ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استیلی: فشار هواداران الهلال را شکست داد


سرمربی سابق تیم فو‌تبا‌ل پر‌سپولیس می‌گوید فشار هو‌اد‌ا‌ران باعث شد تا سرخپوشان الهلال را شکست دهند.

خبرگزاری ایسنا: حمید استیلی درباره دیدار پر‌سپولیس مقابل الهلال عربستان، اظها‌ر کرد: پر‌سپولیس روز گذشته بازی خوب و منطقی را به نمایش گذاشت و با فشار هو‌اد‌ا‌ران توانست به پیروزی برسد. به اعتقاد من هو‌اد‌ا‌ران سهم چشمگیری در پیروزی این تیم داشتند. فشاری که آنها به بازیکنان حریف وارد کردند، باعث شد دچار اشتباه شده و دروازه خود را باز کنند.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: پر‌سپولیس در کار دفاعی روز خوبی را پشت سر گذاشت و در 80 درصد از موارد اجازه نداد حریف روی دروازه‌اش خطرآفرین شود ولی در کار هجومی نتوانست آن طور که باید و شاید دروازه الهلال را تهدید کند. خدا را شکر که پر‌سپولیس این بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت تا با اندواخته‌ای که دارد با امید به عربستان برود.

استیلی خاطر‌ نشان کرد: البته نبود گابریل تاثیر زیادی روی روند کاری پر‌سپولیس داشت زیرا زمانی که گابریل برای پر‌سپولیس بازی می‌کند درصد حفظ توپ این تیم بالا می‌رود و حفظ توپ می‌تواند فر‌صت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد کند. امیدوارم که گابریل بتواند در دیدار برگشت برای پر‌سپولیس بازی کند زیرا حضور او در این تیم فوق‌العاده‌ مفید است.

وی در ادامه تاکید کرد: خط دفاع پر‌سپولیس در دیدار مقابل الهلال کمتر در کار هجومی شرکت داشت و به نوعی فقط کار دفاعی می‌کرد. شاید همین موضوع باعث شد که این تیم نتواند فر‌صت‌های زیادی روی دروازه حریف خلق کند. البته اشتباهاتی نیز مدافعان داشتند که این اشتباهات به خاطر فشاری بود که مهاجمان حریف روی تیم پر‌سپولیس وارد کرده بودند. پر‌سپولیس باید بازیسازی را از خط دفاع شروع کند ولی ما روز گذشته شاهد این موضوع نبودیم و در بیشتر مواقع بازی مستقیم در دستور کار تیم قرار می‌گرفت. علی علیپور و مهدی طارمی و همین طور امید عالیشاه دوندگی بالایی در این بازی داشتند به طوری که همین دوندگی بالا باعث شد تا تیم حریف دچار اشتباه شود و دروازه خود را باز کند.

سرمربی سابق پر‌سپولیس در پاسخ به این سوال که با توجه به نتیجه‌ کسب شده چقدر شانس برای صعود پر‌سپولیس قائل هست، گفت: پیروزی یک بر صفر انگیزه خوبی است اما نباید فراموش کرد که در ریاض کار دشواری را پیش‌رو داریم. پر‌سپولیس باید با انجام یک بازی بسته در ریاض پیروزی یک بر صفر تهران را حفظ و به دور بعد صعود کند. البته برانکو مربی باهوشی است و مطمئنا تیم الهلال را به خوبی شناخته است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به عملکرد ایوانکوویچ در پر‌سپولیس اشاره کرد و گفت: نمی‌توان به طور قطع در مورد عملکرد برانکو صحبت کنیم و باید عملکرد او را در فصل آینده بررسی کرد. پر‌سپولیس در لیگ نوسانات زیادی داشته است، به طوری که مقابل گسترش فولاد تبریز شکست می‌خورد اما استقلال را می‌برد و در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشته است آن چنان که می‌تواند با یک نتیجه‌ خوب مقابل الهلال به جمع هشت تیم برتر آسیا صعود کند.

استیلی در پایان ا‌ضافه‌ کرد‌: امیدوارم هر‌ چه‌ ز‌و‌د‌تر تکلیف خصوصی‌سازی پر‌سپولیس مشخص و این باشگاه هر‌ چه‌ سریع‌تر خصوصی شود. وقتی که باشگاه خصوصی‌سازی شود روند بهتری را خواهد داشت و در آن زمان مسئولان باشگاه می‌توانند کارهای زیرساختی را در تیم انجام دهند.


ویدیو مرتبط :
طوفان هواداران پرسپولیس دربازی با الهلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشریه آلمانی: دنیزلی و استیلی مهدوی کیا را نخواستند ؛ موشک با فشار هواداران بازگشت



 

مهدی مهدوی کیا , هواداران پرسپولیس

 

معتبرترین نشریه فوتبال آلمان نوشت: «مهدی مهدوی کیا تحت فشار هواداران پرسپولیس به خانه سابقش بازگشت اما موفقیتش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.»

به گزارش جام نیوز به نقل از فارس، نشریه کیکر در تازه ترین شماره خود به بررسی آخرین وضعیت بازیکنان خارجی که سابقه حضور در بوندس لیگا آلمان داشته اند، پرداخته است. این رسانه معتبر با در نظر گرفتن این نکته که مهدی مهدوی کیا سابقه فعالیت حدود یک دهه در بوندس لیگا همراه با بوخوم، هامبورگ و اینتراخت فرانکفورت داشت، در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته است.

در ابتدای این گزارش درباره سوابق مهدوی کیا اینچنین آمده است: «سابقه فعالیت در بوندس لیگا در سال های 1999 تا 2009 همراه با بوخوم، هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت. تعداد بازی در بوندس لیگا: 255، تعداد گل زده در بوندس لیگا 29.»

در ادامه گزارش کیکر آمده است: «قبل از استخدام مهدوی کیا همه چیز از وجود مشکلات حکایت داشت. مصطفی دنیزلی، سرمربی پرسپولیس مخالفتش را با جذب بازیکن ایرانی اعلام کرده بود اما محمد رویانیان، مدیرعامل باشگاه مطابق خواسته هواداران و نه مربی عمل کرد. به این ترتیب رویای بازیکن سابق تیم ملی ایران برای بازگشت به پرسپولیس پس از 13 سال تحقق یافت.»

این نشریه ادامه داد: «قرارداد مهدوی کیا با سرخ پوشان نیم فصل است. پس از آن بازیکن 34 ساله می خواهد دوران ورزشی اش را به پایان برساند. به این ترتیب در سومین مرتبه که نام مهدوی کیا در ارتباط با بازگشت به خانه سابق برده شد، او بخت حضور در دوران مربیگری دنیزلی یافت.»

در ادامه این مطلب آمده است: «به جز اولین دوره حضور "کیا" در این تیم ایرانی، یک بار در سال 2010 بحث بازگشت او به پرسپولیس عنوان شد که بدون نتیجه ماند و وی جذب استیل آذین همان تیمی که به لیگ دسته اول سقوط کرد، شد. در دومین مرتبه نیز تابستان قبل با «وتوی» حمید استیلی، مربی پیشین تیم که زمانی با او در تیم ملی و پرسپولیس همبازی بود، همراه شد. ظاهرا استیلی بازیکن جوان تری می خواست به این دلیل بود که مهدوی کیا مجبور به حضور در داماش گیلان شد اما در آنجا کامیاب نبود.»

کیکر افزود: «این نکته که مهدوی کیا زیر نظر مصطفی دنیزلی چه سرنوشتی بیابد، سؤال برانگیز است. اما آنچه قطعی بوده ذکر همین نکته است که او به خانه اش بازگشت.»