ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استقبال «بان‌کی‌مون» از مشعل المپیک


دبیر کل سازمان ملل متحد به همراه رئیس کمیته بین‌المللی المپیک از ورود مشعل بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به ژنو استقبال کردند.

خبرگزاری تسنیم: مشعل بازی‌های المپیک 2016 روز گذشته (جمعه) و در روز جهانی «ورزش برای توسعه و صلح» وارد مقر سازمان ملل در ژنو شد و مورد استقبال «بان‌کی‌مون» و «توماس باخ» قرار گرفت.

در این مراسم بان‌کی‌مون جام المپیک را نیز دریافت کرد.

در سال‌های اخیر و قبل از برگزاری هر رویدادی، سازمان ملل یک قطعنامه در حمایت از توقف جنگ در زمان برگزاری المپیک تصویب کرده است.

بان‌کی‌مون که قبل از المپیک تابستانی 2012 در لندن و المپیک زمستانی 2014 در سوچی اقدام به حمل مشعل کرده بود، قبل از آغاز این دو رویداد نیز پیامی را در مراسم افتتاحیه داده بود.

استقبال «بان‌کی‌مون» از مشعل المپیک

استقبال «بان‌کی‌مون» از مشعل المپیک

استقبال «بان‌کی‌مون» از مشعل المپیک

استقبال «بان‌کی‌مون» از مشعل المپیک


ویدیو مرتبط :
مشعل المپیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد/متن کامل توافقنامه مسکو-واشنگتن درباره تسلیحات شیمیایی سوریه



توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه ,  وزیر خارجه آمریکا

بان‌کی‌مون از توافقات کری و لاوروف در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد

دبیرکل سازمان ملل با استقبال از توافقات صورت‌گرفته میان وزرای خارجه آمریکا و روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه گفت از این توافقات حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از اخبار مربوط به مذاکرات سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرد.

وزرای خارجه روسیه و آمریکا امروز در سومین روز مذاکرات فشرده خود درباره طرح ابتکاری روسیه مبنی بر قرار گرفتن سلاح‌های شیمیایی سوریه تحت نظارت بین‌المللی توافق کردند که دمشق در طول یک هفته لیست سلاح‌های شیمیایی خود را اعلام کند.

بان کی مون قول داد که از اجرای توافقات صورت گرفته حمایت کند و ابراز امیدواری کرد که این توافق از هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی در آینده در سوریه جلوگیری کند و همچنین راه را برای حل سیاسی بحران سوریه هموار کند.

لاوروف و جان کری بعد از مذاکرات امروز خود در جمع خبرنگاران حضور یافتند.

«جان کری» از توافق بر سر چارچوب اجرای طرح نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی دمشق خبر داد و گفت: دولت سوریه یک هفته فرصت دارد تا لیستی از تسلیحات شیمیایی خود را منتشر کند. به گفته کری، برای اجرای این طرح 6 مرحله در نظر گرفته شده است. در پایان این طرح، تسلیحات شیمیایی سوریه نابود می‌شود.

 

وزارت خارجه آمریکا  , تسلیحات شیمیایی سوریه

متن کامل توافقنامه مسکو-واشنگتن درباره تسلیحات شیمیایی سوریه

وزارت خارجه آمریکا چارچوب اصلی اجرای طرح نظارت بین‌المللی و نابودی برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه را منتشر کرد.

 ساعتی قبل «جان کری» و «سرگی لاوروف» وزرای خارجه آمریکا و روسیه بعد از سومین دیدارشان که با محوریت تعیین چارچوب اجرای طرح نظارت بین‌المللی و امحای تسلیحات شیمیایی سوریه انجام شد، از حصول توافق در این مورد خبر دادند.

وزارت خارجه آمریکا متن کامل این چارچوب کاری را منتشر کرده است. مشروح این چارچوب کاری در ذیل آمده است:

با توجه به اینکه جمهوری عربی سوریه پیوستن به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی و اجرای پیش‌از موعد، قبل از الزام‌آور شدن آن را پذیرفته، ایالات متحده و فدراسیون روسیه تصمیم مشترک خود برای کسب اطمینان از نابودی برنامه تسلیحات شیمیای سوریه در سریع‌ترین و مطمئن‌ترین حالت ممکن، ابراز می‌دارند.

به همین منظور، ایالات متحده و فدراسیون روسیه متعهد شده‌اند که طی چند روز آینده پیش‌نویس سند تعیین ساز و کار نابودی فوری برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه و راستی‌آزمایی دقیق بعد از آن را به شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی ارائه کنند.

 

مبانی تصمیمی که باید در این مورد اتخاذ شود، بنا بر توافق دو طرف، بر اساس مفاد قید شده در ضمیمه «A» خواهد بود. ایالات متحده و فدراسیون روسیه عقیده دارند که این ساز و کارهای فوق‌العاده با توجه به سابقه استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه و وضعیت ناپایدار ناشی از جنگ داخلی، ضروری است.

ایالات متحده و فدراسیون روسیه متعهدند که در جهت تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برای تقویت تصمیمات شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی، تلاش کنند.

 

در این قطعنامه، گام‌های لازم برای راستی آزمایی و کسب اطمینان از اجرای موثر آن نیز در نظر گرفته می‌شود و از دبیر کل سازمان ملل نیز خواهد خواست که بعد از رایزنی با سازمان منع تنسلیحات شیمیایی، پیشنهادات خود را در مورد نقش سازمان ملل در جهت نابودی فوری برنامه تسلیحات شیمیایی سوریه، به شورای امنیت ارائه دهد.

ایالات متحده و فدراسیون روسیه توافق کرده‌اند که شورای امنیت سازمان ملل بازرسی‌های مستمری را برای کسب اطمینان از اجرای تصمیمات شورای اجرایی سازمان منع تسلیحات شیمیایی ترتیب دهد و در صورتی که مواردی از نقض این تصمیمات از طریق انتقال بدون مجوز یا استفاده از این تسلیحات از سوی هر طرف مشاهده شود، شورای امنیت باید بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل، اقدامات لازم را انجام دهد./فارس