ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اشك ها و لبخند ها كه در تاریخ ثبت شدند+تصاویر



مسابقات المپیك به خاطر لحظات به یاد ماندنی آن در مركز توجه هستند و شگفتی ها، صحنه های دلخراش اشك ها و شادی های ورزشكاران تا سالها در اذهان ثبت می شوند.

با بررسی رسانه های بین الملل لحظات تاریخی المپیك لندن در فاصله كم مانده به پایان بازیها به این شكل معرفی شدند.

1- اشك های هواداران قبل از خط پایان
مسابقات دو و میدانی المپیك تحت الشعاع یوسین بولت قرار داشت اما لحظه قهرمانی موفرح در دو 10 هزار متر در تاریخ كشور میزبان جاودانه شد در حالی كه كسی شانس بالایی برای خود قائل نبود اكثر هواداران حاضر در ورزشگاه با نزدیك شدن وی به خط پایان با چشمانی اشكبار بازی را نگاه می كردند.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

2- بولت، سریعترین انسان جهان
لحظات پیروزی یوسین بولت از مورد توجه ترین صحنه های المپیكی است اما فینال 100 متر مردان مهم ترین اتفاق المپیكی بود پس از واگذاری هر دو مسابقه 100 و 200 متر به یوهان بلیك در مسابقات آزمایشی المپیك، تردید هایی در مورد موفقیت دوباره بولت وجود داشت اما تمام تزدید ها در فینال 100 متر كنار گذاشته شد
بولت در این مسابقه به جای رسید كه حتی در پایان می توانست كمی از سرعت خود هم كم كند.
با این نتیجه و پس از آن مدال طلای مسابقه 200 متر بولت در تاریخ المپیك جاودانه شد

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

3- فلپس دست نیافتنی شد
هر چند مسابقه فینال 4 درصد متر مردان شنا یك مسابقه تیمی بود اما همه چیز در این رقابت به مایكل فلپس اختصاص داشت بهترین بازیكن تاریخ المپیك با بردن نونزدهمین مدال خود ركورد بیشترین مدال های المپیك را شكست ركوردی كه شاید تا سالها دست كسی به آن نرسید

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

4- ژیمناستیك بانوان، دختران شگفت انگیز
هر چند پنج دختر طلایی ژیمناستیك از برد خود مطمئن بودند اما تا زمان اعلام نتیجه دستان یكدیگر را گرفته و با نگاه به اسكوربورد منتظر اعلام نتیجه شدند تا بالاخره داگلاس ، مارونی را یزمن و ویبر به عنوان گروه شگفت انگیز قهرمان ژیمناستیك المپیك اعلام شده ونامشان به عنوان دختران بی نظیر مطرح شد.

5- صعود دونده معلول
اسكارپیستوریوس با راهیابی به مرحله نیمه نهایی دو 400 متر به تاریخ المپیك پیوست دونده ای كه بدون پا در مرحله مقدماتی دوم شد و یكی از لحظات الهام بخش المپیك را با غلبه بر محدودیت های جسمی خود رقم زد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

6- ضربه سه دقیقه آخر و فینال المپیك
دختران فوتبالیست كانادایی خود را برای فینال المپیك آماده می كردند كه یك پنالتی برای آمریكا جلوی این لحظات رویایی را گرفت در حالی كه پنالتی مزبور به گل تبدیل نشد ضربه الكس مورگان نزدیك خط دروازه، كانادا را از رفتن به فینال بازنگه داشت.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

7- ركورد جهانی رودیگ
فشار مسابقات المپیك در عملكرد تك تك ورزشكاران تاثیر می گذارد اما قدرت جسمانی و اعتماد به نفس دیوید رودیش كنیایی كه در مسابقه دو 800 متر موفق به شكست ركورد جهانی با 40 ثانیه و 91 صدم ثانیه شد تحسین روسای كمیته بین المللی المپیك را هم بر انگیخت.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

