ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

از فرزنــدتان آرنولــد بسـازید!



 

 

از فرزنــدتان آرنولــد بسـازید!

 

 

شاید اگر هر کدام از ما از روزگار کودکی به یک ورزش علاقه مند شده و در آن شرکت می کردیم و با پشتکار آن را دنبال می کردیم، امروز یک ورزشکار حرفه ای بودیم.

 

این نظریه ای است که بسیاری از روان شناسان به آن معتقدند و بر همین اساس به والدین توصیه می کنند بچه ها را از این موقعیت محروم نکنند. در حقیقت شما با روبه رو کردن فرزندتان با فرصت ها و موقعیت های جدید ورزشی به او این امکان را می دهید که علاقه و توانش را در هر کدام از این رشته ها بسنجد و اگر خوش شانس باشد یکی از ورزش ها را برای ادامه در آینده انتخاب کند. می خواهید بدانید چطور باید این کار را بکنید؟ با خواندن این مطلب راه آن را یاد می گیرید!

 

● هویت ورزشی چیست؟

 

روان شناسان اجتماعی می گویند، طرز نگاه کودکان به خودشان، تاثیر زیادی بر رفتار آن ها می گذارد. بچه های امروزی اغلب خواهر یا برادری ندارند که با او بازی کنند، تلویزیون، ویدئو و کامپیوتر هم با سرگرم کردن کودکان امکان فعالیت فیزیکی آن ها را محدود کرده و همه این ها باعث می شود کودکان روز به روز بیشتر به سوی بی تحرکی هدایت شوند. واضح است که هیچ کودکی در این شرایط نمی تواند به خودش به چشم یک ورزشکار نگاه کند.

 

اما اگر فرزند شما ذاتا ورزشکار به نظر نمی رسد، باز هم نگران نباشید. شما می توانید ورزشکار درون او را کشف کنید! کافی است اعتماد به نفس کودک تان را برای فعالیت بیشتر بالا ببرید.

 

● خودتان شروع کنید

 

برای این که به فرزندتان کمک کنید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشد و خودش را به عنوان یک ورزشکار بپذیرد، باید خودتان شروع کنید و مهارت های اولیه ورزشی را به او آموزش دهید. مهارت هایی مثل شوت کردن، توپ گرفتن، پرتاب کردن و. . . به راحتی در بازی های خانوادگی قابل تمرین هستند. فرزند شما به زودی این بازی ها را می پسندد و از سختی ورزش نمی ترسد.

 

● هوای کوچولو را داشته باشید

 

شما اگر به جای فسقلی باشید چکار می کنید؟ همه خانواده و فامیل در پیک نیک جمع شده اند و وسطی بازی می کنند. شما آخرین عضوی هستید که به بازی دعوت می شود و قدرت و مهارت تان هم از همه کمتر است! معلوم است که در چنین شرایطی انسان افسرده می شود. بنابر این باید خیلی هوای کودک تان را داشته باشید. در بازی های خانوادگی به او هم فرصت عرض اندام بدهید. از بازی او تعریف کنید و سعی کنید فرصت های بیشتری به او بدهید.

 

ممکن است فرزندتان در بازی با بچه های دیگر هم همین احساس را داشته باشد. وظیفه شماست که به او یادآوری کنید هنوز در حال رشد است و می تواند قوی تر شود. البته این را هم به او بگویید که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای قبل از این که به این جا برسند چند بار ورزش اختصاصی خودشان را تغییر داده اند. شما هم همین کار را برای فرزندتان بکنید و اجازه دهید او با ورزش های مختلف روبه رو شود و علاقه خود به آن ها و توانش را در هر کدام بسنجد. در ضمن فراموش نکنید ورزشی که انتخاب می کنید باید مورد علاقه «فرزند» شما باشد نه خود شما!

 

● چطور ورزش مناسب فرزند را انتخاب کنیم؟

 

برای کمک به فرزندتان در پیدا کردن ورزش مناسب بد نیست نکات زیر را به کار ببندید:

 

۱) تـوان او را بشناسید

 

برای این که به موفقیت فرزندتان در یک ورزش خاص امیدوار باشید بد نیست توانایی های فرزندتان را با نیازهای آن ورزش بسنجید. هر چه سن کودک بیشتر باشد این کار مشکل تر می شود.

 

۲) او را تشویق کنید

 

برای علاقه مند کردن فرزندتان به ورزش باید از او حمایت کنید، نه این که او را مجبور کنید. بهترین راه برای نشان دادن حمایت تان آن است که موقع مسابقات و تمرین هایی که در کلاس یا تیم ورزشی صورت می گیرد، برای تشویق فرزندتان حضور داشته باشید. البته دقت کنید که این کار نباید تبدیل به دنبال کردن رویاهای کودکی خودتان شود! مثلا اگر همیشه آرزو داشته اید قهرمان شنا شوید، دلیل نمی شود فرزندتان را به این کار مجبور کنید. شاید او استعداد فوتبالیست شدن دارد. با تشویق و حمایت از فرزندتان می توانید به او کمک کنید لذت فعال بودن و ورزش کردن را کشف کند.

سیب سبز

باز نشر اختصاصی: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مجله اینترنتی برترین ها ( www.bartarinha.ir )


ویدیو مرتبط :