ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقلال آن بالاست، پرسپولیس کجاست؟


مربی تیم فوتبال استقلال گفت: «فعلا سرمربیگری در استقلال خیلی برای من زود است، در حال حاضر تلاش می کنم تا داشته های فنی خود را افزایش دهم.»

روزنامه نود: لیگ بعد از دو هفته تعطیلی به روزهای حساس خود رسیده، روزهایی که مدعیان برای عنوان قهرمانی خواهند جنگید و پایین جدولی ها نیز برای ادامه حضور در لیگ برتر تلاش خود را دو چندان خواهند کرد.

آبی‌پوشان پایتخت یکی از آن تیم هایی است که برای قهرمانی تلاش خواهد کرد و به گفته مربی این تیم 9 بازی که هر کدام حکم یک فینال را دارد انتظار استقلال را می‌کشد.

محمد نوازی مردی که سال‌ها با سانترهای مواجش، شکارچیان آبی را به گل می رساند، هنوز با همان تعصب عجیب از آشیانه قدیمی سخن می گوید. مربی استقلال، بی آنکه احساسش زنگار بسته باشد از رقص پرچم ها در باد حرف می‌زند و به خواب‌های هولناک و اتفاقات کبود فکر نمی کند.

اظهارات نوازی درباره آخرین شرایط این تیم در ادامه پیش روی شماست:

* تبریک. کاپ قهرمانی جام جهانی هنرمندان را بالای سر بردی.

- راستش گذشتن از سد رومانی در فینال سخت بود اما  هر طور بود قهرمان پارسال را از پا درآوردیم. از شما چه پنهان جام مال ما شد اما خستگی بر تنمان ماند.

* چرا؟

- میزبانی خوب نبود و قشم امکانات لازم را برای این مسابقات نداشت. ناهماهنگی در جام جهانی هنرمندان، صدای تیم های خارجی را هم درآورد.

* بگذریم. اوضاع استقلال چطور است؟

- خوشحالم که تیم با شکست دادن گسترش برگشت و الان هم شرایط خوبی داریم. ما بخشی از موفقیت‌هایمان را مدیون سید مهدی رحمتی هستیم که یک تنه حریفان را درهم می‌شکند. اگر آن پنالتی در بازی با گسترش گل می‌شد شرایط برای استقلال جور دیگری رقم می‌خورد.

* حالا پرچم آبی در قله لیگ افراشته شده اما پرسپولیس و مدعیان دیگر منتظر لغزشند. قبول داری؟

- دقیقا. فاصله‌ها آنقدر نزدیک است که هیچ کس نمی‌تواند حدس بزند امسال جام نصیب کدام تیم خواهد شد. من فکر می کنم این جنگ تا هفته آخر ادامه داشته باشد.

* فکر می کنی قهرمان بشوید؟

- معلوم نیست، اما ما انصافا شایسته تر از رقیبان هستیم.

* ولی پرسپولیس زیباتر از استقلال بازی می کند!

- به بازی زیبا جام نمی‌دهند. این چه حرفی است که همه می‌گویند قرمزها از آبی ‌ها سرترند. اگر اینطوری است پس چرا ما صدرنشین هستیم و آنها پیشتازی استقلال را تماشا می کنند. تمجید زیادی از یک تیم بودار به نظر می‌رسد.

* کری می‌خوانی؟

- حقیقت را گفتم. ما بدون خسرو و میلاد از بازی گسترش سه امتیاز گرفتیم. با بازگشت این دوتا و حمایت هشتاد هزار استقلالی همه را از دم تیغ می‌گذرانیم.

* این را که لااقل می‌پذیری که اگر رحمتی نبود الان استقلال کلید صدر را در مشت نداشت.

- مهدی ستاره استقلال است اما دیگران هم زحمت می‌کشند. شهباززاده با آن سوپر گل لالیگایی در بازی آخر به اندازه مهدی درخشید. کلیدی که حرفش را می‌زنید در دست یک تیم است، نه یک نفر.

* ‌از بازی دوستانه ای که برگزار کردید صحبت کنید.

- با توجه به اینکه لیگ به دلیل حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تعطیل اعلام شد برای اینکه بازیکنان در این دو هفته از شرایط بازی خارج نشوند این بازی دوستانه‌ را در نظر گرفتیم.

* ‌پیش‌بینی‌ می شد در این بازی به راحتی حریف خود را شکست دهید.

- در بازی های دوستانه نتایج مهم نیست بلکه اهدافی که کادر فنی برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده است اهمیت دارد. به طور حتم برای این بازی اهدافی داشتیم که به آن دست پیدا کردیم.

