ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسپانیا در ضربات پنالتی فینالیست شد/خداحافظ کریس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

یورو 2012

اسپانیا در ضربات پنالتی فینالیست شد

اسپانیا با پیروزی مقابل پرتغال در ضربات پنالتی، به دیدار نهایی رقابت‌های یورو 2012 راه یافت.

ایسنا: دو تیم اسپانیا و پرتغال در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های یورو 2012 به مصاف یكدیگر رفتند كه این بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما اسپانیایی‌ها موفق شدند در ضربات پنالتی مقابل حریف خود به برتری برسند و به فینال یورو 2012 راه پیدا كنند.

پیش از آغاز بازی، ایكر كاسیاس و كریستیانو رونالدو كاپیتان‌های دو تیم متنی درباره لزوم احترام به انسان‌ها و مبارزه با نژادپرستی قرائت كردند.

 

با آغاز مسابقه، هر دو تیم بازی احتیاط‌‌ آمیزی را در دستور كار خود قرار دادند و سعی داشتند در دقایق اولیه به كنترل بازی و ارزیابی حریف بپردازند. در دقیقه 9، آربلوآ شوت محكمی روانه دروازه پرتغال كرد كه این توپ به شكل خطرناكی از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.

در دقیقه 29 نیز آندرس اینیستا در موقعیت مشابهی، دروازه پرتغال را هدف گرفت كه توپ او نیز در چارچوب نبود و با فاصله كمی از بالای دروازه پاتریسیو راهی اوت شد. در دقیقه 31، رونالدو پشت محوطه جریمه اسپانیا صاحب توپ شد اما شوت زمینی كاپیتان پرتغال هم در چارچوب نبود و از كنار دروازه به بیرون رفت.

 

نیمه اول شاهد موقعیت حساس دیگری روی دروازه‌ها نبودیم و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختكن شدند تا به نصایح مربیان خود گوش داده و آماده رقابت با حریف در نیمه دوم شوند.

 

در دقیقه 57، شوت آلمیدا از بالای دروازه پرتغال به بیرون رفت. سه دقیقه بعد، رونالدو از سمت راست به درون محوطه جریمه اسپانیا نفوذ كرد و پس از برخورد با سرخیو راموس نقش بر زمین شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

 

در دقیقه 67، ژاوی از پشت محوطه جریمه پرتغال اقدام به شوت‌زنی كرد كه توپ او در دستان پاتریسیو آرام گرفت. در دقیقه 73، بازیكنان پرتغال در موقعیت مناسبی صاحب یك ضربه ایستگاهی شدند. رونالدو این ضربه را به خوبی زد اما توپ او با فاصله كمی به اوت رفت.

 

در دقیقه 83، رونالدو یك بار دیگر روی یك ضربه ایستگاهی دروازه اسپانیا را تهدید كرد اما توپ او این بار نیز درون چارچوب نبود و برای كاسیاس دردسری ایجاد نكرد. در دقیقه 90، پرتغالی‌ها ضد حمله سریعی را روی دروازه اسپانیا ترتیب دادند اما رونالدو در زدن ضربه نهایی كم‌دقت بود و توپ را به بیرون فرستاد تا بازی در پایان 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

در دقیقه 104، در تنها موقعیت جدی دو تیم در نیمه نخست وقت‌های اضافه، اینیستا درون محوطه جریمه پرتغال در موقعیت مناسبی صاحب توپ شد و اقدام به شوت‌زنی كرد اما پاتریسیو با واكنش به موقع خود، توپ را به كرنر فرستاد و ناجی دروازه تیمش شد.

 

در دقیقه 111، خیسوس ناواس درون محوطه جریمه پرتغال نفوذ كرد و ضربه خود را روانه دروازه این تیم كرد اما باز هم پاتریسیو بود كه ناجی تیمش شد و این توپ را در دو ضرب مهار كرد. سه دقیقه بعد، فابرگاس با یك پاس عالی پدرو رودریگز را در موقعیت مناسبی قرار داد اما این بازیكن نتوانست از این فرصت استفاده كند و مدافعان پرتغال توپ او را زدند.

 

اسپانیایی‌ها در چند دقیقه پایانی فشار زیادی روی دروازه پرتغال وارد كردند اما تلاش آن‌ها بی‌ثمر بود و بازی در پایان 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید تا دو تیم شانس خود را در ضربات پنالتی آزمایش كنند.

 

ضربات پنالتی:

1- ژابی آلونسو اولین پنالتی‌زن اسپانیا بود كه پاتریسیو ضربه پنالتی او را مهار كرد. برای پرتغال، موتینیو پشت توپ قرار گرفت و او نیز در زدن پنالتی خود ناكام بود.

2- دومین پنالتی اسپانیا را آندرس اینیستا وارد دروازه كرد. پپه دومین پنالتی‌زدن پرتغالی‌ها بود كه توپ او نیز وارد دروازه شد.

