ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال- فولاد؛ نبرد قرمز و آبی برای قهرمانی



اخبار ,اخبار ورزشی ,هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال

 

اخبار ورزشی - هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال
استقلال- فولاد؛ نبرد قرمز و آبی برای قهرمانی/ پرسپولیس و نفت همچنان در کورس

هشت دیدار هفته بیست و نهم لیگ برتر روز یکشنبه به طور همزمان برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه فولاد صدرنشین میزبان استقلال است.

به گزارش فارس، هفته بیست و نهم لیگ برتر با انجام هشت دیدار همزمان از ساعت 17 و 30 دقیقه برگزار می‌شود. در دیدارهای این هفته تکلیف قهرمانی و تیم‌های سقوط کننده تا حد زیادی مشخص می‌شود.

نگاهی به این دیدارها می‌اندازیم؛
فولاد خوزستان- استقلال؛ نبرد قرمز و آبی آسیایی برای قهرمانی

نتیجه دیدار رفت: استقلال 2- فولاد صفر

این مسابقه حساسیت فوق العاده‌ای از نظر  جدول لیگ برتر دارد زیرا نتیجه این بازی می‌تواند سرنوشت قهرمانی را تعیین کند.

 استقلال فقط در صورت پیروزی در این بازی می‌تواند به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار بماند. مساوی  به سود فولاد است و آبی‌ها را از کورس قهرمانی خارج می‌کند.

 

در این نبرد قرمز و آبی برای اولین مرتبه هواداران پرسپولیس حامی استقلال هستند و دوست دارند رقیب سنتی‌شان پیروز شود زیرا در این صورت پرسپولیس هم شانس قهرمانی‌اش افزایش پیدا می‌کند. هر دو تیم فولاد و استقلال هم در آسیا حضور دارند و  این بازی یک مسابقه آسیایی هم محسوب می‌شود البته وضعیت فولاد در آسیا به مراتب بهتر از استقلال است و در یک قدمی صعود از مرحله گروهی قرار دارد اما استقلال شرایط سختی در آسیا دارد.

استقلال اگر در این بازی برنده شود رقابت مدعیان قهرمانی در لیگ برتر در صدر جدول همچنان مهیج باقی می‌ماند و نفت هم مثل پرسپولیس به قهرمانی امیدوار باقی می‌ماند. شاگردان حسین فرکی روز سختی در اهواز خواهند داشت و اگر پیروز شوند با 57 امتیاز می‌توانند شنل قهرمانی را برای خود سفارش بدهند و اگر پرسپولیس و نفت یک لغزش داشته باشند قهرمانی‌شان مسجل خواهد شد.

استقلال در دور رفت دو بر صفر فولاد را شکست داد یکی از آن گل‌ها را جواد نکونام از روی نقطه پنالتی زد که اکنون دیگر در استقلال نیست اما تیموریان که گل دوم را زد بعد از مدت‌ها مصدومیت به ترکیب این تیم بازگشته است. البته نباید فراموش کنیم که کمیته انضباطی از استقلال و پرسپولیس یک امتیاز کسر کرده است وگرنه اکنون وضعیت این دو تیم هم در شرایط بهتری قرار داشت.


ملوان - سپاهان؛ شام مشترک دراگان با کرانچار

نتیجه دیدار رفت: سپاهان یک - ملوان 2

ملوان با دراگان اسکوچیچ همچنان خوب نتیجه می‌گیرد و  ششمی برای ملوان در این فصل یک رتبه رویایی است. ملوان اگر سپاهان را هم شکست بدهد در همین رده باقی می‌ماند.

 

اسکوچیچ بعد از شکست استقلال به کنایه گفت شام بعدی‌ام را با کرانچار خواهم خورد و اکنون نوبت به ضیافت مشترک این مربی موفق با هموطنش است. سپاهان از کورس قهرمانی خارج شده است با این حال تلاش می‌کند در رده‌ای بهتر از پنجمی قرار بگیرد اما زردپوشان اصفهانی کار سختی در بندر انزلی دارند.

 تراکتورسازی - استقلال خوزستان؛ قرمز و آبی کم حساسیت!

نتیجه دیدار رفت: استقلال خوزستان یک - تراکتورسازی 4

تراکتورسازی بعد از قهرمانی در جام حذفی دیگر انگیزه‌ای برای ادامه لیگ نداشت و نتایج مناسبی در لیگ نگرفت. هرچند وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم آنطور که هواداران‌شان انتظار داشتند نشده است با این حال تراکتورسازی هنوز برای صعود شانس دارد ولی بعید است آنها مقابل آبی‌پوشان اهوازی انگیزه زیادی برای برد داشته باشند.

 

از سویی دیگر شاگردان عبدالله ویسی با تمام توان در این رقابت به میدان خواهند آمد تا با کسب یک برد خیال‌شان بابت ماندن در لیگ برتر راحت شود زیرا روی کاغذ این تیم شانس سقوط دارد اما رتبه هفتمی تراکتورسازی تثبیت شده است.

