ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال نه بباز نه مساوی کن!


دیدار استقلال و پدیده مشهد در نگاه نخست یک مسابقه عادی و شاید آسان برای استقلال محسوب شود اما واقعیت مطلب چنین نیست،

خبر ورزشی: دیدار استقلال و پدیده مشهد در نگاه نخست یک مسابقه عادی و شاید آسان برای استقلال محسوب شود اما واقعیت مطلب چنین نیست، چون پدیده در نیم‌فصل دوم روزهای سختی را سپری می‌کند و این تیم می‌تواند حتی در ورزشگاه آزادی هم خطرناک ظاهر شود. استقلال اما شرایطی به کلی متفاوت با بسیاری از تیم‌ها دارد.

استقلال گنجایش باخت‌های بیشتر از این را ندارد و پیمانه تساوی‌هایش هم دیگر پر شده است. استقلال در واقع شانس‌های خودش را برای قهرمانی در لیگ از دست داده و حالا دلخوش به كسب سهمیه آسیایی است. تیمی كه قرار بود (و البته وعده هم داده بود) هر دو جام را در این فصل بگیرد، حالا فقط می‌تواند یك سهمیه آسیایی دریافت كند، تازه آن هم اگر بتواند و در ادامه راه كم نیاورد. حریفان استقلال هم البته بازی‌های آسانی ندارند. سپاهان به مصاف راه‌آهن می‌رود اما هیچ‌كس به جایگاه كنونی راه‌آهن نگاه نمی‌كند. راه‌آهن یك قدم با سقوط فاصله دارد و هر لحظه ممكن است به لیگ آزادگان برود، پس برای متوقف كردن سپاهان دست به هر كاری می‌زند و از جان مایه می‌گذارد. فولاد خوزستان كه یكی از رقیبان استقلال در جدول محسوب می‌شود با ذوب‌آهن بازی دارد. ذوب‌آهن چنان كه ملاحظه می‌كنید، هیچ ربطی به آن تیم نیم‌فصل نخست ندارد و در این شرایط به كلی عوض شده است. همه تیم‌ها در لیگ به دنبال گرفتن كسب سهمیه هستند یا می‌خواهند جایگاه خود را در جدول ارتقا بدهند. پس فرصت‌ها برای استقلال تمام شده و اگر قرار باشد كه این تیم همان نتایج قبلی را در لیگ تكرار كند، نه به سود خودش است و نه نفع كادر فنی...

استقلال به گواه بازی‌هایی كه به نمایش می‌گذارد، به لحاظ فنی هم چیزی در چنته نداشته و در این هفته‌های واپسین این تیم باید برای رفع اتهام از خود، در لیگ چند بازی خوب و درست و حسابی به نمایش بگذارد. دیدار با پدیده مشهد شاید برای استقلال آغاز این راه پر‌فراز و نشیب باشد؛ جاده‌ای كه شاید با گرفتن یك نتیجه خوب برای استقلال و نتایج بد برای سایر تیم‌ها، كمی برای استقلال هموار شود.


ویدیو مرتبط :
در هفته ای که استقلال مساوی کرد تراختور4-پرسپولیس 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تساوی پرگل استقلال برابر الریان در گام نخست/ آبی‌ها سه بار بازی برده را مساوی کردند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد؛

تساوی پرگل استقلال برابر الریان در گام نخست/ آبی‌ها سه بار بازی برده را مساوی کردند

تیم فوتبال استقلال فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با یک تساوی پرگل در زمین الریان قطر آغاز کرد. این تساوی در حالی رقم خورد که شاگردان امیر قلعه نویی سه بار از حریف پیش افتادند اما نتوانستند این برتری را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دیدار که شامگاه امروز چهارشنبه در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر دوحه برگزار شد، شاگردان‌ امیر قلعه‌نویی با وجود ارایه یک بازی برتر نسبت به تیم قطری با تساوی 3 بر 3 متوقف شدند.

در نیمه نخست این بازی که با قضاوت ویلیام، داور استرالیایی برگزار شد تیم استقلال کاملا برتر از میزبان بود و علاوه بر این که 52 درصد از زمان بازی مالکیت توپ را بر عهده داشت موقعیت های زیادی خلق کرد که حاصل آن برتری 2 بر یک نماینده کشورمان بود.

سانتر جباری و ضربه سر خطرناک اکبرپور در سومین دقیقه آغازگر حملات آبی پوشان بود که نتیجه ای به دنبال نداشت. در دقیقه ششم بازی نیز برهانی در حالی که تعادل لازم را نداشت به توپ ضربه زد که به شکل خطرناکی از کنار تیر عمودی دروازه الریان به بیرون رفت.

