ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

از حضور در المپیك هیجان‌زده هستم



تنها پینگ‌پنگ‌باز زن ایرانی در لندن مورد توجه رسانه‌ها

شهسواری در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه: از حضور در المپیك هیجان‌زده هستم

ملی پوش پینگ پنگ زنان ایران كه برای نخستین بار جواز حضور در رقابت های المپیك را كسب كرده در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از شرایط خود گفت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 ندا شهسواری اولین ورزشكار زن پینگ‌پنگ ایران كه در رقابت‌های المپیك شركت خواهد كرد، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه دفتر تهران اعلام كرد از حضور در بازی‌های لندن هیجان زده است.

شهسواری با اشاره به پیروزی‌اش مقابل یلنا شاگاروا پینگ‌پنگ باز اهل قزاقستان در تورنمنت انتخابی المپیك در تهران گفت: وقتی شاگاروا را شكست دادم خیلی هیجان زده بودم، چون دو ماه قبل او مرا شكست داده بود. احساسی كه داشتم غیر قابل توصیف است.

شهسواری با اشاره به این كه نخستین پینگ‌پنگ باز زن ایرانی در المپیك است گفت: موفق شدم جواز حضور در این بازی‌ها را كسب كنم، اما امیدوارم كه آخرین زن ایرانی حاضر در رقابت‌های پینگ‌پنگ المپیك نباشم.

 

این ورزشكار ایرانی كه در حال حاضر در رنكینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در رده 490 قرار دارد، ابراز امیدواری كرد كه در بازی‌های المپیك در مراحل اولیه با قهرمانان آسیای شرقی مواجه نشود و بتواند مراحل بالاتر راه پیدا كند. وی گفت: انتظارات بسیار بالا است. رقابت‌های بسیار سختی خواهد بود، اما من همه تلاشم را می‌كنم.

 

شهسواری با بیان این كه پینگ‌پنگ رشته محبوبی در ایران است اعلام كرد كه از دوران كودكی به این ورزش علاقمند بوده است. وی گفت: زمانی كه 11 ساله بودم به پینگ‌پنگ جذب شدم. عاشق صدای برخورد توپ با میز و راكت بودم. توپ را به دیوار و زمین می‌زدم و سرانجام والدینم برایم یك میز پینگ‌پنگ خریدند.

شهسواری با اشاره به این كه باید در رقابت‌ها با حجاب اسلامی حاضر شود، اعلام كرد كه با این موضوع مشكلی ندارد و به آن عادت كرده است. وی گفت: بیش از یك دهه است كه در بازی‌های داخلی و بین‌المللی با همین لباس شركت می‌كنم و به آن عادت كرده‌ام.

ایران در المپیك 2012 لندن 54 ورزشكار خواهد داشت كه هشت نفر از آنها زن هستند. زنان ورزشكار ایران در رشته‌های پینگ پنگ ، پرتاب چكش، كایاك، روئینگ، تیراندازی با كمان، تكواندو و تیراندازی با تفنگ بادی به رقابت با حریفان خود می پردازند.

ایران در 14 دوره المپیك حاضر بوده و ورزشكاران ایرانی 11 مدال طلا، 15 نقره و 22 برنز كسب كرده‌اند.

 

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: زنان زیادی كه در تورنمنت‌های بین‌المللی مدال كسب كرده‌اند دارای پوشش اسلامی بوده‌اند كه از جمله مهمترین آنها سارا خوش جمال فكری است كه در آن زمان 21 سال داشت. او پس از اینكه به عنوان نخستین زن تكواندوكار ایرانی جواز حضور در المپیك پكن را كسب كرد، تبدیل به یك چهره ملی شد و در فهرست 100 نفره نشریه تایم درباره ورزشكارانی كه باید در المپیك نتایج آنها را دنبال كرد، قرار گرفت. خوش‌جمال فكری در المپیك پكن تا یك چهارم نهایی بالا آمد و حذف شد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تویاما هیجان زده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیدان: هیجان‌زده هستم، تمام وجودم را برای رئال می‌گذارم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سرمربی کهکشانی‌ها همراه با همسر و فرزندانش در مراسم معارفه
زیدان: هیجان‌زده هستم، تمام وجودم را برای رئال می‌گذارم

سرمربی جدید رئال مادرید گفت: هیجان زده هستم و تمام وجودم را برای رئال مادرید می‌گذارم.

 زین الدین زیدان به عنوان سرمربی جدید رئال مادرید جایگزین رافا بنیتس شد. وی به همراه همسر و فرزندانش روی صحنه آمد و به هواداران کهکشانی‌ها رسما معرفی شد.

زیدان در جلسه معارفه خود اظهار داشت: تشکر می‌کنم از باشگاه که این فرصت را در اختیار من قرار داد، هیجان زده هستم و تمام وجودم را برای رئال خواهم گذاشت تا این تیم بتواند به موفقیت برسد.

وی افزود:  از فردا باید کارم را با باشگاه برای کسب موفقیت آغاز کنم.

 

اخبار ورزشی - فارس