ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

استعدادی که آذربایجانی‌ها شکارش کردند


در حالی که کشتی فرنگی ایران در سنگین‌وزن با بحران مواجه است، اما کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

خبرگزاری فارس: بعد از بشیر باباجان‌زاده که نخستین و تنها مدال تاریخ سنگین‌وزن کشتی فرنگی را در مسابقات جهانی سال 2011 در استانبول ترکیه برای ایران به ارمغان آورد دیگر نتوانستیم مهره‌ای را به عنوان جانشین برای این کشتی‌گیر بسازیم به طوری که برای حضور در مسابقات جهانی 2015 کادر فنی کشتی فرنگی در تصمیمی عجیب مهدی علیاری را از وزن 98 کیلوگرم به سنگین‌وزن فرستاد تا به قول خودشان حداقل سهمیه المپیک را برای ایران کسب کند، اما علیاری در همان دور نخست مغلوب حریف مجارش شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله بعد مقابل صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم آذربایجان، نماینده کشورمان از گردونه مسابقات کنار رفت.

هر چند که شریعتی شروعی خوب داشت، اما در دیدار رده‌بندی مغلوب شد و به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید اما موفق به کسب سهمیه المپیک برای آذربایجان شد؛ موضوعی که ما در آن ناتوان ماندیم. شریعتی کشتی‌گیری بود که شاید حتی جزء‌ 10 کشتی‌گیر برتر ایران در سنگین‌وزن نبود، اما با حضور جمشید خیرآبادی در رأس کادر فنی تیم آذربایجان این استعداد کشف شد و مسیر ترقی را پله پله پیمود.؛ استعدادی که ما ندیدیم و آذربایجانی‌ها شکارش کردند. در حالی‌که ما سال‌هاست در سنگین‌وزن کشتی فرنگی با بحران مواجه هستیم، اما حالا یک ایرانی باید برای کشور دیگری سهمیه کسب کند.

شریعتی در بازی‌های اروپایی که چندی پیش برگزار شد به مدال نقره دست یافت و با توجه به سن و سالش به نظر می‌رسد آینده درخشانی در انتظارش خواهد بود و در المپیک برزیل بیشتر از او خواهیم شنید.

سامان طهماسبی دیگر کشتی‌گیر ایرانی است که برای تیم آذربایجان کشتی می‌گیرد و مدال آوری کرده است.


ویدیو مرتبط :
فلاور به دنبال شکارش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرار عضله ها از وطن!سامان طهماسبی آذربایجانی شد



 

سامان طهماسبی آذربایجانی شد فرار عضله ها از وطن!

 

 

در گذشته همه از اینكه فرار مغزها در وطن در حال رخ دادن است نگران بودند، ولی امروز علاوه بر اینكه بسیاری از دانشمندان ایرانی به علت عدم رسیدگی مسئولین به كشورهای خارجی میروند، ورزشكاران نیز عطای این خاك را به لقایش می بخشند و عضله های تنومندشان را وقف كشوری دیگر می كنند.

در گذشته همه از اینكه فرار مغزها در وطن در حال رخ دادن است نگران بودند، ولی امروز علاوه بر اینكه بسیاری از دانشمندان ایرانی به علت عدم رسیدگی مسئولین به كشورهای خارجی میروند، ورزشكاران قهرمان این خاك نیز عطای این خاك را به لقایش می بخشند و عضله های تنومندشان را وقف كشوری دیگر می كنند.


در همین راستا سامان طهماسبی با دوبنده‌ تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان در مسابقات جهانی مسکو به میدان می‌رود.


سامان طهماسبی فرنگی کار وزن 84 کیلوگرم ایران و دارنده‌ی دو مدال برنز جهان و طلای آسیا که در المپیک هم نماینده ایران بود، به دلیل مشکلات مالی و عدم توجه لازم به وی، دوبنده تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان را در مسابقات جهانی مسکو خواهد پوشید تا یک کشتی‌گیر ایرانی رقیب ایرانی‌ها شود.


فدراسیون جهان کشتی رسما حضور طهماسبی در تیم ملی آذربایجان را تایید کرد و بر این اساس وی جانشین "شالوا گادابادزه" در لیست نهایی شده است. طهماسبی امروز به روی باسکول وزن کشی می‌رود.


آذربایجانی ها برای کشتی‌گیرانی که صاحب مدال جهانی شوند از 100 تا 200 هزار دلار پاداش در نظر گرفته و حقوق ماهیانه قهرمانان‌شان نیز حدود 4 هزار دلار است. این شرایط مالی باعث شده تا بسیاری از کشتی‌گیران روسی برای آذربایجان کشتی بگیرند.


اینكه مسئولین ورزش كشور حتی به قول خود مبنی بر پرداخت پاداش قهرمانان عمل نمی كند، باید شاهد این نقل مكان ها نیز باشیم، چرا كه یك ورزشكار از جان مایه می گذارد و مدال می آورد و انتظار دارد كه مورد تقدیر و توجه قرار بگیرد..../عصر ایران