ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال بدموقعی به قلعه‌نویی رسید


هفته بیست‌و‌نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود که دو تیم تبریزی و یک تیم مشهدی نقش تعیین‌کننده‌ای در مشخص کردن مدعی اول قهرمانی لیگ خواهند داشت.

خبرگزاری تسنیم: لیگ پانزدهم وارد حساس‌ترین روز‌های خود شده است و  هفته بیست‌ونهم این مسابقات در شرایطی برگزار می‌شود که سه تیم بالای جدول در امتیاز 51 با یکدیگر برابر هستند. نکته قابل توجه اینکه استقلال و پرسپولیس در این هفته باید با تیم‌های تبریزی لیگ مصاف کنند و نبردهای آنها برای شکست حریفان خود دیدنی خواهد بود. در زیر نگاهی به هشت دیدار هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر خواهیم داشت:

استقلال - تراکتورسازی تبریز

امیر قلعه‌نویی و استقلال یک بار دیگر به هم رسیدند. این بار شرایط با دفعات قبل بسیار متفاوت است و تا حدی سرنوشت قهرمانی آبی‌پوشان پایتخت در دستان قلعه‌نویی و شاگردانش است. استقلال پس از بازگشت دوباره به صدر جدول با یک روحیه عالی به مصاف تراکتورسازی خواهد آمد و شاگردان مظلومی خوب می‌دانند کوچک‌ترین لغزش در این بازی شاید به قیمت از دست دادن قهرمانی تمام شود. در طرف مقابل تیم تبریزی بعد از صعود مقتدرانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حالا در لیگ به‌دنبال کسب مقام چهارمی است تا شاید با قهرمانی استقلال در جام حذفی بتواند سهمیه حضور در دوره بعد لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورد. جدا از این موارد دیدار استقلال و تراکتورسازی برای قلعه‌نویی یک دیدار حیثیتی نیز به حساب می‌آید.

در بین بازیکنان و نیمکت‌نشینان استقلال هستند نفراتی که اصلاً رابطه خوبی با قلعه‌نویی ندارند و بدون تردید این موضوع بر حساسیت این مسابقه تأثیر زیادی می‌گذارد. ضمن اینکه قلعه‌نویی انگیزه زیادی دارد تا به منتقدان استقلالی خود ثابت کند که فصل قبل به او کم‌لطفی شد و این شایستگی را دارد که بار دیگر هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. پیش‌بینی می‌شود از بازی استقلال و تراکتورسازی استقبال خیلی خوبی شود و دو تیم در ورزشگاه آزادی طرفداران زیادی داشته باشند. حتی ممکن است پرسپولیسی‌های زیادی برای حمایت از تراکتورسازی در این بازی به ورزشگاه آزادی بروند.

گسترش فولاد تبریز - پرسپولیس

پرسپولیس بعد از سال‌ها این شرایط را با سرمربی کروات خود پیدا کرده که بار دیگر قهرمان لیگ شود. این تیم  تا قبل از هفته بیست‌وهشتم به‌خاطر چند برد پیاپی از جمله برتری در دربی 82، شانس اول قهرمانی لیگ بود، اما یک شکست تلخ و بی‌موقع باعث سقوط این تیم به رده سوم جدول شد تا هوادارانش بیش از هر زمان دیگری حسرت بخورند. پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی چاره‌ای جز کسب سه امتیاز از بازی سخت خود مقابل گسترش ندارد. برخلاف پرسپولیس سه امتیاز این دیدار برای گسترش فولاد چندان مهم نیست چرا که این تیم شانسی برای قرار گرفتن در بین چهار تیم اول جدول ندارد. در حقیقت هر چقدر که پرسپولیسی‌ها برای کسب سه امتیاز بازی پیش‌روی‌شان استرس دارند، حریف آنها در کمال آرامش در میدان حاضر خواهد شد. برگزاری این بازی حساس در ورزشگاه یادگار امام (ره) اصلاً به مذاق تیم تبریزی خوش نیامده است، اما پرسپولیسی‌ها امیدوارند با حمایت هواداران‌شان در تبریز و شهرهای اطراف آن، در این ورزشگاه غریبه نباشند.

پدیده خراسان - استقلال خوزستان

هواداران استقلال و پرسپولیس این هفته نیم‌نگاهی هم به بازی پدیده - استقلال خوزستان دارند، جایی که شاگردان عبدالله‌ ویسی در صورت کسب پیروزی و توقف سرخابی مقابل حریفان تبریزی‌شان، می‌توانند با کمال آرامش و به‌تنهایی به صدر جدول برسند. مسئولان باشگاه پدیده در آستانه این دیدار تصمیم به تمدید قرارداد رضا مهاجری گرفتند تا به‌نوعی به سرمربی و بازیکنان تیم‌شان انگیزه ببخشند. بدون تردید شاگردان مهاجری برای ماندن در تیم‌شان باید در بازی‌های آینده عملکرد خوبی داشته باشند و این موضوع کار ویسی و شاگردانش را سخت خواهد کرد.