8- پایان قبل از شروع برای لیوژیانگ
لیوژیانگ قهرمان دو 110 متر المپیك 2004 یك بار در مسابقات پكن به خاطر مصدومیت از بازیها با زمانده و با تكرار تاریخ در مسابقات المپیك لندن نیز در برخورد با اولین مانع به شدت مصدوم شد و یكی از درد ناك ترین لحظات المپیك را پدید آورد
ژیانگ خط تا پایان لنگ، لنگان پیش رفته و مانع دهم را بوسید سایر رقبا كه تا خط پایان پیش رفته بودند همگی برای بیرون بردن ژیانگ به كمك وی آمدند كه لحظه ای زیبا در كنار اتفاق دلخراش رقم خورد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

9- پیروزی به خاطر مادر بزر گ
فلیكس سانچز دونده اصل كشو دوفیكن كه در المپیك 2004 آتن با شنیدن خبر فوت مادر بزرگش در روز مسابقه حتی از مرحله مقدماتی هم عبور نكرد در مسابقات لندن در حالی كه 34 ساله شده و عكس مادر بزرگش را به پشت لباس خود وصل كرده بود مدال طلا گرفت و در این لحظه سانچز عكس مادر بزرگ خود را بیرون آورد و بوسید.
وی پس از گرفتن مدال برروی سکو گفت: بعد از مسابقات باران شروع به باریدن کرد و این احساس را به من داد که مادربزرگم از خوشحالی برای من گریه می کند.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

10-شکست فورد مقابل مورای
کمتر از یک ماه بعد از شکست مقابل فورد در فینال ویمبلدون اندی مورای در فینال المپیک لندن شانس دیگری مقابل تنیسور سوئیسی پیدا کرد و این بار با پیروزی خود هواداران میزبان را به وجود آورد و بهترین انتقام دنیای تنیس را با طلای المپیک همراه کرد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

11-ادامه مسابقه با پای شکسته
مانتئو میشل دونده آمریکایی به عنوان سرسخت ترین ورزشکار المپیکی معرفی شد در جریان مسابقه 4 در چهارصدمتر پای میشل شکست اما این ورزشکار به کار خود ادامه داد، وی که چند روز قبل از پله سقوط کرده بود مشکلی در پایش احساس نمی کرد اما در زمان مسابقه به ناگهان صدای شکستن استخوانش را همرا با دردی شدید، شنید اما برای بازنماندن تیمش از مسابقه تا خط پایان ادامه داد.
میشل بعد از مسابقه گفت: من هم شکستن پایم را احساس کرده و هم صدای آن را شنیدم اما کاری را انجام دادم که هر کس دیگری در این موقعیت انجام می داد این چیزی است که اضافه از آن ساخته می شود.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

12- اخراج بدمینتون بازان کم کار
باخت عمدی ورزشکاران بدمینتون بزرگترین جنجال المپیک لندن بود نحوه برگزاری مسابقات بدمینتون لندن به گونه ای بود که برخی ورزشکاران را متقاعد کرد تا برای به دست آوردن قرعه بهتر در مسابقه آخر خود شکست بخورد اما پس از اخطار مسئولان مسابقه برای رقابت بهتر مسئولان کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی تصمیم به اخراج ورزشکارانی گرفتند که به روح المپیک و رقابت سالم احترام نگذاشتند.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

13-سقوط ژیمناست قهرمان
مک کایلا مارونی بهترین عملکرد را در مسابقات ژیمناستیک هنری داشت و هیچ مشکلی در قهرمانی وی وجود نداشت اما در آخرین حرکت سقوط و از دست دادن تعادل وی باعث از دست رفتن طلای المپیک شد هرچند مارونی سعی در پنهان کردن ناامیدی خود داشت در لحظه گرفتن مدال چهره ای از خود نشان داد که تصویر آن در اینترنت به طور گسترده پخش و معرفی شد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

14- ناراحتی کره ای ها از پرچم اشتباهی
در اولین روز مسابقات اشتباه بزرگ میزبان با گذاشتن پرچم کره جنوبی در کنار نام بازیکنان تیم فوتبال کره شمالی خشم بازیکنان این تیم را برانگیخت، کره ای ها پس از این جریان از زمین خارج شده و بازی نیم ساعت به تأخیر افتاد اما در نهایت با تصحیح اشتباه بازی از سرگرفته شد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

15- قهرمانی دختر 15 ساله در شنا
کیتی سرکی دختر 15 ساله ای که در مسابقات شنای 800 متر مدال طلا گرفت واکنش نشان داد که آن را به واکنش دختران نوجوان زمان دیدن یک سوپر استار تشبیه کردند سرکی به سرعت با عملکرد و لبخندش بعد از مسابقه معروف شد.