 نفت تهران - گسترش فولاد تبریز؛ رویای صدرنشینی!

نتیجه دیدار رفت: گسترش یک - نفت 2

نفت تهران به عنوان یکی از کم تماشاگرترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر اکنون در کورس قهرمانی است و اگر استقلال تهران بتواند فولاد خوزستان را شکست بدهد و پرسپولیس هم نتواند مقابل راه آهن به پیروزی برسد در آنصورت احتمال دارد نفتی‌ها با یک برد مقابل حریف تبریزی به صدر جدول بیایند!

 

گسترش فولاد هم اگر در این بازی بتواند پیروز شود باعث خوشحالی فولاد خواهد شد و شانس صعود یک پله‌ای را هم خواهد داشت. باخت نفت باعث می‌شود این تیم هم از کورس قهرمانی خارج شود! البته شاگردان گل محمدی در رویای صدرنشینی به سر می‌برند.

 پرسپولیس - راه آهن؛ سرخپوشان در آرزوی قهرمانی

نتیجه دیدار رفت: راه آهن صفر- پرسپولیس یک

پرسپولیسی‌ها اگرچه در این هفته حامی استقلال هستند و دوست دارند این تیم فولاد خوزستان را شکست بدهد اما این اتفاق فقط در صورتی برای آنها مفید است و باعث صدرنشینی سرخپوشان تهرانی خواهد شد که آنها بتوانند از سد حریف خود به سلامت عبور کنند و سه امتیاز را بگیرند.

 

راه آهن که مثل پرسپولیس مشکلات مالی فراوانی دارد تلاش می‌کند در این بازی با انجام یک بازی جوانمردانه روح ورزشکاری را در رقابت سالم فوتبال به نمایش بگذارد. منصور ابراهیم‌زاده قطعا شاگردانش را برای برد به مصاف پرسپولیس می‌فرستد هرچند که خیالش بابت بقای تیمش در لیگ برتر راحت است.

 

علی دایی هم گفته که آرزوی او و شاگردانش و هواداران پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر است بنابراین سرخپوشان تهرانی تمام مشکلاتی که دارند را در این 90 دقیقه فراموش خواهند کرد تا با یک برد حداقل کسب سهمیه آسیایی را برای فصل آینده مسجل کنند.

 سایپا - فجرسپاسی؛ تب و تاب سقوط برای سرهنگ

نتیجه دیدار رفت: فجرسپاسی صفر- سایپا یک

سایپا در این بازی انگیزه زیادی ندارد آنها در رده‌های میانی جدول هستند و دغدغه‌ای ندارند اما در عوض فجرسپاسی در تب و تاب سقوط است و اگر در این بازی پیروز شود می‌تواند از رده چهاردهم به رده سیزدهم برسد. شاگردان سرهنگ یاوری در این بازی با تمام وجود بازی خواهند کرد و جوانان نارنجی پوش هم برای لذت بردن از فوتبال و ارایه توانمندی‌هایشان بازی خواهند کرد.

 ذوب آهن - داماش گیلان؛ ارزشمندتر از شش امتیاز!

نتیجه دیدار رفت: داماش 5 - ذوب آهن یک

هر دو تیم در خطر سقوط قرار دارند. فیروز کریمی که برای نجات ذوب آهن آمده در اولین دیدارش مقابل صبا شکست خورد و اکنون باید سه امتیاز این بازی را از حریف بگیرد در غیراین صورت شاید بتوان ذوب آهن را یکی از سقوط کنندگان این فصل دانست.

 

یک امتیاز برای داماش هم با وضعیتی که دارد غنیمت محسوب می‌شود هرچند رشتی‌ها در دیدار رفت با یک نتیجه فوق العاده ذوب آهن را شکست دادند اما هر دو تیم نسبت به آن زمان تغییرات زیادی داشتند. این مسابقه حتی بیشتر از شش امتیاز ارزش دارد! برد در این بازی یعنی افزایش شانس بقا در لیگ برتر؛ یعنی واجب‌تر از نان شب!

 مس کرمان - صبای قم؛ کورسویی از امید برای بقا

نتیجه دیدار رفت: صبا2- مس 2

مس کرمان کورسویی از امید برای بقا در لیگ برتر دارد و به همین دلیل باید سه امتیاز این بازی خانگی را بگیرد وگرنه سقوطش قطعی خواهد شد. صبای قم هم دیگر نگران سقوط نیست ولی تلاش می‌کند در رده‌ای بالاتر از دهم قرار بگیرد.

