ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسکی روی گور دسته جمعی



اخبار ,اخبار ورزشی ,اسکی

 

اخبار ورزشی - اسکی روی گور دسته جمعی

بسیاری از افرادی که اجدادشان بخشی از قوم سرکاسی بودند در آستانه برگزاری بازی های المپیک حس خوبی ندارند. برگزاری المپیک در منطقه سوچی برای آنها یاد آور خاطرات تلخی است. 

 "آنها تلاش می کنند ما را فراموش کنند، انگار که ما هیچگاه در آنجا زندگی نکردیم." این عبارتی است که عبدالله مخمودویک، معمار سرکاسیانی بر زبان می آورد.

مسلمانان سرکاسی در منطقه سوچ در جنوب روسیه زندگی می کردند. روسیه پس از پیروزی در جنگ قفقاز قوم سرکاسی را به شدت سرکوب کرد

به گزارش تدبیر به نقل از خبرگزاری سی ان ان، بسیاری از افرادی که اجدادشان بخشی از قوم سرکاسی بودند در آستانه برگزاری بازی های المپیک حس خوبی ندارند. برگزاری المپیک در منطقه سوچی  برای آنها یاد آور خاطرات تلخی است.

به عقیده مخدومویک، محل کنونی برگزاری بازی المپیک در حقیقت مکان دفن دسته جمعی اجساد اجدادافراد متعلق به این قوم است. در همین حال سمیر خوتکو، ضمن اشاره به قتل عام قوم سرکاسی در منطقه سوچی  معتقد است که آغاز بحث های انتقادی در این زمینه و در آستانه برگزاری بازی های المپیک شاید به مقامات روسی فشار وارد کند تا آنها به طور رسمی وقوع نسل کشی در منطقه سرکاسیان را بپذیرند.

پیش از این نمایندگان گرجستان کشتار نژادی سرکاسی ها توسط روسیه سلطنتی در قرن 19 را  قتل عام خواندند.نمایندگان پارلمان گرجستان مدعی شدند که این اقدام برای از بین بردن یک قوم و اجرای طرح برای کشتار دسته جمعی مسلمانان سرکاسی در منطقه سوچی در جنوب روسیه انجام شده است.

طرح چنین ادعاها در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه که اکنون میزبانی بازی های المپیک را بر عهده دارد بارها از منتقدان خواسته است که مسائل سیاسی و ورزشی را با یکدیگر در نیامیزند. در مقابل فعالان منتقد مدعی شدند که مقامات کرملین بارها با توسل به سیاست ارعاب و سرکوب تلاش کرده اند صدای مخالفان را خاموش کنند.

اخبار ورزشی - تدبیر

 


ویدیو مرتبط :
کشف گور دسته جمعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف گور دسته جمعی با 3000 جسد در کرکوک



 

مهر- وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق از کشف یک گور دسته جمعی مربوط به عملیات انفال در منطقه جنوبی شهر کرکوک خبر داد. به گزارش دفتر رسانه ای اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق در تهران، "انور حاجی عثمان" معاون وزیر پیشمرگه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: نیروهای پیشمرگ یک گور دسته جمعی در جنوب کرکوک کشف کرده اند که قدمت آن به سال 1988 میلادی برمی گردد و توسط رژیم بعث سابق عراق ایجاد شده است.

وی افزود: احتمال می دهیم این گور دسته جمعی مربوط به عملیات انفال در سال 1988 باشد و بیش از 3 هزار جسد غیرنظامی را در خود جای داده باشد.

خاطرنشان می شود عملیات انفال نام عملیاتی در سال 1988 بود که در آن نظامیان رژیم بعث عراق که به طور مستقیم از صدام دستور می گرفتند بیش از 100 هزار کرد عراقی را قتل عام کردند.../مهر