3- در سومین ضربه پنالتی اسپانیا، پیكه دروازه پاترسیو را باز كرد. در طرف مقابل، نانی هم پنالتی خود را در خلاف جهت حركت كاسیاس به گل تبدیل كرد.

4- سرخیو راموس چهارمین پنالتی اسپانیایی‌ها را وارد دروازه كرد. برای پرتغال، آلوس توپ خود را به تیر دروازه كوبید تا اسپانیا در آستانه پیروزی در این مسابقه قرار بگیرد.

5- سسك فابرگاس آخرین پنالتی اسپانیا را به گل تبدیل كرد تا مدافع عنوان قهرمانی با برتری مقابل پرتغال در ضربات پنالتی به دیدار فینال رقابت‌های یورو 2012 راه پیدا كند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی، فردا شب دو تیم آلمان و ایتالیا به مصاف یكدیگر خواهند رفت.

 

محل برگزاری مسابقه: ورزشگاه دونباس آره‌نا دونتسك اوكراین

هوا: نیمه ابری، 22 درجه سانتی‌گراد، رطوبت 38 درصد

داور: سونت شكیر (تركیه)

 

تركیب دو تیم:

پرتغال: پاتریسیو، آلوس، پپه، كونترائو، پیریرا، ولوسو (كاستودیو 106)، مونتینیو، میرلس (وارلا 113)، نانی، رونالدو، آلمیدا (اولیویرا 81)

اسپانیا: كاسیاس، پیكه، راموس، آربلوآ، آلبا، اینیستا، ژاوی (رودریگز 87)، آلونسو، بوسكتس، سیلوا (ناواس 60)، نگردو (فابرگاس 54)

مالكیت توپ: پرتغال 55 درصد - اسپانیا 45 درصد/ایسنا


ویدیو مرتبط :
اسپانیا 4 پرتغال 2 (ضربات پنالتی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکست استقلال مقابل سپاهان در ضربات پنالتی/ زردپوشان فینالیست شدند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

نیمه‌نهایی جام حذفی

شکست استقلال مقابل سپاهان در ضربات پنالتی/ زردپوشان فینالیست شدند

تیم فوتبال استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی برابر سپاهان در ضربات پنالتی شکست خورد.

به گزارش  فارس، اولین دیدار نیمه نهایی جام حذفی از ساعت 17:05 در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود 60 هزار تماشاگر بین دو تیم استقلال و سپاهان برگزار شد. بازی در طول 90 دقیقه قانونی و دو وقت اضافه 15 دقیقه ای‌ با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسید. تا ماراتن فوتبال بین این دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شود. در  ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی رسید.

محمدرضا خلعتبری در دقیقه 42 با شوتی از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کرد. فرزاد خاتمی در دقیقه 64 در داخل محوطه شش قدم برای استقلال گلزنی کرد.

پنالتی‌های استقلال: مجتبی جباری، ساموئل، عباس محمدرضایی، امیرحسین صادقی(ضربه‌اش را به بیرون زد)، جواد نکونام، مهدی رحمتی(ضربه‌اش را به بیرون زد)، فرزاد حاتمی(شهاب گردان ضربه پنالتی را مهار کرد).

پنالتی‌های سپاهان: اروین بلکو، امید ابراهیمی، محمدرضا خلعتبری، احسان حاج‌صفی، احمد جمشیدیان(ضربه پنالتی را رحمتی مهار کرد)، محسن ایران‌نژاد(مهدی رحمتی ضربه پنالتی را مهار کرد)، میلان سوشاک

علیرضا فغانی داور مسابقه به آرش برهانی، فرهاد مجیدی، جواد نکونام و خسرو حیدری از استقلال و محمدرضا خلعتبری و بلکو از سپاهان کارت زرد نشان داد.

فرشید طالبی مدافع سپاهان در دقیقه 25 به دلیل خطایی که روی آرش برهانی از استقلال انجام داد کارت قرمز دریافت کرد و از میدان اخراج شد.

خسرو حیدری بازیکن استقلال نیز در دقیقه 62 با دریافت کارت زرد دوم از میدان اخراج شد. استقلال بلافاصله بعد از اخراج حیدری گلزنی کرد.

دیگر دیدار نیمه نهایی بین دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان روز 17 فروردین در رشت برگزار می‌شود.

ترکیب استقلال:

سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، امیرحسین صادقی، علی حمودی، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده،( از دقیقه 92 عباس محمدرضایی)، جواد نکونام، ساموئل، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور ( از دقیقه 52 فرهاد مجیدی) و آرش برهانی( از دقیقه 46 فرزاد حاتمی)

سرمربی: امیر قلعه نویی

ترکیب سپاهان:

شهاب گردان، حسین پاپی، محرم نویدکیا، خلعتبری، فرشید طالبی، امید ابراهیمی، جواهیر سوکای( از دقیقه 55 محسن ایرانژاد)، احسان حاج صفی، امین جهان عالیان( از دقیقه 28 علی احمدی)، میلان سوشاک و اروین بلکو

سرمربی: زلاتکو کرانچار

فارس