ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

از اشتباه رحمتی تا اشتباه حقیقی


اگر چه علیرضا حقیقی در بازی با ژاپن اشتباه داشت و اشتباه او سبب شد تا ژاپن گل مساوی را به ثمر برساند اما سرمربی تیم ملی از دست گلر تیمش ناراحت نیست.

ورزش سه: کی روش از اظهار نظر علی کفاشیان در پایان این بازی متعجب شده که به اشتباه علیرضا حقیقی اشاره کرده بود و گفته بود اگر علیرضا حقیقی اشتباه نمی کرد ایران گل نمی‌خورد.

کی روش گلایه دوستانه خود را مطرح کرده و رئیس هم مثل همیشه لبخند زده است.

خداحافظی رحمتی از تیم ملی از یک اشتباه شروع شد. وقتی او در بازی با ازبک در تهران روی ضربه ایستگاهی بیش از اندازه جلو آمد و حریف به گل برتری دست یافت تا کار ما برای صعود به جام جهانی سخت شود. انتقاد فنی کی روش از سید مهدی رحمتی که در محفلی مطرح شده بود چنان دروازه بان تیم ملی را برافروخته می کند که در یک تصمیم احساسی تصمیم به خداحافظی از تیم ملی می گیرد و به زعم خود تیم ملی در سه بازی پیش رو نه امتیاز کسب نخواهد کرد و به جام جهانی صعود نمی کند و عدم صعود به پای او نوشته نمی شود.

رحمتی نامه داد و اظهار داشته فعلا خسته است و نمی خواهد برای تیم ملی بازی کند! تیم ملی به مسیر ادامه داد و هر سه بازی را برد و به جام جهانی صعود کرد و مرغ کی روش هم یک پا داشت. تیم ملی بدون سید مهدی رحمتی.

رحمتی اشتباه کرد که در آن صحنه بیرون آمد اما اشتباه بزرگ تر او جبهه گیری در برابر انتقاد کی روش بود. وقتی تیم می بازد سرمربی از همه بیشتتر تحت فشار است و طبیعی است که از شاگردان خود انتقاد کند. بعد از باخت که جای تعریف نیست.

حقیقی از اشتباه رحمتی درس می گیرد و به یقین اگر کی روش گلایه ای از او مطرح کند به جان می خرد و نامه نمی نویسد بلکه می ماند و بیشتر تمرین می کند.به یقین صحنه جلو آمدن علیرضا حقیقی در بازی با ژاپن از سوی گاسپار برای او آنالیز می شود. مربی دروازه بانان تیم ملی به او توصیه می کند و با او تمرین خواهد کرد که دیگر این اشتباه را تکرار نکند.


ویدیو مرتبط :
اشتباه عجیب و غریب رحمتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بابازاده: اشتباه رحمتی فقط یک اتفاق بود/ نمی‌دانم چرا همه روی او تمرکز کرده‌اند



اخبار,اخبار ورزشی ,مهدی رحمتی

 

اخبار ورزشی - بابازاده: اشتباه رحمتی فقط یک اتفاق بود/ نمی‌دانم چرا همه روی او تمرکز کرده‌اند

مربی دروازه‌بان‌های استقلال می‌گوید اشتباه رحمتی فقط یک اتفاق بوده و چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌کند.

حمید بابازاده درباره اشتباه مهدی رحمتی در بازی مقابل الریان و واکنش‌ها نسبت به این موضوع در دو، سه روز گذشته اظهار کرد: به اعتقاد من اشتباه‌های دروازه‌بان به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بعضی اشتباهها مربوط به ضعف فنی دروازه‌بان مثل نحوه جایگیری یا تصمیم‌های بازیکن است. دسته دیگر اشتباهها هم اتفاقاتی هستند که برای دروازه‌بان می‌افتد، مثلا پاس رو به عقب را نمی‌توانند کنترل کنند یا اینکه اتفاقی توپ از دستانشان خارج می‌شود.

او ادامه داد: فکر می‌کنم اشتباه رحمتی هم اتفاقی بود که ممکن است برای هر دروازه‌بانی رخ دهد. توپ یک لحظه از دستش سر خورد اما این اشتباه از ارزش‌های رحمتی چیزی کم نمی‌کند. او جزو دروازه‌بان‌هایی است که عملکردش در طول یک فصل همیشه به کمک تیم می‌آید و امثال هم او عملکرد مثبتی داشته است. رحمتی فقط در یک یا دو بازی دچار اشتباه شد که هر دوی آنها فقط یک اتفاق بود.

مربی دروازه‌بان‌های استقلال درباره تاثیر آسیب‌دیدگی رحمتی در اردوی کیش در عملکرد این بازیکن، گفت: به هر حال آسیب‌دیدگی و درد می‌تواند باعث کاهش تمرکز هر بازیکنی شود اما رحمتی در این بازی شرایط خوبی داشت و آن اتفاق را نمی‌توانیم به حساب مشکلات بدنی یا عدم داشتن تمرکز بگذاریم.

بابازاده ادامه داد: در طول این هفته در تمام گروه‌های آسیا شاهد رد و بدل شدن گل‌های زیادی بودیم که اگر به این گل‌ها نگاه کنید متوجه می‌شوید که شش یا هفت گل روی اشتباه محرز دروازه‌بان‌ها اتفاق افتاده است و این هم جزئی از فوتبال است اما اینکه چرا روی اشتباه رحمتی تمرکز می‌کنند برای من جای سوال دارد. به اعتقاد من ما نباید به گذشته فکر کنیم. هم بازیکنان و هم کادرفنی باید گذشته را فراموش کرده و به بازی‌های آینده فکر کنیم.

او همچنین درباره شرایط استقلال هم گفت: فکر می‌کنم بیش از هر چیزی در دو بازی نخست‌مان در آسیا بدشانسی گریبان‌گیرمان شد. ما موقعیت‌های زیادی به دو تیم الشباب و الریان ندادیم و در عین حال خودمان فرصت‌های خیلی خوبی داشتیم که می‌توانستیم از آنها به خوبی استفاده کنیم اما این اتفاق نیفتاد. اکثر موقعیت‌هایمان در محوطه شش قدم حریفان بود اما آنها را با بی‌دقتی هدر دادیم. با این حال این دو بازی دیگر تمام شده و باید تمام تمرکزمان را روی بازی‌های باقیمانده بگذاریم. اگر در بازی با الجزیره دست پر از زمین خارج شویم شرایط بهتر می‌شود. 

اخبار ورزشی - فارس