پاسخ این حملات استقلالی ها را رودریگو در دقیقه 16 داد که ضربه مهاجم سابق تیم های سانتوس و بشیکتاش راهی به چارچوب دروازه رحمتی نیافت. متعاقب آن ضربه کاشته فابیو سزار موقعیت دیگری برای الریان بود که این بار رحمتی توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید. حملات استقلال سرانجام در دقیقه 27 نتیجه داد. در این صحنه جباری روی پاس عمقی منتظری فرار کرد که با یک پاس رو به بیرون ساموئل را در موقعیت گلزنی قرار داد و ضربه بغل پای این بازیکن هم پس از برخورد به مدافع حریف درون دروازه الریان قرار گرفت.

استقلال بلافاصله بعد از این گل می توانست فاصله را بیشتر کند ولی با بدشانسی دو بار ضربات متوالی اکبرپور و جباری به تیر دروازه حریف اصابت کرد تا نماینده کشورمان در این دیدار چندان خوش شانس هم نباشد. در دقیقه 36 بازی بود که عمران زاده در حالتی نامتعادل با دست مانع شوتزنی مهاجم حریف شد و داور استرالیایی هم بی درنگ نقطه پنالتی را نشان داد. این ضربه را "تاباتا" مهاجم حریف به گل تبدیل کرد. بعد از این گل بازی تا حدی متعادل شد تا این که در دقیقه 1+45 آرش برهانی روی پاس ساموئل از خط آفساید مدافعان الریان گریخت و در حالت تک به تک با دروازه بان حریف گل دوم استقلال را به ثمر رساند.

نیمه دوم با جنگ هافبک های دو تیم در میانه میدان شروع شد و در این بین به نظر می رسید میزبان برای رسیدن به گل تساوی انگیزه های بیشتری دارد. با این حال استقلال در دقیقه 56 روی ضربه سر عمران زاده دروازه الریان را بار دیگر باز کرد ولی کمک داور استرالیایی به درستی آفساید مدافع پیش تاخته استقلال را اعلام کرد.

دو دقیقه بعد الریان گل تساوی را به ثمر رساند. این بار ضربه کاشته تند و تیز تاباتا را موسی هارون قطع کرد که توپ این بازیکن پس از برخورد به عمران زاده درون دروازه رحمتی قرار گرفت. در دقیقه 60 بازی استقلال می توانست با ضربه سر خطرناک اکبرپور به گل سوم دست یابد که ضربه او با فاصله کمی از روی تیر افقی به بیرون رفت.

قلعه نویی در دقیقه 60 بازی مجیدی و حاتمی را به ترتیب جایگزین اکبرپور و برهانی کرد تا تیمش را تهاجمی تر کند. چند دقیقه نیز حمودی جایگزین اشجاری شد. بازی رو به جلوی استقلالی ها در دقیقه 68 با ضربه خطرناک جباری لرزه بر اندام حریف انداخت ولی این ضربه هم با بدشناسی آبی ها به درون چارچوب دروازه الریان نرفت. الریان برای فرار از فشار حملات استقلال یک دو بار روی ضربات تاباتا و نیلمار خطرناک ظاهر شد که در مرتبه اول توپ مهاجم قطری روی طاق دروازه استقلال فرود آمد و در دومین صحنه رحمتی ناجی دروازه استقلال شد.

استقلال در دقیقه 86 به گل سوم خود دست یافت. ضربه قیچی برگردان زیبای مجیدی پس از این که به تیر دروازه حریف اصابت کرد در برگشت نصیب حاتمی شد ولی خطای مدافع الریان باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد که نکونام این توپ را به گل تبدیل کرد. این گل یک دقیقه بیشتر دوام نداشت چرا که در یک رفت و برگشت بر اثر اشتباه مدافعان استقلال و تعلل رحمتی در خروج از دروازه، نیلمار برای سومین بار کار را به تساوی کشاند.

بعد از این گل نماینده کشورمان این فرصت را داشت تا روی ضربه سر مجیدی به گل چهارم دست یابد ولی این مهاجم ضربه خوبی به توپ نزد در برگشت رحمتی به شکلی استثنایی روی ضربه تاباتا ایستادگی کرد تا استقلال در شبی که می توانست هر سه امتیاز این بازی را از آن خود کند با یک تساوی به کار خود پایان دهد./مهر