ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسپانیا با 157 قهرمانی در صدر است



 

اسپانیا با 157 قهرمانی در صدر است

 

 

/همگام با جام جهانی 2010- آفریقای جنوبی/

اسپانیا با 157 قهرمانی در صدر است

بازیكنان تیم ملی اسپانیا در مجموع با 157 قهرمانی پرافتخارترین تیم در جام نوزدهم هستند.

نویسنده روزنامه ماركا معتقد است قهرمانی و پیروزی در ژنوم (DNA) بازیكنان اسپانیایی است.

در ادامه این گزارش آماری آمده است 23 بازیكن شاغل در كاروان فوتبال اسپانیا در میان 736 بازیكن از 32 تیم راه یافته به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بیشترین افتخار را از لحاظ قهرمانی در تورنمنت‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند.

مردان ویسنته دل‌بوسكه در مجموع 157 بار به قهرمانی‌های گوناگون دست یافتند كه از این نظر هیچ كدام از 31 تیم دیگر در جام جهانی چنین ویژگی ندارند.

به عنوان مثال می‌شود به آندرس اینیستا بازی‌ساز قهار بارسلونا و تیم ملی اسپانیا اشاره كرد.
وی 5 بار همراه با بارسلونا و 3 بار همراه با اسپانیا (یورو 2008، رقابت‌های زیر 18 سال و رقابت‌های زیر 16 سال) به قهرمانی رسیده است.

از این میان به بازیكنانی چون ژاوی، كاسیاس و مارچنا نیز می‌شود اشاره كرد كه از تیم ملی زیر 20 سال تا به حال به طور متوسط به بیش از 6 قهرمانی دست یافته‌اند.

فرناندو یورنته مهاجم اهل باسك اسپانیا و بازیكن مورد علاقه آراگونس تنها بازیكن ملی‌پوش اسپانیایی است كه تا كنون به هیچ افتخاری دست پیدا نكرده و امیدوار است با قهرمانی اسپانیا در جام نوزدهم به پرافتخارترین قهرمانی تاریخ فوتبال كشورش دست پیدا كند.
اسپانیا ساعت 23 امشب در ورزشگاه دوربان آفریقای جنوبی مقابل بازیكنان یوآخیم‌لو صف‌آرایی می‌كند.


ویدیو مرتبط :
صحنه هایی از جشن قهرمانی اسپانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لالیگاعامل قهرمانی تیم اسپانیا درجام جهانی



 

لالیگاعامل قهرمانی تیم اسپانیا درجام جهانی بود

نكونام: لالیگا عامل قهرمانی تیم اسپانیا در جام جهانی بود

مادرید - هافبك ایرانی تیم اوساسونا، قهرمانی تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی 2010 را مرهون برگزاری با قدرت و منظم لالیگا (لیگ برتر فوتبال اسپانیا ) عنوان كرد.

'جواد نكونام' كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران روز یكشنبه در گفت وگو با ایرنا در این باره تاكید كرد: بازیكنان اسپانیایی دو باشگاه بارسلونا و رئال مادرید از بهترین بازیكنان جهان هستند و این موضوع به اضافه برگزاری منظم یكی از بهترین لیگ های دنیا، قهرمانی این كشور در جام جهانی آفریقای جنوبی را رقم زد.

وی همچنین در خصوص وضعیت تیم اوساسونا در فصل جدید فوتبال اسپانیا كه از شنبه شب آغاز شد، اظهار امیدواری كرد كه این تیم نتایج خوبی كسب كند.

نكونام ادامه داد: اوساسونا در فصل جدید چندین بازیكن جدید كه در پست های مختلف بازی می كنند را خریداری كرده و انتظار می رود این تیم مسابقات این فصل را با قدرت بیشتری شروع و نتایج خوبی هم كسب كند.

كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران همچنین در مورد وضعیت خود و مسعود شجاعی دیگر بازیكن ایرانی حاضر در تیم اوساسونا و علاقه مندی مسئولان این باشگاه برای تداوم حضور دراین تیم گفت: مسئولان باشگاه اوساسونا از ما راضی هستند و ما امیدواریم بتوانیم انتظارات آنها را برآورده كرده و به دوران بازیگری خود در این باشگاه ادامه دهیم.

نكونام در خصوص انتقال 'سزار آزپیلیكوئتا' پیستون راست تیم فوتبال باشگاه اوساسونا به باشگاه مارسی فرانسه نیز اظهار داشت: آزپیلیكوئتا بازیكن بسیار خوب و موثری برای باشگاه اوساسونا بود و انتظار می رود بازیكنی كه در پست وی در اوساسونا به خدمت گرفته می شود، بتواند درحد و اندازاه های او ظاهر شود.