ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال در محاصره منفعت طلبان


اتفاقات چند روز اخیر باشگاه استقلال ظاهرا پیچیده، اما روشن و گویا است. به نظر می‌رسد عده‌ای که از تغییرات احتمالی در مدیریت باشگاه نگران‌اند این روز‌ها با حربه‌ی اعتراض هواداران به دنبال تغییر در تصمیم‌سازی‌های احتمالی هستند.

خبرگزاری ایسنا: باشگاه‌های استقلال و پر‌سپولیس همواره مورد توجه افراد سودجو بوده است افرادی که در طی سالیان اخیر خواسته‌اند با استفاده از پتانسل بالای این تیم‌ها و ثروت‌های نهفته در آن، ره صد ساله را یک شبه طی کنند. در این سال‌ها نیز عده‌ای به خوبی از این پتانسل برای اهداف شخصی‌شان بهره‌برداری کرده‌اند. این که دولت در ماجرای واگذاری این باشگاه‌ها حاضر به فروش استقلال و پر‌سپولیس نشد نیز بگونه‌ای موید همین نگرانی بوده که برخی با استفاده از پتانسیل‌ بالای این دو تیم، از هواداران و احساسات آنها در جهت اهداف شخصی خود سوء استفاده‌ نکنند.

این روزها باشگاه استقلال تهران محل نمایش قدرت عده‌ای شده که ظاهرا قدرت و ثروت‌شان را در خطر دیده‌اند. ماجرا از جایی آغاز شد که وزارت ورزش و جوانان که از هزینه‌های میلیاردی بی حساب و کتاب در باشگاه نگران شده، در صدد آن برآمد تا جلوی برخی از این ریخت و پاش های بی‌حساب و کتاب را بگیرد و در اولین گام پس از سامان یافتن کادرفنی به دنبال تغییر هیات مدیره و سرپرست باشگاه استقلال است. نکته‌ای که ظاهرا به مذاق برخی‌ها خوش نیامده و به دنبال جریان سازی با حربه هو‌اد‌ا‌ران برای تحکیم جایگاه خود در این باشگاه پر طرفدار هستند.

در کنار این مسائل این روزها برخی‌ها بر طبل تقابل ساختگی و احتمالی منصوریان - قنبرزاده می‌کوبند. عده‌ای که می‌دانند با تغییر مدیریت، قدرت و ثروت باد آورده‌شان از طریق استقلال از دست خواهد رفت. عده‌ای که مدام می‌گویند حقوقی از باشگاه نمی‌گیرند اما این روز‌ها با اجرای شوی اعتراض هواداران به دنبال اهداف شخصی خود و حفظ پست‌شان در استقلال هستند. این افراد با هوچی‌گری و جریان سازی رسانه‌ای و با استفاده از اهرم فشار بر وزارت ورزش می‌خواهند به هر شکل ممکنی با حضور در سایه‌ی اتفاقات و با مدیریت اوضاع، اهداف شخصی و مطامع کلان‌شان در استقلال هم‌چنان مستدام باشد.

وزیر ورزش و جوانان نیز بارها از عقد قراردادهای میلیاردی با بازیکنان متوسط در استقلال و پرسپولیس گلایه کرده است. او در تازه‌ترین نگرانی‌های خود در این باره به قرارداد برخی از بازیکنان تازه جذب شده با باشگاه استقلال اشاره کرده و خواهان تغییر مبلغ قراردادهای میلیاردی بوده است. نکته‌ای که به نظر می‌رسد پا گذاشتن روی همان گلوگاه حیاتی واسطه‌ها و دلالانی است که این روز‌ها با در خطر دیدن کرسی‌شان این سناریو‌ها را طراحی و اجرا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان اخیرا در جایی نقل کرده که با این که شخصا با پرویز مظلومی و امیر قلعه‌نویی برای مربیگری در استقلال با مبلغی در حدود 350 میلیون تومان به توافق رسیده بود، اما به یکباره این قراردادها با مبالغ 750 و یک میلیارد و 500 میلیون تومان منعقد شده است. نکته‌ای که به نظر می‌رسد برخی افراد با افزایش مبالغ قرارداد‌ها از آنها بهره برده‌اند.

حال وزارت ورزش و جوانان با پی بردن به این ماجرا در صدد اصلاح این سیستم معیوب است تا دست دلالان کوتوله که از این باشگاه ارتزاق می‌کنند را از رگ‌های خشکیده باشگاه استقلال کوتاه کند. موضوعی که در 24 ساعت گذشته با شو و نمایش‌های خاص بازخورد یافته است.

نگرانی ساختگی از تقابل احتمالی منصوریان با گزینه‌ی مدیرعاملی استقلال تهران یکی از این حربه‌هاست که این افراد از آن برای فشار بر وزارت ورزش استفاده می‌کنند. موضوعی که تعریف و پیاده سازی آن تنها می‌تواند منافع عده‌ای خاص در استقلال را تامین کند و متاسفانه برخی رسانه‌ها نیز ندانسته همراستا با اهداف این افراد در توسعه این توهم سوءاستفاده‌کنندگان را همراهی می‌کنند.

کارنامه افشارزاده در باشگاه استقلال نکات بسیار مثبتی دارد، ولی این ایراد که پس از توافقات مالی وزیر با دو مربی این باشگاه به چه دلیل مبالغ قرارداد آنها بیش از دو برابر توافق اولیه شده است، از نکاتی است که تنها سرپرست باشگاه و اطرافیان او می‌توانند به آن پاسخ دهند.

اصرار افشارزاده بر ماندن در استقلال هم می‌تواند یک دلیل داشته باشد آن هم اینکه او در دوران حضورش در استقلال قرارداد‌های زیادی را خارج از نظر وزیر ورزش بسته است و رفتن او می‌تواند همه این قرارداد‌ها را برملا کند، موضوعی که اگر اسناد آن رو شود حتما عصبانیت وزارت ورزش و جوانان را در پی خواهد داشت.

موضع‌گیری اخیر وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر در سامان دادن امور مالی باشگاه استقلال نکته حائز اهمیتی است که نباید از اجرای آن ترسید، اما عده‌ای که این روزها سهم مالی شان در قرارداد از باشگاه استقلال را از بین رفته می‌بینند، دست به بازی خطرناکی زده‌اند. بازی که در نهایت دود برخاسته از آتش آن به چشم استقلال خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
منابع ملی در چنگال منفعت طلبان/ آغاز برخورد با متخلفین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد/ استقلال در محاصره شرقی‌ها



مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا

برنامه نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد/ استقلال در محاصره شرقی‌ها

برنامه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد.

  دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شب گذشته با برگزاری 4 دیدار خاتمه یافت تا به این ترتیب با صعود تیم‌های استقلال، کاشیوا ریسول ژاپن، گوانگژو چین و اف‌سی سئول کره‌جنوبی، چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود.

بر همین اساس برنامه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

دور رفت:
سوم مهرماه
اف‌سی سئول - استقلال
کاشیوا ریسول - گوانگژو

دور برگشت:
دهم مهر
استقلال - اف‌سی‌ سئول
گوانگژو - کاشیوا ریسول

 /فارس