16- لوکت تیمش را ناامید کرد
رایان لوکت پس از پیروزی روزهای اول خود در مسابقه 4 درصد متر شنا تیمش را با دیر رسیدن به خط پایان ناامید کرد در حالی که لوکت به اندازه نیمی از طول بدن با حریفش فاصله داشت باعث تبدیل شدن مدال طلای تیم آمریکا به نقره شد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

17-گریه یک ساعته دختر شمشیرباز
شین آ-لام دختر شمشیرباز کره ای در مسابقه نیمه نهایی خود با یک اشتباه تکنیکی بازنده شده اما به جای اینکه با ترک زمین طبق قوانین شمشیربازی نشان دهد که شکست خود را پذیرفته برای یک ساعت روی زمین محل برگزاری نشسته و گریه کرد تا جایی که مأموران امنیتی مجبور به اسکورت وی برای گرفتن مدال برنزی شدند که وی حاضر به گرفتن آن نشد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

18- ملکه و جیمز باند در مراسم افتتاحیه
یکی از غافلگیری های مراسم افتتاحیه المپیک ورود ملکه انگلیس و جیمز باند با هلیکوپتر و پرش برروی زمین بود هرچند جیمز باند و ملکه هیچ کدام واقعی نبودند اما به خوبی تماشاگران را غافلگیر کردند.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

19-سقوط وزنه روی گردن ورزشکار آلمانی
یکی از لحظات در آوردن مسابقات المپیک سقوط وزنه روز گردن اشتاینر وزنه بردار سنگین وزن آلمانی بود، مسئولان مسابقه بلافاصله با کشیدن پردن آبی رنگ برروی صحنه وزنه را از سر وی برداشتند و خوشبختانه هیچ آسیب جدی به وی که با پای خود از صحنه خارج شد وارد نیامد.

 لحظات المپیك 2012 لندن , مسابقات المپیك

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


ویدیو مرتبط :
ثبت نام در گروه دوبلاژ لبخند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساعت 20:30 امشب؛ خود را در تاریخ ثبت كنید!



 

 

ساعت 20:30 امشب؛ خود را در تاریخ ثبت كنید!

 

 

 

این بازی غیر قابل پیش بینی بود و نه تنها برای جامعه فوتبالی، بلكه برای كل كشور ایران غیر منتظره می نمود؛ ساعت 20:30 امشب بدون هیچ تردیدی فرصتی بزرگ است كه خود را در تاریخ فوتبال این مملكت ثبت كرد.

عصر ایران ورزشی؛ عباس خادم الحسینی- امشب بی شك مهم‌ترین بازی‌ تاریخ فوتبال ایران انجام خواهد شد و تیم ملی ایران در یك بازی رویایی مقابل تیم ملی برزیل پرافتخارترین تیم دنیا قرار خواهد گرفت. این بازی به این جهت اهمیت دارد كه تیم ملی كشورمان تا به حال به این شكل با ستارگان زردپوش آمریكای جنوبی قرار نگرفته بود و حالا فرصتی است كه این لحظه تاریخی به ثبت برسد.

ساعت 20:30 امشب سوت آغاز بازی به صدا در می آید و آن زمان است كه باورمان می شود كه این بازی حقیقت است و واقعاً این واقعه به وقوع پیوسته است؛ چرا كه این بازی غیر قابل پیش بینی بود و نه تنها برای جامعه فوتبالی، بلكه برای كل كشور ایران غیر منتظره می نمود؛ ساعت 20:30 امشب بدون هیچ تردیدی فرصتی بزرگ است كه خود را در تاریخ فوتبال این مملكت ثبت كرد.

درست است كه این بازی حاصل یك دیپلماسی سیاسی - ورزشی از سوی دولت های ایران و برزیل است، اما بدون هیچ اغراقی بهترین حركت مسئولان كشور برای ورزش این مملكت است، چرا كه فرصتی ارزشمند را برای فوتبال ایران به وجود آوردند كه با برزیل بازی كند.

طبق شنیده ها قرار شده است كه تیم ملی ایران از لباس سفید استفاده كند و برزیل هم زرد همیشگی خود  را بپوشد.