صبای قم - ملوان بندرانزلی

همه امید‌های بازیکنان سیاه‌جامگان و راه‌آهن به علی دایی و تیمش است تا بلکه با شکست ملوان، آنها را به بقا در لیگ امیدوار نگه دارد. پیروزی ملوان در این دیدار ماندن این تیم را در لیگ برتر قطعی خواهد کرد در غیر این‌صورت نبرد این تیم در هفته آخر لیگ با سیاه‌جامگان در مشهد بازی مرگ‌وزندگی خواهد بود. دایی قول انجام دو بازی حیثیتی را از سوی تیمش مقابل ملوان و استقلال داده است و خوب می‌داند نتایج صبا در این دو بازی مذکور در تعیین تیم‌های سقوط کنند و تیم قهرمان تا چه حد تأثیرگذار است، موردی او را ناچار می‌کند تیمش را با تمام توان به میدان بفرستد.

نفت تهران - فولاد خوزستان

نفتی‌ها هنوز این شانس را دارند تا با کسب مقام چهارمی  لیگ برتر امیدوار به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند، البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که تراکتورسازی در مقابل استقلال نتواند سه امتیاز را کسب کند. منصوریان برای اینکه این‌روزها شاگردانش را با انگیزه نگه دارد تلاش زیادی می‌کند، چرا که خیلی از بازیکنان نفت به گفته خودشان برای تمام شدن لیگ لحظه‌شماری می‌کنند تا تیم جدید خود را انتخاب کنند. مشکلات داخلی نفت هنوز حل نشده است، اما حریف فردای آنها، فولاد خوزستان بعد از اینکه از خطر سقوط فرار کرد این روز‌ها در آرامش به‌سر می‌برد.

راه‌آهن - سپاهان اصفهان

راه‌آهن برای زنده نگه داشتن امید‌های خود برای بقا چاره‌ای جز کسب پیروزی در این مسابقه ندارد. در آن طرف سپاهان در شرایطی به‌سر می‌برد که فقط می‌تواند امیدوار به قرار گرفتن در بین شش تیم اول جدول رده‌بندی باشد. قهرمان دوره قبل یکی از بدترین فصل‌های خود را پشت‌سر گذاشت و در لیگ قهرمانان آسیا نیز یک ناکام بزرگ بود. شاید پرسپولیسی‌ها نگاه ویژه‌ای نیز به این بازی داشته باشند و منتظر این باشند که راه‌آهن در این بازی برنده نشود تا به‌عنوان یکی از تیم‌های سقوط‌کننده در هفته آخر به مصاف زردپوشان بروند.

ذوب‌آهن اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد

این دیدار نمی‌تواند برای هیچ‌کدام از این دو تیم حساس نباشد. ذوب‌آهن هنوز این شانس را دارد تا با کسب مقام چهارمی لیگ کسب سهمیه آسیایی خود را قطعی کند و به این خاطر بعید است به این راحتی این سه امتیاز خانگی را از دست بدهد، به‌ویژه اینکه آنها بازی قبل خود در لیگ راهم برده‌اند و به ناکامی‌های‌شان در هفته‌های اخیر این رقابت‌ها به نوعی پایان دادند. شرایط سیاه‌جامگان تقریباً شبیه راه‌آهن است و این تیم باید امیدوار باشد تا ملوان مقابل صبا پیروز نشود وبتواند با پیروزی در این دیدار کار را به روز آخر بکشاند.

استقلال اهواز - سایپا

بی‌اهمیت‌ترین دیدار این هفته از لیگ را این دو تیم در اهواز برگزار خواهند کرد، دیداری که نتیجه آن در سرنوشت تیم‌های بالا و پایین جدول هیچ تأثیری ندارد. استقلال اهواز هفته‌هاست شانس بقا در لیگ را از دست داده و این‌روزها بازیکنان این تیم فقط به امید پیدا کردن مشتری لیگ برتری بازی می‌کنند. در آن طرف سایپا با سرمربی جدیدش سعید رجبی به میدان می‌آید. شاید این بازی فقط برای این مربی مهم باشد، چرا که می‌خواهد توانایی‌های خود را به مدیران سایپا اثبات کند.

برنامه بازی‌های هفته بیست‌‌ونهم لیگ به شرح زیر است:

یکشنبه - 95/2/19

استقلال - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه آزادی تهران
گسترش فولاد تبریز - پرسپولیس، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
پدیده خراسان - استقلال خوزستان، ورزشگاه ثامن مشهد
صبای قم - ملوان بندرانزلی، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
نفت تهران - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی تهران
راه‌آهن - سپاهان اصفهان، ورزشگاه شهدای شهر قدس
ذوب‌آهن اصفهان - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
استقلال اهواز - سایپا، ورزشگاه غدیر اهواز

- تمامی مسابقات به‌طور همزمان و از ساعت 18 برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
برد استقلال برابر فولاد و هت‌تریک قهرمانی استقلال با قلعه‌نویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه نویی به تبریز رسید/ استقلال و تراکتورسازی در اوج حساسیت



هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران

قلعه نویی به تبریز رسید/ استقلال و تراکتورسازی در اوج حساسیت

حساسترین دیدار پایانی نیم فصل اول را تراکتورسازی و استقلال درحالی برگزار می‌کنند که نگاه‌ها به حضور قلعه نویی در تبریز است.

