ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

از کناره‌گیری تیم‌های عربستان در لیگ قهرمانان و صدور رای به نفع ایران تا تکذیب!



اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,لیگ قهرمانان آسیا

رسانه‌های سعودی اخباری ضد و نقیضی را درباره کنار کشیدن تیمهای عربستان از لیگ قهرمانان آسیا و صدور رای به نفع ایران منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شب گذشته انتخابات ریاست فیفا در مقر زوریخ برگزار شد که در نهایت با پیروزی جانی اینفانتینو دبیرکل اتحادیه اروپا به پایان رسید. رقیب اصلی او شیخ سلمان بحرینی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. در هیاهوی انتخابات رئیس فیفا در عربستان یکی از سایت‌ها خبری را منتشر کرد مبنی بر اینکه باشگاه‌های عربستان از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار کشیدند زیرا رای AFC به نفع ایران صادر شده است و انتقال بازی‌ها به کشوری سوم منتفی است.

روزنامه سبق عربستان امروز اعلام کرد که خبرکنارکشیدن باشگاه‌های عربستان از لیگ قهرمانان آسیا دروغ است و چنین اتفاقی نیفتاده است. باشگاه‌ها تا تاریخ 15 مارس(25اسفند) منتظر می‌مانند تا رای نهایی AFC صادر شود.

 

اخبار ورزشی - فارس


ویدیو مرتبط :
چرا حمله عربستان به ایران به نفع آمریکاست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع رابطه ایران و عربستان ، لیگ قهرمانان آسیا را تعطیل می کند؟



اخبار,اخبار ورزشی, لیگ قهرمانان آسیا

 درحالی که باشگاه های عربستانی گفته بودند نمی خواهند با تیم های ایرانی بازی کنند ، دولت این کشور هم رسما خبر قطع روابط دیپلماتیک با ایران را اعلام کرد تا این چالش بزرگتر از قبل شود.

  باشگاه های فوتبال عربستان همسو با دولت شان پس از شهادت شیخ نمر روحانی مبارز شیعه ، این بازی سیاسی را به فوتبال کشاندند و حالا 8 بازی دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا با چالشی بزرگ روبرو می شود.


روز گذشته درحالی که احساسات ضد آل سعود برای اعدام شیخ نمر ، رهبر شیعیان عربستان ، در میان مردم کشورمان به اوج رسیده بود ، گروهی از معترضان در تهران و مشهد به سفارت و کنسولگری عربستان حمله کردند و با تلاش نیروهای انتظامی تعدادی از این عوامل خودسر بازداشت شدند اما دولت سعودی که زیر بار فشار این جنایت بود ، این اعتراض را پیراهن عثمان کرد و هنوز این اتفاق در رسانه های دنیا مخابره نشده بود که شاهزاده پر هیاهویی که مالک باشگاه الهلال است به همراه 3 تیم دیگر آسیایی این کشور در نامه ای به ای اف سی بر اساس آنچه آنها حمله به خاک کشورشان اعلام کرده بودند ، خواستار برخورد با فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا شدند و خواستند تا بازی های تیم های شان به دلیل نبود امنیت در ایران برگزار نشود.

 

سال قبل هم بعد از برخورد زشت مقامات فرودگاهی در جده ، بازی های تیم های دو کشور در اوج حساسیت برگزار شد و بازی پرسپولیس با النصر چیزی نمانده بود به دعوا ختم شود. سال قبل برای ترقه هایی که در آن بازی منفجر شد ، چیزی نمانده بود ای اف سی با فشار عربستانی ها ، تیم های ایرانی را از میزبانی نمایندگان عربستان محروم کند و جریمه ای که برای پرسپولیس در نظر گرفت یکی از سنگین ترین جریمه های نقدی تاریخ لیگ قهرمانان به دلیل اعتراض هواداران بود. این بار اما بهانه عربستانی ها ، اتفاقاتی بود که برای سفارت شان رخ داد. بعد از نامه مسئولان عربستانی به ای اف سی ، مهدی تاج هم در نامه ای به اظهارات غیرورزشی این تیم ها واکنش نشان داد .

 

هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال گفت می توان از عربستانی ها شکایت کرد و براتی عضو کمیته حقوقی ای اف سی هم گفت:«کاری از دست شان بر نمی آید و باید علیه شان شکایت کرد.» با این وجود بعد از اعلام قطع روابط سیاسی عربستان با ایران و اینکه احتمالا آنها خواهان تغییر مکان بازی های شان با تیم های ایرانی می شوند ، اگر مناسبات سیاسی دو کشور در یک ماه آینده به سطح بهتری برنگردد ، ای اف سی باید به دنبال اعطای میزبانی بازی های رودرروی نمایندگان دو کشور ، به کشور ثالثی فکر کند. این تازه درحالی است که تیم های دو کشور به دنبال برخورد خصمانه تری با هم نباشند. هوشنگ نصیرزاده در این باره به خبرآنلاین می گوید:«اگر شرایط به همین شکل بماند ، احتمالا باید ای اف سی به دنبال برگزاری این بازی ها در کشورهای ثالث باشد و این به لیگ قهرمانان آسیا که بازی های تیم های این دو کشور از پر طرفدارترین و هیجان انگیزترین مسابقاتش است ، چالش بزرگی می شود.»


و اینگونه شاید حتی بازی های لیگ قهرمانان آسیا که در منطقه غرب آن 4 تیم عربستانی باید با 3 سهمیه مستقیم نفتی که از پلی آف برای صعود می جننگد ، فکری بکند تا بازی های مهمش به مرز فروپاشی و افتادن از سکه نرسد.


 اخبار  ورزشی  - خبر  انلاین