* ‌صحبت از حضور سه نماینده ایران در آسیا کردی. عملکرد آن سه تیم را چطور دیدی؟

- خوشبختانه هر سه تیم عملکرد خوبی داشتند و خوشحالم که تیم های عربی شکست خوردند. جدا از این نمایندگان ایران میزبانی خوبی هم از حریفان خود کردند که این بهترین پیام برای سعودی ها است که می خواستند بدون دلیل در ایران بازی نکنند اما این میزبانی ها که صورت گرفت به طور حتم روی تصمیم AFC تاثیر می‌گذارد.

* بعد از تعطیلات باید به مصاف تیمی بروید که روی نیمکت مربیگری خود دچار تغییراتی شده است. بازی با راه‌آهن را چطور ارزیابی می‌کنی؟

- تا پایان فصل 9 بازی باقی مانده که هر کدام آنها حکم یک فینال را دارند. به نظرم با توجه به تغییراتی که راه‌آهن داشته ترسناک است زیرا از افکار کادر فنی جدید این تیم آنطور که باید و شاید شناختی نداریم و حریف تا حدودی ناشناخته است. البته این دلیل نمی شود که امتیازات این بازی را از دست بدهیم. در هفته های باقی مانده باید امتیازات لازم را به دست آوریم تا در پایان فصل به اهدافی که داریم دست پیدا کنیم.

* فکر می‌کنی مدعی اصلی قهرمانی باشید؟‌

- صد در صد. ما مدعی اصلی قهرمانی هستیم و هدفی غیر از این نداریم. امیدوارم در هفته های باقی مانده با عملکرد خوب خود به این هدف برسیم و قهرمان شویم.

* ‌فاصله امتیازات با سایر مدعیان زیاد نیست. ذوب‌آهن و پرسپولیس در جدول چسبیده به استقلال هستند این موضوع مشکل ساز نمی‌شود؟

- به عملکرد سایر تیم ها کاری نداریم و بازی به بازی پیش می رویم تا قهرمان شویم. روزهای سختی را در پیش داریم و در این روزها هواداران نقش غیرقابل انکاری را ایفا خواهند کرد.

* ‌در بازی با گسترش فولاد آنها به نوعی با استقلال  آشتی کردند و سکوهای ورزشگاه آزادی پر شد. دلیل این اتفاق را چه می‌دانی؟

- متاسفانه قیمت بلیت بازی ها به شکلی است که همه نمی‌توانند آن را خریداری کنند و ثابت شد عدم استقبال خوب از استقلال و حتی پرسپولیس گرانی قیمت بلیت‌ها است. باید شرایط به گونه ای رقم بخورد تا هواداران مثل آن روز ورزشگاه ها را پر کنند زیرا فوتبال با حضور آنها جان می‌گیرد.

* استقبال خوب هواداران از این بازی کری‌های زیادی به همراه داشت و برخی این تعداد هوادار را فتوشاپ شده می‌دانستند؟

- این کری ها باعث جذاب شدن بازی ها می شود اما استقلال در طول تاریخ خود بازی هایی را داشته که حتی صد و بیست هزار نفر به ورزشگاه رفته اند. جدا از این جام هایی که استقلال به دست آورده که دیگر فتوشاپ نیست (می‌خندد) و این فصل هم مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام‌حذفی هستیم و هدفی غیر از این نداریم.

* حالا که به عنوان مربی در استقلال حضور داری فکر می‌کنی مربیگری سخت تر است یا بازی کردن؟‌

- به نظرم بازی کردن راحت تر است زیرا در زمین هستی و انرژی خود را تخلیه می‌کنی اما در مربیگری باید بیرون نشسته و فقط حرص و جوش بخورید. علاوه بر این مربیگری از بازی کردن استرس بیشتری دارد.

* ‌به سر مربیگری در استقلال فکر می‌کنی‌؟‌

- فعلا خیلی برای این موضوع زود است. در حال حاضر تلاش می کنم تا داشته های فنی خود را افزایش دهم تا اگر روزی خواستم مربیگری کنم به واقع کار بلد باشم نه اینکه فقط اسم من سرمربی باشد و در عمل بار فنی به همراه نداشته باشم.

* حرف خاصی نداری؟

- اگر صحبتی کردم یا کری برای پرسپولیسی‌ها خواندم آنها همیشه برای ما قابل احترام است. فوتبال بدون این کری خواندن ها هیجانی ندارد. جدا از این لیگ وارد روزهای حساس خود شده و از هواداران می‌خواهم مثل بازی با گسترش حمایت خوبی از تیم داشته باشند زیرا همانطور که در مصاحبه عنوان کردم روزهای حساسی را در پیش داریم و هفت بازی استقلال در تهران برگزار می‌شود. در این بازی ها هواداران نقش به سزایی در نتیجه گرفتن استقلال دارند.


ویدیو مرتبط :
بازی استقلال پرسپولیس و تشویق لیدر متعصب استقلال و همراهی هواداران تیفوسی استقلال ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ دیدار استقلال و پرسپولیس


دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس بعدازظهر جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.