تن بدهند، زیرا داوید اهمیت بسیار بالایی برای شیاطین سرخ دارد.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال دانمارک که توانست قهرمانی در یورو 1992 را نیز کسب کند، دراین‌باره هم گفت: اگر جای فان‌خال بودم، هر چه را داوید در قرارداد جدیدش می‌خواست، در اختیارش قرار می‌دادم. باید با چنگ و دندان تلاش کرد تا داوید در اولدترافورد خوشحال باشد. همه باید بدانند که دخیا در طول فصل گذشته امتیازهای زیادی برای منچستریونایتد کسب کرد. سه امتیازهای با ارزش و تک امتیازهای به درد بخور. یونایتدها که توانستند در فصل گذشته به رده چهارم جدول رده‌بندی برسند تا فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشند، مدیون دخیا هستند. نمایش او باور نکردنی بود. دخیا در طول دو فصل گذشته با فاصله زیادی بهترین بازیکن منچستریونایتد بوده است.


ویدیو مرتبط :
فان : وقتی دخیا به رئال مادرید نمی پیوندد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فان خال فروش دخیا را رد نکرد


سرمربی منچستریونایتد احتمال فروش دروازه بان اسپانیایی تیمش را رد نکرد.

خبرگزاری ایسنا: داوید دخیا که عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته منچستریونایتد را به خود اختصاص داد، در فصل جاری هم عالی بوده و بارها تیمش را از شکست هایی نجات داده است. این موضوع موجب شده تا رئال مادرید به دنبال خرید وی باشد تا او را جانشین ایکر کاسیاس در این تیم کند که سال های پایانی فوتبالش را در سانتیاگو برنابئو می گذراند.

در حالی که 18 ماه از قرارداد دخیا با منچستریونایتد باقی مانده است، لوییس فان خال هیچ اشاره ای به چگونگی گفت و گو بر سر تمدید قرارداد این دروازه بان نکرد. وی در این مورد گفت: فکر می کنم این موضوع به دخیا و روسای باشگاه منچستریونایتد باز می گردد. ممکن است روزی دخیا به رئال مادرید برود. در دنیای فوتبال همه چیز امکان پذیر است اما ما تلاش می کنیم او را نگه داریم.

ویکتور والدس اسپانیایی، ماه گذشته با منچستریونایتد قرارداد امضا کرد. اگر دخیا راهی رئال شود، بدون شک والدس می تواند جای وی را به عنوان دروازه بان شماره یک یونایتدها بگیرد.