 

هرچند بازیکنان صبا از برخی بدقولی‌های مسئولان باشگاه در پرداخت نشدن دستمزدشان ناراحتند اما این مسئله باعث نخواهد شد که آنها خیلی بی‌انگیزه بازی کنند چون می‌خواهند بازی جوانمردانه را در بالاترین سطحش انجام دهند.
اخبار ورزشی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
برد استقلال برابر فولاد و هت‌تریک قهرمانی استقلال با قلعه‌نویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صمد صدر را از استقلال می‌گیرد؟/ کورس زرد و آبی و قرمز برای قهرمانی



هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

صمد صدر را از استقلال می‌گیرد؟/ کورس زرد و آبی و قرمز برای قهرمانی

استقلال، سپاهان و تراکتورسازی سه نماینده ایران در آسیا دوشنبه در آخرین روز هفته بیست و هشتم لیگ برتر به مصاف حریفان خود می‌روند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش  فارس، سه دیدار پایانی هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز دوشنبه برگزار می‌شود. استقلال، تراکتورسازی و سپاهان سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در این روز کورس دیدنی و مهیج خود را برای قهرمانی در لیگ برتر ادامه می‌دهند. روز دوشنبه ممکن است صدرنشین لیگ برتر تغییر کند. نگاهی به این سه بازی می‌اندازیم؛

گهر دورود - سپاهان اصفهان؛ 3 امتیاز برای قهرمانی یا بقا؟

گهر دورود تیم هفدهم جدول برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد بنابراین سپاهان نباید تصور کند بازی ساده‌ای پیش رو دارد. زردپوشان اصفهانی اگر سه امتیاز این بازی را نگیرند از کورس قهرمانی عقب می‌مانند. گهر دورود هم اگر پیروز نشود شرایطش برای بقا در لیگ سخت می‌شود. مساوی به ضرر هر دو تیم است. دو تیم برد می‌خواهند، یکی برای بقا و دیگری برای ماندن در کورس قهرمانی به سه امتیاز نیاز دارد.

روی کاغذ شانس سپاهان بیشتر از گهر است اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. با این حال سپاهان که در آسیا نتیجه خوبی گرفته، با روحیه و پر انرژی به شهر با فرهنگ‌های فوتبال می‌رود.

تراکتورسازی - نفت تهران؛ تراکتور نفتی صدرنشین می‌شود؟

نمایش مقتدرانه تراکتورسازی مقابل الجزیره امارات در لیگ قهرمانان، آسیا را حیرت‌زده کرد، به خصوص تماشاگران دو آتشه تبریزی که 90 دقیقه تمام تراکتورسازی ایران را تشویق کردند. هرچند بعید است در بازی با نفت 70 هزار تماشاگر آن هم در روز دوشنبه به ورزشگاه بروند اما هواداران تراکتورسازی یار دوازدهم این تیم هستند و تعدادشان مهم نیست.

نفت تهران هم که برای کسب سهمیه آسیایی در لیگ تلاش می‌کند تیم از پیش بازنده‌ای نیست. تمام استقلالی‌ها این‌بار حامی نفت تهران هستند و امیدوارند که نفت تهران بتواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد تا خیال آنها در صدر جدول راحت شود. یک‌بار پرسپولیس تیم سپاهان را به سود استقلال شکست داد و اکنون هم ممکن است این اتفاق از سوی تیم نفت رقم بخورد. تراکتورسازی اگر پیروز شود در صورت شکست استقلال در قم می‌تواند بعد از مدت‌ها به صدر جدول برسد.

صبای قم - استقلال؛ صمد صدر را از استقلال می‌گیرد؟

این بازی به نوعی دیدار خانوادگی محسوب می‌شود. کادر فنی صبا  از استقلالی‌های قدیمی هستند و به خوبی با تفکرات فوتبال قلعه‌نویی آشنا هستند. صمد مرفاوی مدت‌ها دستیار قلعه‌نویی بوده و رویارویی این دو نفر را می‌توان نبرد تاکتیکی شاگرد و استاد دانست. مرفاوی تلاش می‌کند تیمش را در لیگ برتر به جایگاه خوبی برساند و اگر بتواند استقلال را شکست بدهد جانشین راه‌آهن در رده هشتم خواهد شد و اگر تیم مرفاوی بازنده شود، یازدهم باقی‌ می‌ماند اما استقلال اگر به صبا امتیاز بدهد کارش در روزهای آینده لیگ سخت‌ می‌شود.

هرچند مساوی هم این تیم را در صدر نگه می‌دارد اما باخت در این دیدار ممکن است استقلال را از صدرنشینی دور کند. آبی‌ها در این مسابقه سه بازیکن اصلی و ثابت خود را ندارند. جواد نکونام، فرزاد حاتمی و سیاوش اکبرپور به دلیل محرومیت در این دیدار غایبند. شاید ایمان موسوی هم به دلیل مصدومیت نتواند در این بازی آبی‌پوشان را همراهی کند بنابراین استقلال روز دشواری را در قم پیش رو دارد.

دوشنبه کورس سه قطب رنگین فوتبال ایران برای قهرمانی جذابیت‌های لیگ برتر را افزایش خواهد داد، جایی که آبی‌پوشان استقلال، قرمزپوشان تراکتورسازی و زردپوشان اصفهانی با یکدیگر کورس می‌گذارند./فارس

برای دیدن جدول و برنامه لیگ اینجا را کلیک کنید.