به گزارش ایسنا ، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ بر‌تر فوتبال ایران با دو دیدار در روز جمعه به پایان می‌رسد.

* تراکتورسازی - استقلال
تقابل مجید جلالی و امیرقلعه نویی حساسترین رویارویی این هفته است. دو مربی‌ای که مصاف‌هایشان همیشه جذاب بوده است. از طرفی دیگر مصاف‌های تراکتورسازی و استقلال هم همیشه پر حاشیه و پر سر و صدا بوده است. فصل گذشته قلعه نویی از سوی مدیریت وقت تراکتورسازی برای حضور در تبریز مورد تهدید غیرمستقیم قرار گرفت و این بحث به مجادله‌ای طولانی میان دو طرف تبدیل شد. در ‌نهایت قلعه نویی به دلیل عمل جراحی راهی تبریز نشد.

در آن دیدار استقلال با نتیجه دو بر صفر برابر تراکتورسازی تن به شکست داد اما در دیگر دیداری که در تبریز انجام شده بود، استقلال با سرمربی‌گری مظلومی و در دیدار پر حاشیه موفق به شکست دو بر صفر تراکتورسازی‌ای شد که سرمربیش قلعه نویی بود.

قلعه نویی که در تبریز نتایج نسبتا خوبی گرفته بود، برای نخستین بار است که به تبریز باز می‌گردد و باید دید برخورد هواداران تراکتورسازی با او که مدت‌ها لقب امیر پاشا را یدک می‌کشید چگونه خواهد بود.

استقلال در این دیدار محمد قاضی را به دلیل محرومیت و حیدری و بیک‌زاده را به دلیل مصدومیت به همراه ندارد.

در مجموع ده دیدار این دو تیم در رقابت‌های لیگ بر‌تر، استقلال چهار بار پیروز از میدان خارج شده و تراکتورسازان نیز سه بار آبی پوشان را شکست داده‌اند و سه دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

استقلالی‌ها که در دو هفته گذشته بشدت از لحاظ تعداد بازیکن در مضیغه بودند، برای این دیدار وضعیت بهتری دارند و با پایان محرومیت تیموریان و نکونام این دو بازیکن می‌توانند برابر تراکتورسازی به میدان بروند. از طرفی دیگر تراکتورسازان در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند و آن‌ها در هفته‌های اخیر روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشته‌اند.

هردو تیم که برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کنند، می‌دانند که یک امتیاز به کارشان نمی‌آید و تنها برای سه امتیاز به میدان می‌روند.

این دیدار را علیرضا فغانی با کمک حسن کامرانی فر و بابک داوری، روز جمعه ساعت ۱۵: ۱۵ در ورزشگاه یادگار امام تبریز قضاوت می‌کنند.

روند نتایج پنچ دیدار اخیر دو تیم به این شکل است: 

  هفته دهم هفته یازدهم هفته دوازدهم هفته سیزدهم هفته چهاردهم
تراکتورسازی باخت برد برد مساوی برد
استقلال تهران مساوی برد عقب افتاده با ملوان مساوی برد

 

 * سایپا – صبای قم

 نارنجی پوشان کرجی بعد از اینکه نتوانستند استقلال نصفه و نیمه را در کرج شکست بدهند باید به مصاف شاگردان مایلی کهن بروند که هفته گذشته در قم برابر مس کرمان متوقف شدند. آنقدر که صبایی‌ها به امتیاز این دیدار نیاز دارند،

 

شاگردان فیرات چندان نیازی به این امتیاز ندارند. آن‌ها رده هفتمشان را برای نیم فصل تثبیت کرده‌اند و شانس بسیار اندکی دارند تا آن را به رده ششم تغییر دهند. از آن سو شاگردان مایلی کهن برای فرار از منطقه نزدیک به سقوط نیاز فراوانی به کسب امتیاز دارند.

سایپایی‌ها در این دیدار علی زینالی را به دلیل محرومیت به همراه ندارند.

این دیدار را رسول رهبرفام با کمک سعید آل وردی و فرزاد بهرامی روز جمعه و در ساعت ۱۵: ۳۰ در ورزشگاه انقلاب کرج قضاوت می‌کنند.

روند نتایج پنچ دیدار اخیر دو تیم به این شکل است:

  هفته دهم هفته یازدهم هفته دوازدهم هفته سیزدهم هفته چهاردهم
تراکتورسازی باخت برد برد مساوی برد
استقلال تهران مساوی برد عقب افتاده با ملوان مساوی برد

  /ایسنا