ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ازبکستان 5 بر یک قطر را شکست داد اما به پلی‌آف رفت/ جدول کامل گروه اول



مسابقات مقدماتی جام جهانی

مسابقات مقدماتی جام جهانی؛

ازبکستان 5 بر یک قطر را شکست داد اما به پلی‌آف رفت/ جدول کامل گروه اول

تیم ملی فوتبال ازبکستان با وجود برتری 5 بر یک مقابل قطر نتوانست جواز حضور مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل را کسب کند و به پلی‌آف راه یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، روز پایانی رقابتهای انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا با برگزاری دو دیدار همزمان در گروه A ادامه یافت که در یکی از این بازی‌ها تیم های ملی ازبکستان و قطر به مصاف یکدیگر رفتند. در این دیدار که در تاشکند برگزار شد، ازبکستان با حساب 5 بر یک از سد حریف گذشت.

نیمه اول این دیدار با یک گل به سود قطری‌ها به پایان رسید. این تیم در حالی که شش بازیکن اصلی خود را به دلایل مصدومیت و محرومیت در اختیار نداشت روی یکی از ضد حملات خود توانست دروازه میزبان را باز کند. الیاس عبدالقادر در دقیقه 37 زننده تنها گل قطر در این نیمه بود. قطر در این نیمه یک بار هم تیر دروازه ازبکستان را به لرزه در آورد و مقاومت خوبی در برابر حملات پرشمار شاگردان کاسیموف داشت.

با شروع نیمه دوم میزبان به آب و آتش زد تا گل خورده را جبران کند. فشار حملات ازبک‌ها در دقیقه 60 نتیجه داد و این تیم توانست گل تساوی را به ثمر برساند. نسیم‌اف در این دقیقه توپ عرضی که از گوشه راست محوطه جریمه فرستاده شده بود را با یک بغل پا درون دروازه قطر جای داد.

ازبکستان که بعد ا ز این گل فشار را بیشتر کرده بود در دقیقه 72 توسط زوتیف به گل دوم رسید و دو دقیقه بعد هم این نسیم‌اف بود که در روی اشتباه گلر حریف در دهانه دروازه گل دوم خود و سوم تیمش را وارد دروازه قطر کرد. چند دقیقه بعد قطریها برای دومین بار دروازه میزبان را گشودند ولی داور این گل را مردود اعلام کرد. این پایان کار نبود چرا که احمداف در دقیقه 88 گل چهارم را به ثمر رساند و گل پنجم این تیم هم توسط باکائف در دقیقه 90 وارد دروازه حریف شد.

با این نتیجه ازبکستان 14 امتیازی شد و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به تیم کره‌جنوبی در رده سوم جدول رده‌بندی ایستاد و به مرحله پلی‌آف راه یافت.

جدول رده‌بندی گروه

تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل‌گل امتیاز
1 ایران 8 5 2 1 8 2 6+ 16
2 کره‌جنوبی 8 4 2 2 13 7 6+ 14
3 ازبکستان 8 4 2 2 11 6 5+ 14
4 قطر 8 2 1 5 5 13 8- 7
5 لبنان 8 1 2 5 3 12 9- 5

 مهر

 


ویدیو مرتبط :
گلهای بازی الوحده امارات با السد قطر- پلی آف لیگ آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلی آف جام جهانی 2014 / اروگوئه، اردن را با پنج گل شکست داد



اپلی آف جام جهانی

 پلی آف جام جهانی 2014 / اروگوئه، اردن را با پنج گل شکست داد

تیم ملی فوتبال اروگوئه در دیدار رفت پلی آف جام جهانی 2014 برزیل ، تیم ملی فوتبال اردن را با 5گل در هم شکست .

به گزارش ایرنا، در این دیدار که در امان برگزار شد، تیم ملی اردن روز چهارشنبه مقابل قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی ( کوپا آمه ریکا ) که در جام جهانی 2010 هم در مرحله نیمه نهایی حضور داشت، با نتیجه پنج بر صفر شکست خورد.

اروگوئه چهارمین دوره متوالی در مرحله پلی آف حضور دارد. این تیم دو پیروزی کسب کرده و یک بار شکست خورده است.

اردن با رسیدن به این مرحله بهترین عملکرد تاریخ خود را به نمایش گذاشته است.

ماکسیملیانو پریرا در دقیقه 22، کریستین استوانی در دقیقه 42، نیکلاس لودیرو در دقیقه 69، کریستین رودریگز در دقیقه 78و ادینسون کاوانی در وقت اضافه نیمه دوم گل های اروگوئه را به ثمر رساندند.

بازی برگشت 21 نوامبر در اروگوئه برگزار می شود و تیم برنده راهی جام جهانی می شود.

/ایرنا