در مورد  خداحافظی كریم باقری هم قرار شده است كه  هر زمان افشین قطبی تشخیص داد باقری به زمین بیاید و پس از حضور در بازی به نشانه خداحافظی تعویض شود.

طبق برنامه ریزی های معین شده  هنگام تعویض باقری، علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران دسته گلی را بیرون از زمین به باقری اهدا خواهد كرد.

گفتنی است كه  بر اساس تصمیم اتخاذ شده هر دو تیم ایران و برزیل در طول 90 دقیقه می‌توانند شش تعویض انجام دهند.

دنیل‌ آلوس بازیكن باشگاه بارسلونا و تیم ملی برزیل، از معدود بازیكنانی بوده كه درباره این بازی صحبت كرده است: «حضورم در تیم ملی برای دو بازی با ایران و اوكراین، اتفاقی ویژه در زندگی ورزشی من است. از این راه می‌توانم حضورم را در تیم كشورم استمرار ببخشم. رویای كودكی‌ام همیشه این بود كه عضو تیم ملی باشم.»

جواد نكونام كاپیتان ایران نیز درباره بازی صحبت كرده و گفته است:« بازی با برزیل یكی از آرزوهای من بود. از بچگی طرفدار برزیل بوده‌ام و هر كجا كه بازیكنان برزیلی حضور داشتند بازی‌های آنها را دنبال می‌كردم. خدا را شكر می‌كنم كه به یكی از بزرگ‌ترین رویاهای ورزشی‌ام رسیده‌ام. این بازی آزمایش بسیار خوب و جدی برای تیم ملی ایران است.

بازی برابر ستارگان برزیل ترس بازیكنان ما را از رویارویی برابر چنین تیم‌هایی می‌ریزد. اگر به برزیل ببازیم كه دیگر از رویارویی برابر چنین تیم‌هایی ترس و واهمه نداریم و اگر هم به مساوی و برد برسیم كار فوق‌العاده بزرگی انجام داده‌ایم.»

در جلسه کمیته برگزاری مسابقه ایران-برزیل؛ تیم داوری بازی تعیین شد. "فرید علی" داور اماراتی به عنوان داور وسط انتخاب شد. همچنین صالح المرزوقی و احمد الشامسی بعنوان کمک داوران و عمار الجنیبی بعنوان داور چهارم انتخاب شدند.

مانوئل منسز برای این دیدار تیمش را با ترکیب 3-3-4 به میدان خواهد فرستاد. ترکیب احتمالی طلایی پوشان برزیل برای دیدار با ایران به این شرح است:

دروازه بان: ویکتور

مدافعان: دانیل آلوس، تیاگو سیلوا، دیوید لوییز و آندره سانتوس

بازیکنان میانی: لوکاس، رامیرز، کارلوس ادواردو

مهاجمان: روبینیو، الکساندر پاتو و فیلیپه کوتینیو

تیم ملی ایران امروز در شرایطی به مصاف برزیل خواهد رفت که محمد نصرتی مهمترین نامزد جانشینی هادی عقیلی در خط دفاعی به شمار می‌رود. پس از بازی متزلزل حنیف عمران‌زاده در مسابقه فینال غرب آسیا،‌به نظر می‌ سد که قطبی ریسک نکند و قلب دفاع را به زوج نصرتی و حسینی بسپارد.

با جابجایی نصرتی به حای عقیلی قطبی باید برای سمت راست و چپ فکر تازه ای بکند که به نظر می‌رسد استفاده از حاج صفی به عنون دفاع چپ و خسرو حیدری به عنوان دفاع راست منطقی ترین انتخاب های موجود باشد.

در خط هافبک نیز  نوری،‌ نکونام و آندو قرار خواهند گرفت، هافبك های  تهاجمی تیم ملی هم مسعود شجاعی، میلاد میداوودی و محمد غلامی خواهند بود که البته احتمال بازی مبعلی به جای میداوودی وجود دارد.

باید دید كه این بازی برای ایران چگونه سرنوشتی را رقم خواهد زد؛ آیا ایران برزیل را متوقف می كند؟ آیا با اختلاف گل زیاد می بازیم؟ چه می شود؟ همه چیز امشب ساعت 20:30 اتفاق می افتد!.../عصر ایران ورزشی