ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

اسب هاو ابزار چوگان



چوگان,ابزار چوگان,وسایل بازی چوگان

اسب هاو ابزار چوگان
در ورزش چوگان معمولاً از اسبهای کوتاه قد استفاده می‌شود، بدین منظور پونی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. در یک بازی معمولاً از یک اسب حداکثر در دو چوکه استفاده می‌شود، البته باید بین آن‌ها یک چوکه استراحت به اسب داده شود.


وسائل ضروری اسب در حین مسابقه چوگان
-بانداژ برای حفاظت چهار ساق اسب به منظور عدم برخورد ضربات توپ و یا چوب چوگان به ساق‌ها.
-انتخاب افسار (دهنه، لگام) مناسب جهت کنترل هرچه بهتر اسب در حین مسابقه.


وسائل ضروری سوارکار
-کلاه ایمنی مخصوص چوگان
-دستکش
-شلاق چوگان که اندازه آن تقریباً معادل ۱۰۶ سانتیمتر می‌باشد و علت آن نیز سهولت استفاده از آن حین مسابقه‌است.
-چکمه سوارکاری بدون بند
-زانوبند


اندازه چوب چوگان و توپ
چوب چوگان دارای طولی معادل ۱۲۹ سانتیمتر می‌باشد که انتهای آن به صورت استوانه‌ای است. معمولاً برای ساخت آن از چوب بامبو یا چوب‌های سبک و مقاومی همچون چوب درخت خرمالو استفاده می‌شود. قطر توپ حدود نیز ۲۵/۸ سانتیمتر است و در حدود ۱۴۱-۱۲۷ گرم وزن دارد، جنس توپ از چوب بید و یا بامبو می‌باشد. البته در بازی‌های تمرینی از نوع پلاستیکی و فومی آن هم استفاده می‌شود.

منبع:tebyan-zn.ir


ویدیو مرتبط :
مستند چوگان آذربایجانی-چؤوکن(چوگان) ترکی آذری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسب هم به ابزار اعدام داعش اضافه شد


گروهک تروریستی داعش بعد از گردن زدن، سوزاندن، خفه کردن درآب، زنده به گور کردن و پرتاب از ساختمان، باز هم شیوه جدیدی برای اعدام افراد ابداع کرد.

خبرگزاری العالم: گروهک تروریستی داعش بعد از گردن زدن، سوزاندن، خفه کردن درآب، زنده به گور کردن و پرتاب از ساختمان، باز هم شیوه جدیدی برای اعدام افراد ابداع کرد.

تروریست ها سه شنبه گذشته چهار نفر را در روستای الدابس در جنوب جرابلس حومه استان حلب سوریه به اتهام تلاش برای جدا شدن از داعش و راهزنی با استفاده از این شیوه اعدام کردند.

یک شاهد عینی از روستای جرابلس که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با تارنمای رای الیوم توضیح داد: در این شیوه دو پای فرد محکوم به اعدام به دو اسب بسته شده و عناصر داعش اسبها را در جهت عکس یکدیگر می کشند تا فرد جان دهد.

به گفته شاهد مزبور، این اولین بار است که داعش برای اعدام افراد به چنین سبک وحشیانه ای روی آورده است.

تصویربردار حرفه ای آمریکایی عضو داعش که فیلم مربوط به عملیات اعدام را ضبط کرده است، خاطرنشان کرد که داعش به زودی استفاده از چنین شیوه ای را در میان عناصر خود تعمیم خواهد داد.